Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Cheese - bubblegum - top44 - runtz

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

Nog eens een kleine (luie) update.
    Heb de laatste tijd andere dingen te doen en ben ook terug beginnen karpervissen. Hierdoor weinig tijd voor de andere hobby en ze mogen al van geluk spreken als ze hun dagelijkse voedingsbeurt krijgen. Zelfs dat durf ik de laatste tijd al eens vergeten πŸ™„
    Zodra ik de tijd vind ga ik eens wat blad weghalen want de temperaturen zijn hier constant 30+ met serieuze uitschieters. Heb geen zin in rot binnenkort en aangezien ik er te weinig naar omzie voor de moment neem ik liever geen risico's met iets minder opbrengst.

20230710_214734.jpg

Comment

Kan me voorstellen dat je geen zin hebt alle dagen met de planten bezig te zijn, ik zou zeggen neem eens een kijkje in mijn topic en aanschouw een van de meest onderhoudsarme manieren van kweken.
      Volg mijn fototopic voortaan hier als JD is gestopt.

Tot dan klik HIER.

Comment

• DerpiE
        DerpiE commented
        Editing a comment

Dit is de shop waar ik laatst besteld had. Prijs van de onablokken was dezelfde en met die rfx moest ik sowieso verzendkosten betalen dus besloten van niet op otg te bestellen. Heb er toen ook 1.5w kunnen op wachten ondanks dat alles zogezegd op stock was..

Maar betaal je echt 33€ meer voor hetzelfde product + (mogelijke) klantenservice? Ik niet.. Heb ook al problemen gehad dat iets niet binnen was bij otg wat op de site wel zo was en dan duurt het idd paar dagen langer vooraleer je je pakketje binnen krijgt. Ze reageren om 16.55 op je mail/appje en om 17.00 stopt de klantenservice. Best kut maar hun prijzen zijn wel echt sterk.

Eerste tentje,afzuiger en dergelijke ooit bij nomercy gekocht omdat ik er niets anders dan goeds had van gelezen via JD. Toen ik hem een mailtje stuurde om te zeggen dat m'n softbox rammelde en veel lawaai maakte kreeg ik doodleuk als antwoord dat ik er wat mee moest spelen; 'gebeurde dikwijls tijdens de verzending'..

Allemaal tof en wel maar na 2 mailtjes heb ik het opgegeven en sindsdien ga ik gewoon voor de goedkoopste want z'n service was bij mij ook gewoon bagger, ondanks dat ik dus alles wss voor 200€ minder op otg had kunnen kopen toen.

• Bo$wachter
        Bo$wachter commented
        Editing a comment
        Ga eens kijken op cityplants, dat zijn wel goeie mensen die je willen helpen en mooie prijzen hebben.

• Hork
        Hork commented
        Editing a comment
        Rfx-1 is erg duur, slabs in stukken snijden geeft hetzelfde resultaat!

Nog eens tijd voor een update, het is weeral ff geleden.

We zullen beginnen met de kast, de lamp hangt in de weg voor degelijke foto's te nemen maar zo hebben jullie toch een idee.
      20230719_131238.jpg
      Zit 1 runtz bij met rare topvorming, zou eens moeten controleren of het geen Herman geworden is vanwege de hitte de afgelopen weken.
      20230719_131149.jpg 20230719_131158.jpg
      En dan topje van de andere runtz

20230719_131219.jpg

Had vorige maand wat zaad laten ontkiemen maar door tijdsgebrek veel te weinig aandacht aan kunnen spenderen.
      Ze staan er al beter bij dan 3d geleden maar zijn alleszins m'n meest trieste planten die ik ooit al gehad heb
      20230720_134220.jpg

Moet ze nog toppen, ga ook paar stekjes proberen nemen en hopelijk krijg ik die er beter door als ik er wat meer aandacht aan schenk. Ga ze deze keer proberen in steenwol te laten wortelen om ze dan op mapito groot te brengen. Heb enkel een vraag over die mapito/rfx.. is dat normaal dat deze zo vuil en smerig uit de zak komt?
      Ik dacht dat het van die gele stukken isolatie gingen zijn maar ziet er precies al gebruikt uit πŸ˜…
      Heb vijverkratten gehaald, zal deze straks vullen met de mapito en dan eens goed spoelen voor het meeste vuil er uit te krijgen.
      20230720_134153.jpg

En dan nog de buitenplant, een stekje vd bubblegum die ondertussen een serieuze dame geworden is. Deze ga ik wss verder trainen en binnen halen om af te bloeien. Mogelijke beestjes die mee naar binnen komen maakt me niet zo veel uit aangezien die andere 5 planten er toch niet uitzien..

Wordt vervolgd

Attached Files

Comment

• Hork
        Hork commented
        Editing a comment
        Ja het is inderdaad normaal, mapito is gebruikte steenwol waar nog voeding en modder doorheen zit. Dat vond ik gezien de hoge prijs van dat afval - wat het gewoon is - zo'n afknapper dat ik alleen nog maar slabs gebruik die ik zelf in stukken snijd voor potten.

• DerpiE
        DerpiE commented
        Editing a comment
        Volgende keer die slabs want dit is idd prut voor alles er uitgespoeld te krijgen

Ziezo, uurtje of 2 werk later en tziet er allemaal al wat beter uit. Ga ze wss zondag op 12/12 zetten, staan tot hiertoe al heel de tijd op 24u licht. Ik heb een paar stekken genomen, hopelijk slaan deze aan op die cubes. Eerste poging ooit op Rockwool dus hopelijk komt het goed πŸ™
      Morgen de mapito spoelen tot het meeste vuil er af is en dan te week zetten op water met de goeie waardes.
      Attached Files

Comment

• DerpiE
        DerpiE commented
        Editing a comment
        Net die mapito gespoeld maar blijft bruin. Dacht dat het vuil was maar ziet dus blijkbaar meer bruin dan geel van kleur.

Maandag 24 juli, dag 1 op 12/12.

20230724_172729.jpg

En de stekken leven ook nog.

20230724_172911.jpg

Zodra de stekken geworteld zijn komen ze in vijverkratten met rfx te staan. Dit zal een nieuwe manier van werken zijn dus zal er binnenkort een nieuw topic voor openen in de hoop hier en daar wat wijze raad te krijgen. Heb al een deel van de rfx gespoeld met kraanwater dat die bruine troep er zoveel mogelijk af komt. Vervolgens ga ik hem terug uitknijpen en dan 24u te week zetten in water met 1.2 EC waarde en een PH van 5.5.

Wordt vervolgd

Comment

Zo te zien staan de kast en tentjes weer lekker vol.
        Runtz-Rainbow Candy | Dosidos AF | Guerilla | Original Oreoz(2)

Comment

• DerpiE
          DerpiE commented
          Editing a comment
          Ah, tis bij zowel de kast als het tentje nog plek voor minstens 1 a 2 planten dus zo vol staat het nog ni

• Ketelhuis
          Ketelhuis commented
          Editing a comment
          Expansieruimte eh

20230727_210503.jpg

Denk dat deze te nat gestaan hebben πŸ˜… had er nog wat water op gegoten omdat ik 3d weg moest en er geen idee van had of die plugs snel uitdrogen of niet. Blijkbaar niet dus..

Hoop dat ze nog te redden zijn, heb de kap van de propagator gedaan en 1 ledstrip uitgetrokken. De plugs terug uitgeknepen en indien dit niet genoeg is moeten we maar herbeginnen. Heb zo een vermoeden dat de eerste ronde rfx geen succes zal worden, gelukkig heb ik m'n kastje nog

20230727_210957.jpg
        Ook het gorilla tentje waar ik de stekken van genomen had begint lekker vol te komen. Deze ga ik tegen dit weekend nog eens goed trainen met de bamboestokken zodat ik de komende 9-13w enkel nog water moet geven. Deze keer zeker zien dat de beentjes goed geschoren zijn want de lamp hangt best hoog en heb geen zin in veel kuiswerk achteraf

Comment

Ziezo, de laatste 4 runtz planten in de kast hebben iets meer plaats nu de top44 geoogst is. Ik schat dat deze toch nog een week of 3 a 4 moeten aangezien ze best laat bloeiverschijnselen lieten zien.
          Deze ronde zo goed als geen boosters gebruikt, enkel 1 a 2x per week topbooster. Voor de rest enkel het minimum aan minerale voeding van aptus, zit aan een ec van +- 1.1 ongeveer en heb niet het gevoel dat ik hoger moet gaan.
          20230730_124450.jpg

Was vandaag achter wat kleine potjes en zaai/stekgrond gereden omdat ik de overlevingskans van mijn stekken daar hoger mee inschat. Tot mijn verbazing waren er wel al 5 stekjes (waarvan 4 van dezelfde plant) die wortels hadden. Ondanks dat ze er echt slecht uitzien heb ik ze dus toch een kans gegeven.

De rfx heb ik eerst in het bad met gewoon kraanwater gespoeld, is een echte pest om dat vuil er uit te krijgen. In mijn opinie zelfs onmogelijk want daar BLIJFT gewoon vuil uitkomen. Heb ze toen uitgeknepen, in een pot gegooid en kwartier te week gezet op PH 5.5 en EC 1.1.
          Daarna in het netje laten uitlopen en de 4 stekken erin gezet en afgetopt met nog wat rfx..

Als de rest van die stekken ook wortelt gooi ik er terug 4 per krat. Ik ben toch van plan te herbeginnen op aarde voor de genetica te bewaren want het vertrouwen op rfx is er totaal nog niet. Moet morgen toch nog wat knippen, vrij zeker dat ik nog minstens 2 mooie stekjes per plant kan knippen.

Voorlopig ga ik gewoon handmatig water geven en wegen, die pomp zal voor later zijn als ik er wat meer vertrouwen in krijg.

20230730_114447.jpg 20230730_202819.jpg
          ​​
          Last edited by DerpiE; 31 July 2023, 21:12.

Comment

20230731_215902.jpg
            Ondertussen 10 stekken waar ik wortels zag, deze staan ondertussen per 5 in een krat rfx.
            Aangezien ze al goed geel uitslaan en ik er weinig vertrouwen in heb dat ze het gaan overleven heb ik er genoeg per krat gezet en nog wat extra stekken genomen tijdens het snoeien vandaag.
            Ik heb de beentjes geschoren en de boel wat opgefrist want er bleef water op de bladeren staan.
            Zal 1 van de volgende dagen ook de ventilator er nog proberen bij moffelen en dan hopen dat de strek er ver uit is want heb maar 50cm tussen het bladerdek en de lamp. Zou hier nog ergens een set moeten liggen hebben om ze 20cm te verhogen, zal maar alvast eens beginnen zoeken πŸ™„

Bovenaanzichtje;

20230731_215546.jpg

Comment

En vandaag een zijaanzicht. Heb gezien dat ik hier en daar nog wat moet meer zal moeten weghalen want het gaat sowieso te druk worden in de tent en de vochtigheid is ook best aan de hoge kant. Kan ook moeilijk anders met al dat regenweer van de laatste dagen maar goed, we passen ons aan de omstandigheden aan. Liever nu iets meer wegknippen dan later in de bloei rot te moeten ontdekken en meer kwijt te zijn.

20230801_205505.jpg

De hoogteverschillen vallen tot hiertoe mee, heb wel al 2 potten verhoogd.

En dan de stekken, geen idee wat ik er van moet denken om eerlijk te zijn. Hier ga ik gewoon vol spanning moeten wachten vrees ik.

Die op aarde zijn superskunks, die groeit als echt lekker en zou ik graag bewaren voor te kunnen selecteren.
              De Amnesia lemon boeit me persoonlijk minder, heb er links nog wat genomen en gelabeld want die in de kratten heb ik lukraak door mekaar gegooid gezien het vertrouwen erin ver weg is. Grote kans dat deze trouwens allemaal in de vuilbak belanden maar dan hebben we toch de ervaring weer opgedaan

20230801_205526.jpg
              Attached Files

Comment

DerpiE worden die cosmorrow leds warm trouwens? wat is de afstand die je hanteert voor die dinge.
                Runtz-Rainbow Candy | Dosidos AF | Guerilla | Original Oreoz(2)

Comment

• giinnoo
                  giinnoo commented
                  Editing a comment
                  Op digikey kun je ledstrips halen, monteren op een alu frame met voeding erbij en je hebt perfecte verlichting!

Of bij lientec.

• DerpiE
                  DerpiE commented
                  Editing a comment
                  Jep, m'n eerste strips kwamen idd van digikey. Laatste upgrade voor die lamp kwamen ze van cre.science
                  Duits bedrijf die z'n eigen ledstrips maakt en vond ze best meevallen van prijs

• DerpiE
                  DerpiE commented
                  Editing a comment
                  Ik kan ondertussen zeggen dat sommige stekken tot op 5cm en minder vd lamp gegroeid waren zonder echte problemen. Heb ze nu wel verhoogd tot max hoogte van de propagator om geen problemen te zoeken. Qua warmte valt het ook goed mee, ze zijn maar 2x20w uiteindelijk.

Paar foto's van de toppen uit de kast. Verschillende feno's zijn weer duidelijk merkbaar

20230803_145943.jpg 20230803_150158.jpg 20230803_150220.jpg 20230803_150055.jpg

En dan de opvolging voor in de kast:
                4x top44 in 11 liters
                2x Strawberry gum van advanced seeds dacht ik, in 30l pot.

Aarde is voor de helft herbruikt van de vorige runtz en gemengd met nieuwe compo Sanna zaai en stekgrond.

​​​​​Deze staan in de droogtent te wachten tot de runtz klaar is, dan veranderen we die van plek

20230802_122328.jpg

Dan hebben we nog de propagator waar het helaas niet even vlot verloopt, wat ik deels dus wel al van in het begin verwachtte. Die in de kratten overleven zo te zien wel, maar de man

De enige reden dat er zoveel in staan trouwens is omdat ik er weinig ervaring en dus vertrouwen in heb. De bedoeling is om er uiteindelijk slechts 1 mooie moederplant aan over te houden van de superskunk, de rest zal wss in de vuilbak belanden want allemaal houden is onbegonnen werk
                Ben wel benieuwd of ik ze geworteld krijg op die steenwol pluggen, de superskunk heeft er precies weinig zin in..

1 Amnesialemon in een 4liter pot gezet, ingewaterd met ec 1.2 en 5.6 PH​​

20230803_200820.jpg

Tentje staat vol en de bloei is sinds een dag of 2 geleden ook begonnen.. Ben benieuwd of ik het kan afronden zonder problemen want het vocht blijft op de bladeren staan ondanks de ventilator. Ik meet niets van temp/LV hier, zo maak ik me ook geen zorgen πŸ˜‚. Propagator staat wel in dezelfde kamer, dus zodra die weg gaat zal de LV ook wel dalen..

Misschien snoei ik nog wel eens als een gek binnen een paar dagen, we zien het wel..

20230803_204809.jpg
                ​​​

Comment

Ben geen stekken of rfx-expert dus sta open voor alle aanbevelingen.. ze leven nog, maar daarmee is ook alles gezegd

Nieuwe groei voornamelijk die bruin wordt dus dat is minder, moet ik hard omhoog in startvoeding of zou hier iets anders aan de hand zijn? Qua wortels zie ik langs de zijkanten en onderaan wel al mooie passeren dus dat is wel iets positief..

​​​​

20230806_120027.jpg 20230806_115923.jpg

Comment

1 van de laatste updates, zal eens een nieuw topic maken want ondertussen is alles eigenlijk al afgerond van wat in de openingspost stond.

De stekken heb ik daarstraks al voor meer dan de helft weggegooid. Heb nu enkel nog die 10 stuks staan in de kratten, deze lijken mij wel aan te slaan.

Heb daarstraks de overschot (ongeveer 1liter) van m'n voedingswater terug naar 5.7 gebracht en de stekken van bovenaan water gegeven. De ec waarde lag redelijk hoog maar de blaadjes worden geel dus vermoed dat dit kwam door te lage ec tijdens het inwateren. Ze groeien zo te zien traag verder richting de lamp toe die nu op 25cm van de topjes hangt.

20230807_133610.jpg

Dan de kleine gorilla shorty tent, deze heb ik 20cm verhoogd met de extension kit. Heb nu nog iets meer plaats voor de lamp eventueel te verhogen alhoewel ik hoop dat de strek er ondertussen ver uit is. Kan nu ook de ventilator kantelen waardoor de luchtcirculatie wat zal beteren. Hopelijk dus ook geen natte bladeren meer

Daarstraks nog paar takken gesnoeid die ik blijkbaar niet gespot had vorige keer. Heb gezien dat ik er nog eens met de grove borstel zal doormogen binnenkort.

Foto's:

20230807_133936.jpg 20230807_133924.jpg

En dan topje runtz. De warme temperaturen in juni en enkel de gewone voeding zonder boosters hebben ervoor gezorgd dat de wiet minder compact geworden is. Die boosters doen precies toch meer dan gedacht, smaak is hij gelukkig wel gewoon goed

20230806_144336.jpg
                    Attached Files

Comment

Volgens rreppellsteel zou dit de PH moeten verlagen zonder te knoeien met de ec waarde. M'n fles ph- was omgevallen deze week dus leek mij ideaal van dit eens te proberen. Ben benieuwd
                      Attached Files

Comment

• DerpiE
                        DerpiE commented
                        Editing a comment
                        Zal wel gewoon nieuwe fles bestellen lol.. 10g van die pot ingedaan, half uurtje met de luchtpomp laten broebelen en kwam op 7.8
                        Na de voeding toe te voegen zat ik op 6.8 dus geen idee hoe dat zelfs mogelijk is.. heb direct de meter gecalibreerd en die werkte nog perfect.
                        6ml ph- van GHE en we zitten terug op 6.1 πŸ‘Œ fuck dat zout πŸ˜‚
                    Bezig...
                    X