Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Parakweker's parakweekje

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Parakweker's parakweekje

    Korting op 420shop
    M'n potten met wiet beginnen half leeg te raken, dus het is weer tijd voor een nieuw kweekje! 😄

    Weekje geleden 12 zaden laten ontkiemen, daarvan zijn er 11 uitgekomen. Ontkiemmethode: dag 1 glaasje water, dag 2 alle zaadjes met steeltje in de grond en de 4 die nog geen steeltje hadden tussen een wattenschijfje, daarvan hadden een dag later nog 3 een steeltje die ook de grond in konden.

    De selectie deze kweek:
    ​​​​
    3x Royal Amnesia haze van Kera Seeds
    3x Royal Gorilla
    2x Chocolate haze
    2x Ice
    1x Pineapple kush

    Allen (behalve dus de Amnesia haze) afkomstig van Royal Queen Seeds. Die ik overigens niet zou aanbevelen, want de kwaliteit van 't zaad verschilt nogal. Maarja, weggooien is ook zonde dus we maken de zaden die we van RQS nog hebben gewoon even op!

    Dat zijn in totaal 11, ik wil er maximaal 9 door laten groeien dus de 2 zwakste schakels gaan nog afvallen.

    IMG_20230203_083148.jpg IMG_20230203_082835.jpg

    We beginnen in de 60x60 Mammoth Pro opkweektent met de Mars Hydro TS1000 die ik deze winter gebruikt heb om m'n San Pedro cactussen te laten doorzomeren. Jaja, wiet is niet de enige psychoactieve plant die je gemakkelijk kunt kweken thuis .

    Over een week of twee gaan ze dan naar de 120x120x225 Mammoth Pro die ik gisteren besteld heb met daarin de Spiderfarmer SF4000. Zou eigenlijk een 100x100 Phantom Deluxe tent worden, maar die tent beviel me totaal niet, dus als iemand nog een 100x100x200 tent wil ophalen voor een appel en een ei, zie de jointjedraaien marktplaats.


    Zodra deze kweek halverwege de bloei is, gaan we ook nog aan een tweede ronde beginnen met Grower's Choice zaden:
    5x Banana Sherbet
    5x Frosty Gelato

    En dan hebben we wel weer genoeg wiet voor de komende tijd
    Attached Files
    Last edited by parakweker; 3 February 2023, 16:27.
    Ik wil vanalles en ik moet helemaal niks.

    #2
    Succes maat! Benieuwd naar de amnesia haze

    Comment


    • parakweker
      parakweker commented
      Editing a comment
      Bedankt! Oeps er stond een foutje over de amnesia haze in m'n post, die komen niet van RQS maar van Kera Seeds, gewonnen hier op jointjedraaien met de maandelijkse loterij.

    #3
    Succes 👍🏻

    Comment


      #4
      Zijn dat San Pedro's, die dikke?

      Comment


      • parakweker
        parakweker commented
        Editing a comment
        Ja zijn allemaal San Pedro's! Die dikke heb ik laatst in de smartshop gescored voor 40eu

      • KritischeMassa
        KritischeMassa commented
        Editing a comment
        cool... handig wel als overbodige lichtvanger... moet ook eens een stekje regelen

      #5
      Subke succes . Benieuwd hoeveel de san pedro gaat opbrengen . Zijn schijfjes mescaline of ben ik mis ? Had grote vroeger maar een winterprik werd ze fataal. Wel heb ik nog 3 stekken kunnen redden.
      Ganja always does the trick.

      Comment


      • parakweker
        parakweker commented
        Editing a comment
        Hoe ik het de vorige keren deed was de buitenste laag van een San Pedro ter grootte van +/-30-40cm schillen en daar een brouwseltje van maken. Zoals ik het begreep zit het meeste van de mescaline in die buitenste schil, en is de harde binnenkern vooral iets wat moeilijk te verteren is in je maag met weinig actieve stof. Maar ik ben geen expert en er zijn meerdere methoden mogelijk, heb bijvoorbeeld ook gelezen over het snijden in plakjes zoals jij benoemde, dat laten drogen en daar poeder van maken zodat je het gemakkelijk kunt doseren.

      • Rreppellsteeltjam
        Rreppellsteeltjam commented
        Editing a comment
        Of een paar wormen uit de cactee peuteren misschien!?

      • Wesley pipes
        Wesley pipes commented
        Editing a comment
        The only way to fly . Moet wel wat vliegangst overwinnen terug....

      #6
      Zojuist de boel overgepot, wat een werk
      ​​​​​​
      Zoals gezegd 2 afvallers, dat was 1 amnesia haze en 1 Royal Gorilla plantje die allebei de zwakste schakels waren.

      Zie foto voor opstelling.

      P = pineapple kush
      A = amnesia haze
      C = chocolate haze
      I = ice
      R = royal gorilla

      IMG_20230210_203321__01.jpg
      Attached Files
      Ik wil vanalles en ik moet helemaal niks.

      Comment


        #7
        Enkele plantjes hebben het een beetje zwaar. Ik vermoed door de stress van het overpotten. Lamp staat op 65% dus dat zal t niet zijn denk ik.

        Heb er nog wel vertrouwen in dat ze zich herstellen, maar denk nu wel: Had ik nu die 2 zwakke schakeltjes nog maar even bewaard. Les voor de volgende keer.
        Attached Files
        Ik wil vanalles en ik moet helemaal niks.

        Comment


          #8
          6 van de 9 gaan goed,

          3 van de 9 hebben wat opstart probleempjes maar lijken het wel te gaan redden.

          IMG_20230215_233555.jpg IMG_20230215_233524.jpg
          Ik wil vanalles en ik moet helemaal niks.

          Comment


          • Tijnie82
            Tijnie82 commented
            Editing a comment
            Lijkt dat de kleintjes het wat last hebben van wat hoge ec verbrande randjes

            Miss maar ff alleen afgezuurt water geven tot ze opknappen voeding zal ze nog niet nodig hebben

          • parakweker
            parakweker commented
            Editing a comment
            Tijnie82 dat vermoedde ik ook, echter heb ik ze nog geen voeding gegeven; de grond waar ze inzitten is wel hergebruikte aarde, dus daar zal het door komen. Toen ik vanochtend keek zag ik dat ze al nieuwe groei hebben, dus ze knappen wel weer op

          • Tijnie82
            Tijnie82 commented
            Editing a comment
            Grond hergebruiken groeien ze vaak beter en sneller in de groei miss nog beetje teveel bloeivoeding ofzo wat nog in de grond zat na het spoelen of doe je daar niet aan

          #9
          Misschien qua volgorde je hazen naar achteren verhuizen, die zullen wel iets langer moeten bloeien gok ik zo

          Comment


          • parakweker
            parakweker commented
            Editing a comment
            Geen verkeerd idee!

          #10
          IMG_20230217_153929.jpg

          Vandaag 450 zaadjes van 12 soorten San Pedro geplant!

          IMG_20230217_165025.jpg Daarmee staat de kleine tent meteen helemaal vol.

          ​​​​​
          De overige cactussen zijn gelukkig bij de 9 dames in de tent uitgenodigd, daar was nog plek zat.
          IMG_20230217_165041.jpg
          Ik wil vanalles en ik moet helemaal niks.

          Comment


          • Snuitje
            Snuitje commented
            Editing a comment
            Leuk! Ben benieuwd naar de cactussen, succes!

          • Bo$wachter
            Bo$wachter commented
            Editing a comment
            Onder hoeveel watt laat je die cactussen staan?

          • Bo$wachter
            Bo$wachter commented
            Editing a comment
            En hebben die ook net als bij wiet 18/6 12/12 off hoe werkt dat bij die planten?

          #11
          Ok - ik heb het hier gevonden !! veel suc6 gewenst !!

          Ik dacht al 450 zaadjes - maar't zijn cactussen 🤪👍🏼
          🔥 !! Remco's six strains edition thrèé <-> 19-06-2023 !! 🔥

          👍🏼 !! Remco's Runtz edition three <-> 01/02/2023 !! 👍🏼

          Comment


            #12
            Bo$wachter ik heb geen wattage meter dus kan geen concreet antwoord geven op je vraag, maar tijdens het ontkiemen zet ik de lichtintensiteit van mijn Mars hydro TS1000 op 50% om de zaadjes te activeren en naar ongeveer 20-30% zodra ze uitgekomen zijn, omdat ze erg kwetsbaar zijn voor lichtschade in de zaailingfase. Na ongeveer een jaar zal ik die geleidelijk aan gaan verhogen.

            Ik heb wat rondgezocht wat de beste aantal uren licht zijn en er is helaas veel minder informatie over te vinden online vergeleken met wiet kweken, de overall consensus was tussen de 14 en de 24 uur licht, ik heb er daarom voor gekozen ze op 16/8 licht/donker te zetten.
            Ik wil vanalles en ik moet helemaal niks.

            Comment


            • Rreppellsteeltjam
              Rreppellsteeltjam commented
              Editing a comment
              Bij het ggz gebruiken ze al psilocybine, ligt nog niet bij de overige medici, meeste apothekers kennen het niet!!

            • Zabuza
              Zabuza commented
              Editing a comment
              Psilocybine microdoseren in combinatie met lion's mane en niacine voelt echt verfrissend voor het brein. Dacht eerst dat ik ergens allergisch aan was. Het bleek niacine flush te zijn.

              Ik ga voor microdosering soms net over een gram. Geeft een fijn sensorisch gevoel op de huid.
              Last edited by Zabuza; 6 May 2023, 11:01. Reden: auto correct kwam zich moeien

            • Bo$wachter
              Bo$wachter commented
              Editing a comment
              niacine Nog nooit van gehoord.

              Ik denk dat ik volgende week eens even op reis ga, krijg dr wel zin in als ik dat weer allemaal beetje lees😮🙂

            #13
            Rreppellsteeltjam klopt inderdaad! Ikzelf en twee vrienden van me gebruiken ook psilocybine tegen depressie, werkt 10x beter dan alle therapie / antidepressiva die we geprobeerd hebben. De GGZ verwacht zelf ook dat binnen 5 tot 7 jaar psilocybine onder verzekerde zorg zal vallen. Bron: https://www.depressie.nl/behandeling/psilocybine
            Ik wil vanalles en ik moet helemaal niks.

            Comment


            • Greyvol
              Greyvol commented
              Editing a comment
              Wat zegt hij?

            • parakweker
              parakweker commented
              Editing a comment
              Greyvol je kunt 5-meo-dmt bestellen op funcaps, werkt hetzelfde je moet alleen minder gebruiken. Zelf dmt extraheren kan ook, uit bijv mimosa bladeren. Je kan er dan ook Ayahuasca van maken door het te mixen met een MAO remmer als syrisch wijnruit.

              Met een zegel wordt lsd bedoelt, je kunt op funcaps ook 1p-lsd bestellen dat werkt precies 't zelfde maar is legaal.

            • Greyvol
              Greyvol commented
              Editing a comment
              Thanx voor de uitleg

            #14
            IMG_20230219_091920.jpg IMG_20230219_091927.jpg

            ze staan er mooi bij vanochtend. De 3 die het zwaar hadden zijn inmiddels goed bijgetrokken en hebben hun kracht hervonden.
            Last edited by parakweker; 21 February 2023, 15:51.
            Ik wil vanalles en ik moet helemaal niks.

            Comment


              #15
              We zijn alweer 2 weken verder sinds het verpotten. Ik heb nog nooit eerder met 9 planten gekweekt, voorheen was 4 voor mij de max. Ik weet niet zo goed wanneer ik ze het beste op 12/12 kan zetten.

              IMG_20230223_101901.jpg
              IMG_20230223_101917.jpg
              Dus jointjedraai-leden, help mij alstublieft! Moet ik ze vandaag al op 12/12 zetten, of nog even een week of twee wachten?

              Ze hebben ieders 7 nodes nu.
              ​​​​
              Ik wil vanalles en ik moet helemaal niks.

              Comment


              • Rreppellsteeltjam
                Rreppellsteeltjam commented
                Editing a comment
                Als het oppervlakte bijna halfvol is.

              • Remco
                Remco commented
                Editing a comment
                Goe bezig man ge go wel een prop volle tent hebben zo !è👍🏼é!
            Bezig...
            X