Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Kweekverslag 50x amnesia 1e keer vanuit zaad

Collapse
Dit topic is gesloten.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Kweekverslag 50x amnesia 1e keer vanuit zaad

    Korting op 420shop
    Hey allemaal, nou m`n eerste kweekverslag en m`n eerste keer uit zaad.
    Mijn kweekruimte is eenhomebox silverline 240x120x200 cm.
    8x 150 watt minimax evsa en dieptestraalkappen met 3 verschillende lampen, voor elke fase een andere, dwz voor de groei metal halide, voor de bloei hps en voor de afbloei super red allemaal van superplant.
    Dit is voor mij trouwens ook de eerste keer met deze lampen, na veel denken door ongeloof van het slagen met deze lampen, maar toch de stap gezet om het te proberen.
    Dus nu gaan we zien of ze doen wat men beloofd.

    Ik heb 55 zaden geplant in roottrainers, dit zijn zeer handige bakjes zie foto, die de wortelen dwingen om in een trechtervorm te groeien, wat weer bevordelijk is voor de groei van de plant.
    Ik heb ervoor gekozen om m`n zaden direct in de grond te ontkiemen.
    Ik heb ze geplant in stek aarde in de roottrainers dus en deze in trays in m`n verwarmde propagator geplaatst.
    Na drie dagen zijn er 53 boven de grond gekomen.
    Superblij natuurlijk.

    Eerst de roosters opengezet om de planten te laten wennen aan een lagere LV, daarna ook de deksel.
    Ook heb ik toen m`n 96 watt superplant T-5 erboven gehangen, eerst met de helft van de lampen en daarna allemaal, er er lekker dicht opgezet.
    Wel even de grond wat bevochtigd met een ph afgemd mixje van water, enzymen en wortelstimulator.
    Ze zijn prachtig en nu al sterk genoeg om het licht tot zich te nemen.
    Kijk zelf maar.
    Attached Files
    Last edited by krasi; 8 June 2011, 22:38. Reden: ontbrekende foto

    #2
    Re: Kweekverslag 50x amnesia 1e keer vanuit zaad

    echt toppie dat je hier een verslag van maaktnormaal stopt men 1200 watt in zo,n tent jij nu iets minder.weet uit ervaring dat een 150 watt lamp weinig diepte straling heeft.dus dat je er amnesia in gaat zetten getuigt van lef is het een kortbloeier,en welke voeding en aarde gaa je gebruiken?als je slim ben zet je er maar 49 in ivm wetgeving en terugvordering gedoeje zaailingen zien er toppie uit,kan geen toeval zijn dit wordt knalle

    Comment


      #3
      Re: Kweekverslag 50x amnesia 1e keer vanuit zaad

      Het is idd de kortbloei versie, gefeminiseerd zaad.
      Ik gebruik nu nog stekgrond, maar zal ze na goede wortelvorming overpotten in 11 liter potten, op magic terra bio lightmix.
      Als voeding gebruik ik de atami b-cuzz a en b, en de bloeistimulator voor sativa soorten, en later de bloombastic.
      Verder voeg ik extra wormenmest toe aan de aarde wat lekker is voor de groei, en in de groeifase het magische pentakeep S.
      Ook geef ik 1 keer per week alleen water met enzymen, om het medium schoon te houden.
      En natuurlijk tot aan week 2 van de bloei spuit ik met ecolizer bugs away, bilogisch en gelijk bladvoeding.

      ps ik had er eerst altijd 3x600 watt inhangen

      Greetzz Krasi.

      Comment


        #4
        Re: Kweekverslag 50x amnesia 1e keer vanuit zaad

        klinkt supergaa toevallig ook bloombastic gebruiken deze ronde.denk wel dat je een meester in knakken en buigen moet zijn om de dames een beetje laag te houden.wat de meeste mensen niet weeten,dat is dat de 600 watt hps helemaal niet bedoeld is voor de daglicht loozekweek waar wij hem allemaal voor gebruiken.hij is bedoeld als bijverlichting.in de tuinbouw zitten ze er niet zo mee dat die krengen zo heet wordenwant ze hangen toch in de nok.maar nu is de tyd rijp voor een energiezuinigere versie.of die uit de wietsector gaat komen,de tyd zal het lerenmaar meerlagenteelt met een gram per watt,zou ik ook al mooi vinden.ps kweek al een tydje met 1200 watt in een hokje van 165cm bij 130 diep en 250 hoog.zwaar canfilter en 1000 cub softbox zonder fancontroller of andere dimmer.heb me hok nu iets breeder gemaakt,60 cm.zou ik er dan ook een 600 watt kunnen bij hangen.of moet ik tot de winter wachten?

        Comment


          #5
          Re: Kweekverslag 50x amnesia 1e keer vanuit zaad

          Topic closed:

          Dit forum is speciaal bestemd voor hobby- en medicinaal kwekers,

          Kweekvragen en verslagen die duiden op een groter kweekvolume dan logischerwijs voor eigen gebruik kan zijn zijn niet gewenst,
          Hou daar a.u.b. rekening mee voor je gaat posten.
          Veel gestelde vragen over het forum

          JOINTJEDRAAIEN.NL - Smoking Community
          420Shop.NL - Headshop / Seedshop : Korting voor leden van Jointjedraaien.nl

          Comment

          Bezig...
          X