Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

2 x amnesia 2 x diesel 60x60

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    #31
    De plantjes doen het goed! 👐

    Zoals gezegd de vochtigheid op 60 proberen houden nog een 3 weken, daar de bloeiharen zich laten zien, daarna naar 45 of 40??

    Heb ondertussen het scrognet geplaatst en de plantjes groeien er gretig naar toe!

    Happy days!! 😁

    Staat misschien wat laag maar heb best kleine potten. 7 a 9 liter, dus ik verwacht geen hoge bomen.

    De plantjes blijven zon 20 uur in het licht dezer dagen.
    Ik geloof wel dat de autos 24 aan kunnen maar het lijkt me logisch dat alles wat leeft ook rust nodig heeft

    Kacheltje gaat wel nog af en toe aan aangezien de temp buiten niet echt boven de 14 graden komt overdag. De lamp geeft zon 4 a 5 graden bij maar dan blijft de temp in de temp slechts 19 a 20 graden.

    ​​​​​​Dat vind ik dan weer wat weinig... ik houd de temp tss 22 en 24 graden.

    Nog een dagje of 2 en ik mag beginnen scroggen!! 😁

    Leuke uitdaging de eerste keer!

    Zo meteen de foto's, nog even geduld daar mijn nieuwsgierige buurman zich duidelijk, met de armen in de zij aan het raam, begint af te vragen waarom ik plots zo veel de stal binnen en buiten ga hehehe


    ​​​

    Comment


    • Tijnie82
      Tijnie82 commented
      Editing a comment
      19 tot 20 graden is prima zolang het maar niet onder de 15 graden komt dan gaan ze alleen maar trager groeien en met afjes wil je dat niks tegen zit wand dat is alleen maar verlies

    • JosdeVos
      JosdeVos commented
      Editing a comment
      Ok, dus eigenlijk 20 graden lukt?
      Heb je dan wel geen warmtemat nodig voor de worteltjes?

    #32
    Zoals beloofd! ​​​​​​

    Attached Files

    Comment


    • Kunichika
      Kunichika commented
      Editing a comment
      Mooi netje, maat in zou toch meer mazen ertussen uit knippen. Ik zie al veel mensen knoemelen(Limburgs) met de takken door de grotere mazen te trekken en dan heb jij van die kleintjes. Ook denk ik dat het te veel stres oplevert als je de verse zijtakjes van de zijtakjes erdoorheen moet trekken.

    • JosdeVos
      JosdeVos commented
      Editing a comment
      Juist ja, heb ik ondertussen ondervonden... De meeste mazen vergroot dus...

    #33
    Zo, de eerste scrogmomentjes uit men leven!!
    Wonderlijk, obsessief en paniek wanneer je die plantjes buigt zeg! 😀

    Voel me beetje uit men comfortzone als buitenkweker...

    Zal veel geleerd hebben deze ronde.
    ​​​​​​Ik weet ondertussen al dat ze veel minder drinken op led, geduld is een schone zaak bij scroggen en dagelijks onderhoud zal nodig zijn 😂

    Maar met veel liefde voor het vak en de natuur is dat allemaal gewoon een leuke hobby.
    Iets intensiever als buiten natuurlijk.
    Daar plant je het stammetje in geprepareerde grond en kijken maar! 😀

    ​​​​​​Ze hadden wat last van overvoeding. De puntjes werden geel, sommige topjes van de bladeren gingen scheef wijzen.

    Gewoon wat water met ph 6 gegeven, even niets, terug gewoon afgezuurd water en de nieuwe blaadjes hebben er geen last meer van.
    Morgen terug wat voeding.

    Tot later! 😀
    Attached Files

    Comment


    • Tijnie82
      Tijnie82 commented
      Editing a comment
      Ze drinken juist veel meer door led

    • JosdeVos
      JosdeVos commented
      Editing a comment
      Wacht wacht! 😀

      Tijnie82 serieus? Tis alweer een jaar geleden en ik houd er de porties water niet van bij. Maar om de 3 dagen eens 15 a 20 cl ongeveer.

      KritischeMassa, Ketelhuis en @corleone1993 geen tensiometer... Ga onder het net scroggen en heb de mazen vergroot naar ong 6 cm op 6cm...
      Ik pruts graag zelf om de kosten te dempen...
      Het staat idd wat laag maar de autos worden niet groter dan 90cm ongeveer.
      Alsook heb ik het net zo vastgemaakt dat ik het nog steeds kan verhogen indien nodig.

      Twordt wat behelpen met water geven maar ik ben een creatieve geest haha 😂

    • Tijnie82
      Tijnie82 commented
      Editing a comment
      Denk als ze een flinke water beurt krijgen ze dr nog mooier bij gaan staan weet nie hoeveel liter je potten zijn maar lijken flinke potten en die lusten wel wat veel zijn bang voor te veel water


      K flikker in de bloei vaak 20 liter water dr in op de bodem en zuipen maar paar uur later is alles weg

      En ik werk met tensio meters zo kan ik het zien waarneer je water moet geven of niet super simpel dus

      Maar 200 mililiter per plant per 3 dagen is wel erg weinig

    #34
    Met hps hoef ik niet zo vaak en niet zo veel water te geven met led in de bloei kun je dr niet tegen gieten

    Comment


    • JosdeVos
      JosdeVos commented
      Editing a comment
      Ga ik in de gaten houden! 😀

    #35
    Nog even een vraag... Misschien een stupide maar ik chance het even! 😀

    Neem nu, ik heb boven mijn plantjes een led lamp hangen die een 250hps vervangt...

    0,5g per m2 is 125g... Right?!

    Ik heb nog een led die 95w verbruikt en in principe ook een 250 w hps vervangt...

    Als ik deze 2 combineer is deze rekensom dan correct? 😉

    2 x 250w= 500w
    0.5g per m2 = 250g 😂!?!?

    ​​​​​

    Comment


    • Tijnie82
      Tijnie82 commented
      Editing a comment
      Maar dat remco die 2 gram de watt haalt heeft veel met je lamp te maken


      Met de g bars die remco heeft is het niet zo moeilijk om goede scores te draaien voordeel van de g bars is dat hij er erg dicht boven het gewas kan ca 10 cm


      Met de meeste lampen zit je dr toch een stuk hoger mee boven het gewas



      Maar met de nieuwe led die beschikbaar zijn kan je wel 2.5 gram de watt halen en meer meende dat sommige al op 3 gram de watt zitten


      Maar het word natuurlijk makkelijker om een grote oogst te halen met 2 lampen dan met 1 natuurlijk maar de zit wel een max aan het wattage

      Voorbeeld je kan met 1000 watt op 1 m2 gebruiken maar dat heeft dan weer alleen zin als je co2 dan als je super hoge wattage wil gebruiken maar 200 watt op zoon tentje is wel goed

      Het heeft weinig zin om het met een sterkere lamp te kweeken dus


      K kweek zelf met 480 watt op 1 m2 en dat is eigelijk meer dan genoug voor zoon oppervlakte

    • JosdeVos
      JosdeVos commented
      Editing a comment
      Ok voor de volgende kweek misschien een iets hardere lamp van 200w gebruiken, neem ik mee! 😀
      Eerst es kijken wat deze ronde opbrengt, mijn doel is eigenlijk op 2 rondes een jaarvooraadje te kweken. Kostenefficientie kan altijd beter maar dat boywen we wel gestaag op. Crisis he 😊

    • Bo$wachter
      Bo$wachter commented
      Editing a comment
      Ligt ook een beetje aan wat je rookt voordat je een jaar voorraad hebt. Spreek uit ervaring dat eigen wiet toch altijd net effe veeeel harder gaat als gekochte wiet. Dus pas op! Als je denkt bvb met 300gr t jaar door te komen zal dat snel 500 worden😛😂 maar niet iedereen is het zelfde gelukkig en wie weet beschik jij over immense zelfbeheersing!

    #36
    Nog wat aanpassingen doen aan het net vandaag, maar zie ik hier nu al echte bloei??

    1 of 2 maart boven gekomen...

    Attached Files

    Comment


      #37
      CE050070-12AD-4F6D-A2FC-D41CF0928C9A.jpgJup, hier ook de eerste bloei haartjes te zien. Van jou zijn al wat verder

      Comment


      • JosdeVos
        JosdeVos commented
        Editing a comment
        Bo$wachter wacht maar de volgende kweek ga ik voor 2 pineapple chuncks fem.
        Dan ga ik even een schema van remco uitproberen.
        Helaas wordt men vrouw gek bij iedere euro die ik uitgeef aan mijn 🌿...
        Dus die hightech zal nog wat op zich laten wachten.

      • Bo$wachter
        Bo$wachter commented
        Editing a comment
        Gewoon niet zeggen joh, wat niet weet wat niet deert

      • JosdeVos
        JosdeVos commented
        Editing a comment
        Nou omdat ik zo al een hele tijd te werk ga hehehehe, wordt ze er net knetter van als ze plots iers nieuws ziet verschijnen hehe

      #38
      Finale opzet. Gaan twijfelen over dat scroggen. Gewoon de takken vastgezet met plantenbinder.
      Denk dat ze nu ook de 5e week al ingaan.

      Best stoppen met klooien denk ik dan...
      Komen al echte bloeisymptomen opzetten op de hoofd cola.

      Misschien nog wat moeten bijbinden, geen idee. Deze moeten toch nog een 2 tal weken strekken toch.
      Dus kregen ze vandaag nog een lekkere maaltijd groeivoeding op max aangegeven.

      Nou de tijd gaat snel als je een wake and baker bent! 😀
      Attached Files

      Comment


      • JosdeVos
        JosdeVos commented
        Editing a comment
        Voel me er precies toch ook wat beter bij. De plantjes hebben er precies minder last van zo, herstellen in een paar uur.

      • Tijnie82
        Tijnie82 commented
        Editing a comment
        Of met een planten spuit lekker simpel en snel.water geven al ben k meer een kweeker

        Die lekker van makkelijk houdt emmer in de bodem gooit en klaar

        Maar gebruik ook wel eens een planten spuit met verleng stuk erop zo kom ik overal makkelijk bij en zijn niet zo duur


        Maar die bloei haren die je ziet is voorbloei en mag je vaak 2 week voor rekeken voor ze in echte bloei staat

        Dus dit moet je ook niet mee tellen met echte bloei

        Echte bloei heb je pas als je zoon 20 bloei haren hebt per top en dat zijn al flinke pruikjes dan ..


        Dan praat je over bloei dag 1

      • JosdeVos
        JosdeVos commented
        Editing a comment
        De ene diesel rechtsonder maakt aan de hoofdtop en zijtoppen meer dan 20 bloeihaartjes aan deze is toch wat verder dan de rest

      #39
      Zo, kijk es hier!!

      Ik heb een top wat te ver in een 45 gradenhoek gezet maar die lijkt er echt geen last van te hebben, in tegendeel.
      Ik dacht misschien iets te hevig te zijn geweest maar tkomt goed.

      Toch een gespreid bladerdekje voor de 1e binnenkweek te zijn haha!

      Ga me ook een ecoheat warmtebuis van 80 watt, en een temeratuur regelaar aanschaffen om het net iets warmer te krijgen gedurende de lente.
      Iemand ervaring mee?

      Groene groeten!
      Attached Files

      Comment


      • Snuitje
        Snuitje commented
        Editing a comment
        Ze moeten eens duct tape uitvinden die de schaar niet met lijm bevuilt, misschien is die er, en koop ik steeds de verkeerde! Ik ga eens proberen het te snijden met scherp mes bedenk ik nu

      • Ketelhuis
        Ketelhuis commented
        Editing a comment
        Snuitje ik denk niet dat ik ooit ducktape met een schaar heb geknipt🧐

      • Bo$wachter
        Bo$wachter commented
        Editing a comment
        Ducktape kun je scheuren, en anders heb je altijd nog je tanden als het goed is😁

      #40
      Ah gasten, i love it. Ik leer hier meer levenswijsheden en praktische informatie in een paar weken dan ik in mijn gehele schoolcarrière heb geleerd .

      Ga dan es zien voor zand en kabels.
      Hoeveel meter leggen jullie per m2??😉

      Ja van de weerbaarheid ben ik best geschrokken.

      Tentje vol weet ik niet, maar de amnesias blijven strekken, de diesels zijn 1 a 2 dagen in volle bloei denk ik.
      De amneesjes volgen de komende dagen.
      Van de dieseltjes blijf ik af, enkel nog wat bijgroei sturen.

      Maar dan beste collega's, wanneer beginnen jullie met snoeien, het verwijderen van bladeren om de lichtinval te bevorderen? 😉

      Voel me echt weer een noob, 😂 haha!!

      Zo, deze morgen nog wat bijgestuurd, en hier is het resultaat.

      Tot binnenkort, en bedankt voor alle tips!
      Attached Files

      Comment


      • JosdeVos
        JosdeVos commented
        Editing a comment
        Dank je wel, ben er best blij mee 😁!!
        We zien wat het wordt!
        Ga idd es wat opzoeken ovef ontbladeren, want ik wil ze in de bloei niet stressen...

        Straks naar de doe het zelf winkel achter vefwarmingslint en zand.

      • Bo$wachter
        Bo$wachter commented
        Editing a comment
        Kijk is in mij verslag chapter 1 daar heb ik 2 keer flink het blad weg gesnoeid. Je plantjes kunnen wat dat betreft best wel wat hebben. Let wel de blaadjes zijn er niet voor niks, dus ben niet te enthousiast met dieven zoals ik want dan heb je wel een klein beetje vertraging van een dag of 2-3 ( in mijn geval) in m’n huidige ronde heb ik ook aardig gesnoeid trouwens, maar zoals snuitje ook al zei het lijkt niet nodig te zijn.. zou het nog even aan kijken als ik in jou schoenen stond. En als je ziet dat er toppen echt te weinig licht krijgen zou ik eerst proberen wat met de tak te doen, schuiven/buigen of de blaadjes na onder of opzij weg stoppen. En als het me nog steeds niet zint dan begin ik met dieven. En mij zint het vrij snel niet dus ik begin altijd al vrij vlot met blaadjes weg halen🤷🏼‍♂️🙃
        Last edited by Bo$wachter; 7 April 2023, 15:36.

      • JosdeVos
        JosdeVos commented
        Editing a comment
        Dank je wel @bo$wachter.
        Ga ik doen, bedankt voor de tip!!

      #41
      Iemand verstand van aardbeiplantjes en voedingstekorten?

      Of mogen we dezelfde symptomen verwachten als bij onze elite dames? 😉

      Greentz ! 😀
      Attached Files

      Comment


      • Tijnie82
        Tijnie82 commented
        Editing a comment
        Volgens mij is kippen mest veels te sterk om dr zo bij te gooien

        Je moet dat volgens mij eerst laten composteren voor gebruik

        Maar.als je grond hergebruikt zit daar vaak nog zat voeding is lijkt inderdaad dat het blad verbrand door hoge ec

      • Ketelhuis
        Ketelhuis commented
        Editing a comment
        Ja kippemest is hot hot hot, paar maanden vantevoren strooien voor je iets plant.

      • JosdeVos
        JosdeVos commented
        Editing a comment
        Dan heb ik mijn antwoord gevonden 😂

      #42
      Haha!! Look at this shit!!! 😁

      Ben er best fier op, eerste maal lst training en dat bladerdek ziet er best superegaal uit net voor de echte bloei, maar als je het mij vraagt! 😀

      Me so happy!
      Het is toch steeds een avontuur he, zoeken en en je plantje lezen, heb al enorm veel bijgeleerd en ben er zeker van dat de volgende oogst mijn potjes zullen vullen!!! 😁

      Mocht ik hier mijn legaal beroep van kunnen maken, ik leefde nog lang, gelukkig en stress free!
      Attached Files

      Comment


      • JosdeVos
        JosdeVos commented
        Editing a comment
        Mooie topvorming bij beide diesels en de amnees linksboven. De amnees rechtsonder groeit nog wat verder maar verrast met veel bijgroei.

      #43
      goed bezig, wat zijn die vlekken tegen je achterwand? water of jizz.
      Runtz-Rainbow Candy | Dosidos AF | Guerilla | Original Oreoz(2)

      Comment


      • JosdeVos
        JosdeVos commented
        Editing a comment
        Ah betrapt, ik geil zo hard op mijn plantjes iedere morgen....😲
        Hehehe heb in het begin wat water rondgestrooid om de vochtigheid op peil te houden! 😂

      • Ketelhuis
        Ketelhuis commented
        Editing a comment
        ah ok, als t stekjes waren dan kun je dat doen.
        Maar je kweekt uit zaad toch, dan hebben je planten penwortels dus de lv% maakt nie zoveel uit.

      • JosdeVos
        JosdeVos commented
        Editing a comment
        Ja van zaadjes, toen stonden de zaailingen nog binnen mer een lv v 40... Heb die zo wat kunnen op 60 houden.

      #44
      Zo, alweet een paar dagen later.

      De dieseltjes krijgen vanaf nu 3,5ml bloom en 1 ml green sensation van plagron per liter water mee.
      De amneesjes nog een weekje enkel bloom mee.
      Hier en daar lichte voedingsoverschot symptomen. Dus eerst nog es een dagje afgezuurd water.

      Happy days!! 😁
      Attached Files

      Comment

      Bezig...
      X