Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Spacende Hollanders bezigheden

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Spacende Hollanders bezigheden

    Korting op 420shop
    Hee beste forumvrienden,

    Inleiding;
    Terug van weggeweest. Na een hectische en ook fantastische tijd kan ik vertellen dat ik er een nieuwe titel bij heb; papa Inmiddels is de tent weer opgebouwd en heb ik mezelf een prachtig cadeau gedaan: de Lumatek pro 465 watt. Hiermee ga ik proberen persoonlijke records te gaan verbreken, deze ligt nu op 450 gram met mn 6 x 55 watt cob led welke ik met behulp van jullie forumvrienden behaald heb.

    20220909_201608.jpg

    Set-up;
    • Tent 120cm -120 cm
    • Afzuiging
    • 3 zwenk ventilaventilatoren
    • Warmtemat met thermostaat en op timer
    • Lumatek zeus 465 PRO
    20230318_204903.jpg


    Kwaliteitsmedewerker;
    Af en toe heb ik de neiging om de kantjes er vanaf te lopen en dat zet je aan het denken. Om de gewenste kwaliteit te waarborgen is de keuze gevallen op een kwaliteitsmedewerker die mij en en mijn acties controleert. Ondanks zijn leeftijd en puberende gedrag heeft Joep aangetoond deze taak meer dan goed aan te kunnen. Joep is 1 jaar, houdt van wandelen, natuur, graven en aandacht. Aangenaam!
    20221018_144326.jpg

    Zaden;
    • Amnesia lemon 2x
    • Super silver haze 1x
    • Ik kom er even niet op> haze
    Plan;
    Zonder plan vaart niemand wel . Ondanks dat het voor een adhd'er als ik lastig is een plan te maken, ben ik er ook wel van bewust dat het maken van een globaal plan belangrijk is voor een goede uitkomst. (Lees; Joep zit me op de hielen).
    • groeien; 6 tot 8 weken
    • toppen; ja, bij de 8e node. En afhankelijk van de groei nog een tweede keer.
    • Voorbloei; op het oog (2 of 3 weken meestal
    • Bloei; 10 weken ongeveer, trichomen checken op beetje amber.
    • Scrognet; ja 2 stuks welke ik gebruik om de toppen te spreiden en ondersteunen.
    Verslag;
    Een paar weken geleden ben ik begonnen met het ontkiemen van de zaden en heb deze opgegroeid onder cob led; spectrum 6500. Deze lampen hebben er een week of 3 boven gehangen en sinds gisteren heb ik de Lumatek zeus pro 465 watt er boven gehangen, man wat een prachtige lamp is dit zeg.. een 10 voor de looks! Nu hopen op dikke vette oogsten.

    Regelmatig zal ik proberen verslag bij te houden van de kweek. Ook zal ik deze zomer autoflowers in het bos zetten en hiervan verslag bijhouden en zoals ik het nu zie, doe ik dat lekker allemaal door elkaar heen in dit verslag. Het is dus geen verslag van 1 kweek maar van alles wat. Past wel bij me, lekker chaotisch.



    20230308_160727.jpg

    20230314_100117.jpg

    20230318_191739.jpg

    20230318_191751.jpg

    en tot later @

    Attached Files
    Last edited by Spacende Hollander; 20 March 2023, 11:26.
    Mijn kweekverslagen:
    https://tinyurl.com/yxmrfs8w
    https://tinyurl.com/y69gjs6g

    #2
    Gefeliciteerd met je nieuwe titel en succes!
    Horks Fototopic 2.0

    Comment


    • Spacende Hollander
      Spacende Hollander commented
      Editing a comment
      Dank! U bent toch niet zo een Hork, blijkbaar?

    #3
    Klinkt als een goed plan de lumatek ceker een goede lamp mooi formaat tent met

    5 stuks haze moet dat wel goed komen scheelt wel als je zo lekker lang voorgroeit
    mag je ze wel in flinke potten zetten 25 liter of 35 liter is een zeer goede keus als je flinke planten wil met veel toppen krijg je wel met 8 week voorgroei

    als je persoonlijke record wil verbreeken zou ik gaan voor de 35 liter potten daar gaat ceker wat leuks aan komen en je record ga je wel verbreken met deze lamp succes man heb een subcribe gedaan ga je volgen

    Comment


    • Spacende Hollander
      Spacende Hollander commented
      Editing a comment
      Welkom Tijnie, leuk dat je de kweek gaat volgen. De dames staan nu in 7,5L airpots en ze gaan nog over naar 25L airpots. Tot nu toe waren deze potten groot genoeg maar mocht deze week blijken dat 35L beter was geweest, dan koop ik die voor de volgende kweek. Dank voor de tip

    • Tijnie82
      Tijnie82 commented
      Editing a comment
      25 liter potten zijn ook goede potten
      Des te meer grond dan heb je alleen veel meer buffer in je grond k kweek ook het liefst in grote potten veel wortels is altijd goed

    #4
    Gefeliciteerd en dat is me een mooi kado ook!
    En een nieuwe lamp, mooi, mooi..
    2015 - Santa Maria binnen en buiten eerste keer
    2016 - Greyvol's buitenkweek
    2017 - Santa Maria van Space Cees

    Comment


    #5
    Alles is al voorspeld en gepland nog van voor je de wereld op stelten begon te zetten.
    Alles gaat veel beter, spontaan en vooral zonder plan of mss enkel met de illusie ervan.
    Hoedanook veel succes ermee
    Leuke plantjes hoor en hardcore lamp, heb zelf de 300w Luma, gaat hard genoeg voor een m²
    ​​​​​​Everything is nothing and nothing is everything.

    Comment


    • Spacende Hollander
      Spacende Hollander commented
      Editing a comment
      Haha goed punt. Denk dat het de ilusie is dan
      Lumatek is wel goed bezig idd, ik ga jou ook volgen met je 300 watt lamp, leuk! Thanks maestro!

    #6
    Subke, succes deze ronde!
    Ganja always does the trick.

    Comment


    • Spacende Hollander
      Spacende Hollander commented
      Editing a comment
      Welkom Wes, we gaan er een gezellige bende van maken.

    #7
    Goedemorgen beste liefhebbers

    We zijn inmiddels weer een paar weken verder. De dames zijn verhuisd naar hun grote mensen osso van 25L en staan er weer redelijk goed bij. Ik had wat problemen met de tensio meters; bij het verpotten bleken de planten veel te droog te zijn terwijl de tensio dit niet vermeldden... ik vond de planten er al wat droevig uitzien en tja... het werd me dus wel duidelijk wat de reden was..

    Verder heb ik lst toegepast; heb de planten naar beneden gebonden zodat ook bij de onderste takken genoeg licht komt. De lumatek zeus hangt nu op 90 cm > 50% > 250 watt.

    Denk zo rond eind deze week of begin volgende week toppen en dan weekie later op 12/12 zetten.

    20230328_225115.jpg

    20230328_222918.jpg

    20230323_094139.jpg

    20230404_213422.jpg

    20230405_073952.jpg

    Toedeladokiii
    Mijn kweekverslagen:
    https://tinyurl.com/yxmrfs8w
    https://tinyurl.com/y69gjs6g

    Comment


    • Spacende Hollander
      Spacende Hollander commented
      Editing a comment
      Thx jongens. En moet ik die keramiek kop ook in het water hebben staan als ik reset, Don?

    • Corleone1933
      Corleone1933 commented
      Editing a comment
      Ja mag je doen als hij in het water staat, wel goed afvullen voordat je de kop erop draaid en even op zijn kop houden, dan zie je of er luchtbellen inzitten, geen luchtbellen rechtsom de grond indraaien, 250 ml water langs de tensio en daarna nogmaals resetten, dan moet alles weer werken.

    • Spacende Hollander
      Spacende Hollander commented
      Editing a comment
      Super joh, dat ga ik straks op die manier fixen. Mijn dank is groot voor je advies

    #8
    Met 18 liter en 25 liter potten mogen ze tot de kop in de grond

    tis altijd de moeite waard om ze te resetten dan weet je dat hij goed is afgestemd op je potten
    You do not have permission to view this gallery.
    This gallery has 1 photos.

    Comment


    #9
    Bonjour!

    Gister de tensio's gereset en hopelijk werkt alles nu naar behoren. Super blij met de tips om de reset uit te voeren . Het gekke is wel dat ik gewoon echt nergens in een gebruikershandleiding kan vinden dat je die dingen moet resetten... volg ik een keer een handleiding als adhd'er; is het nog niet goed haha .

    Ik heb de tensio's toch niet helemaal in de grond gedaan. Mijn airpot is 24 cm hoog en 2/3e daarvan is 16 cm en heb ze er tot deze diepte in gestopt. Daarna op advies van Don nog ff 250ml water eroverheen geflikkerd.

    20230406_121401.jpg

    Planten staan er wel lekker bij. Niks bijzonders te melden... we gaan gewoon lekker door. Misschien maar eens voorbereidingen gaan treffen voor weer een nieuwe poging guerrilla kweek autoflowers. Tot nu toe gaat het elk jaar mis door beestjes of toprot. Maar de aanhouder wint, toch? Ik twijfel een beetje tussen het ontkiemde zaadje direct in de open grond te doen of om deze toch in plantenbakken buiten te zetten


    Mijn kweekverslagen:
    https://tinyurl.com/yxmrfs8w
    https://tinyurl.com/y69gjs6g

    Comment


    • Tijnie82
      Tijnie82 commented
      Editing a comment
      Hoeft ook niet in de tent voorgroeien

      Als het licht wat je voor voorgroeien maar geen licht lek geeft voor je tent

      Hoeveel meer zou k niet durven zeggen

      Maar het gaat er vooral om de grootste toppen boven aan zijn altijd wel snel rijp maar de laag daar onder vaak nog lang niet

      En door in 2 x oogsten heb je dus alle wiet goed rijp en ze worden en toch wat dikker van elke gram is mooi mee genomen

      Maar het gaat mij hooftzakelijk erom.dat dus alles goed rijp is

    • Snuitje
      Snuitje commented
      Editing a comment
      Als je in tweeën wilt oogsten dan is de we-dryer of herb-dryer misschien wel iets voor jou @Spacende Hollander. Droognet met actief koolstoffilter. Heb hem al wel, sinds kort, maar nog niet gebruikt. Werd me van alle kanten aanbevolen ivm goede ervaringen.

    • Spacende Hollander
      Spacende Hollander commented
      Editing a comment
      Goede tip! Thanks Snuitje en Tijnie82

    #10


    Gisteren flinks bezig geweest met het vertroetelen van de dames, i love it!

    Water;
    Na het verpotten gister weer voor het eerst water gegeven. Ik stond te kijken van de hoeveelheden waar de platen trek in hadden. De plant met de grootste behoefte heeft 4 liter gekregen en degene met de minste behoefte 2,5 liter. Het zijn 25 liter potten dus dat betekent dat ze tussen de 10% en de 16% van de potinhoud hebben gehad. Ik heb per liter water 2 ml algo grow, 0,5 ml wortelshizzl, en 0,2ml calmag gegeven. Ph op 6.5.

    LST;
    de dames waren lang genoeg gegroeid om naar beneden gebonden te worden. Nu kan het licht mooi overal bijkomen. Ik twijfel eigenlijk of ik nog wel zal toppen, de planten zijn nu bij de 8e of 9e node en twijfel aan de toegevoegde waarde om nu nog te toppen. Qua aantal toppen heb ik al voldoende en de spreiding gaat ook prima met lst.

    20230408_152627.jpg

    20230408_152624.jpg

    20230408_152157.jpg

    En zo stonden ze er vanmorgen weer bij;
    20230409_075125.jpg

    Goed paasweekend
    Mijn kweekverslagen:
    https://tinyurl.com/yxmrfs8w
    https://tinyurl.com/y69gjs6g

    Comment


    • Tijnie82
      Tijnie82 commented
      Editing a comment
      K vind dat niet getopte planten grote buds aan maken dan waarneer je topt maar das mijn ervaring

    • Spacende Hollander
      Spacende Hollander commented
      Editing a comment
      Thanks voor de tips jongens. Tja, zo simpel kan het soms idd zijn Snuitje. Gewoon ff proberen en aankijken idd. En ik heb inderdaad ook de ervaring dat niet getopte toppen dikker worden @ Tijnie82. Gisteren avond bleek tegelijkertijd alleen ook dat sommige toppen helemaal geen licht meer kregen doordat andere toppen er weer eroverheen groeide waardoor ik er toch voor heb gekozen te toppen. Per plant heb ik een top of 4 getopt en heb ik ook wat grote bladeren verwijderd. Nu kan het licht mooi overal bij. Zal de planten nog (een kleine) week laten groeien en dan 12/12 knallen.

      De planten lijken op die ene foto idd wat licht Snuitje maar dat is idd de lichtval. Zal in de volgende post wat betere pics proberen te maken.

    • Bo$wachter
      Bo$wachter commented
      Editing a comment
      Tijnie82 mss is het soort gebonden, maar ik heb nu 4 plantjes allemaal anders getopt waarvan 1 niet getopt. Kan niet zeggen dat ik echt verschil in dikte zie. Enige wat duidelijk te zien is is dat de mainliner en de niet getopte plant sterkere takken hebben om de bloementjes te dragen.

      Ik zou het zo laten zoals het nu is Hollander, ziet er allemaal mooi uit 👌🏼

    #11
    Mooie setup, ik volg!

    Comment


    #12
    mogge,

    Na lang wikken en wegen gisteren toch besloten om wel te toppen. De hoofdzakelijk reden was dat er na lst toch nog weer toppen verstopt waren onder andere blaadjes. Daardoor was er te weinig ruimte en ook te weinig licht bij de toppen waarvan ik wilde dat er veel licht bij zou komen. Daarbij heb ik door het toppen van de grootste takken nu veel toppen van hetzelfde formaat waardoor ik een egaal bladerdek zal gaan krijgen.

    Om er verder voor te zorgen dat de toppen straks allemaal ongeveer op dezelfde hoogte komen zullen er nog wel meer acties van mijn kant nodig zijn. Hier gebruik ik altijd een scrognet voor, ik Scrog hier niet echt mee maar zal wel te takken op een dusdanige manier kunne leiden waardoor ze op één hoogte komen. En om de echt grote verschillen per plant op te vangen doe ik altijd piepschuim blokken onder de kleinere planten zetten.

    gister avond na toppen:
    20230409_181529.jpg

    Vanmorgen;

    20230410_093641.jpg

    20230410_093638.jpg

    20230410_093626.jpg

    Last edited by Spacende Hollander; 10 April 2023, 09:21.
    Mijn kweekverslagen:
    https://tinyurl.com/yxmrfs8w
    https://tinyurl.com/y69gjs6g

    Comment


    • giinnoo
      giinnoo commented
      Editing a comment
      Heb je enkel de hoofdstam getopt of alles?

    • Spacende Hollander
      Spacende Hollander commented
      Editing a comment
      De hoofdtak en per plant een stuk of 3 andere takken die al erg groot waren. Bij één plant heb ik de hoofdtak niet getopt om het verschil te kunnen zien nav tip Snuitje.

    #13
    Hoiiii allemaal ,

    van de week is de knop omgezet naar 12/12. De planten groeien prima en krijgen dikke stammen. Niet zoveel te melden verder..

    20230422_194856.jpg

    20230422_194759.jpg

    20230422_194722.jpg

    20230422_194654.jpg

    20230422_194645.jpg

    Attached Files
    Mijn kweekverslagen:
    https://tinyurl.com/yxmrfs8w
    https://tinyurl.com/y69gjs6g

    Comment


    • Corleone1933
      Corleone1933 commented
      Editing a comment
      Mooiii, goed bezig

    • Tijnie82
      Tijnie82 commented
      Editing a comment
      Ow zag net staan dat je niet gaat scrogge

    • Spacende Hollander
      Spacende Hollander commented
      Editing a comment
      Thanks jongens

      Scherp Tijnie82 ik gebruik het scrognet ook meer om de takken te spreiden dan dat ik een echte scrog doe. En ga zeker nog dieven, dat heb ik al een beetje gedaan en zal als de bloei begint nogmaals doen.

    #14
    Lekker bezig en slim dat je de tensio minder diep hebt!
    Horks Fototopic 2.0

    Comment


    • Spacende Hollander
      Spacende Hollander commented
      Editing a comment
      Dankjewel!

      Ja goed he, ik had m'n moment :p

    • Greyvol
      Greyvol commented
      Editing a comment
      Minder diep erin steken

    #15
    Hee hallo allemaal,

    Afgelopen week toch maar het net weggehaald. Ik wil namelijk nog een keer dieven en ontbladeren en ik kan niet overal goed bij als ik de planten niet kan verschuiven.

    De dames staan nu 1,5 week op 12/12. Dat betekent dat over ongeveer 10 dagen de strek er ongeveer uit is en dan ga ik de planten dieven, ontbladeren (waar nodig) en het net terug plaatsen.

    Vooralsnog gaan we lekker

    20230429_203135.jpg

    20230429_203205.jpg

    20230429_203140.jpg

    20230429_203208.jpg

    20230429_203149.jpg

    Mijn kweekverslagen:
    https://tinyurl.com/yxmrfs8w
    https://tinyurl.com/y69gjs6g

    Comment


    • Hork
      Hork commented
      Editing a comment
      Is onzin hoor, ik geef het zo vaak direct.

    • Spacende Hollander
      Spacende Hollander commented
      Editing a comment
      Goed om te weten dan zeg... thanks

    • Tijnie82
      Tijnie82 commented
      Editing a comment
      Helemaal onzin is het niet ze waarborgen de kwaliteid van het water alleen met koud water.

      Zoals je zelf al ziet als je warm water aanzet is niet zo mooi doorzichtig als koud water ze krijgen iets meer deeltjes binnen met lauw water .

      K geef ze ook altijd gelijk het water lauw

      K heb liever dat ze lauw water krijgen
      Dat water op kamer temp wand als het 20 graden is in je tent

      Dan is je emmer met water dat ceker niet met gelijk een graad of 14 dat water is dus veels te koud dan vaak

      Zoals hork al beetje zegt k heb er nooit verschil door gemerkt als je lauw water pakt
      Ja koud water is sws niet goed voor de wortels worden die veels te koud met vertraging tor gevolg
Bezig...
X