Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Ontkiemen van zaden in sproudpads => Stap voor stap verslag met uitleg

Collapse
Dit topic is gesloten.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Ontkiemen van zaden in sproudpads => Stap voor stap verslag met uitleg

    Korting op 420shop
    Omdat er nog altijd veel gevraagd wordt hoe men zen zaad moet ontkiemen zet ik maar fotoverslagje
    Dit heb je nodig

    Pakje sproudpads (4€)
    Zaadjes (DUH)
    Propagator (2€)
    Water

    eventueel beetje wortelstimulator (bij deze test gaat er eentje wortelstim krijgen in het ontkiemwater bij wijze van test)

    101_1415.jpgPakketje me dingen die we gebruiken
    101_1416.jpgDe zaden 3x Royal dwarf en 1x Jack
    Last edited by smokeykev; 14 June 2011, 14:44.

    #2
    Re: Ontkiemen van zaden in sproudpads => Stap voor stap verslag met uitleg

    Nu het ontkiemen zelf,
    1 neem wat water en leg daar je sproudpads in OF Neem water voeg wortelstim toe (in dit geval 0,125ml op 0,5 liter water)
    2 leg de sproudpads een tijdje in het water... je kan ze na een tijdje omdraaien dan gaat het ietsje sneller!!
    Foto's stap 1 en 2
    101_1417.jpg juiste hoeveelheid wortelstim met spuitje
    101_1418.jpg sproudpads in lauw water

    3 gaatje maken in de grond
    4 zaadje plaatsen
    101_1420.jpg101_1421.jpg
    5 deksel erop en wegzetten op warme donkere plaats (vochtig niet meer nodig door de prop)
    Last edited by smokeykev; 14 June 2011, 16:30.

    Comment


      #3
      Re: Ontkiemen van zaden in sproudpads => Stap voor stap verslag met uitleg

      En 1 bakje is dan met voeding en ander bakje zonder ?
      God was never on your side..

      Comment


        #4
        Re: Ontkiemen van zaden in sproudpads => Stap voor stap verslag met uitleg

        Idd bella, het bakje met gekleurd water is de goldstar wortelstim normaal wel niet bedoeld voor te ontkiemen maar ik geef geen water meer voor 1e keer verpotten dus wou zo es proberen
        en die met het groene koordje erond en die daaronder zijn de pads met voeding met 1x jack en 1x dwarf, linkse 2 zijn de 2 andere dwarfs

        Comment


          #5

          Comment


            #6
            Re: Ontkiemen van zaden in sproudpads => Stap voor stap verslag met uitleg

            Yups weet het marco, heb er nog een stekjes test bijgedaan ook....
            en dan getest met onstabiele genen ook dit kan het resultaat beinvloeden... maar kheb voor de moment ni meer plantjes nodig :p
            Binne paar weken voor binnen ga ek er 16 reguliere ontkiemen... zal dan ook 50/50 doen (tenzij dak nu goe resultaat krijg me stim dan doe ik er iets meer met stim...)

            maar als er nu nog iemand vraag hoe ik vind da ze best hun zaden ontkiemen kan ik gwn link geven :p

            Comment


              #7
              Re: Ontkiemen van zaden in sproudpads => Stap voor stap verslag met uitleg

              Stap 1 Pak je zaden nooit vast met vuile handen eerst wassen en boel ontsmetten.
              Stap 2 maak ook altijd een testje waar bij de zaden puur natuur laat gaan dan zie je pas echt verschil
              God was never on your side..

              Comment


                #8
                Re: Ontkiemen van zaden in sproudpads => Stap voor stap verslag met uitleg

                stap 1 ik was men handen regelmatig... hou ni van ziek zijn
                stap 2 linkse bakje is gewoon water, gewoon zaadje in bevochtigde grond dus...

                Comment


                  #9
                  Re: Ontkiemen van zaden in sproudpads => Stap voor stap verslag met uitleg

                  Voorlopige vooruitzichten zien er wel goed uit voor de wortelstim (in deze minitest natuurlijk...)
                  De 2 met wortelstim zien er het mooist uit kwa plantje en bij eentje steekt al wortel uit het potje vanonder
                  (heb de sproudpads al ingepot voor meer stabiliteit)
                  Foto's komen bij volgende keer overpotten!!

                  Comment


                    #10

                    Comment


                      #11
                      Re: Ontkiemen van zaden in sproudpads => Stap voor stap verslag met uitleg

                      mja de prop is tegen de grond gekletst toen ze 2 dagen waren.. hihi
                      zal is zien dak er nog piccies van heb
                      Dit zijn men schatties als ze 2 dagen waren (die op de eerste foto is trouwens hersteld)
                      101_1439.jpg101_1440.jpg

                      en dit zijn ze nu 101_1446.jpg101_1447.jpg

                      Comment


                        #12
                        Re: Ontkiemen van zaden in sproudpads => Stap voor stap verslag met uitleg

                        Heb iemand van de blaadjes zitten eten?
                        God was never on your side..

                        Comment


                          #13
                          Re: Ontkiemen van zaden in sproudpads => Stap voor stap verslag met uitleg

                          yupz maar kvindt nix... denk dat iet vliegend geweest is als zoiets al bestaat :p
                          binnen een weekje protector erover!! staan nu in de plastic kast waar de sluipwespjes inzitten dus hoop dat ze verdedigt worden

                          Comment

                          Bezig...
                          X