Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Eerste kweek 60x60 1x tripleG autoflower

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    LED: Eerste kweek 60x60 1x tripleG autoflower

    Korting op 420shop
    Hey allemaal,
    vandaag begonnen met mijn eerste kweekje, lekker hobbymatig.
    Setup:
    -60x60x160 tent
    -Viperspectra R450 LED
    -Afzuiging met filter 180m3
    -verwarmingsmat 60x60
    -ventilator

    De tripleG auto van RQS was binnen no-time ontkiemt in een soil plug RQS. Vandaag is ze de tent in gegaan in een 15L pot met een mix van potgrond en cocos. Verlichting staat op 20/4. Eerst een paar dagen aankijken hoe het allemaal gaat, daarna ben ik van plan wat LST toe te passen en daarna zien we wel hoe het loopt en wat de resultaten zullen zijn.

    Ik zal jullie op de hoogte houden, voor nu een (niet zo'n spannende) foto.

    Mochten jullie tips, tricks, opmerkingen of vragen hebben dan hoor ik het graag.

    Groeten LastnameFirst


    ​​​​​​
    ​​​​​
    You do not have permission to view this gallery.
    This gallery has 1 photos.
    Last edited by LastnameFirst; 8 April 2023, 20:41.

    #2
    Succes met je eerste kweek! Ziet er netjes uit allemaal.

    Comment


    • LastnameFirst
      LastnameFirst commented
      Editing a comment
      Thanks, we gaan proberen er het beste van te maken

    #3
    Leuk man, succes met deze mooie dame. Ik heb mn krukkie erbij gezet en koekeloer graag mee

    De ventilator niet op de planten richten maar er boven langs laten blazen. Hoeveel watt is die lamp?

    Veel plezier
    Mijn kweekverslagen:
    https://tinyurl.com/yxmrfs8w
    https://tinyurl.com/y69gjs6g

    Comment


    • LastnameFirst
      LastnameFirst commented
      Editing a comment
      Hey, bedankt.

      De lamp is 105Watt VEG en 105Watt bloom. Gecombineerd 210Watt ter vervanging van een 400Watt HPS. Perfect voor de 60x60 tent.

      De ventilator staat op dit moment nog niet aan, ik dacht het stekje nog even aan te laten sterken voordat ik hem aan zet. Heb jij een ander idee?

    • Spacende Hollander
      Spacende Hollander commented
      Editing a comment
      Leuk man, ken hem niet maar hou wel van perfectie

      Ja, de ventilator kan al aan maar niet op de planten gericht. Plantje een beetje laten schommelen. Zonder wind wordt ie niet sterk want dan heeft ie geen weerstand en dus geen reden aan te sterken.

    #4
    Leuk, ik volg. Vanwaar de keuze voor de Viperspectra R450? Dit is volgens mij al een wat oudere lamp?
    https://www.jointjedraaien.nl/wietfo...e_smiley69.gif

    Comment


    • LastnameFirst
      LastnameFirst commented
      Editing a comment
      Hey, bedankt voor je bericht.
      Dat klopt, hoewel hij nog wel verkocht word.
      Ik heb de complete set van iemand over kunnen nemen, er zijn in totaal 3 kweekjes in gedraaid, dat is eigenlijk de enige reden voor deze lamp.

    #5
    Succes!

    Comment


      #6
      Ze is de paasdagen door gekomen hoor, dag 4 in de pot.
      De verlichting hangt nu op +-65cm van de plant en ze lijkt het aardig te doen. Ik zie geen strekking, ze is nu ongeveer 4cm hoog. De blaadjes groeien gestaag.
      De aarde in de pot is +-22°C in de kern, dus de verwarmingsmat en isolatielaag onder de tent doen hun werk goed.

      De ventilator aangezet op aanraden van Spacende Hollander. De fan staat nu op het randje van de pot gericht, dus geen directe luchtstroom op de plant, maar de terugkaatsende lucht is net voldoende om haar iets te laten schommelen.

      Voorderest wat water gegeven, maar uiteraard niet te veel.
      Bij de voedingset zit ook easystart voor de wortels en calmag, op het bijgevoegde schema staat vanaf de start geven. Wat zeggen jullie, gewoon doen in minimale hoeveelheden, of zoals vaker aangegeven lekker 2 weken wachten omdat er voldoende voeding voor jonge planten in de potgrond en soil plug zit?

      Groetjes, LastnameFirst
      You do not have permission to view this gallery.
      This gallery has 1 photos.

      Comment


      • Spacende Hollander
        Spacende Hollander commented
        Editing a comment
        Een goede start is het halve werk. Lekker bezig man! Of je meteen al moet beginnen met voeding hangt af van in hoeverre er voeding zit in de aarde en ik weet niet wat er in die potgrond en Cocos van je zit. Maar je kan natuurlijk altijd beginnen met minimale voeding en dan kijken hoe de plant reageert.

      #7
      Wederom een update.

      Ik heb gisteren toch een minimale hoeveelheid (1/4) van de hoeveelheid voeding toegevoegd en gegeven, vandaag weer zuiver water. Gezien de geringe hoeveelheid die ik op dit moment nog geef vraag ik me af of de voeding iets doet, maar ze hangt nog niet op half 7 haha.

      Wel heb ik het idee dat de aarde/cocos mix snel droog word. Elke 24 uur moet ik wel iets bijgeven omdat het (ook 2 á 3 cm diep) toch wat droger word. Wellicht heeft dat met de temperatuur van de pot te maken?

      Grond in de pot is 21 graden op dit moment, ph van het water dat gegeven word is +-6. De ventilator laat het plantje zachtjes wapperen. Je ziet langzaamaan wat ontwikkeling tussen de eerste blaadjes opkomen.

      ​​​​​​Ik heb de lamp toch ietsje laten zakken want heb toch het idee dat het plantje ietwat strekt, maar dat kan ook aan mijn amateursoog liggen...​

      Groeten
      You do not have permission to view this gallery.
      This gallery has 1 photos.

      Comment


      • Tijnie82
        Tijnie82 commented
        Editing a comment
        Dat voedimg geven is nergens voor nodig het plantje neemt de eerste 2 week weinig tot niks op

        Dus voeden zou het niet doen doet meer kwaad dan goed en voeden in het begin is nergens voor nodig der zit meer dan genoug voeding in de grond

      • Tijnie82
        Tijnie82 commented
        Editing a comment
        Denk eerder dat je de eerste 4 week niks aan voeding hoeft te geven

      #8
      Daar zijn we weer, ondertussen een weekje verder.
      ik heb het idee dat de groei wat achterblijft en vermoed de oorzaak gevonden te hebben.
      2 beginnersfouten, tóch te veel water en de lamp te dicht op de plant.
      Onder de bovenste laag was de aarde toch wat aan de natte kant, gestopt met water geven en ze lijkt zich toch aan te trekken.

      De eerste bladeren hangen erg slap, maar niet verwelkt.

      Wat zeggen jullie? We zijn ongeveer op dag 10 sinds het koppie boven de grond kwam.


      You do not have permission to view this gallery.
      This gallery has 1 photos.

      Comment


      • Tijnie82
        Tijnie82 commented
        Editing a comment
        Ik zou ff niks doen ff je plantje haar ding laten doen en als je al wat water geeft zal ik niet eerder doen dan dat de pot erg licht


        Dan gaan de wortels ook zoeken diep in de pot naar water en dat wil je als je elke dag water gaat geven gaan die wortels niet de diepte in

        Als.je de pot normaal hebt ingewaterd met 10 % van de pot maat hoef je de eerste 1 a 2 week niks geen water te geven

        9 van de 10 mensen geven te veel water in deze fase gebruiken ze amper voeding en water

        Als je pas weer water geeft als de pot super licht is gaat ze snel verder groeien als de ph
        En ec goed is moet ze snel groeien doet ze dat niet is dr wel meer aan de hand lijkt me

        10 dagen oud is precies heel klein mijn planten zijn met dag 3 al zo groot als ze boven staan

      • Spacende Hollander
        Spacende Hollander commented
        Editing a comment
        De aarde lijkt eigenlijk best droog. Had je de aarde wel ingewaterd voordat je het zaadje plantte?

      #9
      We zijn ondertussen weer een paar dagen verder, er is wel het een en ander gebeurt maar om eerlijk te zijn is het niet wat ik er van verwachtte. Ze staat nu bijna 20 dagen (sinds het kopje boven de aarde kwam) in de pot. De waterstop en lamp wat hoger heeft wel baat gehad.

      Wat zeggen jullie, nog een week aankijken of nieuw zaadje ontkiemen en deze in de groenbak?
      You do not have permission to view this gallery.
      This gallery has 1 photos.

      Comment


      • JimBean
        JimBean commented
        Editing a comment
        Nou als dit het stadium is na twintig dagen zou ik gewoon even opnieuw beginnen. Je verliest daar een week mee want veel ouder had ik dit plantje niet geschat.
        Maar dat heeft alleen zin als je weet wat hier mis is gegaan.

      • Tijnie82
        Tijnie82 commented
        Editing a comment
        Opnieuw beginnen zo hoort je plantje dr uit te zien na 3 dagen normaal

        Zadeb moeten snel ontkiemen de gene die snel ontkiemen en snel worteltje geven groeien ook snel

      • Tijnie82
        Tijnie82 commented
        Editing a comment
        Kan ook gewoon een slecht zaadje zijn dan kan je doen wat je wil maar gebeurt er niks hoeft niet aan jou te liggen

        Zaailingen kunne heel.wat hebben normaal

      #10
      Er zit een nieuw zaadje te wachten tot ze ontkiemt is.
      als experiment zal ik de plant van dit verslag wel in een (kleiner) potje laten groeien, al is het maar om te zien wat er gaat gebeuren.

      Waarschijnlijk zijn er een aantal fouten gemaakt. Potgrond met cocos niet gewaterd van tevoren, daarna te veel water toegevoegd en de lamp te dicht op het plantje gehad. Mooie mix van fouten haha.

      Wellicht zal ik over een tijdje posten als de nieuwe plant aardig opkomt.

      Jullie horen van me

      Comment


      • Tijnie82
        Tijnie82 commented
        Editing a comment
        Grotere pot is juist makkelijker en meer buffer voor foutjes en dergelijke

        Als je de pot inwatert met ca 10 % van de pot inhoud aan water zodra het plantje boven in hoef je de eerste week a 2 week geen water te geven pas water geven als de pot super licht is

        Je kan ook rechtstreeks in de eindpot zaaien kan de pen wortel gelijk goed diep schieten

        En voor water geven kan je ook een tensio meter gebruiken die zecht waarneer je weer moet water geven

        Super handig

        Of ald je bang bent om fouten te maken met water geven klein potje pakken en als de wortels onder uit komen maar een grotere pot en gaat je plantje als een speer naar over potten

      #11
      We zijn lekker opnieuw begonnen hoor!
      Watermelon Auto staat nu een weekje in de pot en ziet er vele malen beter uit dan de 3xG van de eerste keer.

      Inderdaad veel minder water, lamp hangt ook hoger en dat verschil merk je wel. Ze is nu al beter ontwikkeld dan de vorige plant na 2 weken.

      Van fouten leer je, dus ik vind het niet erg dat het zo gelopen is.
      You do not have permission to view this gallery.
      This gallery has 1 photos.

      Comment


      • Tijnie82
        Tijnie82 commented
        Editing a comment
        Maar waarom autoflowers
        Als je daar iets verkeert doet met watet of voeding heb je al.snel vertraging

        En met femms zijn wat makkelijker en die kunnen makkelijker herstellen en je bepaalt zelf makkelijker hoe groot je plant word en waarneer te bloeien

        In mijn op zicht zijn femm foto periode planten makkelijker dan auto om te kweeke

      #12
      Zo te zien gaat het stukken beter deze keer.
      Ze groeit volgens mij prima, alleen blijft ze voor mijn idee wat aan de 'lage' kant. De ventilator zorgt voor een zacht briesje, lamp staat 20-4, afgezuurd water met een minimale hoeveelheid voeding en een stabiele temp van +-22graden.

      Ze staat nu ongeveer 12 dagen boven de grond.

      Tijnie82 volgende ronde word een Fem, de 'snelheid' van een AF ben ik nu al kwijt vanwege de eerste mislukking haha.




      You do not have permission to view this gallery.
      This gallery has 1 photos.

      Comment


      • Tijnie82
        Tijnie82 commented
        Editing a comment
        Als je niet wil dat er nog meer snelheid verloren gaat zal ik de voeding voorlopig laten staan hebben ze nog lang niet nodig

      • hetismij
        hetismij commented
        Editing a comment
        Dat ziet er al beter uit als de eerste. Sluit me volledig aan bij tijnie82 zou even wachten met voeding. Zelf ook ondervonden.

      #13
      Ondertussen begint het al een echt plantje te worden hoor.
      wat LST geprobeerd en er beginnen al wat topjes te vormen. Best een leercurve betreft water geven, maar dit had ik met mijn eerste (mislukte) plant niet voor elkaar gekregen.

      Wel is ze aan de kleine kant en hier en daar een lichtgroene vinger.

      Volgende ronde gaat gewoon op pure potgrond worden en we gaan voor een fotoperiode. Voor nu deze lekker haar ding laten doen.
      Attached Files
      Last edited by LastnameFirst; 31 May 2023, 20:44.

      Comment


      • Tijnie82
        Tijnie82 commented
        Editing a comment
        En zelfs dan kom je dr vaak nog niet tensio meters die weten echt of je moet water geven of niet als je maar 1 plantje hebt ben je haast dom als je ze niet gebruikt die 35 eu is goed besteed

      • LastnameFirst
        LastnameFirst commented
        Editing a comment
        Thanks voor de reacties.
        Ik heb nu een kokos en potgrond mix maar vaak is het zo dat de bovenste 2 á 3 cm droog is maar verder naar beneden de grond nog behoorlijk vochtig aanvoelt.
        Eigenlijk was het plan voor de volgende ronde potgrond met 20% perliet, wellicht toch wat kokos er door mengen.

        Ik heb nu wel een (goedkope)vochtmeter er in staan dus kan wat dieper in de grond meten. Uiteraard geef ik alleen afgezuurd water.

        Ik ga me eens verdiepen in een tensiometer, want met concrete getallen kan je wat gerichter water geven.

      • Tijnie82
        Tijnie82 commented
        Editing a comment
        Dat is ceker handig om te doen

        Ik zelf gebruik de tensio meterd van blumats

        Maar ik heb ze niet helemaal dr in k meet het liefst op driekwart diepte van de pot

        En goed water geven kan je kweek maken of breken

        Geef je perfect water groeien ze super goed en snel

        Geef je te veel water heb je veel vertraging en groeien ze veel.minder mooi en super traag al vaak onder vonden .

        Maar als je hier na met femms bezig gaat
        Als je de problemen met water sws wil voorkomen eerst opgroeien in kleine potjes ca 1 liter tot 3.5liter potjes k zelf heb het liefst de 3.5 liter als je de wortels dr onder uit ziet komen bij het potje

        Is het tijd om over te potten k zet ze daarna in de eind pot enzo voorkom je een helehoop problemen met water geven

        En heb je gelijk goede en gezonde planten die lekker snel groeien

        En als je ze ook nog start in stek en zaai grond is het helemaal perfect das het alles beste om ze in op te groeien

        En in de eind pot wat hummes en wat stek en zaaigrond en perliet en wat cocos en wat potgrond ga je super mooie planten krijgen

        Kost wat meer tijd om.de grond klaar te maken maar het werkt het beste en ga je ceker een mooie ronde draaien vlak voor de bloei wat diefen van onder en wat ontbladeren wacht je een perfecte ronde te wachten oo jou

      #14
      We zijn weer een paar dagen verder en volgens mij gaat het wel prima in dat tentje. Ze krijgt ongeveer 1 liter om de 2 dagen en daarna is het tijd voor een nieuwe slok.

      Als het goed is komen maandag mijn nieuwe spullen uit Spanje binnen dus ik ben de potgrond/cocos/hydrokorrels mix aan het voorbereiden.
      Deze mix ben ik aan het doorspoelen met water PH6.5, runoff is 5.75. wat is wijs om te doen? Gewoon met 6.5 blijven wateren? Ik vind dat het vrij lang duurt voordat het water er doorheen getrokken is. Kan dit zijn omdat het de eerste keer is? Want de mix lijkt me luchtig genoeg...

      Mijn plan is om de Fem na het ontkiemen in de tent te zetten naast de Watermelon. Ik wil gaan mainlinen dus heeft de de autoflower alle tijd om te bloeien.
      Attached Files

      Comment


      • Tijnie82
        Tijnie82 commented
        Editing a comment
        Gewoon ph 6.5 blijven geven het trekt zich van zelf gelijk in het medium kan inderdaad lang duuren maar das niet erg

      #15
      Mss omdat de coco erg droog is?

      Comment

      Bezig...
      X