Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Tweede ronde tweede kansen

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

Dag 63,

zie al een tijdje steeds witte dingen drijven wanneer ik water geef. Dus even zitten wroeten in de aarde met als conclusie dat er een hoop beestjes in mijn aarde zitten. Geen idee wat het zijn, heb nog geen vliegen gezien tot nu toe. Maar ben bang dat dat snel kan gaan veranderen.

heb ook een video waarin je ze duidelijk ziet bewegen en rond krioelen. Zodra ik de toplaag van de aarde omhulsel dan zie ik ze bewegen en proberen zo snel mogelijk weer dieper in de aarde te kunnen verdwijnen., maar ik kan deze video niet uploaden vanwege de .mov extensie. Dat is schijnbaar niet toegestaan.
    Attached Files

Comment

• Greyvol
      Greyvol commented
      Editing a comment
      Lijkt op springstaartjes, kan geen kwaad

• Wiewatwaarhoezo
      Wiewatwaarhoezo commented
      Editing a comment
      @Greyvol

Thanks. Heb gelijk even Google een slinger gegeven om te kijken wat ik er tegen zou kunnen doen. Niet echt veel meer op dit moment in de tijd. Zit zo dicht tegen oogsten aan dat alleen minder water geven en het een beetje laten uitdrogen nog redelijke opties zijn. En dadelijk na het oogsten alles extreem goed schoonmaken.

• Rreppellsteeltjam
      Rreppellsteeltjam commented
      Editing a comment
      Dit zijn geen slechte beestjes, je hoeft dus niets te doen!!!

Dag 64. De eerste dag van week 10 volgens mijn app…

het grote twijfelen is in ieder geval begonnen. Door een combinatie van omstandigheden zoals een hoge LV, beestjes in de aarde en een vakantie eind juli, denk ik dat ik deze week maar gewoon moet beginnen met spoelen. Dan kan ik over 2 weken knippen, daarna kan het 2 weken drogen in de tent en daarna nog even een week in de pot voordat ik op vakantie ga. Aangezien het een roadtrip wordt zou ik graag wat mee willen nemen van de oogst. Hier komt ook nog eens bij dat het deze week best wel eens kan gaan regenen, in combinatie met de hoge buiten temperaturen gaat dit mogelijk een nog hogere LV betekenen, dus dat helpt ook niet om mijn geduld te bewaren.

als ik nu geen beestjes had gehad dan had ik ook deze twijfel niet gehad en gewoon deze week nog even 1 of 2x voedingswater gegeven. De aarde is nu zo nat dat het de komende 2/3 dagen in ieder geval nog even niet hoeft. Dusja maakt dat weekje eigenlijk nog echt iets uit. Aan de toppen zie ik nog steeds veel nieuwe witte bloeiharen komen en ze lijken nog steeds dagelijks dikker te worden. Met name onder de eerste laag toppen heeft het nog wel wat extra tijd nodig. Van wat ik nu in de tent zie zou ik deze week nog wel voeding moeten geven, en misschien zelfs tot en met week 11 en daarna pas spoelen. Helaas kom ik dan een beetje in de knel met de geplande vertrek datum voor de roadtrip. Ga liever niet weg terwijl het nog in de tent te drogen hangt, of dat het pas net een dag in de pot zit. Ik ben een beetje bang dat ik dan de heleboel kan weg gooien tegen de tijd dat ik terug kom.

verwacht de komende dagen in ieder geval veel getwijfel en ook veel foto’s van trichomen want die moet ik nu echt goed in de gaten gaan houden.
    Attached Files

Comment

Dag 65,

gisteren een nieuw koolstoffilter besteld. Was gisteren aan het gamen bij de buurman toen een andere even langs kwam vliegen om te vertellen dat hij voor mijn huis een flinke wiet lucht rook. Dus zelf ook even voor dat raam gestaan en inderdaad, koolstof filter is er nu al mee opgehouden…gisterenavond er maar 1 besteld maar duurt dus 1-3 werkdagen. Hoop dat de lokale growshop nog een filter met flens 100mm heeft liggen.

Comment

• CobyBE
        CobyBE commented
        Editing a comment
        Hoe oud was deze filter nu? Ik ruik regelmatig eens aan men uitlaatbuis (context xD) en so far so good, maar is pas men tweede kweek

• Wiewatwaarhoezo
        Editing a comment
        @Rreppellsteeltjam,

Ik had wel iets gelezen dat koolstof filters hun werking kunnen verliezen als het te vochtig is geweest. Het is heel goed mogelijk dat het hierdoor komt. Echter nu sta ik volle bak mijn wiet lucht op straat te blazen. Dus niets doen is geen optie.

CobyBE, ik denk dat ik dit filter nu ongeveer 24 weken in gebruik heb. Eigenlijk is hij daarbij constant in gebruik geweest. Hes eens ergens geleden dat ze gemiddeld 2 tot 3 kweken meegaan. Dus misschien doe je er verstandig aan even een filtertje op voorraad te houden. En niet net zoals mij nu dadelijk 3 dagen op de bestelling hoeft te wachten.

• CobyBE
        CobyBE commented
        Editing a comment
        Bedankt voor de tip, dan ga ik alvast eentje op voorraad bestellen tegen men volgende kweek

Dag 67,

nieuw filter zit er in. Dus hopelijk voorlopig even geen problemen daarmee.

Vandaag was de laatste voedingsbeurt voor de dames. De potten waren nog steeds goed nat dus vandaag nog een litertje gedaan en dan vanaf dag 70 spoelen.

verder weinig opmerkelijks te melden. Nu maar hopen dat er over 2 weken lekker smakelijke toppen te drogen hangen in de tent.
      Attached Files

Comment

Vandaag is dag 71,

gisteren begonnen met spoelen. Had eigenlijk tot vandaag willen wachten maar de potten waren erg licht. Wel vreemd want de aardesensor gaf nog 46% vochtigheid aan dus mogelijk gaat er iets niet goed met die sensor.

het laten uitdrogen de afgelopen dagen lijkt ook te helpen met de beestjes, ik zag er een stuk minder drijven dan bij de vorige waterbeurt.

Verder weinig opzienbarende dingen te vermelden behalve dan dat ik met flushed ben begonnen. Het op dan dadelijk precies op tijd voor mijn vakantie klaar moeten zijn. Beetje afhankelijk van hoe snel het droogt kan het mogelijk zelfs al een paar dagen voor vertrek in de potten zodat deze nog even geburpt kunnen worden.

ook vroeg ik mij af of ik volgende week al kon beginnen met het snoeien van alle fan leaves? Naar mijn idee scheelt het over twee weken dan flink wat tijd met knippen en omdat het knippen sneller gaat heb ik ook weer minder kans op dat de geur bij de bovenburen terecht komt. Maar het levert de plant ook veel stress op als deze nog een week moet staan zonder enige fan leaves. Of kan ik echt beter de planten in 1x proberen te knippen. Vorige keer was her probleem vooral dat de LV veel te laag werd en dat daardoor het drogen ook veel te snel ging. Ik zou meer materiaal kunnen laten zitten zodat het drogen gelijkmatiger gebeurt en niet dadelijk de helft van de toppen droog is en de andere helft nog nat. De planten hebben nu ook wel meer en grotere toppen dus dat zal ook al schelen in hoe snel het droogt.
        Attached Files

Comment

• Tijnie82
          Tijnie82 commented
          Editing a comment
          Dat zou ik ceker nog niet doen je hebt nog niet eens herst in de tent

Nu de fan leaves weghalen bloeit de plant amper verder en schiet vol in de stress niet handig

En zo te zien zit je grond nog vol voeding

Waarom oogsten binnen 2 week ze zien dr nog lang niet klaar uit thrichomen zijn nog glazig

• Tijnie82
          Tijnie82 commented
          Editing a comment
          Zag al dat je op vakantie gaat ofzo zonde iets langer laten staan hadden ze wel gewaardeerdt

Tijnie82 Ja vanwege vakantie zie ik geen mogelijkheid ze langer te laten staan. Ik vertrek dadelijk liever niet als het echt net te drogen hangt of niet voldoende tijd krijgt om te drogen en dan te nat de pot in gaat. Nu heb ik een paar dagen extra spelling voor het geval het drogen langzaam gaat bijvoorbeeld.
        En door nu al te beginnen kan ik dadelijk ook een mooie stash meenemen op roadtrip.

de fan leaves blijf ik voorlopig dan maar eventjes af. Dat heeft dus echt totaal geen nut als ik jouw opmerking lees.

Volgende run heb ik geen excuusjes en kan ik ze zo lang laten staan als dat ik wil.

Comment

Dag 81,

gemengd beeld in de tent. Veel geel en ook flink wat bladeren die beginnen te verdorren, maar ook nog best veel groen. Het lijkt in ieder geval snel te gaan.

ik laat het staan tot dag 84. Dan heb ik de volle 12 weken vol, heb ik precies 2 weken om te drogen, en ook nog een weekje curen. Maar dat is dan weer afhankelijk van hoe snel het droogt.
          Attached Files

Comment

Dag 84,

oogst dag! Ideaal moment, alle buren zijn op vakantie. De zeikende boven buren zijn verhuisd, en de nieuwe zijn nog niet ingetrokken.

dus nu even wat voorbereidingen treffen, en later vandaag lekker knippen.

volgen nog wat meer foto’s als het eenmaal hangt.
            Attached Files

Comment

• giinnoo
              giinnoo commented
              Editing a comment
              Ik denk dat je nog keer politie aan de deur krijgt.. buurman klaagde al over geur en je bovenburen zijn ook zeikers zo te lezen.. zal ook wel over geur overlast zijn. Kun je niet beter een ronde overslaan?

• Wiewatwaarhoezo
              Editing a comment
              giinnoo, thanks voor de follow.

De enige waarmee ik echt problemen had is de bovenbuurman en die is sinds gisteren verhuisd. Alle overige buren zijn super chill. Iedereen behalve de bovenbuurman die net verhuisd is smoked zelf ook, ze vinden het eigenlijk allemaal leuk dat ik een paar plantjes heb staan. Daarnaast heb ik 3 van mijn directe buren een wiet plantje cadeau gedaan die nu lekker bij hun in de tuin staat. Het is alleen wel fijn dat ze op vakantie zijn zodat ik ongestoord mijn gang kan gaan.

Ik hoop alleen wel dat mijn nieuwe bovenburen een beetje relaxter zijn dan die zeikerds die nu weg zijn. Want die hadden echt van alles en iedereen last.

Op straat ruik je er overigens niets van. Net nog even naar de supermarkt gegaan terwijl mijn vriendin zat te knippen met de tent open. Alleen in huis ruik je het nogal sterk. En waarschijnlijk bij de bovenburen. Maar daar is toch niemand thuis.

Edit* denk dat het met deze hobby altijd een risico blijft dat de politie aan je deur kan staan maar daf is een goed teken toch? Dat betekent dat alle misdaad is opgelost en ze zich met tuinieren bezig kunnen gaan houden.
              Last edited by Wiewatwaarhoezo; 8 July 2023, 23:05.

Deze ronde is mij helemaal ontzien.. ik volg je als nog nu haha

Comment

Alweer twee weken geleden is het dat ik geknipt heb, ondertussen is het dus alweer tijd om het te gaan curen. Omdat ik vergeten was nog even een updaten rondom het knippen te geven komt er als het goed is vandaag nog een post wanneer alles in de potten zit en ik de opbrengst heb kunnen wegen.

dus hopelijk tot later vandaag
              Attached Files

Comment

• giinnoo
                giinnoo commented
                Editing a comment
                Ben benieuwd!

Om maar gelijk met de deur in huis te vallen; 272 gram aan droge wiet. En 70 gram aan knip afval.

echt heel blij mee. Voor mijn tweede kweek ooit gelijk al over de 2 gram per watt. Ik denk dat ik mijzelf best wel een klein schouderklopje mag geven.

zijn er nog leer momentjes? Ja zeker. volgende run wil ik toch weer met dezelfde soort verder. Er valt denk ik nog meer af te halen als ik ze wat meer tijd geef het doel voor de volgende run is 13 volle weken. En voor mijn leerproces is het denk ik beter als ik nog een kweek of 2 het bij dezelfde soort hou. Ik vond de planten erg gestrekt dus volgende keer wat minder de lamp verhogen tijdens de strekfase. Ga ook terug naar 5 planten, geeft meer ruimte in de tent en zal de LV ook wel goed doen. Wil ook naar 18/6 lichtschema gewoon om het stroomverbruik iets terug te dringen. Moet even een metertje kopen zodat ik kan zien hoeveel stroom ik daadwerkelijk trek met alle apparaten. Misschien ook naar de plagron promix switchen. En sowieso even een preciezere weegschaal kopen voor het wegen volgende keer. Had nog een paar toppen die met knippen niet goed waren gegaan en waarvan ik dacht het minimaal een gram was maar nu gaf de weegschaal 0 aan, dus.

zal binnenkort nog even een postje doen over de geuren en de smaken. Voorlopig ruiken ze allemaal hetzelfde. De smaak is oké maar niet heel erg geweldig nog maar dat gaat wel bij trekken met een beetje curen.

nu nog even boter maken van het knip afval. Verwacht ongeveer 700 gram wietboter te gaan maken ermee. Dan is het meisje voorlopig ook weer even zoet met koekjes, cake en andere lekkernij. De nieuwe bovenburen heb ik alvast gewaarschuwd. Die leken het helemaal prima te vinden. Ze keken er al naar uit om een koekje te proberen. Dus dat is al een hele verbetering ten opzichte van de oude buren.

Note to self: 70gram knipafval + 1250gr boter = 1000…gr wietboter na 3 uur sudderen, au-Bain Marie.

edit: wietboter bijgewerkt.
              Attached Files
              Last edited by Wiewatwaarhoezo; 25 July 2023, 11:08.

Comment

• giinnoo
                giinnoo commented
                Editing a comment
                Gefeliciteerd wat een opbrengst!!
                Je mag inderdaad je zelf wel een schouderklopje geven

• Wiewatwaarhoezo
                Editing a comment
                giinnoo thanks!

Waar blijven je verslagen? Vond je verslagen altijd super!

Comment

• Wiewatwaarhoezo
                Editing a comment
                Ik ben alweer twee rondes verder haha. De verslagen daarvan kan je terug vinden tussen de kweekverslagen.

Gaat wel nog even een paar weken duren voordat ik aan een nieuwe ronde begin. Vanwege vakantie enzo.

• giinnoo
                giinnoo commented
                Editing a comment
                Jaa zag het, ben benieuwd naar je nieuwe verslag.
            Bezig...
            X