Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

5 Gelato onder 600 watt lumatek

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    LED: 5 Gelato onder 600 watt lumatek

    Korting op 420shop
    Helloo People...toch maar weer een verslagje van de komende kweek.

    AANPASSING: GEEN GELATO MAAR GORILLA GLUE.

    Lamp is de lumatek 600 watt
    Softbox 1200m3
    Filter 1000m3
    Ventilator
    Luchtontvochtiger voor de laatste 5 weekjes
    30 liter potten met lightmix van plagron
    Lekbak voor het water geven van onder

    Plagron voeding
    Groeivoeding
    Bloeivoeding
    Calmag
    Enzymen
    Wortelstimulator
    Green sensation

    Water wordt aangemaakt met een ph waarde van 6.5 en een maximale ec waarde van 1.8.

    De Zaadjes zijn van zamnesia. Ze zijn vanavond gezaaid en hopelijk kunnen ze over een dag of 10 over naar de grote potten. Ze komen in de groei onder 450 watt te zijn en na de 7e of 8e node worden ze Getopt. Dan zal ik nog 1 keer hier een daar toppen waar het kan en dan de klok om gooien. Zodra de klok om is gaat de lamp naar 600 watt en zal er ook nog flink gedieft gaan worden.

    De bedoeling is om elke week een update te geven. Tips en vragen zijn altijd welkom. Hieronder een paar fototjes van de stekjes!

    ✌️
    Last edited by Bobdebob; 11 May 2023, 21:12.

    #2
    Ben benieuwd, succes!
    https://www.jointjedraaien.nl/wietfo...e_smiley69.gif

    Comment


      #3
      Succes! Subke.

      Comment


        #4
        Ik zet mn stoeltje ook neer en koekeloer graag mee. Succes!

        Mijn kweekverslagen:
        https://tinyurl.com/yxmrfs8w
        https://tinyurl.com/y69gjs6g

        Comment


          #5

          Comment


            #6
            normaal ist meer vermogen van filter dan de motor he

            1200cuub is best wel veel me dunkt , als je dat gaat afzuigen gaat je verbruik van je verwarming ed wel serieus omhoog zonder inlaat.

            Comment


            • Bobdebob
              Bobdebob commented
              Editing a comment
              Ik draai m ook op max 30% van het vermogen, is meer als zat en muis stil. En dan heeft t ook geen nadelige gevolgen voor de filter omdat ie eigenlijk te klein is voor de afzuiger

            #7
            1200 lijkt veel maar als je daar 10 meter slang aan doet zit je nog maar op 600-700kuup

            zodra je bochten of lange slangen hebt gaat de capiciteit snel omlaag

            maar aan de andere kant liever te veel kuup dan te weinig met de zomer opkomst wil je wel graag zoon afzuiging hebben voor een goede lucht verplaatsing

            maatje van me heeft ook.zoon 1200 kuup op 1 m2 tentje gaat prima met en variac lekker still
            dat wil je

            buifafzuiging op full power komt me toch een lawaai af dan is een soft box die op 50% draait bijna fluister still

            ik zie dat alleen maar positief zoon grote afzuiging zie hier zo veel op dit forum met een kleine afzuiging wat bijna nog te klein is voor een pc kweekje

            Comment


              #8
              mensen staan er niet bij stil , dat een 1200cuub 1200 cubiek van je woning en alles errond aanzuigt he...

              zeker als je geen actieve inlaat hebt ...

              je blaast als het ware al je warmte erdoorheen van je huis...

              Comment


              • Rreppellsteeltjam
                Rreppellsteeltjam commented
                Editing a comment
                Ook met actieve hoor, ligt ook aan de hoogte hè, laag bij de vloer zuig je koelere lucht aan.

              • Tijnie82
                Tijnie82 commented
                Editing a comment
                Maar die 1200 haal je bij lange na niet en er bestaat ook nog een variac waarmee je kan dimmen

                Denk eerder dat iedereen de van uit gaat dat die vol.open staat wat niet hoeft

                Onder het motto beter te groot dan te klein

              #9
              Nou...even een tegenslag gehad met de gelato zaden...waren er maar 2 uit gekomen dus nieuwe zaden besteld. Geen Gelato maar Gorilla Glue.

              Een week geleden de Zaadjes gezaaid en vandaag zijn ze overgepot naar de grote potten. Lamp staat nu op 75% 475 watt en op een flinke hoogte. De lamp laat ik uiteindelijk zakken tot een cm of 40 boven de dames. Potten zijn ingewaterd met 3 liter water pet pot met Wortelstimulator, Enzymen, Calmag met een ph waarde van 6.5.

              Hieronder wat fototjes!

              ✌️

              20230511_202356.jpg 20230511_202330.jpg 20230511_202232.jpg 20230511_202306.jpg

              Comment


                #10
                Update!

                Dag 7 18/6
                Dames 10 liter water met een beetje Wortelstimulator, Calmag en Enzymen. De ph waarde hou ik op 6.5 en ec waarde ligt nu op de 1.0. Temperatuur ligt tussen de 22 en 28 graden. Nog niet veel spannends, maar ze zijn goed aangeslagen. Nog een kleine 4 weken en dan gaat de klok om. Hieronder weer een paar foto's!

                ✌️

                20230516_203457.jpg 20230517_183633.jpg 20230517_183612.jpg 20230517_183703.jpg

                Comment


                  #11
                  Update!

                  Dag 13 18/6

                  Kleine 2 weekjes nu in de grote potten en moet zeggen, gaat best lekker. Ik had wat donkerbruine vlekjes op de eerste blaadjes maar die lijken nu niet meer terug te komen in de nieuwe bladeren.

                  Wat ik nu meegeef is Wortelstimulator, enzymen, Calmag, en vandaag voor het eerst groeivoeding meegegeven.

                  Denk dat ik over een paar daagjes de eerste grote schudbladeren ga verwijderen. De dames zijn nu met de 5e node bezig.

                  Ph 6.5
                  Ec 1.3
                  Temp 22/29

                  ✌️

                  20230523_194732.jpg 20230523_194704.jpg 20230523_194646.jpg 20230523_194654.jpg

                  Comment


                  • Tijnie82
                    Tijnie82 commented
                    Editing a comment
                    Ow k zag net dat je light mix gebruikt ja dan is het wel.verstandig beetje voeding te geven

                  • Bobdebob
                    Bobdebob commented
                    Editing a comment
                    Hee Tijn, ik twijfelde zelf al een beetje om de schutbladeren te verwijderen. Ik ga dus gewoon mee wachten tot de klok om gaat👍

                  • Tijnie82
                    Tijnie82 commented
                    Editing a comment
                    Das wel.het beste vlak voor schakelen te doen zie je ook gelijk wat nodig is om weg te halen voor nu kost het alleen maar bouwstoffen die ze hard nodig hebben

                  #12
                  Update!

                  Dag 19 18/6


                  Dames gaan lekker door. Vandaag zijn ze getopt. Waarschijnlijk over een dag of 10 ga ik de klok omgooien. Temp is 22/29. Ph 6.5 en ec 1.4. Hieronder wat fototjes!

                  ✌️

                  20230529_205340.jpg 20230529_205426.jpg 20230529_205401.jpg 20230529_205437.jpg

                  Comment


                  • Bobdebob
                    Bobdebob commented
                    Editing a comment
                    Jaa tis idd al een aardige bak licht 450 watt 😝

                  • CobyBE
                    CobyBE commented
                    Editing a comment
                    Looking good over here
                    Ik vind de positionering van de potten wel geniaal Dat ik daar zelf nog niet aan heb gedacht

                  • Tijnie82
                    Tijnie82 commented
                    Editing a comment
                    Denk dat je dr meer aan hebt als je meer ruinte tussen de potten hebt en niet zo dicht op elkaar heb je de ruimte zo voll

                    Dat ga je zo niet lukken denk ik

                  #13
                  Update!

                  Nou...het gaat zo hard, dat ik onverwachts toch een weekje eerder de klok heb omgezet. Dus de bloei is ingegaan en gelijk op 600 watt gezet. Hieronder wat foto's

                  ✌️

                  Dag 16 18/6
                  20230526_225847.jpg Dag 19 18/6
                  20230529_205437.jpg Dag 22 18/6 (vandaag)
                  20230601_193739.jpg en nog een blaadje😝
                  20230601_195545.jpg

                  Comment


                    #14
                    Boh ja die staan vol ik de bloei

                    Comment


                      #15
                      Update!

                      ​​​​​​dag 6 12/12

                      De dames staan alweer bijna een weekje op 12/12, dus groeit nog een paar weekjes door wat ook wel nodig is. Temperatuur is 24/32° dus lekker tropisch warm. Ze beginnen ook wel wat door te drinken en krijgen samen elke 2 dagen 10 liter water met een ph waarde van 6.5 en ec van rond de 2.0. Nog steeds geef ik groeivoeding mee en zodra ik de eerste bloeiverschijnselen ziet ga ik over op de Bloeivoeding en Green sensation. Verder geen gekke dingen nog. Hieronder wat foto's.

                      ✌️

                      20230606_203017.jpg 20230606_202927.jpg 20230606_202947.jpg 20230606_202938.jpg

                      Comment


                      • Tijnie82
                        Tijnie82 commented
                        Editing a comment
                        Als de strekk er uit is over op bloei
                    Bezig...
                    X