Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Eerste kweek 1x Shogun RQS Mitta1304

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    #31
    Terumo heeft ze ook.gebruik ze bij zanglingen.,gebruik ze bij de mijne met 2 laptop speakertje.succes
    verzonden vanaf mijn bos hut met tamtam

    Comment


      #32
      zet ze op piepschuim,en geef ze lekker lauw water
      verzonden vanaf mijn bos hut met tamtam

      Comment


        #33
        Day 19

        Er zit inderdaad weer leven in de brouwerij. Het ding is dat ik niet zo goed weet wat ik moet doen.
        de shogun lijkt nadat ie toen een beetje voeding gehad heeft, weer te groeien. De cotyledons beginnen van kleur te veranderen naar bruin. Dit waarschijnlijk omdat de voeding daarin op is?
        de AMG die ik erbij heb gezet is nu dag 3.
        best klein voor dag 3 toch? Heb m wel gelijk in de grond gestopt ipv een ontkiemingsmethode. (Behalve 5 uur in een glas water om te soaken). Normaal gesproken na die 5 uur heeft ie al een beginswortel van 2 cm. En deze keer liet ie net het witte puntje uit zn zaadje zien. Misschien een zwak zaadje?.. weer ongeluk??
        Attached Files

        Comment


        • Ketelhuis
          Ketelhuis commented
          Editing a comment
          Tenzij je puur op cocos of hydro kweekt moet je de eerste aantal weken het hele "voeding" verhaal uit je hoofd zetten.
          Als je nieuwe potgrond gebruikt zit er bijna altijd genoeg in voor de eerste paar weken.

          Die van mij zijn nu 15 dagen oud en hebben nog niks van voeding gehad maar zijn aanzienlijk verder in de groeifase.
          Misschien krijgen ze wel helemaal geen voeding tijdens de groeifase, ligt aan je aardemengsel en grootte van je pot.

        #34
        Die zien er wel nog heel klein uit voor 19 dagen.
        Dit is nog geen groeifaze maar eerder de zaailing faze.

        Comment


          #35
          Ik vraag me af als je water geeft dat niet direct weg gezogen wordt door de aarde erond voor uw zaailing die kan opnemen en daardoor stagneert in de grond?

          Ketelhuis wat denk jij?

          En idd voeding zou er genoeg in de grond en de lob blaadjes moeten zitten in die faze.

          Comment


            #36
            Dag 21🍀
            beetje bij beetje begint ie weer te groeien. Weer wat groeistimulant bijgedaan en erkende de plant niet meer toen ik thuis kwam.
            Attached Files

            Comment


            • giinnoo
              giinnoo commented
              Editing a comment
              Gaat de goede kant op!

            #37
            17 dagen oud op deze foto, geloof me nou maar (voor de 3e keer ofzo) dat ze geen voeding nodig hebben. het werkt enkel tegen!
            IMG_5117.jpg
            Runtz-Rainbow Candy | Dosidos AF | Guerilla | Original Oreoz(2)

            Comment


              #38
              Ik was toch overnieuw begonnen, of ik zou de dosis groei ver4voudigen!!!

              Comment


                #39
                Ik weet gewoon niet wat ik verkeerd doe. De shogun is flink aan het groeien maar begint bruine stukjes te ontwikkelen op zn punt. De seedling die ik geplant heb is ook gestopt met groeien terwijl ik deze geen groeimiddel heb gegeven.. ik wil er eerst achterkomen wat ik verkeerd doe voordat ik voor de zoveelste keer een zaadje laat ontkiemen. Heb m 2x per dag 7 spuitjes met de plantenspuit op miststand gegeven..
                Attached Files

                Comment


                • Ketelhuis
                  Ketelhuis commented
                  Editing a comment
                  Die nieuwe lijkt zn kop eraf of stamrot.

                #40
                Oorspronkelijk geplaatst door Mitta1304 View Post
                Ik weet gewoon niet wat ik verkeerd doe. De shogun is flink aan het groeien maar begint bruine stukjes te ontwikkelen op zn punt.
                Dat bruine komt door de voeding, je zaailing is aan het verbranden zoals ik al zei dat zou gaan gebeuren.

                Met alle respect maar je zegt dat je niet weet wat er aan de hand is terwijl je mijn watergift advies al vanaf het begin in de wind slaat.
                Bij iedere update zie ik kletsnatte grond.

                Ik zou opnieuw beginnen en het gewoon simpel houden.

                ontkiemen: koffiefilter methode.

                zaailing fase: aarde vantevoren inwateren met ph5.8-6.0 en vervolgens de dagen erna enkel om de stam heen een klein beetje water geven pakweg 10ml gewoon zodat er water beschikbaar is maar dat ze alsnog opzoek gaan.

                Na een aantal dagen zul je zien dat ze meer beginnen te drinken en kun je wat meer geven.

                1x per dag is genoeg, 2x per dag ben je ze aan het verzuipen.

                Hufterproof is je potjes vantevoren wegen en steeds water geven naargelang ze verbruiken.

                Eerst ff door die fase heen en dan kijken we naar de volgende stap.
                Runtz-Rainbow Candy | Dosidos AF | Guerilla | Original Oreoz(2)

                Comment


                • Ketelhuis
                  Ketelhuis commented
                  Editing a comment
                  Ps. RQS staan overigens bekend om hun onstabiele genetica dus er is ook nog een kleine kans dat die factor óók meespeelt.

                  Volgende keer zou je eens zamnesia huismerk kunnen proberen, prima service en prijs/kwaliteit.

                • giinnoo
                  giinnoo commented
                  Editing a comment
                  Luister aub naar ketelhuis.. wat hij zegt klopt!

                #41
                Wat vaak niet echt meewerkt in kweekverslagen is dat er veel adviezen worden gegeven die elkaar soms tegenspreken.
                Zeker als je dan wat "onzeker" wordt over de toestand van je plantje, ga je veel adviezen mixen die elkaar tegenwerken.

                Die van ketelhuis komt het dichtst bij hoe ik het doe. Ik doe het ook met afwegen op een weegschaal. Zeker in z'n eerste potje is dit erg handig en makkelijk.

                Ik denk dat de eerste kweek voor bijna iedereen moeilijk is geweest. Gewoon overnieuw beginnen en niet je oren laten hangen.

                Als je eenmaal een goede kweek hebt gedaan, zal je 2e ook goed gaan.


                ​​​ik blijf meelezen

                Comment


                  #42
                  Ketelhuis hoelang laat jij de lichten op 24h?

                  Comment


                  • Ketelhuis
                    Ketelhuis commented
                    Editing a comment
                    Totdat de lobblaadjes openstaan, dan stel ik mn tijdschema in. Maakt in principe niet veel uit als het wat langer is, kunt gerust paar dagen 24/0 aanhouden.

                  #43
                  Enne, hoe staat die erbij? Anders gwn alles eruit simpele grond van de gamma erin en hup opnieuw. Bij mij wilde het ook niet vlotten, toen was ik het beu en heb ze nieuwe grond gegeven en sinds dien gaan ze als een tiet.

                  Comment


                    #44
                    Hoe is het daar nog met het plantje al wat groter?

                    Comment


                      #45
                      Alles eruit gepleurd, was er klaar mee.
                      nieuwe geplant en is nu dag 2.
                      krijgt vanaf nu ook even een aantal dagen geen water.
                      Kan een van jullie even een indicatie geven als ik ‘m moet bewateren, weet ik zeker dat ik geen fout maak.
                      1e dag een cup erover heen gezet en in de cup het aantal ppfd gemeten. 2e dag de cup eraf. Heb deze op 275 gelaten, zodat deze genoeg ruimte heeft om lekker de lamp in te groeien.
                      ik ga m niet zo babysitten dit keer, en zien of dat werkt.
                      Attached Files

                      Comment


                      • Ketelhuis
                        Ketelhuis commented
                        Editing a comment
                        Dat de grond droog uitziet heb je al snel met kleine cups onder die ledlampen. Als ze zo klein zijn is voelen hoe zwaar het potje is of wegen heilig. Maar voor nu gaat ie goed, zie geen strek.

                      • DerpiE
                        DerpiE commented
                        Editing a comment
                        Elke dag 1x kijken om je potje te wegen is idd voldoende. Geef water met een spuitje, zo kun je veel moeilijker te veel water geven.

                        Je afstand vd lamp is voor elke lamp anders. Je kan ook gewoon hoog genoeg beginnen en zodra je strek ziet verlaag je de lamp. Met een satéprikker hou je je plantje de eerste dagen recht indien ze toch teveel zou gestrekt zijn.

                      • NewNoobie
                        NewNoobie commented
                        Editing a comment
                        Wegen, verschil tussen 1dat je water en niet is het water dat er in zit!
                    Bezig...
                    X