Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Wedding Cake, Black Sugar en Peyote Zkittlez... terug van weggeweest

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Wedding Cake, Black Sugar en Peyote Zkittlez... terug van weggeweest

    Korting op 420shop
    Goedemiddag allen,

    Zoals sommigen van jullie weten moet ik vorig jaar nogal onverhoopt uit Nederland vertrekken.... maar ik ben nu 4 maandjes terug in Nederland... krap.. klopt...
    Ik wilde nog stel even een DWC rondje doen echter moet ik daarvoor veel te veel aanschaffen omdat ik het meeste inmiddels verkocht heb. Daarnaast zit ik hier bij een vriendin in haar appartementje van 40M2 en heel veel ruimte is er dus ook niet. Ik heb dus besloten om dan maar even een rondje op aarde te doen met een wat kortere voorgroei. Zal niet het optimale resultaat geven, daar ben ik me zeker van bewust maar goed... mijn voorraad is bijna tot het einde en waar ik de rest van het jaar zit is het echt duur om te kopen. Daarnaast is de kwaliteit het gewoon net niet.

    Mocht iemand de overstap willen maken naar DWC... ik ruil mijn Nido One graag voor een leuk basissetje (tentje 120x60x200) maar dat heb ik al in het ruilforum gezet..

    Ik heb nog wat oude zaden liggen maar die hebben allen niet in de koeling gelegen dus hoop dat het nog wat is. Om geen ongelijke start te hebben besloot ik zojuist om dan van ieder zaadje twee exemplaren te ontkiemen, namelijk Wedding Cake van Zamnesia, Peyote Zkittlez van Seedsman en Black Sugar van Seedsman.

    Aangezien dit in de regel wel een dag of 2-3 duurt durf ik dat wel te gokken, kan altijd nog even potgrond bij de super halen.

    Wat betreft de techniek... Ik heb ook nog een AC-infinity (zonder filter) en dus moet ik even op zoek naar een filter met bij voorkeur 150mm flensmaat, anders maak ik er wel een verloop op. Daarnaast heb ik nog een aantal Samsung LM301H panelen waarvan ik er 2 wil gebruiken (zou net moeten passen). Deze zijn ieders 240W maar ik kan ze dimmen dus dan worden ze minder warm en heb ik een betere spreiding.
    Tevens wil ik wederom gaan scroggen maar dat is afhankelijk hoe alles verloopt... ik ben tenslotte met een reden terug in Nederland en heb niet zo veel tijd meer als vroeger.

    Overige techniek ga ik deze ronde niet toepassen... heb ik ook niet meer.
    Hopelijk een succesje... heb letterlijk geen tijd voor fouten... zal het met de 3 mooist ontkiemde zaden moeten doen.

    Wordt dit een uitgebreid kweekverslag? Geen idee... de tijd zal het leren. Weet wel dat ik in het verleden veel aan dit forum gehad heb en hoop dat het nog net zo leuk is als "vroeger"....
    PS.. ben met iemand in gesprek over de Nido... Als dat wat wordt dan is de Nido verkocht en zal ik alles nieuw aan moeten schaffen (tent, filter en potten dan toch) maar om eerlijk te zijn ruil ik het liever met iemand die graag de overstap wil maken.. Bijkomend nadeel is... ik kreeg uiteraard de vraag of het systeem getest kan worden en eigenlijk is dat onmogelijk omdat ik de rest van de setup niet meer bezit. Ja, je kan zien dat de sensoren werken en je kan de pompen zien draaien maar daar blijft het wel bij.
    Lopend Verslag

    #2
    Welkom terug!
    Horks Fototopic 2.0

    Comment


    #3
    Nou dat ging zoals vanouds allemaal weer soepeler dan gedacht.. Hou echt van dit forum...
    Maar goed, de opstelling wordt dus als volgt..
    • Mars Hydro 120x60x180 tentje..
    • AC Infinity Cloudline Pro T6
    • Canlite 600 koolstoffilter
    • 3x Airmax wortelpot 50 liter
    • 3x Plagron Growmix met perliet 50 liter​
    • Voeding Groei: Geen, Bloei: BAC bio Flower
    • 2x of 3x 240W Samsung LM301H gestuurd door 3x dimbare meanwell drivers (geen idee hoeveel er in passen)
    • Mogelijk CO2 maar dat is afhankelijk van de temperatuur, in dat geval deze keer niet uit een generator maar uit een fles en alleen tijdens de groei en eerste 3 weken bloei
    Gokje gezien ik er al even uit ben.... hopelijk 300 gram droog, ik denk dat te halen omdat ik scroggen de eerste keer al niet moeilijk vond en CO2 uit fles makkelijker te sturen is. Voor het oppervlak is het veel denk ik dus het is wel een uitdaging. En nee... ik ga de lampen zeer waarschijnlijk niet op vol vermogen draaien

    Pffff... de żaden zitten nog in het papier maar ik vind het nu al weer leuk. Grappig zij-project wat ik net bedacht... een vriendin van me heeft een aquarium. Daar zit een of andere speciale bodem in die bak... scapersoil.. ik doe dat in een koffiebekertje en zet het in de vensterbank om te zien of het ontkiemt en zo ja wat er verder gebeurd....



    Attached Files
    Last edited by Voor het eerst; 13 August 2023, 23:21.
    Lopend Verslag

    Comment


      #4
      Zaden allen ontkiemd... valt me niets tegen... heb ze nu in koffiebekertjes want uiteraard is mijn bestelling nog niet binnen. Het zijprojectje zie ik nog niets van maar weet ook niet of dat dat überhaupt gaat werken.
      lamp staat er nu in ieder geval boven en nu hopen dat mijn spullen binnen zijn voordat ze beginnen te ruiken. Begin weer eens ouderwets op 18/6 maar dat is alleen omdat ik geen flauw idee heb wat ik van 0,72 M2 moet verwachten. Ga in ieder geval wel vrij vlot naar 12/12 maar ja... aarde is ff geleden. .staan nu in pokon aarde van de super tot mijn bestelling binnen is
      Lopend Verslag

      Comment


      • Rreppellsteeltjam
        Rreppellsteeltjam commented
        Editing a comment
        Buiten de tent, zoals takke ook heeft, effe gaatje maken.

        Och, gewoon pot tillen en op de blaadjes letten.

      • Voor het eerst
        Voor het eerst commented
        Editing a comment
        Gaatje in de tent is niet zo'n goed id met co2 En potjes tillen gaat het worden... Noteer even het lege ingewaterde gewicht en dan weet ik bij benadering hoeveel er nog inzit.

      • Rreppellsteeltjam
        Rreppellsteeltjam commented
        Editing a comment
        Gaatje,rubbertje, slangetje er door wurmen en viola geen ontsnappende co2

      #5
      Welkom terug, lekker kweke goed bezig.
      Runtz-Rainbow Candy | Dosidos AF | Guerilla | Original Oreoz(2)

      Comment


        #6
        Weinig nieuws.. zaden komen nu net boven.. met hoedjes dus ik zet vanaf morgen de lampjes aan (wordt dus 16/8 ipv 18/6) want mijn tent is er nog niet en zelfs op 10% is het nog te veel licht om naast te liggen. En ik wil wel minimaal 6 uurtjes slapen.
        Lopend Verslag

        Comment


        • Voor het eerst
          Voor het eerst commented
          Editing a comment
          dat is dus nu precies de opstelling

        • Rreppellsteeltjam
          Rreppellsteeltjam commented
          Editing a comment
          En was knijpers niet vergeten.

        • Hork
          Hork commented
          Editing a comment
          Dan had je een gorillatent moeten kopen die zijn echt lichtdicht.

        #7
        Nou.. we kunnen weer even verder... twee van de drie tonen de blaadjes, niet veel strek dus dat gaat wel ok.. zodra nummer 3 ook boven is gaat de lamp naar 50%. Het zaadje in de aquariumvoedingsbodem is ook boven IMG_2327.jpg IMG_2329.jpg IMG_2328.jpg IMG_2331.jpg IMG_2330.jpg
        Lopend Verslag

        Comment


        • Rreppellsteeltjam
          Rreppellsteeltjam commented
          Editing a comment
          Dat spul reguleert zelf de ph tussen 6/6.5.

        • Voor het eerst
          Voor het eerst commented
          Editing a comment
          Lijkt wel zo hè.. ach je moet eens wat proberen. Wel beetje duur als kweekmedium maar in theorie zou je veel minder vaak water hoeven geven. En idd zelf PH regulerend

        • Hork
          Hork commented
          Editing a comment
          Geinig zeg, ik wist helemaal niet dat dat kon vandaar de vraag. Laten over de kosten van kweekmedia e.d. maar zwijgen, het doet me teveel verdriet daar over te spreken!

        #8
        Je wou co2 toevoegen
        ik weet niet meer wie het filmpje deelde
        Ik dacht of @PHdonner of NewNoobie
        hoe je met een emmer suiker en gist zelf een goed werkend co2 emmer maakt voor een paar cent per week

        Comment


        • Rreppellsteeltjam
          Rreppellsteeltjam commented
          Editing a comment
          Heb je de verslagen van voor het eerst al gelezen?

        • Voor het eerst
          Voor het eerst commented
          Editing a comment
          Dat denk ik niet

        • Bobledsgrow
          Bobledsgrow commented
          Editing a comment
          Maar nu wel 😅
          Deze digibeet komt hier net kijken
          Ik moet nog even goed uitvogelen hoe de pagina werkt

        #9
        Ik moet nog even de pagina goed door krijgen
        ik kan wel zijn reacties vinden
        Maar niet de kweekverslagen
        En mijn reactie was gebaseerd om dat ie twijfelde tussen de ene maniet of de andere manier van co2 toevoegen dacht ik te lezem

        Comment


        • Rreppellsteeltjam
          Rreppellsteeltjam commented
          Editing a comment
          Geavanceerd zoeken, voor het eerst invullen bij member en dan started topics aan vinken.

        • Ketelhuis
          Ketelhuis commented
          Editing a comment
          Ligt niet aan jou, zoekfunctie van t forum is 3 maal kak met pinda’s.

          Kun je beter in google intikken waar je naar opzoek bent en “jointjedraaien” erbij zetten.

        • Bobledsgrow
          Bobledsgrow commented
          Editing a comment
          Dank je voor de tip 😀

        #10
        Misschien is dit interresant voor je maar ik heb er geen ervaring mee.
        IMG_5682.jpg
        Runtz-Rainbow Candy | Dosidos AF | Guerilla | Original Oreoz(2)

        Comment


        • Voor het eerst
          Voor het eerst commented
          Editing a comment
          Ik heb een fantastisch werkende CO2 installatie. Zoek alleen een manier om de verdeling te optimaliseren. Mijn idee is om de afzuiging zo laag te zetten dat er nog net sprake is van een vacuum (nog niet eerder met een tent gewerkt... ok wel als droogtent). Daar zit de uitdaging. Optie 2 is de lucht in de tent te circuleren (gesloten kweek) maar dan moet ik een oplossing vinden voor de beperkte ruimte. Keuzes... misschien laat ik de CO2 ook wel gewoon achterwege

        • Hork
          Hork commented
          Editing a comment
          Geen ervaring? En je avatar staat nochtans op het doosje!

        #11
        Je zit dan met vocht en warmte die niet word afgevoerd, in dat kleine tentje.

        Comment


        • Voor het eerst
          Voor het eerst commented
          Editing a comment
          Klopt, maar dat kan je ook in je voordeel gebruiken.. Die aliepaneeltjes van mij worden niet zo warm.. CO2 uit fles heeft als voordeel dat het koelt i.p.v. verwarmt (ok... zeer minimaal maar toch)

        #12
        ok was al weer ff terug maar goed... hier zijn we dan.. vandaag eindelijk mijn spullen binnen gekregen dus de motivatie zit er weer in. Is wel krap
        Mis mijn hokje nu al Maar goed... we moeten het er mee doen en dus aan de slag... Vet kleurtje he
        IMG_2362.jpg
        Voor de duidelijkheid en hopelijk om terugzoeken te vereenvoudigen..... POSITIE
        Links: Black Sugar
        Midden: Peyote Zkittlez
        Rechts: Wedding Cake
        5 liter kraanwater per pot

        IMG_2379.jpg IMG_2376.jpg IMG_2377.jpg

        EDIT: Wegen heb ik niet gedaan.. wegen gaat hem gewoon niet worden...
        Last edited by Voor het eerst; 23 August 2023, 23:03.
        Lopend Verslag

        Comment


          #13
          Geen bessen als medium?

          Succes!!
          Horks Fototopic 2.0

          Comment


          • Voor het eerst
            Voor het eerst commented
            Editing a comment
            die doet het ook nog steeds.... maar die staat gewoon in de vensterbank leuk te zijn.. ga hem niet afbloeien ofzo... wil weten hoelang het gaat zonder aanvullende voeding

          #14
          Nou het overpotten is niet helemaal gegaan zoals ik wilde (ik had ze wat dieper moeten zetten) maar goed, ze trekken alweer bij en ik verwacht dat ze meer dan voldoende water hebben voor minimaal een week. Lampen staan er nog niet heel kort op (circa 45 cm), maar volgens mij moet ik ze ook nog niet lager hangen. Afgezien van de eerste strek na het verpotten lijken ze vrij compact te groeien.. Blijft saai die eerste week op aarde.. Net even wat oude kweekverslagen van mijzelf teruggelezen en schijnbaar is dat normaal.. Belangrijk verschil met"vroeger"... de gebruikte potgrond... Eerste keer Plagron... mijn leverancier van BAC is niet meer helaas. Overigens past 3 lampen net niet dus we zullen het er met 2 moeten doen.. Niet ideaal qua spreiding, temperatuur lijkt nog alleszins mee te vallen (29˚C) bij een omgevingstemperatuur van 22˚C. LV is wel aan de lage kant met 49% maar goed, daar kan ik weinig aan doen. Op dit moment doe ik het dus nog zonder CO2, installatie staat wel klaar mochten de temperaturen toch plotseling stijgen..

          PS voor degenen die een relatief voordelige CO2 sensor zoeken.. Kijk op Ali naar NDIR CO2 sensor met Tuya ondersteuning. Combineer deze met een Smartplug met Tuya ondersteuning en je kan automatisch de hoeveelheid CO2 reguleren..

          IMG_2423.jpg
          Attached Files
          Lopend Verslag

          Comment


          • Voor het eerst
            Voor het eerst commented
            Editing a comment
            kijk eens in mijn verslagen.... maar gebruik jij dan kippengaas ofzo?

          • Rreppellsteeltjam
            Rreppellsteeltjam commented
            Editing a comment
            Tuingaas 5 bij 10 ofso.

            Onderschat de kracht van je plant niet.

            En ook niet stukken er uit knippen voor stam ruimte, dat speelt ook mee bij mij.

          • Voor het eerst
            Voor het eerst commented
            Editing a comment
            ha ja.. dat heb ik ook een keer geprobeerd... dat werkt inderdaad niet.. toen kwam bij mij het geheel omhoog, was nog een aardige klus om toen weer alles op een normale manier terug de kast in te krijgen

          #15
          Nou ik heb een stukje gaas kunnen regelen... er na het weekend eens boven prutsen op de een of andere manier... Maar ze doen het eigenlijk best wel leuk... lampen draaien op 100% en hangen er zo'n 40cm boven nu. Lekker compacte groei, mooi van kleur, wel wat lichter dan ik gewend ben op hydro.. Nog steeds geen CO2 en als dit goed blijft gaan met de warmte laat ik dat zo. Nu zeer constant op 29˚C.

          Ja... ik weet dat sommigen liever iets meer strek hebben... Ik niet... heb maar een totale hoogte van 180 en dat is al krap zat.. Dus afstand tussen potten en gaas mag maximaal 30cm zijn (zit nu op 15 dus dat schiet op). Denk net voor het volgende weekend naar 12/12.. kunnen ze 14 dagen strekken en dan gaan.

          Kleine toevoeging... maandag en donderdag 0,5l water per pot...

          IMG_2437.jpg IMG_2438.jpg
          Lopend Verslag

          Comment


          • Rreppellsteeltjam
            Rreppellsteeltjam commented
            Editing a comment
            Foto onder normaal licht?

          • Voor het eerst
            Voor het eerst commented
            Editing a comment
            nee, gelukkig niet.. dan was i kal met de groene verf aan de slag.. maar ik geef ze ook nog steeds geen extra voeding (3 weken voorbemeste aarde van plagron). Doel was eigenlijk om ze alleen tijdens de bloei voeding te geven maar ze zijn inderdaad lichter da nik gewend ben op hydro.. LV is natuurlijk ook wat aan de lage kant met gemiddeld 49%
        Bezig...
        X