Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Het Lazarus project: Triple Trouble 22/08/2023

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    LED: Het Lazarus project: Triple Trouble 22/08/2023

    Korting op 420shop
    Lazarus.webp
    Lazarus project
    Triple Trouble
    Inleiding

    Hallo lezers en medekwekers,

    Omdat het alweer een tijdje geleden is en mijn groene vingers beginnen te jeuken, wordt het hoog tijd voor een nieuwe ronde!

    Nieuw huis gevonden, dus nieuwe omstandigheden (beter voor plantjes naar mijn idee) en met wat extra vergaren kennis hoop ik maar eens resultaten te behalen.

    Voorheen deed ik altijd Autoflowers, echter op advies ga ik nu voor de feminized seeds, ietsje meer geduld hebben deze keer dus.

    Daarmee gezegd is dat redelijk nieuw bij binnen kweken voor mij, dus elk advies is welkom!




    Installatie & Triple Trouble collectie


    - Jasmin Garden Tent 80x80x160 cm

    - TS1000 Mars Hydro lamp (150W) (Ik overweeg mogelijk de 300W te halen, of hiervan 1 erbij, iemand een idee wat beste optie zou zijn?

    - Overige hulpproducten (fan, hydrometers, ph meter etc.)


    De drie zaadjes die ik ditmaal ga gebruiken zijn de volgende:
    • Special Kush #1
    • Special Queen #1
    • Orion F1

    De eerste twee zijn normale feminised seeds, beetje de goedkopere zaadjes van hun collectie, maar vanwege het heropstarten begin ik hiermee (Royal Runtz en Pinneapple kush liggen al klaar ).

    De Orion F1, een soort hybride zaadje die ik gratis bij de bestelling kreeg (Die kosten 27 euro per zaad??), schijnt de bom te zijn in kwaliteit en kwantiteit, maar eerst zien dan geloven.

    Tijdsplanning verwacht:
    - SK#1: 12 weken
    - SQ#1: 13 weken
    - OF1: 10 weken

    Momenteel liggen de zaadjes sinds gisternacht in een koffiefilter, de kop is eraf dus!


    jo.jpg

    Updates zullen blijven volgen, meerdere per week.






    Zoals gewoonlijk, wachten tot ze geboren worden. Heb ik vandaag alle tijd om rustig naar voeding te kijken. Mogelijk ga ik die TriPart halen:

    terra-aquatica-tripart-set-weiches-wasser-1-liter-flora-series.webp Twijfel nog wel, de naam is wel heerlijk voor dit topic, maar wil niet het eerste beste kopen wat ik aangeraden krijg.




    Tot de volgende post, geniet van je jonko! - MrDAW420


    Attached Files

    #2
    Plagron en dutchpro en biobizz word hier veel gebruikt.

    Grond of hydro is de vraag.

    Comment


    • Rreppellsteeltjam
      Rreppellsteeltjam commented
      Editing a comment
      20 cm tussen ruimte en 1 op de kopse kant is 4 x 50/40 watt bovenin, en dan kan je eventueel nog wat onder/tussen de planten hangen, maar dat is iets voor een volgende kweek, eerst leren.

    • MRDAW420
      MRDAW420 commented
      Editing a comment
      Ik heb ook nog 2 oude Prul lampen, Ali Express miskoop, ooit wel iets van een plant mee afgehaald. Veel te zwak om normale oogst op te pakken, maar is het een idee om die er alvast onder / tussen te hangen? Zijn zeer praktisch omdat ik echt de lamp als een slang kan herpositioneren.

    • Rreppellsteeltjam
      Rreppellsteeltjam commented
      Editing a comment
      Spaarlampen hebben waarschijnlijk meer effect.

    #3
    Die voeding wat je gebruikt, komt dat uit de USA?? of hoe kom je bij deze voeding? Ik zie dat bij de bloom geen stikstof meer zit, bij plagron en de andere waar ik bekend mee ben zit er wel nog een beetje in. Leuk projectje ga je starten zo te zien!!!

    Comment


    • MRDAW420
      MRDAW420 commented
      Editing a comment
      Weet niet zeker of het Amerikaans is, maar ik heb het eigenlijk van een Nederlander die in Duitsland woont (Schijnt dat ze daar nu ook veel sneller softdrugs legaliseren, alleen parlement moest nog goedkeuren). Stikstof zou ik mogelijk dan bijhalen maar ik denk dat ik het gewoon bij plagron hou voor deze ronde.

    • Raoul Duke
      Raoul Duke commented
      Editing a comment
      Komt uit Frankrijk en is hetzelfde als GHE (general Hydrophonics) en dat is wel amerikaans, sjek het voedingsschema eens zodat je kunt zien hoe de grow, bloom en micro te gebruiken door de gehele cyclus, dan is er geen stikstof tekort.

      https://www.terraaquatica.com/application-tables/

    • Kunichika
      Kunichika commented
      Editing a comment
      Thanks for the info

    #4

    Lazarus.webp
    Triple Trouble
    Update #1- Ontkieming

    Net even gecheckt of onze dames er al zin in hebben, en wat blijkt; 2 zaadjes zijn nu ontkiemt! Orion F1 en Special Queen heb ik zojuist in hun eerste verblijfplaatsje een plekje gegeven, hopelijk komt de laatste er ook uit en hebben we gewoon 100% ontkieming.

    Hier zie je de Orion F1 die ontkiemt is:
    ontkieming.jpg



    Voor nu nog even wachten tot ze boven komen, dan ga ik de lamp op 50% aanzetten.

    Smoke ze!




    Update 25-08 ochtend

    Gisteravond was de 3e ook ontkiemt, en heb ik haar dus toegevoegd bij de anderen.

    Vanmorgen nog gekeken maar ze zitten allen nog onder de grond, hopelijk komen ze snel een kijkje nemen!




    Last edited by MRDAW420; 25 August 2023, 07:55.

    Comment


      #5
      Lazarus.webp
      Triple Trouble
      Update #2
      Afgelopen weekend was ik voor werk uit huis, dus ik heb helaas weinig kunnen meemaken van de eerste daagjes. Gelukkig was mijn huisgenoot er gewoon om een oogje in het zeil te houden.

      Helaas is 1 van de 3 plantjes niet meer boven de grond uitgekomen nadat ze de kas in gingen. Het gaat om nummer 1, deze heb ik gisteravond dus ook verwijderd en meteen een nieuwe klaargezet in een koffiefilter.

      Ook is de soort daarbij veranderd --> Pineapple Kush!


      Net ook de eerste waterbak klaargemaakt met Ph min, laat ik even staan tot morgen om te checken of Ph nog steeds klopt (Huidige Ph is 6.2).

      IMG_7531.jpg
      Hier staan de dames even buiten voor een kleine kweektent beurt!






      Comment


      • Kunichika
        Kunichika commented
        Editing a comment
        Als je die zaailingen niet snel in de tent staat, kin je overnieuw beginnen maat. Geen zon staan ik schaduw, zijn aan het strekken, gaan omvallen. Kom op mam lees je eerst eens goed in als je begint met kweken. Frites bakken kan ook iedereen. Maar zonder kennis blijft je friture leeg!! Succes

      • Bo$wachter
        Bo$wachter commented
        Editing a comment
        😂😂🤷🏼‍♂️

      • MRDAW420
        MRDAW420 commented
        Editing a comment
        Dat zijn goede tips, bedankt. Ze stonden daar gelukkig slechts een halfuurtje terwijl ik mijn kweektent aan het reinigen was. Hopelijk heeft het geen lange termijn effecten.

        Dat ik er weinig van bak weet ik, ik plaats juist dit verslag om van jullie te leren en dit soort domme dingen in de toekomst te voorkomen 🤞🏼.
    Bezig...
    X