Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Geur te heftig

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Geur te heftig

    Korting op 420shop
    Hallo allemaal,

    ik heb een 1.20 bij 1.20 met 550m3 softbox en 600m3 koolstoffilter. Nu is het probleem dat ik geur blijf ruiken ondanks de afzuiger op 100% staat. Er zit nergens een lek in de slangen of iets.

    iemand enig idee wat ik kan doen?

    #2
    Geen idee, zou voldoende moeten zijn lijkt me.. is het een keer te vochtig geweest voor je filter? Hoe oud is die?

    ik heb zelf eerst een 750 met 800 filter gehad en dat ging prima, heb nu 1200 met 460 filter en dat is beter( qua geluid). Geur heb ik nooit gehad. heb de zelfde afmeting tent als u.

    Hoop dat je het snel gevonden hebt, slaapt een stuk lekkerder.

    succes

    Comment


      #3
      Alles is nieuw. Dat is het rare juist. Misschien staat de afzuiger te hard. Heb hem nu zachter gezet, kijken of dat werkt.

      Dankjewel voor je berichtje iig👍

      Comment


      • Rreppellsteeltjam
        Rreppellsteeltjam commented
        Editing a comment
        Luchtvochtigheid mag niet boven de 70% komen.

      • Highrider
        Highrider commented
        Editing a comment
        Als je niks meer ruikt na het terug dimmen is je filter te klein

      #4
      Ja dat is ook zn probleem die lv…. Die is te hoog. Al staat de afzuiger 100%.

      Kan ik er een lucht ontvochtiger in plaatsen?

      Groene groet

      Comment


      • Rreppellsteeltjam
        Rreppellsteeltjam commented
        Editing a comment
        Dat weet ik niet of die in de filter of afzuiger past.

      #5
      Bedoel uiteraard in de tent…

      Comment


        #6
        Waar blijf je de geur ruiken ?
        In de ruimte waar de tent staat ?
        De uitgeblazen lucht ?
        Graag wat preciezere info.

        Comment


        • Rulozo
          Rulozo commented
          Editing a comment
          De uitgeblazen lucht inderdaad. Die blaast uit een andere kamer. Ene moment erger dan het andere moment. Luchtvochtigheid lamp aan zit 55-60% en licht uit schiet die naar de 70%

          Alle spullen die ik gebruik zijn nieuw
          Last edited by Rulozo; 14 October 2023, 07:29.

        • Raoul Duke
          Raoul Duke commented
          Editing a comment
          Bij 70% en hoger zul je inderdaad iets ruiken, maar moet niet zo zijn dat je echt verse wiet ruikt.
          Heb je niet toch ergens een lek zitten aan de aanzuigkant (slang scheef erop, slangklem niet vast) zodat ie ongezuiverde lucht mee trekt ?
          Als je sonodek slang of iets dergelijks pakt, is het van belang dat je het buitenste plastic vd slang ook goed vast zet, dit is namelijk je afsluiting.

        #7
        Hoe vochtig is het?
        Hoeveel keer heb je de filter al gebruikte?

        Een lek zou je snel moeten voelen blazen als je controleerd

        Comment


          #8
          Hoge lv% is niet goed voor je filter, roken bij je filter ook niet.

          filter moet grotere capaciteit hebben dan de afzuiging.

          lucht pak ik gewoon van binnen, voordeel is een lv buffer van je woning.
          uitblazen direct naar buiten.

          Dan zou je niks moeten ruiken.


          wat je dan nog kan doen als niks werkt is ONA block in je afblaas leggen, dat neutraliseert de geur nog eens.

          Wat voor een filter heb je, want naar mijn ervaring zijn het vaak de kut filters wat je bij een “complete set” krijgt die als eerste worden vervangen bij de eerste ronde al.

          Runtz-Rainbow Candy | Dosidos AF | Guerilla | Original Oreoz(2)

          Comment


          • Ketelhuis
            Ketelhuis commented
            Editing a comment
            tja Bo$wachter dus eigenlijk wil je zeggen dat je een 1200m3 afzuiging op 50% hebt dus 600m3/u en met wat slangen en bochtwerk blijft er misschien 400m3 van over en je hebt een filter die op 460m3 is gespecced (met een waarschijnlijk een max belasting van 600m3)... dus eigenlijk hebben ze je gezegd dat de filter een grotere capaciteit moet hebben dan je afzuiging maar hebben ze je er n0g eens voor laten dokken .

          • Bo$wachter
            Bo$wachter commented
            Editing a comment
            🤔😂 nja het ging me om het geluid wat ik niet weg kreeg en dat is nu wel weg🤷🏼‍♂️

          • Rreppellsteeltjam
            Rreppellsteeltjam commented
            Editing a comment
            Je had met een normale filter de afzuiger ook op halve kracht kunnen laten draaien.

            Maar jij schakelt een duitse ingenieur in.

          #9
          Voor de standaard soorten is het voldoende
          voor de extremere geuren niet
          Daarom heb ik altijd overcapaciteit met mijn filter
          En een te hoge luchtvochtigheid kan de werking van de filter verminderen
          Maar als het stinkt
          Zit je al goed in de bloei
          En zou zulke hoge luchtvochtigheid niet mogen voorkomen
          Dus ik schat in , een zwaardere filter van 1000m2 nemen en je probleem is weg

          Comment


            #10
            Bij licht uit komt er een heleboel vocht vrij, voor een 1/1.5uur.

            Kacheltje helpt dan het best.

            Comment


              #11
              Als je zelf wat ruikt, kunnen anderen dat ook zeker ruiken (tenzij je in een hutje op de hei woont). Onderschat het niet want de politie komt graag pols hoogte nemen. Helaas spreek ik uit ervaring.

              Aangezien je uitblaast in een andere kamer en je tent of hok vacuum is, dan ligt het aan je filter. Niet te moeilijk denken en gelijk een nieuwe kopen.
              Horks Fototopic 2.0

              Comment


                #12
                Ja als je jou planten nu al ruikt zou ik de boel eruit flikkeren en eerst eens m’n probleem fixen voordat dit de eerste en laatste kweek meteen is. Die paar tientjes voordat zaad neem je voor lief als je kan kiezen tussen petten of een maand later je eigen wiet.

                Comment


                • Hork
                  Hork commented
                  Editing a comment
                  Ja agenten komen op de geur af zoals wolven op de geur van bloed en anders worden ze wel getipt door een brave burger die een hekel heeft aan hennep en wat ruikt.

                #13
                Maatje van me had ook een complete (MH) set gekocht en de filter al na 1 week bloei vervangen voor een rhino pro wat ik hem had aangeraden, doet ie nu al 3 rondes mee.
                En zo zijn er nog voorbeelden en ikzelf overigens ook ooit laten vangen.

                Heb er eens ene opengemaakt wat ook al bij de eerste topvorming geur overlast begon te geven en daar zaten niet eens koolstof pellets in!!!
                Runtz-Rainbow Candy | Dosidos AF | Guerilla | Original Oreoz(2)

                Comment

                Bezig...
                X