Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Eerste kweek

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Eerste kweek

    Korting op 420shop
    Hallo beginnende kweker hier,

    Ik ben in de eerste week van de bouwvak begonnen aan mijn eerste kweek. Nu ben ik op het punt dat de haartjes op de toppen bruin te worden. De toppen lijken mij wat klein.
    Ik ben begonnen met 4 zaden Grapefruit feminized autoflower en 1x Great white shark van Wietzaadjes.nl

    Ik heb gekweekt in 20liter emmers gevuld met potgrond.
    Ik heb altijd een Plagron groeikit toegevoegd aan het water volgens het schema dat erbij zit.
    Er hangt een 1000watt Ledlamp boven.

    Is het slim om ze nu al te oogsten omdat de haartjes aan het bruin worden zijn of zal ik nog wachten in de hoop dat de toppen groter worden?
    De foto's zijn allemaal van dezelfde plant, ik heb nooit de top of een tak afgeknipt ergens in de kweek omdat er online stond dat dat niet slim was voor autoflowers
    Attached Files
    You do not have permission to view this gallery.
    This gallery has 1 photos.

    #2
    1000w led en dit wil je gaan oogsten waar zijn de toppen schema zuigt is een indicatie ph afgezuurd meet je alles ? welke week bloei met 1000w valt dit niet in vergelijking

    Comment


      #3
      Dit is nu week 9 ongeveer, ik heb geen ph of iets iets gemeten.

      dit is het schema wat ik gevolgd heb


      IMG_4785.jpg

      En dit is de lamp die erboven hangt.

      image.png
      Last edited by ProstaatGranaat; 14 October 2023, 14:21.

      Comment


        #4
        Dit is ufo licht " vergelijkbaar met " hoor je dan vaak.

        Comment


        • ProstaatGranaat
          ProstaatGranaat commented
          Editing a comment
          Dus de lamp die ik heb gehaald is niet heel erg geschikt voor het kweken?

        #5
        85 watt kan nooooooooooit ineens 1000000000 watt worden!!!!!

        Toch!?!?!?!?

        Comment


        • Rreppellsteeltjam
          Rreppellsteeltjam commented
          Editing a comment
          Hoeveel gram per watt spreken wij over.

          Gbars 2.2 gpw, cosmorrow heeft gelijke waardes dus zou met die ook mogelijk moeten zijn.

          Gbars waren in 50/40 en 100/80 watt, cosmorrow zijn 20 watt strips.

          Balken en strips leveren het meeste op.
          Last edited by Rreppellsteeltjam; 15 October 2023, 10:00.

        • DerpiE
          DerpiE commented
          Editing a comment
          Die gbars moet je niet aanraden na wat Remco er mee voorgehad heeft..

          En die cosmorows worden best warm, heb zelf 2x 20w (om voor te groeien) die maar 34w uit de muur trekt en met die warmte er dan nog eens bij kun je je afvragen in hoeverre die nog efficiënt zijn.

        • Rreppellsteeltjam
          Rreppellsteeltjam commented
          Editing a comment
          Ee kunnen altijd wat leds kapot gaan.

        #6
        Nou even snel ph meter en ec meter is wel een echte must en voor led lampen goede kwaliteit je heb al van mars hydro hele goeie lampen gebruik ze zelf ook
        afzuiging kweekschema van plagron ik gebruik ook de lijn plagron en growmix kijk maar naar mijn verslagje lees verslagen die goed gaan keer daarvan kijk filmpjes zoek dingen oo voordat je echt begint de lamp die je nu heb gaat het niet worden

        Comment


        • ProstaatGranaat
          ProstaatGranaat commented
          Editing a comment
          Oke dankjewel ga ik doen!

        #7
        Ik zou die lamp uitzetten om je stroom verder te besparen. Als dit week 9 is dan kun je wachte tot week 86 eer dat dit wat wordt volgens mij.


        succes iig

        Comment


          #8
          Hier valt niks te oogsten,als je 2jointjes gevuld overhoud mag je in de handen klappen.

          Die lamp is niet geschikt veel te zwak,vind het ook triest dat ze dit verkopen voor 90 euro,terwijl je dit voor amper een tientje op ali koopt exact dezelfde.

          Licht is gewicht,investeer in een goedde lamp en draai opnieuw dan behaal je 2gr de wat en meer als je het goed doet😉

          Schema is niks mis mee.

          Comment


          • ProstaatGranaat
            ProstaatGranaat commented
            Editing a comment
            Oke bedankt, zal dit bij de volgende kweek

          #9
          https://www.led-grower.eu/viparspect...0aAgLEEALw_wcB

          Dit had je kunnen kopen voor 9 tientjes, een prima lamp die 90 watt bruikbaar licht oplevert.
          Ik zou verder geen stroom verspillen.
          Ook het voeren van de autoflowers zal meer kwaad dan goed hebben gedaan.

          Plaats eens een foto van de planten onder natuurlijk licht, misschien kunnen we dan nog iets zinnigs zeggen.
          https://www.jointjedraaien.nl/wietfo...e_smiley69.gif

          Comment


          • Skanti
            Skanti commented
            Editing a comment
            Ik had voor 100,- een nieuwe marshydro ts1000 met 150watt

          • Yuna
            Yuna commented
            Editing a comment
            Het echte kwaad zit in het niet bovenstaande gelijk,maar de zaadjes van wietzaadjes.

            Iedere beetje grower hier weet hoe wietzaadjes werkt.

            En vergis je aub niet, die mythe met halve dosis voeding std bij een autoflower is allang niet meer van de tijd van nu, er zijn autoflowers inmiddels op de markt,die moet je gewoon voeden zoals je normale soorten ook voedt.

            Ik zouw hier ook geen tijd aan verspillen,beter het goed doen overnieuw met goedde zaden en een degelijk bewezen lamp,is even weer extra geld uitgeven,maar zie het zo
            De kosten heeft die zo weer eruit,met zijn eigen wiet en wat die bespaard tegenover de kosten van shops/straat.

            En belangrijkste van alles je weet dat je wiet goed en schoon is en geen rommel vol gif is.

            Yuna

          #10
          Dankjewel, zou je een voorbeeld kunnen geven van een “makkelijke” soort? En staat Wietzaadjes dan bekent om slechte zaden?

          Comment


          • DerpiE
            DerpiE commented
            Editing a comment
            Hoe korter de bloeiperiode, hoe 'makkelijker' want de plant heeft minder tijd nodig en er kan dus minder verkeerd gaan.

            Dan heb je ook nog soortjes die sneller last hebben van schimmel vergeleken met andere (hoewel dit meer voor buiten dan binnen telt denk ik)

            Kijk eens naar top44 van kera seeds bvb, oldskool strain die snel klaar is en je weinig aan verkeerd kan doen.
        Bezig...
        X