Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Royal Runtz & Special Queen: Nieuwe Ronde Nieuwe Kansen

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    LED: Royal Runtz & Special Queen: Nieuwe Ronde Nieuwe Kansen

    Korting op 420shop
    Royal Runtz & Special Queen (Ronde 2 nieuwe woning)
    Welkom,

    het werd maar eens tijd om een verslag van begin tot eind af te maken, drie keer is scheepsrecht zullen we maar zeggen.

    Ondanks het gebrek aan verslagmateriaal heb ik niet stilgezeten, echter valt er nog enorm veel te leren voor mij dus vandaar mijn wederkeer tot deze online bron van wiet wijsheden.


    Afgelopen zomer nou eindelijk de switch gemaakt naar feminized, en het bevalt mij enorm!

    Door o.a. een boek (van Ed Rosenthal) heb ik mij meer proberen te verdiepen in de 'hoe' en 'wat' erachter, echter is het in de praktijk zeker andere koek.


    Mijn TS1000 heb ik reeds vervangen met de TSW 2000 (300W) met de hoop op verbetering,

    Meer speeltjes erbij gehaald, o.a. een extra tent (90x90x180) waarmee ik van plan ben om doorlopend de rondes steeds eerder te starten in de oude kleinere tent met de TS1000 (tent 80x80x180)



    Geen geklooi meer met slechte Ph meters (goedkoop is duurkoop blijkt dan toch), voeding gewoon met plagron + leuke humidifier die wel nodig bleek te zijn onder de nieuwe lamp


    Momenteel ben ik bezig met mijn 2e ronde in mijn nieuwe appartement, eentje waar ik geen kachel meer in de winter nodig heb .

    De 1e ronde was dus ook meteen mijn eerste indoor feminized poging, er ging best wat mis, voornamelijk tijdens de bloeifase helaas.

    De oogst viel dus tegen, maar was met een 57g droog van 2 planten (48g van Fem, en 9 van Auto) te overzien gezien de omstandigheden. Aldus de motivatie om o.a. het boek aan te schaffen en het uit te zoeken. (Dit was allemaal echter nog onder de 150W lamp)

    De aanpassingen zijn gemaakt, de 2e ronde was gestart vanaf 26 November 2023.

    Hiervan heb ik op Excel een verslag voor mijzelf bijgehouden, met de hoop op een nog gedetailleerder inzicht voor de toekomst.

    Mocht iemand benieuwd zijn ernaar, hier een link voor de online view ervan: Sinsemilla.xlsb 1.xlsx

    Alle tips hierbij zijn zeer welkom!


    Afijn, terug naar de huidige ronde:

    3 plantjes deze keer, allemaal feminized: 2 verschillende soorten, de info is gewoon letterlijk van de distributeur.

    Special Queen 1 Power Bud x Skunk Royal Runtz (Kali) Gelato x Zkittlez
    500-550 g / m2 50 % Sativa, 50 % Indica (Hybrid) 450 - 500 g / m2 50 % Sativa, 50 % Indica (Hybrid)
    10 18% THC, Low CBD 0 27% THC, Low CBD
    Bloeitijd 56-63D 1344-1512 Bloeitijd 56-63D 1344-1512
    Hoogte 80-140 cm Hoogte 100 - 130 cm
    Smaak Zoet, Fruitig, Spijzig Smaak Zoet, Fruitig
    High Long lasting, body relaxing High Happy, euphoric

    IMG_8168.jpg IMG_8171.jpg IMG_8173.jpg
    2.1 (Runtz) 1 (Special Queen) 2.2 (Runtz)
    Bovengronds sinds 29/11 Bovengronds sinds 30/11 Bovengronds sinds 02/12 (+ valse start omhulsel)

    De foto's hierboven zijn op 7 december gemaakt.


    Momenteel staat het er zo voor: (foto's van 29/12/2023)

    thumbnail_IMG_8329.jpg thumbnail_IMG_8330.jpg thumbnail_IMG_8331.jpg
    2.1 (Runtz) 14L 1 (Special Queen) 14L 2.2 (Runtz) 4L

    Ik heb op 2.1 en 1 fimming toegepast, op 18-12.

    Morgenochtend ga ik de 2.2 verpotten naar een 15L Fabric zak, had eerlijk gezegd wel eerder gemogen maar was een goede week van huis door o.a. de feestdagen.


    Updates zullen (waarschijnlijk onregelmatig) blijven volgen.


    Smoke ze

    Attached Files

    #2
    Royal Runtz & Special Queen: Update 1

    Korte update, zojuist de 4L fabric Runtz naar een 15L fabric overgezet, verliep soepeltjes.

    thumbnail_IMG_8332.jpg

    Helaas zie ik de onderste bladeren lichtelijk vergelen, verhuizing was wel eerder nodig.


    Eerste voeding is voorbereid, 12 ml plagron terra grow op 5L water om ze een rustige start daarmee te geven. EC van 0.15 naar 0.45 (Vind de 0.15 erg laag voor kraanwater + ph-?)

    thumbnail_IMG_8335.jpg thumbnail_IMG_8333.png

    Geen gekkigheid verder!



    Comment


    • Babz
      Babz commented
      Editing a comment
      Ik heb in m'n korte tijd hier geleerd dat het beter is je potten volledig te vullen met aarde(meer ruimte voor je wortels), het zal ook nog inzinken wanneer je bewaterd.
      De ec waarde van het kraanwater hier is 0.41.

      Op naar een mooie kweek, ik volg.

    • MRDAW420
      MRDAW420 commented
      Editing a comment
      Bedankt voor de tip Babz , die komt in het stappenplan , en wees uiteraard welkom!

    • Rreppellsteeltjam
      Rreppellsteeltjam commented
      Editing a comment
      Hier 0.66, ph 7.8

    #3
    Ik zou de dames toppen na de 6e vertakking
    nog even laten voor groeien
    er staan er 3 in je ruime
    dus ze kunnen mooi de breedte in
    en je toppen worden minder dik
    wat weer minder kams op toprot geeft
    Je krijgt dan meerdere hoofdtoppen
    ze gaan meer de breedte in en minder ver de hoogte
    wat resulteert in diepere en meer belichte plant
    of test het met 1 als je er nog geen vertrouwen in hebt

    bij zaailingen heb je de lobblaadjes of hoe je dat noemt de alleronderste blaadjes waar ze het eerste lucht mee opvangen
    die tellen niet mee!
    de 2 blaadjes daarboven komen vaak niet mee
    dus die verwijder ik !
    vanaf dan ga je blaadjes tellen vanaf beneden
    Naar boven!
    bij elk blaadjes zit in het okselteje een takje of bladeren wat een takje word
    dan tel je 6 bladeren naar boven
    en knip je de hoofdstam door boven de 6e vertakking
    daardoor kan ze niet meer omhoog vanaf haar hoofdstam
    en zullen de oksels tot volwaardige takken uit groeien waardoor de plant niet 1 hoofdtop krijgt
    maar meerdere hoofdtoppen

    ik weet niet of je er wat aan hebt?
    ik gun je veel plezier
    En een verdomd goede oogst
    en benut je ruimte is mijn advies
    de grond leverd je geen toppen wiet op
    dus het is zonde als dat vol belicht blijft

    Comment


    • MRDAW420
      MRDAW420 commented
      Editing a comment
      Bedankt voor de uitgebreide uitleg, is altijd zeer welkom!

      Ik heb 2 vd 3 gefimmed 19 dec en die kleinere laat ik normaal doorgaan (denk dat dat bij die nu wat te laat is of zou dat nog kunnen?), ik gooi nog wel een foto erbij dan kun je specifiek zien hoe de plant ervoorstond na de Fimming.

      Raad je dus ook aan omdat ik zoveel vrije ruimte heb om er gewoon 1 of 2 planten bij te doen, of meer training toepassen en ze zo breed mogelijk maken?

    #4
    Bobledsgrow

    Hier de foto's van vlak na de HST:

    thumbnail_IMG_8263 (1).jpg thumbnail_IMG_8262 (1).jpg

    Comment


      #5
      Royal Runtz & Special Queen: Update 2

      Geen gekkigheid, de reeds overpotte Runtz lijkt echter nog niet goed op te knappen van de nieuwe grond, wil het echter niet gaan overbemesten omdat het wel paar dagen kan duren / wellicht wat overpotting stress?

      Afijn hier een fotootje van hoe het er voor staat:

      thumbnail_IMG_8341.jpg
      Special Queen


      thumbnail_IMG_8342.jpg
      Runtz 2.1


      thumbnail_IMG_8343.jpg

      Runtz 2.2 (Onderste bladeren verkleuren beetje, maar dat was ook voor de verpotting al begonnen dus ik hoop met wat tijd dat het niet doorzet).


      Ook lijken de Runtz wat donkerder van kleur, ik ga ervan uit dat dit gewoon genetisch is omdat er verder niet echt problemen te zien zijn. (Of toch een fosfor tekort?)


      In ieder geval, tijd voor een jointje.

      Iedereen een gelukkig nieuwjaar gewenst




      Attached Files

      Comment


      • MRDAW420
        MRDAW420 commented
        Editing a comment
        tijd voor een netje dus

      • Bobledsgrow
        Bobledsgrow commented
        Editing a comment
        fosfor zal ze pas nodig hebben rond de bloei
        Als je die kleinere effe een groei boost wil geven
        Dan moet je 1 waterbeurt stikstof mee geven
        Maar Let wel op met stikstof
        Niet vaker geven dan 1 waterbeurt
        Het versneld de celdeling
        Je plant word groener en krijgt een groeiboost en vormd meer blad
        Geef je dit 1a2weken mee
        Dan groeien ze door je dak heen
        Binnen 3 weken
        Zeer belangrijk!!!
        1 waterbeurt
        Ik heb het van bionova bn 27 dacht ik
        Moet ik straks even kijken
        De kleinere zou getopt kunnen worden
        Ligt een beetje aan hoelang je nog gaat voor groeien
        En een netje is geen onverstandige keus
        Dan kan je alles op de zelfde hoogte houden
        En je oppervlakte mooi mee opvullen

        Toch zou ik er de volgende keer 5op zetten
        Punt 1 je hebt je ruimte eerder vol
        Punt 2 niet elke genetica is top
        De ene doet het beter als een ander
        Sommige soorten verschillen enorm in kwaliteit
        Zo kan de ene mooi compact en vol thc zitten
        Zo kan een ander fluffy worden met weinig thc en veel blad
        En als 1/3 van je wiet kut is
        Dan is dat super kut voor de komende 3a4maand
        Maar zo maakt ieder zijn eigen keuzes

      • MRDAW420
        MRDAW420 commented
        Editing a comment
        Dank voor de toelichting, ik verwacht die kleine nog wel 2 a 3 weken te laten groeien (en doe er 1 week bij op als ik ga knippen) dus dan zou toppen nog wel mogelijk zijn lijkt mij?

        Heb stikstof besteld en wat extra 5L voorgroei potjes, ga ik volgende x 5/6 proberen.

      #6
      Royal Runtz & Special Queen: Update 3
      Korte update met de stand van zaken, voeding ietsje omhoog gedaan naar 4ml / L.

      Vergeling lijkt goed afgeremd te zijn, wacht verder nog op wat stikstof voor een beurtje.


      thumbnail_IMG_8395.jpg
      Special Queen 1


      thumbnail_IMG_8396.jpg
      Royal Runtz 2.1 --> deze pompt lekker door in de breedte


      thumbnail_IMG_8397.jpg

      Royal Runtz 2.2


      Attached Files

      Comment


        #7
        Royal Runtz & Special Queen: Update 4

        Weer een korte update, geen bijzonderheden echt te melden.

        Ben aan het twijfelen om ze op 12/12 te gaan zetten, had eigenlijk nog die kleinere willen bijtrekken met wat stikstof (komt morgen pas binnen ), maar ik kan die ook al gewoon naar de groeitent zetten en dan wat eerder beginnen met nieuwe zaadjes (kunnen ze mooi eens de hele bloeitijd van deze dames doorgroeien).

        Lamp ietsje lager gezet ,nu op 25cm, en de stand ook verlaagt, terug naar 55%.

        EC wat verhoogd, gaan nu richting 0.7-0.8. Nieuw beurtje gegeven, kijken hoe het valt.


        IMG_8399.jpg

        Special Queen 1



        IMG_8400.jpg
        Runtz 2.1




        IMG_8401.jpg
        Runtz 2.2






        Attached Files

        Comment


        • Bobledsgrow
          Bobledsgrow commented
          Editing a comment
          Stikstof kan je geven tot en met 3e week bloei , daarna mag het niet meer ivm uitelkaar groeien van de toppen
          En in de eerste 3 weken van de bloei stretchen ze nog goed, dus ik zou 1 waterbeurt met een volle tot 3/4dosis geven
          Dat zal absoluut helpen
          Maar echt niet meer dan 1 waterbeurt anders ga je spijt krijgen

        • MRDAW420
          MRDAW420 commented
          Editing a comment
          Ik had uiteindelijk 2 beurtjes gedaan met beide 1/2 dosis, vanwege je waarschuwing. Ook heb ik N17 niet N27, dus wat lichter. Maar ik kan dus nog wel 1 extra klein beurtje raad je aan Bobledsgrow ?

        #8
        Royal Runtz & Special Queen: Update 5

        Lichtschema naar 12/12,, zodra bloei officieel is gestart zal ik 7 dagen later de nieuwe ronde inzetten onder de TS1000. (wss 6 stuks deze keer)


        Afstand weer terug op 30cm voor verwachte strekking komende nachten. 55% houd ik nog even vast de komende dagen, laatste terra grow beurtjes (ph 6.36) met EC verhoogd naar 0.9, nog 8L liggen dus die mag wel op. Dan maar is de bloeivoeding gaan opbouwen. Klein scheutje calmag erbij, eerste calmag beurtje voor deze dames überhaupt (kraanwater is hier best hard, 7.6-7.8 dH)

        Groeitent helemaal schoongemaakt en klaargezet. kunnen we rustig op de selectie focussen.

        Nieuwe fotos lijkt mij overbodig momenteel.


        Comment


        • DerpiE
          DerpiE commented
          Editing a comment
          Zonder foto's geloof ik het toch niet hoor dat die tent helemaal schoongemaakt is.

        • MRDAW420
          MRDAW420 commented
          Editing a comment
          Hahaha je hebt mij door

        #9
        Royal Runtz & Special Queen: Update 6

        Eindelijk is dan de stikstof binnen gekomen, meteen maar wat water klaargemaakt voor een klein beurtje (2ml per L)

        Ook maar wat plagron PK bijbesteld, was niet zo duur en als je dan toch aan het koekeloeren bent.... Maar eens uitproberen als de bloei echt begint.

        Lamp flink wat omhoog gezet, de dames beginnen al flink te stijgen, lamp zelf naar 60%.


        thumbnail_IMG_8407.jpg
        Special Queen 1, is al flink wat cm erbij de laatste dagen


        thumbnail_IMG_8408.jpg
        Royal Runtz 2.1, gaat ook nog steeds lekker


        thumbnail_IMG_8409.jpg
        Runtz 2.2, hier lijkt de verlichting van de kleur toch wel wat door te zetten.

        Kijken wat de N17 voor magie gaat uithalen, zojuist beurtje van halve L allemaal gegeven.





        Attached Files

        Comment


          #10
          Royal Runtz & Special Queen: Update 7
          Korte foto update, ongeveer 24h na de stikstof beurt. Ziet er goed uit al zeg ik het zelf. In 1 dag 2 tot 4 cm gestegen per plant.

          Lamp klein stukje weer verhoogd, tot 30 cm afstand. Lamp blijft 60%.


          IMG_8417.jpg
          Special Queen 1 - 4 cm erbij


          IMG_8418.jpg
          Royal Runtz 2.1 - 4 cm erbij


          IMG_8419.jpg
          Royal Runtz 2.2 - 2 cm erbij


          Nieuwe tent is klaar en extra 5L potjes binnen voor de nieuwe ronde, nog even kijken welke zaadjes het deze keer worden

          IMG_8420.jpg








          Comment


            #11
            Royal Runtz & Special Queen: Update 8
            Terug van weggeweest, door afwezigheid moest ik de dames sinds vrijdag eventjes op het huis laten passen.

            Na een weekendje weg is het altijd leuk om de verschillen te zien, werd maar eens tijd voor een nieuwe update.

            Lamp naar 70% gezet, binnenkort maar klein beetje van onderen verwijderen. Het begint daar wel wat slordig dicht te groeien.




            IMG_8442.jpg
            Speciaal Queen 1


            IMG_8443.jpg
            Royal Runtz 2


            IMG_8444.jpg
            Royal Runtz 2.2



            Comment


              #12
              Royal Runtz & Special Queen: Update 9
              Dag 9 sinds 12/12, lamp blijft nog op 70%. Koolstoffilter maar eens aansluiten.

              LV schommelt tussen 35-55% (overdag 35-40, snachts oplopend tot 58% max. in afgelopen 7 dagen).

              Even een wat lichter waterbeurtje, EC van 0.5 , 700ml de neus.

              SQ1 strekt nog steeds cm's door per dag, terwijl de Runtz nagenoeg stilstaan in verticale groei. Wss een genetisch verschilletje?


              thumbnail_IMG_8465.jpg
              SQ1

              Van onderen beetje wat blad weggehaald, ben hier niet heel ervaren mee dus durf niet zo veel weg te halen. Wat ik online kan vinden, komt mij wat extreem over.


              thumbnail_IMG_8466.jpgZelfde geval eigenlijk, deze heeft veel blad in de breedte en ik kan zeer weinig bladeren vinden die helemaal geen licht pakken dus wederom weinig verwijderd.

              RR2.1


              thumbnail_IMG_8467.jpg

              RR2.2


              thumbnail_IMG_8463.jpg

              Ik zie nog weinig ontwikkeling hierin, misschien ben ik wat ongeduldig (9 nachtjes nu op 12/12).

              Comment


              • Babz
                Babz commented
                Editing a comment
                Haha kijk, geluk bij een ongeluk! 😂

              • Corleone1933
                Corleone1933 commented
                Editing a comment
                Groeit vanzelf weer naar het licht toe

              • MRDAW420
                MRDAW420 commented
                Editing a comment
                Wonderlijk die plantjes, nu inderdaad al helemaal erheen gedraaid met kop en al

              #13
              Royal Runtz & Special Queen: Update 10
              Dag 11 sinds flippen. Groei is redelijk opgehouden.

              Eerst vanochtend klein beurtje Ph neutraal water gegeven (500ml), zojuist nieuwe voeding klaargemaakt (op 7L: 21mg Bloom, 7mg Calmag, 7mg PK1314) tijd voor de eerste PK beurt.

              Temp tussen 18.6 - 25.2 (nacht - dag extremen), LV tussen 34 en 61% ( dag - nacht) afgelopen 48H.

              Eerste stempels beginnen te vormen, erg leuk.



              Ook wat extra bladeren verwijderd vandaag

              IMG_8469[1].jpg


              Vanwege een tussentijds schoonmaakbeurtje, even wat fotos vanaf een andere plek (muggen ruimen).


              IMG_8472.jpg

              SQ1 , de geknakte.


              IMG_8473.jpg
              Royal Runtz 2.1


              IMG_8471.jpg
              Runtz 2.2


              Happy Friday Highday

              Attached Files

              Comment


                #14
                Royal Runtz & Special Queen: Update 11
                Korte foto update, nieuw beurtje van 800ml per plant EC 1.5 Ph 6.26.

                Zie nog geen voedingspuntjes maar morgen even een laag EC beurtje geven.

                14 dagen op 12/12 nu, nog een paar dagen 70% dan zet ik hem richting 80%.


                IMG_8479.jpg
                SQ1


                IMG_8480.jpg
                Runtz 2.1, deze ook maar eens knakken



                IMG_8481.jpg
                Runtz 2.2



                Comment


                • Takketoelli
                  Takketoelli commented
                  Editing a comment
                  Das de natuur proberen na te bootsen. Dat kan maar is niet echt zinvol. Licht is gewicht, hoe meer uur, hoe meer grammen. Jij bent god in je tent, jij bepaald. 😀

                  Als ik ze in bloei zet gaan ze van 60 watt naar 450 watt, dat is teveel stress in een keer, vooral samen met minder lichturen. Dan dim ik ff en in drie vier dagen voer ik wattage op. Sindsdien veel minder herma's.

                  Ik vind ook dat je de dames stressed door ze te verplaatsen in en uit de tent met verschillend licht enzo. Doe ik nooit, ik raak ze zelfs niet aan als dat niet hoeft. Misschien wat overdreven, maar alles om herma's tegen te gaan

                • MRDAW420
                  MRDAW420 commented
                  Editing a comment
                  Oke dus het idee van opvoeren is niet perse verkeerd maar kan veel sneller? Ik had volgens mij ook ergens gelezen dat LED sowieso meer stress geeft, dat ze daarom ook sneller paars worden vanwege meer lichtstress vergeleken met HPS bijv.

                  Heb zelf nooit iets anders gehad dus kan het niet navertellen ofzo.

                • Bo$wachter
                  Bo$wachter commented
                  Editing a comment
                  Ik groei op 50% of 75% voor, en wanneer de klok om is zet ik hem nu op 100% gaat de strek ook wat tegen. Heb ook wat met de lamp zitten spelen afgelopen jaar, maar mij is dit het beste bevallen.

                #15
                Royal Runtz & Special Queen: Update 12

                Na wat extra info rondom de dimstand ben ik dan op het volgende gekomen, advies hierbij is welkom want dit is relatief nieuwe materie.

                Normaal keek ik gewoon naar PPFD en dan wat Mars Hydro aangaf, met een eigen afwijkende geleidelijke op- en afbouw van de dimstand. DLI niet echt naar gekeken.


                Nu geeft mijn TSW 2000 770 umol/s/m2 op 100%. Oftewel een maximum van ongeveer 35 DLI.

                Als ik het schema erbij moet geloven kan ik hem dus rustig op 100% zetten, want zij (https://scynceled.com/dli-calculator/ , voorbij zien komen op JD) adviseren 43 DLI per m2 tijdens bloei, dus in mijn geval 0,81*43 = 34,83.

                Wat dus vrijwel identiek is aan mijn maximum, wat een gelukje.

                Zaailing 24h (200-300 umol) 17,28 - 25,92 DLI --> is dimstand op 25-40%
                Groei: 18h (400-600 umol) 25,92 - 38,88 DLI --> dimstand op 50-75%
                Bloei: 12h (800-1000 umol) 34,56 DLI (enkel 800 uitgerekend want ik kan toch geen 1000 halen) --> dimstand 100% , en dan laatste twee weken (600-800 umol) dus naar 75-100%

                Dan is jouw aanpak pittig accuraat Bo$wachter

                Maar terug naar het schema, toont eigenlijk aan dat 36 DLI een beetje de ondergrens is van een goede DLI (echter geven zij aan early stage growth, lijkt mij dat de zaailingfase dan daar niet echt ondervalt?)

                Ik ben de komende 48h van huis dus ik zet hem nu even naar 90% en daarna 100%.

                En even redenerend vanuit LV, want rot heb ik geen zin in, zal de relatieve LV zakken omdat de kracht omhoog gaat en er dus meer verdampt? Of weegt dat niet op tegen het verhoogde transpireren van de planten zelf en zal de LV juist stijgen overdag? (Snachts gaat lekker, stabiel rond de 40-45%), overdag is daarentegen bij mij nu rond de 50%.

                Vanwege deze twijfel doe ik het dus eerst naar 90%, ff een dagje of twee meten.


                Na zulke lappen tekst kan ik het de lezers niet aandoen zonder even een fotootje erbij te zetten, voor de verandering dan deze keer een 'licht-uit' Picasso.


                thumbnail_image0.jpg

                Comment


                • MRDAW420
                  MRDAW420 commented
                  Editing a comment
                  Goede tip wel, kwam deze zojuist tegen https://www.aquatec-vochtbestrijding...unt-berekenen/

                • MRDAW420
                  MRDAW420 commented
                  Editing a comment
                  Bo$wachter ik zat te koekeloeren bij chapter 1, die lollipop methode is dat niet wat meer voor bij als je netje gebruikt? Of kan ik daar ook wel een lichte versie van toepassen ondanks dat ik het niet zo optimaal in de breedte verdeelt heb?

                • Bo$wachter
                  Bo$wachter commented
                  Editing a comment
                  Lollipoppen staat los van de functie van het netje die is er alleen zodat de boel niet om knikkerd 🙃 dus je kan doen wat jou het beste lijkt 👌🏽
              Bezig...
              X