Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Eerste binnenkweek 2024

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    LED: Eerste binnenkweek 2024

    Korting op 420shop
    Het is vandaag van start gegaan dit word mijn eerst binnenkweek
    setup
    Kweektent 80×80×180
    G tools afzuiging 360m³
    koolstoffilter 350m³ (koopje)
    mars hydro ts 1000 150 watt

    Nog geen warmte bronnen probeer het eerst met de kamer temp al het geld al uitgegeven aan de spullen dus zal even moeten wachten

    Wat komt er in de tent te staan
    1× peyote critical (100% indica)
    1× og kush
    1× white widow
    1× gorilla glue

    Ik heb de zaadjes in een koffie filter gedaan en die vervolgens in een diepvries zakje en in de kelder komen te hangen. Zie hieronder de foto's

    Als de zaadjes ontkiemd zijn komen ze de eerste 2 weken in een kleine broeikastje in de tent te staan voor de luchtvochtig heid

    Welke potgrond raden jullie aan en waar kan je die halen moet vandaag namelijk wat aanschaffen

    Met de hoop voor een goeie eerste ronde
    Attached Files

    #2
    Hey Milano. Veel geluk met de eerste ronde. Altijd spannend die eerste keer. Ik ben ook enkele dagen geleden begonnen met een nieuwe ronde.
    Niet de eerste keer ooit, maar ondertussen wel al 4-5 jaar geleden dat ik nog gekweekt heb.

    Ik gebruik gewone zaai en stek grond van de tuinwinkel voor de zaailingen. Na enkele weken verpot ik dan naar potgrond. Beide zijn van DCM.
    Ik weet niet of dat het beste is, waarschijnlijk niet, maar het lukt wel voor mij. Denk dat vele growers grond van Plagron gebruiken, maar die vind ik hier niet in de tuinwinkel.
    En om die dan speciaal te bestellen online...nah.

    Comment


    • Rreppellsteeltjam
      Rreppellsteeltjam commented
      Editing a comment
      Potgrond van de jumbo of welkoop is prima, belangrijker is of ze altijd binnen hebben gelegen en geen ongedierte bevatten.

      Wit aquariumgrind op de grond kan je gebruiken tegen vliegjes in de grond, of a.r.t.s. biogranules door de grond mengen.

    • sprinterke
      sprinterke commented
      Editing a comment
      DMC huis en tuin, is perfect

    • Bo$wachter
      Bo$wachter commented
      Editing a comment
      Potgrond van de gamma doet ook z’n ding. Goed dat je portemonnee het niet toelaat om het groot aan te pakken want gaande weg kom je erachter dat je de helft voor niks heb gekocht door te veel enthousiasme 😂🤷🏼‍♂️goeie lamp en afzuiging dat is volgens mij wel het belangrijkste.👍🏻 succes

    #3
    Succes met je eerste ronde, zoals Jack hierboven al zei heb je echt geen grond speciaal van plagron nodig hoor.
    Van welke zaadboer komen je zaadjes? En hoe groot zijn je kweekzakken?

    Die propagator heb je in principe ook niet nodig als je uit zaad kweekt, is eerder bij stekken dat de LV hoger moet zijn de eerste weken. Ik zou hem weg leggen voor als je ooit stekken neemt want die gaat er ook voor zorgen dat je plantjes minder licht krijgen. Ik zou ook niet teveel dimmen en ze direct de volle 150W geven, maar andere mensen die wel al met deze lamp gekweekt hebben denken er misschien anders over dus neem dit advies met een korreltje zout

    De (bodem)temperatuur is eigenlijk belangrijker dan je LV als je met zaadplanten kweekt denk ik en kan je 'relatief goedkoop' oplossen met een warmtekabel en wat zand of dergelijke. Dus zelfs als de ruimte wat kouder is en af en toe onder de 20 graden duikt kan je door alleen de wortels comfortabel warm te houden ook mooie resultaten halen.

    Comment


    • Jack Spliff
      Jack Spliff commented
      Editing a comment
      Ik heb ze inderdaad een 5-tal jaar geleden gekocht, maar amper mee gekweekt. Deze is het ongeveer, enkel heeft mijn lamp een 200W driver. Link>https://nl.aliexpress.com/item/10050...Cquery_from%3A

    • Milano
      Milano commented
      Editing a comment
      De zaadjes komen van de volgende boeren

      Peyote crit barney's seeds
      Og kush kera seeds
      White widow kera seeds
      Gorilla glue van kera seeds

      Dus beter meteen in de eind pot of de eerste 2 weken in een kleiner potje en dan 1 keer overpotten vraag ne af wat beter is ik denk ivm voedingstoffen van de grond denk ik de eerste 2 weken in een kleiner potje tot de wortels zichtbaar zijn dan nieuwe pot en nieuwe grond

      Growmix heeft genieg voeding voor 3 weken dus totaal 6 weken ik ben niet van plan om tijdens de groei voeding bij te geven dat bewaar ik voor de eerste paar weken bloei en dan de laatste 2 weken weer alleen water

    • Rreppellsteeltjam
      Rreppellsteeltjam commented
      Editing a comment
      Overpotten is beter voor de kluit, stek aarde mee beginnen en de volgende potten steeds rijkere grond nemen.

      Groeivoeding tot je tekorten ziet en dan bloei bij voeden.

    #4
    Temperatuur, vochtigheidsgraad, luchtcirculatie, hoev CO2 stuk voor stuk belangrijke factoren wil je een keurig oogstje en rokertje. Goeie zet wel de worteltjes vertroetelen en lekker hoog draaien, hangt het vj omgevings- en inlaattemp. afhangen of het ndg is bijverwarming. Hang je strategisch een warme tube voor je luchtinvoer kun je de plantjes lekker verwennen met een warmer briesje. Propagator vind ik wel erg handig bij het opkomen maar indien zover meteen die kap daar vanaf, wil je ze niet door het tentdak doen gaan
    Vd start een hoge stabiele lv en langzamerhand verlagen vinden ze veel lekkerder dan 'het kan ook zonder' en heeft zijn effect in elk verder stadium vd plant.
    DCM basic werkt prima en het minst bemest
    Veel succes, nou nog water geven
    Last edited by Rietslang; 12 January 2024, 18:09.
    ​​​​​​Everything is nothing and nothing is everything.

    Comment


    • Rreppellsteeltjam
      Rreppellsteeltjam commented
      Editing a comment
      Pot tillen, zwaar is geen water enzo.

      10% van de pot houden die aan, IN DE BLOEI.

      Grond moet je vantevoren inwateren en mengen, niet in de pot dus.

    • Rietslang
      Rietslang commented
      Editing a comment
      Meestendeel beveelt inwateren tot knijpnat maar iets droger, met meer ruimte voor extra water bij het verplanten wat ze net lekker vinden. Lekker inwateren met de plantenspuit ipv gieter. Eerste 7-10 dagen geen water geven (laten zoeken), vond ze zelf wel goe d reageren met frequent vernevelen alhoewel door sommigen dan weer wortelluiheid zou geven.
      In de groeifase door een keer iets droog laten worden.

    • Rreppellsteeltjam
      Rreppellsteeltjam commented
      Editing a comment
      In de groei niet te nat, in de bloei niet te droog.

    #5
    Hey leuke setup. Succes!

    Comment


    • Milano
      Milano commented
      Editing a comment
      Dankjewel👍

    #6
    Hou het simpel en speel op save.

    Mijn tip: Bespaar niet op het medium!

    Comment


    • PH donner
      PH donner commented
      Editing a comment
      Het maakt de plant niet uit wat voor lamp/kap of led er schijnt, het maakt ook niet uit wat voor afzuiging filter of ventilator er blaast.

      Het maakt de plant wel uit waar ze in staat…..
      Gerenommeerde merken hebben degelijk onderzoek gedaan en er zitten zeker geen zware metalen in.

    • Rietslang
      Rietslang commented
      Editing a comment
      Gaan nu👊

    • Rreppellsteeltjam
      Rreppellsteeltjam commented
      Editing a comment
      Goed dat we alleen de lichte hebben.

      Enneh ....... straling ook getjekt?

    #7
    Leuk, succes Milano!

    Comment


    • Milano
      Milano commented
      Editing a comment
      Dankjewel

    #8
    Vandaag 14-01-2024 zijn ze alle 4 de potjes ingegaan heb ze 2 dagen laten ontkiemen 2 toonden tekens van leven dus die in de pot gedaan en omdat ik niet kon wachten de andere 2 ook maar in een potje gedaan.

    De 2 die leven toonden waren de peyote critical en de og kush

    Heb alle 4 potjes gelabeld en gister ingewaterd met nevel water en ik heb ze nu net in de mini kas gezet en de binnen ren beetje geneveld naja de deksel dan de temp is nu zonder verqarming 23 graden in de kas dus prima voor nu naar mate ze ouder worden zal de temp ook wel hoger worden naarmate de planten ouder worden

    de lv is nu 78 %+- straks langzaam de lucht kleppen verder openzetten om de lv naar beneden te halen

    Hopen dat ze alle 4 boven komen
    Attached Files

    Comment


      #9
      Hi Milano,

      Leuk ik kijk met je mee. Bedankt voor je klandizie!
      No Mercy Supply - No Mercy Shop

      Comment


      • Milano
        Milano commented
        Editing a comment
        👍👍 geen probleem

      #10
      Vandaag even langs de action geweest voor het een en ander voor veiligheid
      een extra temp en vocht meter gekocht bij de action en een cameratje die je op afstand kan bekijken en een brand alarm voor het geval dat het nodig is aangezien het wel in een slaapkamer staat

      Alles bij elkaar net geen 3 tientje kwijt

      Dus prima aankoop
      Attached Files

      Comment


      • Rreppellsteeltjam
        Rreppellsteeltjam commented
        Editing a comment
        ALLE lampjes afplakken jonguh.

        Straks loop je weer achter de feiten aan.

      • Highrider
        Highrider commented
        Editing a comment
        Voor die paar euro zou ik alles open maken en de lampjes technisch breken.

      • Rreppellsteeltjam
        Rreppellsteeltjam commented
        Editing a comment
        Nja, misschien ingebouwde veiligheid, geen stroom door het lampje dan error.

      #11
      Succes! Ik volg je

      Comment


        #12
        Dag 2 van de 4 zaadjes zijn er geen 1 boven of zelf wat verkeerd gedaan of nog even de tijd geven zodat ze nog boven kunnen komen hoelang geven jullie de planten de tijd om boven te komen voordat je nieuwe laat ontkiemen ik wacht sws 1 a 2 dag temp is 23 en lv is 76%ong


        Edit ik had gister de lamp wel op 100 % wat nader hand beetje erg overbodig is lijkt mij dus nu op 50% gezet tot dat ze hun koppie laten zien

        Comment


          #13
          Net even in alle 4 de potjes gekeken en je raadt het vast ik had alle 4 de zaadjes op zon 2 a 3 centimeter diep ingegraven dus nu halve centimeter tot een centimeter van het oppervlakte geplaatst alle 4 hadden wortels ik denk dat we ze alle 4 vandaag te zien krijgen als ze het aanraken overleven

          Ook even weer de lv in de kweekkas op een geapst niveau gedaan en de kweeklamp op volledig zodat er warmer word en ze meer licht intensiteit krijgen

          Als jullie tips hebben waar ik ff op moet letten hoor ik ze erg graag
          Attached Files
          Last edited by Milano; 15 January 2024, 13:01. Reden: Vergeten foto bij de plaatsen

          Comment


          • Jack Spliff
            Jack Spliff commented
            Editing a comment
            Nee, dat kan geen kwaad. Alleen een beetje verspilling van lampuren. Aan de andere kant hebben ze wel onmiddellijk licht als ze boven komen en minder strek.

          • Rietslang
            Rietslang commented
            Editing a comment
            T neon 2x55w met armatuur. Op je propagator 24uur tot ze allemaal boven zijn met een stabiele temp zonder extra verwarming nrml. Idd meteen licht als ze piepen cruciaal als je geen strek wil maar zet ze dan meteen uit de propagator, ernaast op een verhoog tot vlak onder de lamp en kun je ze der een dag of 14 onder laten.
            Potgrond lijkt uitgedroogd en niet ingewaterd.

          • Milano
            Milano commented
            Editing a comment
            @riets slang de avomd voor dat de zaadjes in de potten zijn gekomen hen ik ze de avond van te voren ingewaterd en nu zojuist een beetje de top laag verneveld ik kan de zaadjes al uit de grond zien komen dus jij raadt aan om ze uit de propagator te halen en onder lamp te zetten die nu op 75% draait op ong 90 centimeter van de propagator

          #14

          Comment


            #15
            Geeft de zaden de tijd, meestal als de zaden in de grond geplaatst zijn, en inderdaad niet te diep duurt het 2 tot 10 dagen nagelang de oudheid van de zaden voor ze boven komen, dus geduld is een schone zaak, suc6 met je kweek
            buiten-2020, 2021, 2022, 2023
            Hydro-met afjes-2022

            Comment

            Bezig...
            X