Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Ronde 4 RQS hybrid f1 Medusa en titan

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Ronde 4 RQS hybrid f1 Medusa en titan

    Korting op 420shop
    Hallo hallo, stiekem alweer dag 2 sinds ze hun kopjes hebben laten zien.

    ben ik alweer. Ronde 4. Wat kan ik zeggen. Had tegen het einde van de vorige ronde allemaal wilde plannen rond FEM zaadjes zetten, maar kan dan maximaal 2 planten zetten en kwam er qua tijdsduur ook niet uit. Ik ga in april op vakantie en de pineapple kush en gorilla glue die ik wilde zetten zouden te lang duren.

    En toen zag ik een redelijke aanbieding op deze zaadjes bij RQS. Had nog wat punten voor wat extra korting dus ik heb 3 stuks van de Medusa en 3 stuks van de titan gekocht. Volgens RQS zouden deze beide een doorlooptijd hebben van 70-75 dagen wat perfect is voor een snelle ronde tussendoor. De titan heb ik gekozen omdat deze de hoogste THC concentratie zou hebben (van hun F1 zaden) en de medusa de hoogste opbrengst in gewicht. Verder ben ik uiteraard helemaal in hun marketing getrapt, en ben ik er gewoon erg nieuwsgierig naar.

    Ik heb ze in 14 liter potten gestopt. Heb nog even getwijfeld over de 28 liter potten maar die leken mij een beetje overkill.

    Aarde is een 50/50 mix van plagron Batmix en Royal Mix. Iets wat vorige ronde uit nood geboren was (te weinig aarde gekocht) maar ook iets wat ik na de vorige ronde nog een keer wilde proberen. Ik zal in ieder geval goedkoop uit zijn met de voeding aangezien die pas na 7/8 weken pas nodig gaan zijn en gezien de totale verwachte levensduur van de planten 75 dagen is kan ik na die 7/8 weken al weer beginnen met spoelen. In theorie…

    lamp is nog steeds mijn 120 watt greenception, 80x80 tentje, verwarming, ventilatie etc is allemaal niets aan veranderd behalve een nieuw filter op de afzuiger. Hou het voor nu even op het 18/6 schema. Misschien dat ik ga toppen in week 3 of 4.

    14 januari heb ik de zaadjes direct in de pot gezaaid waarbij alle 4 zijn uitgekomen. Omdat ik traag en lui ben is het alweer dag 2 op het moment van schrijven.
    Attached Files

    #2
    Succes met je kweek en dito verslag.

    Dat lijkt overkiil, maar als je de ruimte hebt dan zou ik het doen.
    De grond direct onder de plant wordt niet gebruikt, omdat alle wortelen naar de buitenkant gaan.
    Veel gestelde vragen over het forum
    JOINTJEDRAAIEN.NL - Smoking Community
    420Shop.NL
    "Wat je kunt maken, kun je ook kraken."

    Comment


      #3
      De titan bleef bij mij klein maar de orion de cbd variant en de hyperon werden echt enorme beesten 110/120cm hoog met een stuk of 20 zijtakken
      24 dagen 24uur de rest op 18 uur
      Maar ik was absoluut verbaasd over de enor.e groei
      Heel veel succes en ik ben benieuwd naar de medusa

      Comment


      • MRDAW420
        MRDAW420 commented
        Editing a comment
        Dan heb ik iets goed fout gedaan bij die Orion F1, meest lage oogst die ik van 1 plant gehaald heb. Daarmee gezegd was dat in dezelfde ronde dat mijn oude Ph meter een goede afwijking van 1.5+ gaf waardoor ik praktisch steeds Ph van 3.5-4 zat te geven. Niet een aanrader.

      • Bobledsgrow
        Bobledsgrow commented
        Editing a comment
        Ze hadden hier alles mee
        Lichturen, tempratuur
        24dagen op 24uur
        De rest op 18uur
        Op biologische voeding van de greenhouse
        Ik had er 9op een meter en ik moest in week 4a5 3a4 planten per meter verwijderen
        Zo hard groeide het
        De oogst was wel minder als van de hyperon

      #4
      Dag 5.

      net even met de plantenspuit de toplaag nat gemaakt en verder niets te melden, ze lijken het goed naar hun zin te hebben.

      links staan de titans en rechts de medusa’s overigens.
      Attached Files

      Comment


      • MRDAW420
        MRDAW420 commented
        Editing a comment
        Ah ik zat al bij je vorige verslag te koekeloeren, hele nette opbrengst!

      • Bobledsgrow
        Bobledsgrow commented
        Editing a comment
        Ik had bij de f1 ook de northerlight autoflower rqs
        Dat was een vergelijkbare plant qua groei en opbrengst

      • Wiewatwaarhoezo
        Wiewatwaarhoezo commented
        Editing a comment
        @mrdaw420

        Ja is de eerste keer met de F1 soortjes. Hiervoor 3x een ronde met white widow van RQS gedaan, dus dat gaat voor mij het vergelijkingsmateriaal worden.

        Ik vond in ieder geval die F1 zaadjes wel erg duur, 60 euro voor 3 stuks op het begin…dus ja dan begin je je automatisch af te vragen of het de moeite wel waard is als hun overige zaadjes ongeveer een 3e kosten. Voordeel was wel dat door die hoge prijs je ook meer gratis zaden erbij krijgt. Heb denk ik nu wel genoeg zaden liggen voor nog 4 rondes. Die kraskaarten gooi ik altijd weg. Die zijn maar een maand geldig dus tegen de tijd dat ik weer zaadjes nodig heb is die code alweer verlopen.

        Tot nu toe ben ik ieder geval best tevreden.

      #5
      Dag 8,

      alles gaat naar verwachting. Groei lijkt er lekker in te komen. Zie qua formaat al gelijk een duidelijk verschil tussen de titan en de medusa.
      Attached Files

      Comment


        #6
        Dag 13

        medusas gaan erg lekker. Maar 1 van de titans heeft het zwaar. Misschien dat ik wel een dagje eerder water had moeten geven. Komende dagen maar even wat extra vertroetelen en hopen dat ze weer een beetje aanhaakt.

        vandaag iedere plant een kleine 800ml water gegeven. De titan links achterin iets meer omdat ze er wat droogjes uit ziet. Nu was het 5 dagen geleden sinds de laatste water beurt dat was wel op het randje denk ik zomaar.
        Attached Files

        Comment


        #7
        Dag 14,

        de titans blijven er een beetje triest bij staan tot op heden. Ze doen hun naam nog niet echt eer aan, maar misschien komt dat met het roken ervan wel weer goed.

        de twee medusa’s gaan in ieder geval als een speer.

        vandaag even weer wat water gegeven. Ieder een anderhalve liter. maar even kijken of de titans daar een beetje van bij trekken. Potten waren niet al te zwaar meer dus kan wat te weinig water zijn geweest maar denk dat ze gewoon zo zijn gezien de ervaringen van anderen.
        Attached Files

        Comment


          #8
          Dag 17,

          het maakt voor de titans dus behoorlijk wat uit wanneer ik bij de plantjes ga kijken. Een van de bijgevoegde foto’s is van vanmorgen een paar uurtjes voordat de lamp uitging, en de ander is van net nadat de lamp weer aanging.

          denk dat ze gewoon wat meer tijd nodig hebben na het aangaan van de lamp om de bladeren weer op te richten. En ook dat de titans wel baat zouden hebben bij een lichtschema met wat extra uurtjes licht in plaats van het huidige 18/6 schema.

          de medusa’s lijkt het allemaal niets uit te maken en blijven als een speer gaan. Ben al voorzichtig met wat LST begonnen bij ze. Weet nog niet zeker of en wanneer ik ze ga toppen. Ik twijfel er heel erg over of ik dat eigenlijk wel moet willen doen met deze planten.

          Attached Files

          Comment


          • Bobledsgrow
            Bobledsgrow commented
            Editing a comment
            Het advies naar mij was beter niet trainen
            Ik had de hyperon en de orion van onder kaal geknipt
            De orion maakte direct bruine bloeiharen aan
            En de oogst was ook een stuk minder als bij de hyperon die ook geknipt was
            Maar die moet 3weken langer
            Dus die had meer hersteltijd
            Ik had ze niet getopt
            Maar alle zijtakken rijken tot de bovenkant
            Beter gezegd
            De zijtakken lijken in eerste instantie harder te groeien als de hoofdtop
            Die groeien de hoofdtop voorbij
            Maar de hoofdtop haalt dat weer in

            Ik had ook erg grote verschillen tussen de titans de ene werd 50cm de ander 100cm
            Misschien dat je alleen die kleine een boost moet geven met stikstof bio nova n27% bijv

          • Wiewatwaarhoezo
            Wiewatwaarhoezo commented
            Editing a comment
            @bobledsgrow,

            Thanks maar er is 1 ding dat ik zeker weet en dat is dat mijn plantjes geen extra voeding nodig hebben momenteel. Ze staan in een mix van 50% plagron batmix en 50% plagron royal mix. Er zit dus al een grote hoeveelheid N in de aarde, veel meer dan de planten nodig hebben (denk ik).

            Ik denk wel echter dat met deze soort er te weinig hersteltijd is om ze te kunnen toppen. Maar een beetje LST kan echt geen kwaad hoor. Beetje bladeren voorzichtig weg buigen zodat de nieuwe zijtakken vol in het licht staan en niet in de schaduw van het blad erboven. Dat soort werk. En dadelijk in week 6 of 7 even 1x de onderste laag fluffy snoeien + wat schutblad dat over toppen enzo heen hangt voor betere licht penetratie door het bladerdek en voor betere ventilatie.

          • Bobledsgrow
            Bobledsgrow commented
            Editing a comment
            Lst is geen probleem
            Het snoeien in week 6/7wel
            De orion liet gelijk zien dat ze het er niet mee eens was
            De hyperon liet van stres ook bruine bloeiharen zien
            Maar die produceerde wel gewoon door
            Eind resultaat orion 660g hyperon 950g
            De orion had zelf 30x140 meer ruimte
            Zelfde aantal
            Maar goed, ik.deed het ook tegen de adviezen in
            Het was noodzakelijk om meer ruimte in dat oerwoud te krijgen

          #9
          Dag 21,

          Verdiend wel weer even een update.

          de medusa’s ieder anderhalve liter gegeven. De titans daarin tegen blijven een mysterie voor mij. Vandaag wel wat water gegeven maar was eigenlijk niet nodig denk ik. Bij 1 van de titans heb ik een flinke scheut water in de opvangbak gedaan, eens kijken of dat een beetje wil drinken op die manier.

          medusa’s reageren erg goed op de lst. Zijn meerdere scheuten al op hoogte van de hoofd cola. Geen idee of ik geluk heb of dat ze er echt beter op reageren dan de white widows. Mijn gevoel zegt in ieder geval dat laatste. de titans lijken er ook redelijk goed op te reageren maar aangezien daar de groei sowieso al niet echt in zit is het resultaat van de lst niet echt bevredigend.



          Attached Files

          Comment


            #10
            Dag 26,

            Medusa’s beginnen al te bloeien. Al ogen ze ondertussen best licht groen, dus mogelijk is het al tijd voor een kleine dosis green sensation. Verbazingwekkend snel. Kan ook zijn omdat ik ze niet echt veel water heb gegeven de afgelopen dagen. Moet het maar even in de gaten houden.

            ben nog steeds niet onder de indruk van de titans. Ze zijn wel aardig bij getrokken maar echt van harte gaat het allemaal niet voor mijn gevoel.
            Attached Files

            Comment


            • MRDAW420
              MRDAW420 commented
              Editing a comment
              Als ik zo vrij mag zijn om advies te delen kun je denk ik beter wat extra Grow of gewoon stikstof N27, wat bob al zei, toevoegen dan nu al Green Sensation. GS is dacht ik meer voor als je echt al toppen op je plant hebt zitten.

            • Wiewatwaarhoezo
              Wiewatwaarhoezo commented
              Editing a comment
              Weet al waar het misgaat. De vorige 3 rondes begon ik steeds, zoals voorgeschreven in het plagron voedingsschema, in week 4/5 met het geven van plagron sugar royal (inderdaad N voeding met NPK van 8-0-0). Dat ben ik nu vergeten.

              Bobledsgrow en MRDAW420 hebben jullie toch gelijk dat er wat N bij moest.
              Last edited by Wiewatwaarhoezo; 14 February 2024, 10:49. Reden: Edit: moest mijn eigen fout nog even toegeven.

            • Silas
              Silas commented
              Editing a comment
              Dat siert je, want ze staan er slecht bij. Ik kweek al 20 jaar zonder schema en ga schema's uit de weg.
              Er wordt heel moeilijk gedaan terwijl de basis simpel is.

              Je potgrond heeft voor een paar maanden voeding. Daar kun je iets bij voegen zoals ik dat doe op puur gevoel en kijk op de plant.
              Iets vergeten is dan niet erg, maar als je gaat overvoeden dan wordt je afgestraft!

            #11
            Dag 28,

            dingen lijken een tandje erger geworden te zijn. Heb daarom vandaag maar even het volledige pakket aan middeltjes aan de dames gegeven op 1/8e van de aanbevolen hoeveelheid;

            green sensation
            sugar royal
            power roots (die ben ik deze ronde ook vergeten)

            natuurlijk met mijn stoner kop de alga bloom en grow vergeten. Maar die kan ik morgen nog wel een keer in een kleine hoeveelheid doen.

            hopelijk helpt het. Had de EC moeten meten maar niet gedaan. Daarnaast heb ik het gevoel dat ik de laatste tijd wel heel erg veel ph- erbij moet doen wanneer ik water maak. Ik heb mijn meter al gecalibreerd, maar dat lijkt nog niet echt iets uit te maken. Misschien gewoon maar even ph meter vervangen uit voorzorg.
            Attached Files

            Comment


            • MRDAW420
              MRDAW420 commented
              Editing a comment
              Je kan ook bijv. een Terra Aquatica test kit halen en dan je kraanwater testen, die vergelijken met je ph meter en dan 1 hertestje doen. Dan kun je met die afwijking gewoon doorgaan. Scheelt geld op een nieuwe.

            • Bo$wachter
              Bo$wachter commented
              Editing a comment
              Ik gebruik als ik mijn meter niet vertrouw z’n druppeltjes. Dat doe je in een buisje met wat water en dan krijgt dat een kleur. Die kleur komt overeen met een ph waarde wat weer op het flesje staat.

            #12
            Dag 30,

            vandaag alga bloom, green sensation en sugar royal gegeven op 1/4e van de aanbevolen dosis. Ben toch gewoon erg voorzichtig met voeding nu omdat er in theorie meer dan voldoende voeding nog in de aarde zou moeten zitten. Maar er valt niet te ontkennen dat de dames iets dwars zit.
            Attached Files

            Comment


              #13
              Wat ik mij nog kan herinneren van bio nova n27
              n27 is stikstof
              Stikstof zit ook in je basis voeding
              Als jij je basisvoesing gaat verhogen om zo je stikstof te verhogen
              Dan overvoed en verbrand je de boel
              En gaat niks sneller groeien
              Daarin tegen is n27 een soort anabool in mijn ogen
              Als je de dosis niet overschrijd dus max 1ml per liter toevoegd
              Dat geeft een snellere celdeling en produceerd het meer bladgroen
              als jij 1 ton aan maakt
              En je geeft 5a6 dagen achter elkaar voeding met n27
              Dan zijn ze volgende week 1.5meter de week erna 2m
              Daarom is het ook van belang dat als je het gebruikt
              Je het echt minimaal gebruikt
              1x een halve dosis is vaak al meer dan voldoende om alles in 3 dagen weer groen te maken en ze een groeischeut te geven
              Het activeert het celdeling en het groeien zo erg
              Dat je het absoluut niet meer mag geven na de 3e week bloei
              Want het kan je planten laten groeien terwijl ze uitgegroeid horen te zijn
              En je toppen uit elkaar kan laten groeien

              dit is mijn uitleg van bio nova n27
              Zo werkt het naar mijn ervaring

              Tevens denk ik dat je een ph probleempje hebt
              tot een hele ph . Te veel is het probleem nog niet
              Maar je moet niet een hele ph . Te laag te zitten
              voorbeeld ik draai kokos
              5.8 ph
              Als ik tot 6.8 geef zie ik niet echt problemen
              Het neemt de voeding minder op
              Maar mijn dames laten weinig zien
              geef ik 4.8ph
              Dan zie ik dat in 3 dagen
              En op grond is dat rond 5 dagen
              En bij hydro zie je dat in een dag

              Dus kortom als je meter stuk is
              dan kan je beter iets minder afzuren dan iets te veel
              eerder mete ik altijd een voedingsvat
              over het algemeen
              Blijft de verhouding ph- de hele oogst gelijk als jij met dezelfde tempratuur kraanwater
              met hetzelfde merk ph-

              Comment


                #14
                Officiële beschrijving maar vergeet mijn waarschuwing niet
                You do not have permission to view this gallery.
                This gallery has 3 photos.

                Comment


                  #15
                  Dag 36,

                  gaat allemaal nog niet echt geweldig. Met name de titan achterin ziet er triest uit. Ze heeft een goede inhaalslag gemaakt maar de laatste paar dagen staat ze er zo bij. Ook met de medusa’s wat probleempjes gehad maar sinds ik voeding geef lijkt dat wel aardig gestopt te zijn.

                  Attached Files

                  Comment


                  • Corleone1933
                    Corleone1933 commented
                    Editing a comment
                    De pot even tillen van de plant achterin, denk dat hij te droog staat, mocht hij nog zwaar zijn dan een paar dagen niets geven, als je er niet makkelijk bijkan even een satéprikker erin steken voor 10 minuten.

                  • Wiewatwaarhoezo
                    Wiewatwaarhoezo commented
                    Editing a comment
                    @corleone,

                    Thanks maar ik heb gewoon geen idee wat er met haar aan de hand is. Ze krijgt exact even veel water en voeding als de titan die ervoor staat. En die doet het wel gewoon “goed”. Beide potten wegen ongeveer even zwaar.

                    Ik denk dat ik het maar gewoon erop moet houden dat het een dame met karakter is. Ze doet al vanaf het begin moeilijk.

                    Het zou best kunnen dat ze te droog staat, dat zou je op basis van de symptomen wel zeggen inderdaad. Het vreemde is alleen dat het alleen de bladeren rondom de hoogste toppen zijn. De bladeren onderin staan wel gewoon redelijk goed omhoog. Ik zou bij te droog toch verwachten dat alle bladeren zo gaan hangen als bij de toppen? En als ze te droog zou staan dan zou ik ook niet verwachten dat ze ondertussen ongeveer even hoog is als de medusa’s en dan zou ze ook meer moeite moeten hebben met het aanmaken van toppen. Helemaal als ik het vergelijk met mijn vorige post lijkt ze wel gewoon nog even een flinke groeispurt gemaakt te hebben de afgelopen 5 dagen en lijkt het haar ook niet echt te hinderen bij het bloeien. Het is wel weer bijna tijd voor water. Zal dit keer haar wat meer geven. Baat het niet dan schaad het niet.
                Bezig...
                X