Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

De Tententuin van Takketoelli

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    De Tententuin van Takketoelli

    Korting op 420shop
    Goedenmiddag vrienden en vriendinnen van de kweek!




    Tijdje geleden, maar ik heb weer besloten om een verslag te maken van mijn kweekbezigheden. Het schijnt dat Hork stopt met verslagen maken, en er moet toch iemand dat enorme gat gaan vullen...

    Hehehehe


    Mijn manier van kweek is doorlopend, dus er lopen een aantal rondes door elkaar zeg maar. Ik heb een kweekkamer met een voorgroeikastje dat altijd op 18/6 staat en een Tententuin die altijd op 12/12 staat. Er staan samen altijd 8-10 dames in de kweekkamer, in verschillende groei en bloeifases. Zodra ik een dame geoogst heb vult een andere de lege plaats weer op



    Zo heb ik het nooit te druk, nooit veel potgrond in één keer nodig, nooit veel werk, nooit veel afval, nooit uren en uren knippen, enz enz... is een hele leuke manier van kweek!! Dat is belangrijk; het moet leuk en zo gemakkelijk mogelijk zijn





    VOORGROEIKASTJE

    20240127_201620.jpg
    Kasje dicht


    20240127_201635.jpg
    Kastje open


    Er staan op dit moment drie kleine dames in het kastje, onder een 60 watt cosmorrow led. Het gaat dit keer om een Tangerine Sugar, een Purple Kush en een White Skunk. Alles van Sensi

    Ik gebruik plagron lightmix, in potten van 3,6 liter. De zaadjes worden in een koffiefilter gekiemd en gaan dan de knijpnatte aarde in

    20231113_201241.jpg
    Ik maak een bewateringsgrachtje met een rolletje plakband en plaats een natgenevelde beker


    20231116_005143.jpg
    Sinds ik dat doe komt elk ontkiemd zaadje boven. Hoofdreden van niet uitkomen is droogte, en het bekertje voorkomt dat

    20231118_214842.jpg



    20231118_214802.jpg
    Zodra ze uitkomen haal ik bekertje weg en plaats een plastic plaatje. Voor het oog, tegen uitdroging en het weerkaatst het licht

    Ze staan hier een weekje of 5-6 voor ze verpot worden in 11 liter potten. De eerste 3-4 weken hoef ik ze niet te bewateren, daarna alleen water met ph 6,2.


    Bij uitzondering krijgen sommige wat voeding, plagron terra grow. Ik geef dit als de drievingerige blaadjes beginnen te vergelen


    20240127_201640.jpg
    Goed, de huidige dames staan er net een weekje, en moeten dus nog ff. Ze worden één keer getopt, zodra de zijtakken lang genoeg zijn om getraind te worden doe ik ze verpotten in 11 liter potten en zet ik ze op 12/12 in de Tententuin


    TENTENTUIN

    20240127_201820.jpg


    20240127_202510.jpg
    Zes dames in de Tententuin, in verschillende fases. Ze staan onder in totaal 450 watt cree cobs. Super lampjes, dimbaar. Afzuiging is een gtools EC-TC bromloos en regelbaar. Het voorgroeikastje is aangesloten op de Tententuin, zo heeft het kastje ook een afzuiging



    20240127_201603.jpg
    De dames krijgen hun vocht en voeding via blumats aan de hand van dit schema. Blumats en voedingsschema worden nog nader toegelicht in de toekomst


    20240127_201614.jpg
    Blumat voedingsemmertjes. Iedere dame heeft een emmertje van 5 liter


    20240127_201856.jpg
    Plagron terra bloom, PK, Green Sensation, en Phmin. Atami CalMag





    SHIVA SKUNK

    20240127_202530.jpg
    Ik ben een skunk liefhebber, er is geen lekkerder wietje! Deze is samen met Sensi Skunk favoriet. Staat een kleine week op spoelen en op het punt om geoogst te worden. Wachten op amber. Volgend weekend denk ik


    20240127_202556.jpg
    Door de wat lagere temperaturen van laatst flink wat paarse tinten. Supermooi!!
    Bomvol trichjes, mooi man



    SENSI SKUNK

    20240127_202621.jpg
    De andere skunk favoriet! Is sinds vandaag op spoelen gezet. Vier dikke flinke toppen!


    20240127_202626.jpg
    Heerlijke skunk geur! Wat vossestaartjes, vooral na toevoegen van de green sensation. Mag nog wel een week of twee. Veelbelovend!



    MASTER KUSH

    20240127_202638.jpg
    Gaat lekker, alleen wat veel blad in de toppen. Dat is normaal bij Kush soortjes is mijn ervaring, maakt niks!
    Ik denk dat ze over een weekje op spoelen gaat, nu is nog aan het ontploffen door de green sensation. Dat mag ze nog ff blijven doen


    20240127_202653.jpg
    Erg dikke vette toppen



    PURPLE BUD

    20240127_202710.jpg
    Bleekjes, dus ze krijgt wat extra voeding. Vooral N mag wat meer, dus een dosis groeivoeding. In groei en bloei zitten dezelfde bestanddelen (P, K en N) alleen in andere verhoudingen. In groei zit wat meer N. In de CalMag zit ook N, dus die krijgt ze ook iets meer


    20240127_202715.jpg
    Staat nu anderhalve week in bloei. We zien wel wat het wordt, maar als het goed is paars



    THE BIRD

    20240127_202724.jpg
    Dwaze naam maar goed. Is een samenwerking tussen Humbolt en Sensi. Ze heeft erg lange internodes maar plaats zat in te de Tententuin


    20240127_202732.jpg
    Verder mooie gezonde dame met mooie topontwikkeling
    Staat een kleine drie weekjes in bloei



    SILVER HAZE

    20240127_202800.jpg
    Takketoelli heeft een beetje moeite met sativa's, maar dit is er weer eentje. Ik behoor tot de Indicafanatica's maar kan een goeie sativa op zijn tijd wel waarderen. Ook perfect voor olie, als ik indica-olie heb wordt ik pas écht apathisch, sativa-olie is wat fijner vind ik


    20240127_202804.jpg
    Staat nu net pas in bloei, en ik heb haar zes zijtakken gegeven in plaats van de gebruikelijke vier. Ze heeft een lange bloeitijd, ben benieuwd! Ze krijgt halve dosering alles kwa voeding
    .... .... .... .... .... .... .... ....





    Nou, een nieuw verslag dus. Zal net als de kweek een doorlopend verslag worden. Binnenkort dus weer een oogst! Ik heb zowat vier maanden niks geoogst omdat alles eruit moest door trips. Dat was drastisch aar succelvol; geen trips meer te zien



    20240127_201536.jpg
    ​​​​​​​






    Grote ​​​​​​​Groeten !!
    "Alles gaat goed, en anders doe ik wel alsof" - Takketoelli
    "Wat er ook gebeurt, altijd blijven lachen" - Bassie
    "Ajeto" - Buurman en Buurman

    #2
    Tja sinds ik een smartphone heb is updaten erg gemakkelijk!

    Succes!
    Horks Fototopic 2.0

    Comment


    • Takketoelli
      Takketoelli commented
      Editing a comment
      Danke Hork!

    #3
    Leuk om je Blumat setup even te zien, met de kleine losse vaatjes. Hoe vaak vul je ze gemiddeld bij?

    Comment


    • Takketoelli
      Takketoelli commented
      Editing a comment
      Een grote dame in de zomer die dorst heeft krijgt ze in 2 dagen leeg. Ik moet er een liter in laten om de uitgang onder water te houden. Maar gemiddeld om de 3-4 dagen

      Ik had eerst een groot vat van wel 40 liter ofzo, dan kon ik gewoon 2 weken weg. Toen stonden de dames ook allemaal in de zelfde bloeifase, en weinig verschillende soortjes. Nu dus allemaal verschillende dames in verschillende stadia

    #4
    Ziet er echt ontzettend verzorgd uit man, alles ook netjes geordend, ik volg! 😄

    Comment


    • Takketoelli
      Takketoelli commented
      Editing a comment
      Danke danke!
      Welkom in de Tententuin!

    #5
    Oorspronkelijk geplaatst door Takketoelli View Post
    Ze heeft erg lange internodes maar plaats zat in te de Tententuin
    De lengte van de internodes wordt mede bepaald door de hoogte van de lamp. Idealiter hang je bij een doorlopend systeem de lampen op drie of meerdere hoogtes, elk corresponderend met een bloei stadium. Hoogst, lager laagst en je schuift de planten elke maand door van hoogst naar lager, laagst. Dus elke maand oogsten en nieuwe plaatsen. Dan gaat je gram de watt ratio skyhigh en wordt kweken wel heel goedkoop. Ik noem dit wel eens de Discountermethode.

    En ik zou die druppelaars eens flink wat verder opendraaien. Zover tot het er onder begint uit te lopen en dan voorzichtig terugdraaien tot het stopt.
    Horks Fototopic 2.0

    Comment


    • Takketoelli
      Takketoelli commented
      Editing a comment
      Nee, ze staan niet droog. Gisteren getjekt

    • Hork
      Hork commented
      Editing a comment
      Het punt is dat ze nu al niks meer drinken omdat ze daar nooit aan gewend zijn. Kijk maar eens naar de bladeren van die Purple Bud. Die zijn gewoon verdord onderin door pure droogte en als gevolg daarvan een oplopende Ec. Maar goed, we worden het er blijkbaar niet over eens en dat hoeft ook niet.

    • Takketoelli
      Takketoelli commented
      Editing a comment
      Zit wat in. Wortel probleem zou ook kunnen. Toch drinkt ze gewoon anderhalf liter op een dag weg. Vanmorgen het vaatje bijgevuld, zal morgen eens tjekken. Is wel een probleemgevalletje

    #6
    Tilt gij uwen potten nog weleens, toellitakke?

    Comment


    • Takketoelli
      Takketoelli commented
      Editing a comment
      Alleen in het voorgroeikastje.
      Na toevoegen grint geeft het gewicht een vertekend beeld, en eenmaal geinstalleerd verplaats ik niks meer

    • Rreppellsteeltjam
      Rreppellsteeltjam commented
      Editing a comment
      O grind.

    #7
    Die green sensation, is dat een sterke aanrader om in huis te halen?

    Comment


    • Takketoelli
      Takketoelli commented
      Editing a comment
      Ja, het voegt echt iets toe. Ik geef 2-3x een halve dosering mee per plant, vanaf bloeiweek 5. Eerder kan mits er al goede topontwikkeling is; er moet wel iets te boosten zijn. Teveel te vroeg geven geeft een hoop issues

    #8
    Oogsttijd!!


    20240202_000620.jpg
    Mijn eerste oogst in maanden, eindelijk!
    De Shiva Skunk is om, dikke vette glinsterende toppen, heerlijke geur!

    20240202_000610.jpg

    Mooi man


    "Alles gaat goed, en anders doe ik wel alsof" - Takketoelli
    "Wat er ook gebeurt, altijd blijven lachen" - Bassie
    "Ajeto" - Buurman en Buurman

    Comment


    • Takketoelli
      Takketoelli commented
      Editing a comment
      Danke danke!
      Er volgt nog een smaaktestverslagje of zoiets!

    • Corleone1933
      Corleone1933 commented
      Editing a comment
      Geniet ervan, ziet er goed uit.

    • Hork
      Hork commented
      Editing a comment
      Ziet er goed uit! Enjoy!

    #9
    Goedemorgen vrienden en vriendinnen van de kweek!!




    We zijn weer een weekje verder.
    Er is ondertussen een dame geoogst!

    Door trips issues heb ik de vorige kweek moeten afbreken, en ze zaten helaas ook in het voorgroeikastje. Dus ik moest vanaf nul beginnen, dus 4 maanden geen oogst gehad. Ik heb het echt gemist!



    VOORGROEIKASTJE

    20240204_212946.jpg

    Wat een verschil he? Kijk nog maar eens terug naar eerste post! Gaat super


    Tangerine Sugar
    20240204_212957.jpg

    Deze dame gaat het beste, Sativadiva. Zal wel het eerste de Tententuin ingaan


    Purple Kush
    20240204_213000.jpg

    White Skunk
    20240204_213003.jpg
    Mooi man. Ze krijgen sinds deze week water, pH 6,3. Voeding geef ik pas als de eenvingerige blaadjes beginnen te vergelen. 9 van de 10x staan ze dan al in de Tententuin, ik geef zelden groeivoeding




    TENTENTUIN

    20240204_213139.jpg
    Een lege plek dus, niet om aan te gluren. Maar goed, om dat goed te timen moet vanalles goed lopen, mijzelf meegeteld
    Ik heb liever dat ik even een lege plek heb dan dat ik een dame heb die het voorgroeikastje uitgroeid.
    Veel kleurtjes! Herfst, lente en zomer


    SENSI SKUNK
    20240204_213151.jpg
    Staat een weekje oppe spoele. Ik denk nog een weekje, misschien iets meer en dan wordt ze geoogst



    20240204_213157.jpg
    Dikke toppen, sommigge met wat vossenstaartjes

    20240204_213204.jpg
    Dit is mijn favoriete soort, simpele dame met altijd een goede opbrengst. Maar vooral erg lekker skunkie. Prijswinnend soortje van Sensi en daarbij zowat hun goedkoopste zaad. Mooi man



    MASTER KUSH
    20240204_213303.jpg
    Staat sinds eergister oppe spoele. Nog een paar weekjes!!

    20240204_213256.jpg
    Erg dikke vette toppen!! Takjewrijven geeft een echte kushgeur, heel eigen



    PURPLE BUD
    20240204_213232.jpg
    Heeft nu een weekje meer voeding gekregen, en ze is wat aan het opknappen. Kleur is hier wat bleker dan in werkelijkheid, de groepsfoto geeft een beter beeld. Ik hou de verhoging voeding nog eventjes aan


    20240204_213239.jpg
    Toppen beginnen te zwellen. Wiet zal er zijn




    THE BIRD
    20240204_213340.jpg
    Mooie veelbelovende dame!! Dit wordt een erg mooi lekker wietje denk ik. Enorm compacte potente toptoppen!
    Zoiets. Mooi donker blad, net als bij een Bizkotti of een Mimosa van Barney's

    20240204_213343.jpg
    Al veel trichjesvorming op het blad


    20240204_213351.jpg
    Mooi man




    SILVER HAZE

    20240204_213317.jpg
    De Sativadiva van de Tentenruin. In mijn ogen iets bleekjes, dus ik voer de voeding iets op deze week. Alhoewel een sativadiva bleker is dan een indica.... lastig. Calmag mag wel

    20240204_213246.jpg
    Maar tot nu toe gaat ze prima. Fijne topontwikkeling. Heeft nog een lange weg te gaan!

    20240204_213326.jpg


    .... .... .... .... .. .. .... .... .... ....


    Dus
    Deze week de lege hoek goed schoonmaken. Nadeel van deze kweekmethode is dat ik nu niet met een allesreiniger kan spuiten ofzo. Een goede grondige schoonmaak is niet echt mogelijk met dames erbij.
    Het wordt stofzuigertje laagste stand en een sopje met wat groene zeep. Ik kan deze week ook weer nieuw zaad uitzoeken, ik denk weer een Northern Light





    Grote Groeten
    "Alles gaat goed, en anders doe ik wel alsof" - Takketoelli
    "Wat er ook gebeurt, altijd blijven lachen" - Bassie
    "Ajeto" - Buurman en Buurman

    Comment


    • Takketoelli
      Takketoelli commented
      Editing a comment
      Iets eerder starten ja, dat zou kunnen.
      Normalerwijze doe ik ze na 5 weken verpotten, op 12/12, en dan starten bloeivoeding met start bloei drie weken later. Gaat in de regel altijd goed.

    • Rietslang
      Rietslang commented
      Editing a comment
      3 weken vooraleer echte bloei?? Pas vanaf de 3de week met biosnaps pk toevoegen

    • Takketoelli
      Takketoelli commented
      Editing a comment
      Soms wat eerder, meestal drie. Het hele gebeuren voor start bloei duurt twee maanden ongeveer

    #10
    Op deze foto's ogen ze minder droog dan die uit de openingspost, dus wellicht gaven die een vertekend beeld. Bovenstaande zijn wat geel maar zien er verder prima uit, ook mooie toppen. Mijn planten drinken in volle bloei gemiddeld 1- 1,2 liter per plant per dag en de jouwe?
    Horks Fototopic 2.0

    Comment


    • Takketoelli
      Takketoelli commented
      Editing a comment
      Ook zoiets ja, vooral de Silver Haze drinkt nou veel.
      Ik denk dat ik bij haar de voeding wat opschroef, kan ze wel hebben. Helft is toch iets te weinig

    #11
    Goedemorgen vrienden en vriendinnen van de kweek!!





    Tussenstandje

    20240208_072529.jpg
    Het gaat hard in het voorgroeikastje. Binnenkort toppen, nu eerst wat scheutjes dieven


    Bij alledrie gaan alle scheuten onder het eerste vijfblad weg


    20240208_072549.jpg
    White Skunk voor


    20240208_072622.jpg
    White Skunk na


    20240208_072648.jpg
    Tangerine Sugar


    Mooi man


    20240208_073222.jpg
    De Shiva Skunk zit alweer in de potten, 61% lv nu. Terugburpen naar 60% en klaar!
    Dan nog wat laten rijpen voor de echte Skunkgeur en smaak!





    Leuk woord; terugburpen
    ​​​​​​​

    Grote Groeten
    "Alles gaat goed, en anders doe ik wel alsof" - Takketoelli
    "Wat er ook gebeurt, altijd blijven lachen" - Bassie
    "Ajeto" - Buurman en Buurman

    Comment


    • Rreppellsteeltjam
      Rreppellsteeltjam commented
      Editing a comment
      Vraag hem eens of hij zon olieboer in het noorden kent.

    • Takketoelli
      Takketoelli commented
      Editing a comment
      Dat lijkt mij niet, maar zal het vragen hoor

    • Rreppellsteeltjam
      Rreppellsteeltjam commented
      Editing a comment
      Hebben die geen forum dan?

    #12
    Goedemorgen vrienden en vriendinnen van de kweek!!





    Of beter gezegd ALAAAAAF!!!

    Tis weer vasteloavend hoor. Lekker aan het duurste bier van limburg sippen. 3,65 euro voor één Venlonaerke, het muntje waar we hier mee betalen. Gaat nergens meer over


    Maar goed dat ik niet ga, misschien maandag


    Goed



    VOORGROEIKASTJE

    20240210_203719.jpg
    In het kastje is steeds minder plaats. De beide Indica's zijn wat kleiner dus die krijgen drie internodes, de sativadiva twee, zo zijn ze wat gelijker in de Tententuin strakkes. Of toch ook drie, daar ben ik nog niet over uit

    Volgende week dus toppen, dan maak ik de keuze


    20240210_203744.jpg
    Tangerine Suger


    20240210_203741.jpg
    White Skunk


    20240210_203738.jpg
    Purple Kush




    TENTENTUIN

    20240210_203915.jpg
    Calciumtekort alom. Waarom? Nou, mijn calmag was niet goed meer. Kwam er net achter dat er een dikke laag bezinksel in de pot zat, en vergeleken met de nieuwe was ie ook lichter van kleur


    Och ja




    SENSI SKUNK
    20240210_203921.jpg
    Nog steeds oppe spoele. Er zit nog teveel melkie in, ik wil flink wat amber. Maar veel tijd heb ik niet meer, dan moet ze wel om


    20240210_203933.jpg
    Als laatste stuiptrekking nog wat vossestaartjes




    MASTER KUSH
    20240210_204025.jpg
    Staat ook oppe spoelen en mag ook nog wat meer veramberen. Amberiseren. Amberen. Zoiets

    20240210_204011.jpg
    Vet man




    PURPLE BUD
    20240210_204000.jpg
    Gaat er steeds beterder uitzien


    20240210_204005.jpg
    Toppen zijn er, maar wat magertjes. Was ook wel te verwachten maar komt goed




    SILVER HAZE
    20240210_214920.jpg
    Ze krijgt nu een een vaatje extra voeding, en dus ook wat meer calmag. Zal haar goed doen


    20240210_204040.jpg
    Ze heeft duidelijk een cal probleempje, net als de Purple Bud had


    20240210_214927.jpg
    Mooie topontwikkeling





    THE BIRD
    20240210_204054.jpg
    Gaat haar gangetje, doet haar ding


    20240210_204057.jpg
    Mooi man


    .... .... .... .... .. .. .... .... .... ....


    Nou, wachten op veramberisatie. Veramberen. Amber. Bij de rest alleen maar bekijken en wat kloten met voeding.
    In het kastje wat toppen en bekijken


    Mooi man


    20240210_214829.jpg


    20240210_214906.jpg



    Grote Groeten
    Attached Files
    "Alles gaat goed, en anders doe ik wel alsof" - Takketoelli
    "Wat er ook gebeurt, altijd blijven lachen" - Bassie
    "Ajeto" - Buurman en Buurman

    Comment


    • Rietslang
      Rietslang commented
      Editing a comment
      Toppen al naargelang hoogte ok, dan ook rekening houden met doelgericht dieven alnaargelang groeispurt als des te hoger, des te minder snel tot niet dieven?
      Stoeien met de groeihormonen

    • Takketoelli
      Takketoelli commented
      Editing a comment
      Gisteren getopt, alledrie zes takken
      Ik heb nooit een verband gelegd tussen dieven en groeispurt eerlijk gezegd. Ik zal daar eens mee stoeien ja
      Goeie

    • Rreppellsteeltjam
      Rreppellsteeltjam commented
      Editing a comment
      Van onder snoeien en dan 12/12.

    #13
    Mooi tuintje!

    Vanwaar het kippengaas voor de poes?
    Horks Fototopic 2.0

    Comment


    • norseman
      norseman commented
      Editing a comment
      Omdat als je schapengaas gebruikt, de poes er nog doorheen kan?

    • Hork
      Hork commented
      Editing a comment
      Goed punt!

    • Takketoelli
      Takketoelli commented
      Editing a comment
      Yup, geen katten in de kweekkamer. Maar de deur moet open kunnen om te luchten en de lv op pijl te houden, want het raam blijft dicht

    #14
    Vossenstaarten 3.0


    20240214_085327.jpg


    Zijn alleen maar staartjes, op zich best bijzonder.

    20240214_085253.jpg

    Is een amnesia Lemonator van huismerk. Nog geen gram van gerookt; ik heb genoeg betere wiet staan. Dus perfect voor de olie


    20240214_085316.jpg
    Wiet is iets meer als een jaar oud geloof ik, en zit bom en bom en bomvol met amber. Een gouden gloed, wat helaas niet op de foto's overkomt

    Dit weekend een nieuwe batch maken

    "Alles gaat goed, en anders doe ik wel alsof" - Takketoelli
    "Wat er ook gebeurt, altijd blijven lachen" - Bassie
    "Ajeto" - Buurman en Buurman

    Comment


    • Alzheimer
      Alzheimer commented
      Editing a comment
      lekker hoor. en wat een luxe als je zo'n mooi topje in de olie kan mikken omdat je betere hebt voor in de mighty. ziet er potent uit met al die trichjes. ik krijg gewoon weer zin om ook een rondje te starten binnenkort

    • Takketoelli
      Takketoelli commented
      Editing a comment
      Luxe inderdaad. Daarom 6 ipv 4 dames. Maar als je goede olie wilt zul je goede wiet moeten gebruiken

    • DerpiE
      DerpiE commented
      Editing a comment
      Geen probleem maat. Daarom zitten we hier, voor elkaar te helpen & van fouten te behoeden
      Heb zelf laatst ook wat toppen mogen weggooien uit potten die al 3 maanden stonden te curen. Sindsdien zorg ik dat ik minstens 1x per week van elke pot iets rook zodat hij eens open geweest is en dus gelucht is.

    #15
    Goedemorgen vrienden en vriendinnen van de kweek!





    Was een late gisteren, of een hele vroege



    Sensi Skunk en Master Kush zijn geoogst! Wisselend resultaat

    20240217_003808.jpg
    Mega dikke toppen Sensi Skunk!!


    20240217_003822.jpg
    Vol met (beginnende) schimmel....
    Niks van te zien aan buitenkant, al het blad zit gewoon vast. Vreemd maar goed


    20240217_003841.jpg Hop, alles weg. Zeker tweederde van de oogst. Tja, dat gebeurt soms. Niet erg, daarom kweken we wat meer dan nodig

    20240217_003853.jpg
    De Master Kush daarentegen was helemaal schoon, maar ik was vergeten wat voor een knipbitch ze is... manmanmanmanman zelden zo'n lastige dame onder de schaar gehad.

    Was om 04.10 klaar...
    20240217_034022.jpg
    Dikke Kush toppen met een hele lekkere geur!



    20240217_034027.jpg
    Mooi man


    20240217_040831.jpg Rekje is weer vol!





    Grote Groeten!!!
    "Alles gaat goed, en anders doe ik wel alsof" - Takketoelli
    "Wat er ook gebeurt, altijd blijven lachen" - Bassie
    "Ajeto" - Buurman en Buurman

    Comment


    • Hork
      Hork commented
      Editing a comment
      Ja dat is het precies! Weet je zeker dat het beginnende schimmel is?

    • Takketoelli
      Takketoelli commented
      Editing a comment
      Niet 100%, maar je ziet bij de wijsvinger een duidelijke schimmel zitten, grijs pluis zeg maar. Misschien dat het daar verder gevorderd is?
      Ik heb vaak dat er ook toprot in dezelfde plant zit

    • Hork
      Hork commented
      Editing a comment
      Zit hier nog even naar te kijken, lijkt exact hetzelfde fenomeen. Een ogenschijnlijk mooie rijpe dikke top, die verpulvert zodra je 'm wilt oogsten en dan de ene na de andere. Er blijken vanbinnen allemaal groene balletjes te zitten dat wel nieuwe calyxes lijken. Mijn tumble trimmer ligt er vol mee. Eerst dacht ik dat het zaad was maar dat heb ik niet kunnen ontdekken, dus dan moeten het wel calyxes zijn dunkt me. En juist omdat de bolletjes groen zijn en er geen zaad te vinden is, denk ik aan nieuwe groei/bloei doordat de dames te lang hebben gestaan. Schimmel wil me haast niet aan omdat de stam nog geheel intact was en ik niks rook van een schimmelgeur. Wat jij?
Bezig...
X