Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Runtz(Zamnesia) in scrog onder cobs

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    COB: Runtz(Zamnesia) in scrog onder cobs

    Korting op 420shop
    Hallo medegrowers!

    Voor wie me nog niet kent, ik ben een 43-jarige man uit België. Meer geef ik niet prijs.
    Ik heb al een beetje kweekervaring, maar dat is weeral een 5 jaar geleden.

    Begin januari ben ik opnieuw begonnen met een kweek. Ditmaal koos ik voor Runtz van Zamnesia.

    Een kleine samenvatting van het gebruikte materiaal:
    – Kweektent is van Mars Hydro ( L120xB50xH190)
    – Verlichting zijn 2 dimbare coblampen (CXB3590) van elk 200watt
    – Afzuiging gebeurt met een Air Fan foambox (550 )
    – Cli-mate Fan Controller (4amp)
    – Koolstoffilter is een Can-Lite (600 )
    – Ph-meter is een Adwa AD12 – EC-meter is ook van Adwa (AD32)
    – Airmaxx potten van 14 liter
    – Oscillerende monkey fan (30watt)
    – Potgrond van DCM (groenten & kruiden)
    – Volledige voedingslijn van Canna (Terra)

    De fan controller staat op 40% en gaat op volle toeren vanaf 27°C. Ik heb voor een 550​ afzuiging gekozen na een kleine berekening.
    De ruimte moet 3 keer in een minuut kunnen worden ververst. Voor mijn tent geldt dan volgende berekening.
    1,2 x 0,5 x 1,9 = 1,14​. Dit volume doe je dan x3 (per minuut) en dan x60 (per uur). Ik kom dan op +/- 205.

    In principe zou een 250m³ afzuigbox voldoende zijn. Maar dan zou deze steeds op bijna 100% moeten draaien. En bij warmere dagen is er amper extra kracht.
    Een 550m³
    ​ afzuigbox lijkt me ideaal. 40% van 550 = 220​, genoeg dus.​

    Ontkiemen
    Op 8 januari ben ik begonnen met 4 gefeminiseerde Runtz zaadjes van Zamnesia. Voorkiemen doe ik niet, ze gaan gewoon een halve cm diep in zaai-en stekgrond die goed vochtig is. De potjes zijn 7x7x8cm en hier gaan ze de eerste 2 – 3 weken in vertoeven. Temperatuur hou ik op pijl met een warmtematje en elektrisch kacheltje.
    Na 4 dagen hadden 3 van de 4 hun kopje laten zien en toen ging de lamp erop. Ik begin op 18/6. Sommigen beginnen met 24/0 of 20/4.
    De dag erop kwam het vierde zaadje ook boven. De lamp was een coblamp van 200 watt, gedimd tot 50% op 75cm hoogte.
    Tijdens deze fase was de gemiddelde temperatuur 22,6 – 27,4°C. LV: 64 – 93 %.

    Week 1
    Op de vijfde dag na zaaien ben ik de groeidagen beginnen tellen. Die dag is dus de eerste van de zaailingfase. De lamp bleef op dezelfde hoogte en wattage (75 cm en 100watt) gedurende deze week. Temp: 19 – 25 °C. LV: 29 – 68% Het is soms erg droog in de tent tijdens deze periode.
    Ik kijk er niet echt naar, maar met een hogere LV zie ik het toch liever. Mijn luchtbevochtiger heeft het begeven, dus een nieuwe staat op het verlanglijstje.
    Veel drinken doen ze nu nog niet. Eens 65ml kraanwater met Rhizotonic gegeven als het potje redelijk droog was en eens 30ml. Ph:6,2 – Ec: 0,68.

    RUNTZ_16-01-24_PIC01.jpg

    Week 2
    De tweede week verliep zowat als de eerste. De lamp hing op dezelfde hoogte en wattage.
    Temp: 19,8 – 25,4 °C. LV: 32 – 56%

    Water kregen ze ook deze week 2 keer. 1 keer met wat voeding Terra Vega, Cannazym en Rhizotonic. Ph: 6,13 – Ec: 1,4. Ec was eigenlijk te hoog in deze fase, maar net op het randje volgens het schema van Canna. En 1 keer aangezuurd kraanwater ( Ph: 6,25)

    RUNTZ_20-01-24_PIC01.jpgRUNTZ_25-01-24_PIC02.jpg

    Week 3
    Deze week eindigde de zaailingfase. Eens een vijfvingerig blad zich heeft ontwikkeld begin ik met de dagen van de eerste vegetatieve fase bij te houden. Dat was op de 4e dag in deze week.

    Dan heb ik ze verpot. Alle 4 kwamen de Runtz mooi uit hun potjes en de worteling zag er goed uit. De aarde (DCM-potgrond – groenten & kruiden) had ik eerst ingewaterd met aangezuurd kraanwater (Ph:6,0). In 1 pot heb ik een blumat tensio meter geplaatst om toch een idee te krijgen wat de plantjes zowat drinken. Bedoeling is om er nog 3 bij te kopen.

    1 keer hebben ze in deze week te drinken gekregen en dat was elk 550ml kraanwater met ph 6,1 – ec 0,55. Dat was iets te veel water, dus heb ik ze hierna 3 dagen laten drogen.

    Eens ze verpot waren ging de tweede, identieke coblamp ook de tent in.
    Beide had ik ze gedimd op 45% (totaal 180watt) en op 89 cm gehangen. Dit heb ik voor de rest van de week zo gelaten. Temp deze week: 19,2 – 24,6 °C. LV: 32 – 51%

    RUNTZ_29-01-24_PIC04.jpgRUNTZ_29-01-24_PIC06.jpgRUNTZ_29-01-24_PIC05.jpg

    RUNTZ_29-01-24_PIC07.jpgRUNTZ_29-01-24_PIC08.jpgRUNTZ_29-01-24_PIC09.jpg

    RUNTZ_01-02-24_PIC01.jpgRUNTZ_01-02-24_PIC02.jpgRUNTZ_01-02-24_PIC03.jpg

    RUNTZ_01-02-24_PIC04.jpgRUNTZ_01-02-24_PIC05.jpgRUNTZ_29-01-24_PIC02.jpg​​

    Week 4
    Deze week ben ik de lampen stelselmatig beginnen verlagen en geleidelijk heb ik wat meer wattage gegeven. Zo begon de week op 89cm en 47% wattage (188watt) en eindigde vandaag op 81cm en 55% (220watt).

    De voeding was deze week ook miniem. Om de dag kregen ze 300ml aangezuurd kraanwater, ph 6,16 – Ec 0,65. Gisteren kregen ze terug 500ml met wat Rhizotonic, Cannazym en Terra Vega. Ph 6,17 – Ec 1,17

    Er werd ook getopt, tussen de 4e en 5e node. Onderaan verwijderde ik de kelkblaadjes en 1 vingerige blaadjes. Om het hart van de plant meer licht te geven, werd er LST toegepast op de eerste 7 vingerige blaadjes. Zo kunnen die scheutjes zich mooi omhoog werken tot tegen het scrog-rek.
    Ja, we gaan weer scroggen. Ik vind scroggen de enige logische manier om binnen te kweken.
    Het scrog-rek is een gewoon tuinhek op maat geknipt. Dit rek heeft mazen van 10x5cm. Ik heb 92 vakken die ik kan vullen.
    Temp: 20 – 25,3°C. LV:47 – 67%

    RUNTZ_05-02-24_PIC09.jpgRUNTZ_08-02-24_PIC10.jpg

    RUNTZ_08-02-24_PIC01.jpgRUNTZ_08-02-24_PIC03.jpgRUNTZ_08-02-24_PIC05.jpgRUNTZ_08-02-24_PIC07.jpgRUNTZ_08-02-24_PIC02.jpgRUNTZ_08-02-24_PIC04.jpg​​

    RUNTZ_08-02-24_PIC06.jpgRUNTZ_08-02-24_PIC08.jpg

    Morgen begint de 5e week. Ik ben van plan om 6 - 7 weken te laten groeien en dan om te schakelen. Kan iets vroeger zijn, naar gelang de groei.

    Normaal gezien ga ik wekelijks een update plaatsen.

    Greetz, Jack
    Last edited by Jack Spliff; 10 February 2024, 10:57.

    #2
    Succes 🤟 ben nu de runtz aan het roken ook van zamnesia 😉

    Moge ze mooi en gul zijn voor u als voor mij

    20231017_195755.jpg

    Comment


      #3
      Goedemorgen



      Mooi verslagje, nu al.

      Runtz!

      Ik kijk mee, succes!!

      "Alles gaat goed, en anders doe ik wel alsof" - Takketoelli
      "Wat er ook gebeurt, altijd blijven lachen" - Bassie
      "Ajeto" - Buurman en Buurman

      Comment


        #4
        Ik heb ook cobs, succes!
        Horks Fototopic 2.0

        Comment


          #5
          Update week 5. Een beetje tekst, maar ook enkele foto's.

          De 4 Runtz schieten goed op en dat merk je ook aan hun drinken.

          Om de dag kregen ze elk 1 liter. Dat was 3 keer aangezuurd kraanwater (Ph 6,3 – Ec 0,49) en 1 keer kraanwater met voeding.
          Bij 5,5 liter voegde ik 10ml Rhizotonic, 10ml Cannazym en 10ml Terra Vega.(Ph 6,3 – Ec 1,03).
          Ph houd ik nu op 6,3 – 6,5. Vroeger hield ik die lager, rond de 6. Maar blijkbaar nemen cannabisplanten in aarde beter voedingstoffen als de ph iets hoger ligt dan 6.

          Ik besproei ze 1 of 2 keer per dag met aangezuurd kraanwater (Ph 6,3). Niet dat ze het echt nodig hebben, maar op dag 34 en 35 was dat aangezuurd kraanwater met Rhizotonic.
          Een lage dosis van 1ml/550ml. Canna zegt dat je 4ml/1000ml mag gebruiken als foliar spray.
          Er is ook 1L CannaCure besteld. Dit is ook een foliar spray maar tegen plagen en meeldauw.
          Deze mag je gedurende de volledige kweek gebruiken en ga ik preventief in een lage dosis (25ml/100ml – Canna zegt 330ml/1000ml) 1 x per week toedienen.

          De lichtintensiteit is weer een beetje opgedreven. De week begon met 220 watt op 81cm en eindigde met 224 watt op 70 cm.
          Ik gebruik een DLI-app om te weten hoeveel licht ze krijgen. Deze app zal wel niet zo nauwkeurig zijn en ik stel me er toch enkele vragen bij.
          Zo testte ik twee verschillende apps.
          De ene gaf 35 DLI, de andere 41 DLI op zelfde hoogte en wattage. Ik ben dan maar afgegaan op de app die de hoogste waarde aangaf. Photone heet deze.
          De andere die lagere waarden aangaf heet simpelweg PPFD meter. Beide zijn free en verkrijgbaar in de app store.

          Ik ga de DLI waarden niet verder vernoemen in dit verslag, omdat ik dus niet zeker ben van de accuraatheid van de app(s).
          Echte PPFD meters kosten algauw enkele honderden tot duizend(en) euro's. Iets zegt me dat een app te simpel is om gelijkwaardig te zijn aan deze meters. De planten zullen echter het antwoord geven.
          Toch ga ik de Photone app nog gebruiken en dit schema volgen, wat ik vanaf het begin van deze kweek al doe. Het is toch iets, want met het blote oog zie je 't zeker niet.
          Ik meet op een paar plaatsen en neem dan het gemiddelde als eindwaarde.

          DLI-schema
          DLI - Lichtschema.png

          Foto's van dag 32

          RUNTZ_12-02-24_PIC10.jpgRUNTZ_12-02-24_PIC09.jpg

          RUNTZ_12-02-24_PIC01.jpgRUNTZ_12-02-24_PIC03.jpgRUNTZ_12-02-24_PIC05.jpgRUNTZ_12-02-24_PIC07.jpg

          RUNTZ_12-02-24_PIC02.jpgRUNTZ_12-02-24_PIC04.jpgRUNTZ_12-02-24_PIC06.jpgRUNTZ_12-02-24_PIC08.jpg

          De kleinste Runtz (2de van rechts) heb ik zo'n 1,5 cm verhoogd om gelijk te staan met de rest.
          Deze vertoonde in de zaailingfase al meer indica kenmerken, zoals wat bollere blaadjes en blijft iets kleiner dan de andere.

          De gemiddelde temperatuur lag deze week tussen 19,6 – 25,6 °C en de LV tussen 41 – 61 %.
          Ik houd de temperatuur onder controle door een convectiekachel die nu op zo'n 300watt staat (kan max tot 2000 watt). Deze staat buiten de tent (te groot voor erin).
          Via de opening aan de achterkant van de tent, die 24/24 openstaat, trekt de warmte de tent in.
          Er staat nog een heattube van 135watt en thermostaat op het verlanglijstje. Deze zal wel in de tent kunnen en dan kan de kachel uit.

          Er is ook (minimaal) ontbladerd op dag 33. Het schaartje werd eerst ontsmet met Isopropanol (99,9%alcohol) zoals bij het toppen.
          Ik verwijder enkel onderaan de 3 vingerige bladeren (de kelkblaadjes en 1 vingerige blaadjes had ik reeds verwijderd) en bovenaan hier en daar eentje dat licht wegneemt van de onderste scheuten. Eenmaal de scrog goed op weg is zal er nog wel eens gesnoeid worden, vooral dan onder het rek.

          Op dezelfde dag bereikten de eerste scheuten het scrogrek. Dit staat nu vast op 17cm boven de potranden.
          Het rek is bevestigd met vorkklemmen. Deze vind je in elke doe-het-zelf zaak en klikken makkelijk op de buizen van de kweektent.
          In het midden van het rek staan 2 op maat gesneden polyethyleen buisisolaties als ondersteuning.
          In de holte van elke isolatie zit wat extra gewicht om te voorkomen dat de Runtz dames het rek omhoog duwen.

          Foto's van dag 35

          RUNTZ_15-02-24_PIC10.jpgRUNTZ_15-02-24_PIC09.jpg

          RUNTZ_15-02-24_PIC01.jpgRUNTZ_15-02-24_PIC03.jpgRUNTZ_15-02-24_PIC05.jpgRUNTZ_15-02-24_PIC07.jpg

          RUNTZ_15-02-24_PIC02.jpgRUNTZ_15-02-24_PIC04.jpgRUNTZ_15-02-24_PIC06.jpgRUNTZ_15-02-24_PIC08.jpg

          Morgen begint de zesde groeiweek. Afhankelijk van hoe snel het scrogrek zich vult, zal dit de laatste week op 18/6 zijn.
          Er komen nog 2 – 3 weken strek en het mag ook niet te vol worden. Dus de volgende update zal wellicht na de omschakeling zijn.

          Tot binnen een weekje!

          Greetz, Jack
          Last edited by Jack Spliff; 15 February 2024, 19:20.

          Comment


          • Rreppellsteeltjam
            Rreppellsteeltjam commented
            Editing a comment
            Ik dus, zou nog 2 nodes vanonder weg halen, alles goed onder het gaas trekken en dan op 12/12 gaan.

            Je oppervlak is nu al iets meer dan halfvol, normaal groeit bij mij dan alles mooi vol.

            Alles onder het gaas levert weinig op, tenzij je er lampen onder hangt.

          • Jack Spliff
            Jack Spliff commented
            Editing a comment
            Dat deed ik vroeger ook. Toen ging ik voor 4 hoofdscheuten, de rest werd gesnoeid.
            Nu laat ik ze zitten want die onderste scheuten gaan eigenlijk ook mooi vooruit en bereiken al het rek. Zoals ik al zei hierboven zal er onder het rek nog wel wat gesnoeid en/of gediefd worden.

          #6
          Ik zou geen week meer wachten 😉 komt vlugger vol dan je denkt 🤣

          Comment


          • Jack Spliff
            Jack Spliff commented
            Editing a comment
            Ja, dat weet ik en heb me er al eens aan mispakt in het verleden. Dat was Purple Bud en Somango. Die bleven maar strekken.
            Ik ga het dag per dag zien en nog een week op 18/6 is wel echt het maximum.

          #7
          Mooi verslag, dat heb je vaker gedaan

          Ben het eens met sprinterke. 6 weken voor groeien is iets te lang.

          Suc6
          Veel gestelde vragen over het forum
          JOINTJEDRAAIEN.NL - Smoking Community
          420Shop.NL
          "Wat je kunt maken, kun je ook kraken."

          Comment


          • Jack Spliff
            Jack Spliff commented
            Editing a comment
            Ja, ik heb hier inderdaad al enkele verslagen, wel al van 'n tijdje geleden. Het ene wat overzichtelijker dan het andere
            Het zal inderdaad geen volle zes weken op 18/6 zijn. Nog enkele dagen waarschijnlijk.

          • Silas
            Silas commented
            Editing a comment
            Je planten moeten nog over schakelen naar 12/12, dat duurt ook zo'n 10 tot 14 dagen.
            Kijk eens naar een verslag van Remco, wanneer hij overschakelde naar 12/12. Die deed dat volgens het boekje.
            Ik mis hem stiekum Remco

          • Jack Spliff
            Jack Spliff commented
            Editing a comment
            Die naam Remco zegt me ook nog iets. Het is wel al 5 jaar geleden dat ik hier nog actief was, dus moet tijdens die periode geweest zijn dat hij wel eens reageerde op een topic van mij.

          #8
          Update Week 6 (Week 1 van de 12/12 fase)

          Hier ben ik weer met mijn nieuwjaarsbrief.

          De zesde groeiweek was heel kort.1 dag.

          Zoals sprinterke, Silas en @Rreppellsteeltjam​ me al waarschuwden, zou 6 weken op 18/6 te veel geweest zijn voor mijn oppervlakte (0,6 m²).
          Vroeger kweekte ik op ongeveer dezelfde oppervlakte en dan heb ik zelfs eens +8 weken op 18/6 laten groeien.
          Toen had ik wel meer LST toegepast en waren het soortjes met meer indica % in hun genen dan deze Runtz. Ook waren het 3 ipv 4 plantjes.
          Ik heb even gekeken naar een paar oudere, eigen kweekverslagen en ik heb steeds 6 – 7 weken laten groeien.

          Deze strain gaat echter heel goed vooruit. 5 weken groeien was waarschijnlijk al iets te veel
          want het scrogrek komt al aardig vol. Op dag 37 heb ik dan maar de klok omgeschakeld. Ik voorspel +/- 70 dagen op 12/12.
          Zamnesia geeft 8 – 9 weken aan, daar reken ik nog een weekje bij. Time will tell.

          Foto's van dag 39

          RUNTZ_19-02-24_PIC01.jpgRUNTZ_19-02-24_PIC02.jpg

          RUNTZ_19-02-24_PIC03.jpgRUNTZ_19-02-24_PIC04.jpg

          RUNTZ_19-02-24_PIC05.jpgRUNTZ_19-02-24_PIC06.jpg

          RUNTZ_19-02-24_PIC07.jpgRUNTZ_19-02-24_PIC08.jpg

          De zesde week is dus eerste week van de 2e vegetatieve fase.
          Het zal nog zo'n 2 – 3 weken duren vooraleer ik de echte bloeidagen kan beginnen bijhouden.

          De lichtintensiteit is iets verlaagd. (zie DLI-schema in vorige update)
          Na de omschakeling gaat de DLI sowieso omlaag, als de lamp op dezelfde hoogte en wattage blijft als de laatste groeidag,
          omdat de lichturen zijn verminderd. Wat vrij logisch is.
          Toch werd de lamp enkele centimeters verhoogd want de waarden waren iets te hoog voor het begin van de eerste week.
          De eerste dag was dat 230 watt op 78 cm en de laatste 236 watt op 71 cm.

          Vandaag, 7de dag van de eerste week op 12/12, zag ik hier en daar pre-flowers. Nog heel klein, maar ik zag ze.

          RUNTZ_23-02-24_PIC07.jpg

          De gemiddelde temperatuur schommelde tussen 19,7 – 24,6 °C en de LV tussen 39 – 53 %
          Ik heb 3 nieuwe sensoren in de kast geplaatst. Eentje ter hoogte van het bladerdek,
          één aan de stam van de linkse plant en één aan de stam van de rechtse plant.
          Deze geven hogere LV-waarden aan dan de oude sensoren. De LV-waarden in vorige updates waren dus niet echt correct.
          Temperaturen zijn wel ongeveer dezelfde als met de oude sensoren. Ach ja, LV...who really cares?

          Onder het scrogrek werd er gesnoeid. Ook bovenaan zijn er nog wat bladeren verwijderd.
          Het scroggen is goed op weg. Runtz zijn goed te scroggen. De scheuten buigen makkelijk mee.

          Drinken doen ze ook goed.
          Op dag 37 kregen ze gevoed kraanwater. Bij 5 liter deed ik 15ml Canna Vega, 10ml Cannazym en 10 ml Rhizotonic. (Ph 6,25 – Ec 1,26)
          Dit werd verdeeld, dus 1250ml/plant. En dat hadden ze nodig want ze stonden redelijk droog.

          Op dag 38 werd er geen water gegeven en op dag 39 was het aangezuurd kraanwater (Ph 6,28 – Ec 0,48)
          waarvan ze elk 800 ml kregen. Als ph-regelaar gebruik ik Plagron ph- , had ik nog niet vermeld.

          De dag erop, dag 40, stonden ze terug al te droog en heb ik ze elk 950ml aangezuurd kraanwater gegeven.(Ph 6,27 – Ec 0,5)
          Het is de eerste keer dat ik met airpots kweek. Ze drogen sneller dan standaard potten,
          maar iets minder snel dan stoffen zakken, zegt mijn ervaring. Je kan airpots eigenlijk moeilijk overwateren, tenzij je echt gaat overdrijven.

          Dezelfde dag gaf ik ze hun eerste CannaCure douche. Op 300ml kraanwater deed ik 60ml CannaCure en enkele druppels Rhizotonic
          dat ik aanzuurde tot Ph 6,2. Zo'n 150ml werd er verneveld boven en onderdaan de Runtz.

          Dan volgde een droog dagje en op dag 42 voedingswater.
          Dat bestond uit 18ml Canna Vega, 10 ml Cannazym, 8ml Rhizotonic en 5ml Cannaboost op 5,5 liter kraanwater (Ph 6,42 – Ec 1,28).
          Daarvan kregen ze elk 1350ml. Vandaag, de laatste dag van de week, was terug een droge.

          Foto's van dag 43

          RUNTZ_23-02-24_PIC01.jpgRUNTZ_23-02-24_PIC02.jpg

          RUNTZ_23-02-24_PIC03.jpgRUNTZ_23-02-24_PIC04.jpg

          RUNTZ_23-02-24_PIC05.jpgRUNTZ_23-02-24_PIC06.jpg

          Morgen begint de 2de week op 12/12. Ik ben benieuwd hoeveel ze nog gaan strekken...

          Tot binnen een weekje!

          Greetz, Jack



          Comment


          • Silas
            Silas commented
            Editing a comment
            Ziet er goed uit, maar volgens het schema van Canna (even opgezocht) zijn de 1e 2 weken op 18 uur, daarna op 12/12.
            En zo doe ik het ook al jaren....

          • Takketoelli
            Takketoelli commented
            Editing a comment
            Airpots bevorderd vooral de wortelgroei?

          • Jack Spliff
            Jack Spliff commented
            Editing a comment
            Het principe van airpots en zakken is hetzelfde. De wortels gaan niet gaan draaien in de pot, maar worden door de lucht gesnoeid. Hierdoor maakt de plant meer wortels aan.

          #9
          Silas vreemd. Ik begrijp niet goed wat je bedoeld.
          Als ik dit schema bekijk, dan is de tweede vegetatieve fase toch op 12/12?

          Canna Terra Kweekschema.jpg

          Comment


          • Silas
            Silas commented
            Editing a comment
            Klopt, ik zeg het verkeerd. Ik heb de luxe van een opkweek tentje (150watt) en hou dat niet zo bij..
            Sommige staan daar ook 2 weken in of langer voordat ze naar de bloeitent gaan.

          • Jack Spliff
            Jack Spliff commented
            Editing a comment
            Daar ben ik ook naar aan het uitkijken voor de toekomst. Een klein tentje om wat tijdswinst te maken. Ik heb er nog lampen voor liggen.

          • Takketoelli
            Takketoelli commented
            Editing a comment
            Doen. Uitgang tentje op ingang hoofdtent en je hebt een afzuiging. Scheelt heel veel tijd. En je hoofdlampen staan nooit op 18/6 maar altijd op 12/12, scheelt geld

          #10
          Week 7 ( 2de week van de 12/12 fase)
          Een nieuwe maand, een nieuwe update.

          De Runtz vorderen prima. Ik zag nog geen signalen die op tekorten/overschotten kunnen wijzen.
          Wel zag ik op het einde van de week een varenrouwmugje. Ik heb met spoed zo'n gele vangplaatjes besteld en vandaag elke plant voorzien van eentje.
          Morgen eens goed checken wat er eventueel op kleeft.

          Elke dag werd er 'n beetje gescrogged. Het rek is zo goed als vol.
          Hier en daar werd er eens een fanblad verwijderd dat te veel schaduw wierp en onderaan sneuvelden enkele kleinere scheuten.

          Foto's dag 46 (dag 10 op 12/12)

          RUNTZ_26-02-24_PIC01.jpgRUNTZ_26-02-24_PIC02.jpg

          RUNTZ_26-02-24_PIC03.jpgRUNTZ_26-02-24_PIC04.jpg

          RUNTZ_26-02-24_PIC05.jpgRUNTZ_26-02-24_PIC06.jpgRUNTZ_26-02-24_PIC07.jpg

























          Deze week werd ook de koolstoffilter bevestigd. Er is nog niet echt geur, maar voorkomen is beter dan genezen.

          Dag 45 heb ik ze even beter geïnspecteerd en zag op alle planten pre-flowers.
          Als er geen Herman roet in het eten gooit, ik verwacht het niet maar je weet nooit, dan zijn het dus 4 dames in wording.

          En wat kregen de 4 Runtz pubers te eten deze week?

          Op dag 8 van de 12/12 fase kregen ze elk 1250ml aangezuurd kraanwater (ph 6,32 – ec 0,5)

          Dag 9 was een droge. Het menu op dag 10 was zoals dag 8.

          Op dag 11 gaf ik ze gevoed kraanwater. Bij 5 liter werd er 8ml Rhizotonic, 10ml Cannazym,
          20ml Canna Vega en 8ml CannaBoost toegevoegd (ph 6,38 – ec 1,39). Daarvan kregen ze elk 1000 ml.
          Ze werden dezelfde dag nog eens verneveld met 150ml CannaCurespray.
          Deze spray bestond uit 50ml CannaCure + 8 druppels Rhizotonic op 250ml kraanwater aangezuurd tot ph 6,43.

          De 12e dag was toch weer eentje zonder water. Op dag 13 kregen ze elk 1250ml aangezuurd kraanwater (ph 6,34 – ec 0,5)
          en de laatste dag gaf ik ze 700ml aangezuurd kraanwater en ik had nog een liter voedingswater over, die heb ik ook verdeeld. Dus 950ml elk op dag 14.

          De zon straalde weer wat harder.
          De week begon op 71cm en 236 watt, eindigde op 70cm en 244 watt.

          Temperaturen bleven onder controle met een minima van 17°C en maxima van 23,8 °C.
          De luchtvochtigheid schommelde tussen 39 – 68 %. Vanaf volgende week mag die max lv wel wat omlaag.
          Die maximale luchtvochtigheid komt wel omdat er soms nog eens verneveld wordt. Meestal ligt die tussen de 40-50%.

          Langzaam aan beginnen zich pruikjes te vormen. Een dezer dagen ga ik de bloeidagen beginnen tellen.

          ​Foto's dag 50 (dag 14 op 12/12)

          RUNTZ_01-03-24_PIC01.jpgRUNTZ_01-03-24_PIC02.jpg

          RUNTZ_01-03-24_PIC03.jpgRUNTZ_01-03-24_PIC04.jpgRUNTZ_01-03-24_PIC05.jpg






















          Tot volgende week en geniet van het weekend!

          Greetz, Jack
          Last edited by Jack Spliff; 1 March 2024, 15:42.

          Comment


          • Babz
            Babz commented
            Editing a comment
            Mooie groene blaadjes en steeltjes.

          • Jack Spliff
            Jack Spliff commented
            Editing a comment
            Ik doe m'n best Babz

          • Babz
            Babz commented
            Editing a comment
            Het is te zien, mooi hoor. 😊

          #11
          Ziet er goed uit persoonlijk, zou ik alles onder het netje wegsnoeien,brengt niets op

          Comment


          • Jack Spliff
            Jack Spliff commented
            Editing a comment
            Ik heb er daar al enkele geliquideerd, maar alles wat genoeg licht vangt dat laat ik zitten. Ik check wel nog eens binnen een weekje of zo. Dan is duidelijker welke de moeite niet zijn.

          #12
          Zo......

          20240212_200305.jpg

          Comment


          • Jack Spliff
            Jack Spliff commented
            Editing a comment
            Dat zijn wel langere stelten dan bij mij Scrogrek bevindt zich 17cm boven de potrand hier, dus die kleinere scheuten zitten direct tegen het rek en vangen evenveel licht als de topscheuten.
            Moet wel zeggen dat ik vandaag (dag 50) geen foto's van onder het rek heb geplaatst want had er geen genomen, maar heb wel gisteren meer gediefd. Ze zijn wel nog minder geschoren als de jouwe.
            Ik ga trouwens af en toe eens piepen bij je kweekverslag over de Runtz. Leuk om te vergelijken

          • Hork
            Hork commented
            Editing a comment
            Zulke lange stelten lijken me onnodig, je kunt dan economische eerder schakelen. Of er moet een nut aan zitten dat mij ten ene maal ontgaat natuurlijk!

          • Rietslang
            Rietslang commented
            Editing a comment
            Kan ook bij te koude nachtjes maar dat zat hier dus al de gehele tijd goed

          #13
          Week 8 ( 3de week van de 12/12 fase)

          De bloeiperiode is aangebroken. Je moet eens beginnen met de bloeidagen bij te houden
          dus heb ik dag 53 of dag 17 op 12/12 als eerste echte bloeidag aangestipt. De pruikjes waren overal goed zichtbaar.

          Het scroggen zit er nu wel op. Het rek is gevuld zoals ik het wil,
          alles zit op ongeveer dezelfde hoogte, dus nu mogen ze zich volop concentreren op bloemetjes maken.

          Onder het nek werd er een beetje gediefd en bovenaan werden er opnieuw enkele grotere fanbladen verwijderd.
          Elk blad zag er nog perfect gezond uit. Bij een plant in de problemen zou ik nooit ontbladeren. De varenrouwmugjes blijken mee te vallen.
          Ik zag er wel een paar rondvliegen en 2 exemplaren kleefden tegen de vangplaatjes.

          En de monkey fan is ontploft. Ja, boem! Ik hoorde een knal en het kwam uit de tent.
          Monkey fan blies en zwenkte niet meer. Gelukkig was het dat maar. Ik dacht eerst aan een driver van de lampen.
          Vermoedelijk zat de fan te dicht tegen de lampen waardoor het motortje overhit geraakte.
          Alhoewel de cobs nooit echt heet worden ... Ik had gelukkig nog 2 reserve fans. Die zwenken niet, maar samen zorgen ze voor genoeg airflow.

          Foto's dag 53 (dag 17 op 12/12 – 1ste bloeidag)

          RUNTZ_04-03-24_PIC01.jpgRUNTZ_04-03-24_PIC02.jpg

          RUNTZ_04-03-24_PIC03.jpgRUNTZ_04-03-24_PIC04.jpgRUNTZ_04-03-24_PIC05.jpg

          En dan hun drank en eetverbruik van deze week.

          De week begon met een zomerse dag zonder regen.

          De volgende dag kregen ze elk 1 liter aangezuurd kraanwater (ph 6,37 – ec 0,48).

          Bij dag 17 aangekomen en dat was een voedingsdag.
          5 liter kraanwater werd aangevuld met 8ml Rhizotonic, 10ml Cannazym, 20ml Canna Vega en 8ml CannaBoost (ph 6,37 – ec 1,39)
          Dit werd verdeeld, dus 1250ml per plant.

          De dag erop was droog en dag 19 was weer eentje met enkel aangezuurd kraanwater (ph 0,49– ec 6,39) waarvan ze elk 1250ml opdronken.
          Dat kregen ze nog eens op dag 20 en de laatste dag was een droge.


          Ook deze week kregen ze een CannaCure douche.
          Deze spray bestond uit 35ml CannaCure en 5 druppels Rhizotonic op 140ml kraanwater (ph 6,4).
          Dit werd vlak voor de lampen uitgingen verneveld over de Runtz.
          Volgende week zal ik dit nog eenmaal doen. Daarna ga ik de buds in wording niet meer besproeien.
          Dan hou ik het zo droog mogelijk in de tent, zo tussen de 30 – 40 %

          De temperaturen schommelden tussen 20,6 – 24,2 °C en luchtvochtigheid tussen 44 – 56 %

          De cobs kwamen terug een stuk dichter tegen het bladerdek.
          De week begon op 244watt en 70cm en dat werd opgeschroefd tot 260watt en 63cm.

          Foto's dag 57 (dag 21 op 12/12 – 5de bloeidag)

          RUNTZ_08-03-24_PIC01.jpgRUNTZ_08-03-24_PIC02.jpg

          RUNTZ_08-03-24_PIC03.jpgRUNTZ_08-03-24_PIC04.jpg

          RUNTZ_08-03-24_PIC05.jpgRUNTZ_08-03-24_PIC06.jpg
          Dit was 'm dan alweer. Geniet van jullie planten en van 't weekend!

          Greetz, Jack


          Last edited by Jack Spliff; 4 weken geleden.

          Comment


          • DenSchimmige
            DenSchimmige commented
            Editing a comment
            Ze staan er heerlijk bij.
            En mooie kleur groen ook

          • Silas
            Silas commented
            Editing a comment
            Dat gaat goooooood moge de Bloeigod bij uw zijn.

          #14
          Week 9 ( 4de week van de 12/12 fase – 2de week bloei)

          Ondertussen staan de Runtz 4 weken in hun 12/12 ritme en zijn we vandaag bij de 12de bloeidag aangekomen.
          De bloei gaat z'n gangetje en de dames laten hun mooiste bloeiharen zien.
          De meeste groei is eruit, ze mogen nu langzaamaan dikker worden. Qua geur valt het nog mee.

          Ik heb wel ontdekt dat de sensors voor temperatuur en luchtvochtigheid om de 3 minuten een rode flash geven.
          Amper een milliseconde, maar teveel naar m'n zin. De 2 sensors op grondniveau heb ik verwijderd
          want die gaven eigenlijk toch geen interessante waarden. De belangrijkste, in het midden op bladerdekniveau,
          staat wel nog in de tent en het gedeelte dat licht flashte werd goed afgeplakt met ducttape. Dom dat ik dit niet eerder zag.

          Maar gelukkig heeft het geen nadelige effecten nagelaten op de Runtz.

          Foto's dag 61 (dag 25 op 12/12 – 9de bloeidag)

          RUNTZ_12-03-24_PIC01.jpgRUNTZ_12-03-24_PIC02.jpg


          RUNTZ_12-03-24_PIC03.jpgRUNTZ_12-03-24_PIC04.jpg

          RUNTZ_12-03-24_PIC05.jpgRUNTZ_12-03-24_PIC06.jpg

          Deze week werden ze eenmaal gevoed. Dat was op dag 23 (7de bloeidag). 5 liter kraanwater werd aangevuld met 2ml Rhizotonic,
          10ml Cannazym, 10ml Canna Vega, 15ml Canna Flores en 10ml CannaBoost (ph 6,4 – ec 1,63)
          Volgende week ga ik nog eenmaal Canna Vega (5ml/5l) meegeven en starten met een dosis pk 13/14 (5ml/5l)

          De rest van de week was het aangezuurd kraanwater (ph 6,4 – ec 0,5) en er waren ook 3 droge dagen.
          Ze konden iets langer doen met de hoeveelheid door de frissere nachten.

          De linkse plant (en ook de rechtse een beetje) worden iets lichter van kleur en ik vermoed dat deze wat te nat hebben gestaan.
          Ik denk niet dat het te weinig voeding is. De 2 planten in het midden staan dichter bij de luchtinlaat en die drogen sneller.
          Dus ga ik de watergift aanpassen voor de linkse en rechtse plant.

          Hun CannaCure douche hebben ze moeten missen en ga ik ook niet meer geven.
          Canna zegt dat je het de volledige kweek mag gebruiken, maar dat ga ik niet doen.
          Als extraatje kan je tot en met de 3de week op 12/12 de planten vernevelen. Als de bloeiharen sterk toe genomen zijn raad ik het niet meer aan,
          tenzij je problemen merkt als meeldauw of andere narigheid waar CannaCure bij kan helpen.

          Om de 4 dagen werd de lichtdruk verhoogd. De week begon op 60cm en 272 watt en eindigde op 56cm en 284 watt.

          De afzuiging werd ook een beetje harder gezet om de luchtvochtigheid te verlagen.
          Sinds het begin van deze kweek stond de airfan op 40% en nu staat hij op 55%. Bij 26°C gaat hij op volle toeren,
          maar zo warm wordt het niet in de tent. Ik probeer de dagen rond 24 – 25°C te houden en de nachten rond 18-19°C

          Dat lukte me redelijk goed deze week met gemiddelde temperaturen tussen 19 – 24 °C

          De luchtvochtigheid bleef tussen 46 – 59 %. Die maxima krijg ik moeilijk naar beneden en er was een dag met 70% lv.
          Ook teveel naar m'n zin, dus een nieuwe luchtontvochtiger besteld voor in de tent.

          Foto's dag 64 (dag 28 op 12/12 – 12de bloeidag)

          RUNTZ_15-03-24_PIC01.jpgRUNTZ_15-03-24_PIC02.jpg


          RUNTZ_15-03-24_PIC03.jpgRUNTZ_15-03-24_PIC04.jpg

          RUNTZ_15-03-24_PIC05.jpgRUNTZ_15-03-24_PIC07.jpg

          Tot volgende week!

          Greetz, Jack

          Comment


          • Rreppellsteeltjam
            Rreppellsteeltjam commented
            Editing a comment
            Vanaf de eerste bloeiharen bedoel ik dus hè.

          • Jack Spliff
            Jack Spliff commented
            Editing a comment
            Ah ja, ok Wel, ik twijfelde ook bij de laatste keer dat ik ze besproeide. De pruikjes waren dan wel nog klein, maar was inderdaad op het randje.
            Wat betreft de calmag kan je wel een punt hebben. Ik had nog een fles Magnifical van Remo nutrients staan. Is eigenlijk calmag.
            Bij het voedingswater dat ik al gemaakt had heb ik 3ml toegevoegd. Ec ging wel van 1.73 naar 1.83, maar valt nog mee.
            Dit en wat minder water geven aan de linkse en rechtse plant en we zullen zien

          • Hork
            Hork commented
            Editing a comment
            Prachtig mooi veldje!

          #15
          Week 10 ( 5de week van de 12/12 fase – 3de week bloei)

          De toppen hebben zich verder ontwikkeld in de lengte, de gehele groei van de plant is nog lichtjes verder gegaan tot dag 67 (31 dagen na omschakeling)
          Kelken vormen zich en de geur neemt toe, net als het aantal trichomen op de suikerblaadjes. De koolstoffilter doet z'n werk.

          De voeding werd opgedreven omdat ik toch wat bladeren lichter zag worden van kleur
          en de toppen vlug aanzwellen. Dus werden de ec levels verhoogd en vanaf nu zal er om de 4 dagen gevoed worden, wat hiervoor om de 6 dagen was.

          Foto's dag 67 (dag 31 op 12/12 – 15de bloeidag)

          RUNTZ_18-03-24_PIC01.jpg
          RUNTZ_18-03-24_PIC02.jpg

          RUNTZ_18-03-24_PIC03.jpgRUNTZ_18-03-24_PIC04.jpg

          RUNTZ_18-03-24_PIC05.jpgRUNTZ_18-03-24_PIC07.jpg

          RUNTZ_18-03-24_PIC08.jpgRUNTZ_18-03-24_PIC09.jpg

          Naast de Canna voeding heb ik er een fles Magnifical van Remo nutrients bijgehaald. Dit kan je vergelijken met CalMag.

          Remo Magnifical.jpg

          Rhizotonic werd deze week niet meer gebruikt
          en Canna Vega was bij de eerste voedingsbeurt van deze week ook de laatste keer.

          De eerste dag van de week gaf ik ze gevoed kraanwater (ph 6,48 – ec 1,83)
          De linkse en rechtse plant kregen elk 900ml, de andere twee elk 1100ml.

          Op bloeidag 14 kregen ze de rest van het voedingswater, zo'n 275ml elk.

          De dag erop stond er aangezuurd kraanwater (ph 6,37 – ec 0,5) op het menu.
          De linkse en rechtse Runtz kregen 700ml, de andere 1000ml.

          Op bloeidag 16 was het terug aangezuurd kraanwater (ph 6,37 – ec 0,5).
          Links en rechts kregen 400ml elk, de andere 600ml.

          De volgende dag was er een met voeding.
          4 liter kraanwater werd aangevuld met 8ml Cannazym,18ml Flores, 8ml Cannaboost,
          4ml pk 13/14 en 3ml Magnifical (ph 6,44 – ec 1,91) en verdeeld.

          Bloeidag 18 was droog en vandaag gaf ik ze aangezuurd kraanwater (ph 6,4 – ec 0,5)
          Links en rechts kregen elk 1000ml en de andere 1200ml.

          Na een weekje hogere ec en aangepaste watergiftes is de linkse plant niet lichter van kleur geworden
          en lijkt ze iets bij te trekken. De rechtse valt eigenlijk wel mee van kleur. Tja, er moet toch altijd een lastige tussen zitten.

          De fotonische druk werd terug verhoogd. De week startte met 296 watt op 55cm en eindigde met 304 watt op 52cm.

          De temperaturen lagen tussen 19,5 – 24,7 °C en de luchtvochtigheid tussen 43 – 57 %
          Soms zet ik de airfan op 100% om de lv onder de 50% te krijgen, maar meestal staat die op 65%.

          Verder werd er een kleine luchtontvochtiger in de tent geplaatst
          en een beetje meer ontbladerd voor betere airflow rond de toppen.

          Foto's dag 71 (dag 35 op 12/12 – 19de bloeidag)

          RUNTZ_22-03-24_PIC01.jpgRUNTZ_22-03-24_PIC02.jpg


          RUNTZ_22-03-24_PIC03.jpgRUNTZ_22-03-24_PIC04.jpg

          RUNTZ_22-03-24_PIC05.jpgRUNTZ_22-03-24_PIC06.jpgRUNTZ_22-03-24_PIC07.jpgRUNTZ_22-03-24_PIC08.jpg

          Dat was 'm dan alweer. Op naar volgende week!

          Greetz, Jack




          Last edited by Jack Spliff; 22 March 2024, 17:01.

          Comment


          • Babz
            Babz commented
            Editing a comment
            Wow prachtige plaatjes Jack, textbook. 👌
        Bezig...
        X