Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Tropical Dreams: Pineapple Kush & Mimosa (20-02-2024)

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    LED: Tropical Dreams: Pineapple Kush & Mimosa (20-02-2024)

    Korting op 420shop
    Pineapple Kush & Mimosa (20/02/2024)


    En we gaan door, vanavond klokslag 19:00 zal ik de nieuwe ronde starten.


    Growmix 50L komt morgenochtend binnen, dus de zaadjes kunnen vandaag wel aan de slag.


    Deze keer doen we 2 fruitige smaakjes ieder 2 stuks en mogelijk 1 reserve speler erbij.


    Vond het leuk omdat ze klaarblijkelijk dezelfde smaak en high hebben maar wel verschillen op sativa - indica verhouding.


    Ik begin gewoon met 12-24h in glas water, kan daar wel een foto van maken maar volgens mij is het wel duidelijk.

    Morgen dan ophangen in koffiefilter en geduldig wachten, kunnen we morgen alvast de potjes klaarmaken.


    Beetje mycorrhiza in de growmix, knijpmat maken en meteen knallen in 5L potten is de bedoeling.

    IMG_8420.jpg






    #2
    Die Mimosa blijft relatief klein voor zo'n hoog aandeel van Sativa, ben benieuwd, leuk.

    Veel plezier met je kweek, ik volg.

    Comment


    • MRDAW420
      MRDAW420 commented
      Editing a comment
      Dankjewel! ja best apart dat ie blijkbaar zo klein blijft. Eerste keer met die mimosa's dus we gaan 't meemaken.

    #3
    Pineapple Kush & Mimosa (20/02/2024)

    Startschot gelost!

    IMG_8638.jpg

    Comment


    • Babz
      Babz commented
      Editing a comment
      Proost! 🍻

    #4
    Pineapple Kush & Mimosa (20/02/2024) Update 1


    Zaadjes hebben 14 uur in water gelegen, van 19:00 tot 9:00. Hangen nu in koffiefilter.

    IMG_8646.jpg


    Potgrond binnen, 4 x 5L potjes klaargemaakt met beetje mycorrhiza. Deze keer netjes tot de rand gevuld .

    IMG_8645.jpg

    Comment


      #5
      Pineapple Kush & Mimosa (20/02/2024) Update


      Eerste zaadjes ontkiemt en in pot gezet, beide Mimosa's hebben er zin in. Totale duur is om en nabij 42 uur.

      IMG_8650.jpg

      De Pineapples geven nog geen kik, deze zaadjes zijn echter ook meer dan 1 jaar oud dus kan wat langer duren / niet uitkomen.

      IMG_8651.jpg

      Ik wacht geduldig af, het voordeel van de 2e tent is dat ik ze niet perse tegelijkertijd over hoef te zetten.

      Comment


        #6
        Pineapple Kush & Mimosa (20/02/2024) Update


        Helaas lijken de Pineapple's er geen zin meer in te hebben. Morgenochtend ga ik 2 nieuwe zetten als ze nog geen worteltje tonen.

        Heb helaas geen Pineapple meer liggen dus dat worden dan 1 extra Mimosa met een Fat Banana om in de tropische sfeer te blijven.

        image.png

        Gelukkig willen de Mimosa's wel. Beide zijn al bovengronds gekomen, echter nog niet uitgestrekt en ze moeten het schildje nog dumpen. Lamp (25%) maar alvast aangezet zodat ik niet elk uur hoef te controleren voor zaadlobben.

        IMG_E8663.jpg
        Lastig te zien op de foto met dat perliet, hopelijk helpt de nog steeds moeilijk zichtbare groene cirkel een beetje .


        Last edited by MRDAW420; 24 February 2024, 12:08.

        Comment


          #7
          Pineapple Kush & Mimosa (20/02/2024) Update


          Zoals verwacht reageren de pineapple zaadjes niet meer zoals ik wil.

          Heb dus maar een 3e Mimosa + 1 Fat Banana in een glas water gedaan. Ook krijgen de Pineapple's nog een laatste kans, misschien zijn ze gewoon enorm traag. Anders wellicht heel licht schuren.




          Oke dus M1 en M2 zijn bovengronds gekomen, in totaal max. 129 uur vanaf eerste contact met water.


          M2-------------------------------------------------------- M1
          IMG_8667.jpg IMG_8666.jpg


          Allebei hadden ze echter nog hun schild om de lobblaadjes heen zitten. Deze was enkel gemakkelijk eraf te glijden bij M1, M2 liet ik zitten die ziet er iets te klemmend nog uit, wacht ik nog even mee.


          Fijne bewolkte zondag

          Comment


          • MRDAW420
            MRDAW420 commented
            Editing a comment
            Af en toe een beetje tough love geven dus. Dit soort wijsheden voortkomend uit ervaring zijn altijd welkom Boswachter, dank.

          • Bo$wachter
            Bo$wachter commented
            Editing a comment
            Als je het met beleid doet gebeuren er geen spannende dingen. Ik zou de blaadjes vast houden en dan met een pincet aan dat vliesje pielen

          • DerpiE
            DerpiE commented
            Editing a comment
            ff nat maken met een druppel water voor je begint met de operatie

          #8
          Fat Banana & Mimosa (20/02/2024) Update
          Nou het lospeuteren ging minder goed dan gehoopt, lobblaadjes stuk eraf

          Echter komen de eerste echte vingerbladeren gewoon door, dus ik kijk even aan of het echt een probleem is.


          M2-------------------------------------------------------- M1

          IMG_8677.jpg IMG_8676.jpg


          M3 en B1 zijn vanochtend, na 24 uur, overgegaan in koffiefilter. Afwachten dus.



          Comment


          • Jack Spliff
            Jack Spliff commented
            Editing a comment
            Komt wel goed. Een klein stukje van een lobblaadje weg hoeft geen ramp te zijn.

          • MRDAW420
            MRDAW420 commented
            Editing a comment
            Dat klinkt als muziek in mijn oren Jack Spliff

          • Bo$wachter
            Bo$wachter commented
            Editing a comment
            Komt goed, lobblaadje heb ik ook wel eens er af getrokken. Zolang je steeltje niet breekt is t goed👍🏻

          #9
          Fat Banana & Mimosa (20/02/2024) Update

          Even een kleine update van onze nieuwe kleine vrienden

          M2-------------------------------------------------------- M1

          IMG_8736.jpg IMG_8735.jpg
          Gaat prima, M3 en B1 zijn sinds gisteren gepot na het vertonen van hun wortel. Schuilen voor nu nog even ondergronds, ik ga het beleven.

          Comment


          • Babz
            Babz commented
            Editing a comment
            Als ik M3 en B1 lees moet ik gelijk denken aan de boeven van Bassie&Adriaan, B1 en B2. 😁😁

          • MRDAW420
            MRDAW420 commented
            Editing a comment
            Haha gouden tijden. Drommels, drommels en nog eens drommels

          #10
          Fat Banana & Mimosa (20/02/2024) Update

          Werd maar tijd voor een kleine update. Was weekend van huis, dat was niet zo handig getimed .

          M3 en B1 hebben het licht helaas niet gezien, zijn gestorven ondergronds. De grond was denk ik alweer wat te droog geworden sinds ik ze knijpnat had gemaakt.

          Nou Babz , dan toch maar de introductie van B1 en B2. Misschien ook beter zo, 2 om 2.

          B1 en B2 zijn net onderweg, zojuist pas in glas water gezet.

          IMG_8760.jpg IMG_8761.jpg

          Ik kan hier weinig over kwijt, ze groeien nog. Die watergift lijkt heftig, maar is maar 40ml pp en kwam na 2 dagen afwezigheid.

          Comment


          • Babz
            Babz commented
            Editing a comment
            Drommels drommels drommels!

            He balen van je andere zaadjes, maar vol goede moed vooruit met B1 en B2! 😁

          • MRDAW420
            MRDAW420 commented
            Editing a comment
            Haha zo is het!

          #11
          Fat Banana & Mimosa (20/02/2024) Update
          B1 en B2 zitten sinds gisteren in koffiefilter, vanochtend gekeken maar nog geen wortels te zien.

          Ondertussen gaan M1 en M2 lekker door, ff een fotootje:

          M1-------------------------------------------------------- M2

          Comment


          • DenSchimmige
            DenSchimmige commented
            Editing a comment
            Geduld is vaak een schone zaak.
            Ongeduld vaak een boosdoener

            Ik kijk mee

          • MRDAW420
            MRDAW420 commented
            Editing a comment
            Haha vroeg of laat leren we als kwekers hopelijk allemaal geduld te hebben, Wees ook hier welkom!

          #12
          Ij wil niet vervelend zijn. Maar als ik jou was zou ik overnieuw beginnen. Dit werkt toch niet, kijk eens bij andere die hebben na 2weken al joekels van planten. ik gooi mijn zaadjes altijd standaard uur of 18in een glas water die zet ik donker. Daarna de potjes in ook al hebben ze nog geen worteltjes 100%opkomst. dan je watergift ik denk dat jij de penwortel heb verzopen met dat vele water wat ik zie onder dat bekertje. Bekertje ook weglaten

          Succes ouwe

          Comment


          • MRDAW420
            MRDAW420 commented
            Editing a comment
            Oke met die beker is inderdaad meer een waterverdamp dingetje aangezien hoge LV niet zo nodig is bij zaadjes dacht ik vernomen te hebben. En die watergift was dus zwaar onnodig? ik spray 1x dagelijks een klein beetje water, maar die watergift was meer vanwege mijn afwezigheid voor meerdere dagen.

          • DenSchimmige
            DenSchimmige commented
            Editing a comment
            Bekertje bij zaailingen is inderdaad om de uitdroging van de grond rond het zaadje te remmen.
            Zodra ze boven komen gelijk beker verwijderen.
            (Een schoon raam remt al 10% lichtintensiteit.
            Een half wazig plastic bekertje waarschijnlijk nog meer )

            En ja wat je met je kweek doet is jou beslissing.
            Heb je genoeg zaad.. kun je nieuw proberen.
            Wil je zuinig aan doen kun je de groei nog een paar weken verlengen.

          • MRDAW420
            MRDAW420 commented
            Editing a comment
            Ok helder, ik heb op zich wel voldoende zaad liggen. Is meer jammer omdat ik bij deze ronde al 2 weigeraars had en daarna 2 die wel ontkiemde maar niet boven kwamen. Die krengen waren 7-8 euro per stuk.

          #13
          Fat Banana & Mimosa (20/02/2024) Update
          Kunichika nu je ook wijst naar die waterbeurt, ik zie op de foto's die erna komen inderdaad amper nog ontwikkelingen.


          Zie het resultaat van 3 dagen extra, je ziet wel wat erbij maar deze dames zijn nu 13 dagen bovengronds, en als je dat vergelijkt met mijn vorige 13 dagen bovengronds..

          IMG_8797 - Copy.jpg IMG_8798 - Copy.jpg

          Dit is dus vorige ronde na 13 dagen bovengronds:

          image.png

          Eergisteren had ik B1 van het koffiefilter overgezet in de pot, toonde goeie wortel. Aanschouw het kopje wat begint te komen:

          IMG_8796 - Copy.jpg

          B2 is gisteravond pas overgezet, die wortel was langzamer en kleiner dus ik wou die extra dag geven. Die wortel zat ook half om het zaadje zelf gewikkeld dus ben benieuwd hoe dat gaat uitpakken.

          Ik trek nog niet direct de stekker eruit, maar zal wel alvast nieuwe uitkiezen en ontkiemen (ik heb nog 2 extra 5L potjes, dus ik ga gewoon kijken met welke 4 ik daarna doorga).

          Comment


          • Babz
            Babz commented
            Editing a comment
            Ik heb ook een paar keer een nieuw zaadje moeten ontkiemen omdat de eerste gewoon niet lekker ging, is achteraf een goede keuze geweest.
            Dus er zal vast wel wat moois tussen zitten. 👍

          • MRDAW420
            MRDAW420 commented
            Editing a comment
            Zo is het, positief blijven!

          #14
          Bij de vorige foto's dacht ik weggooien maar nu verschillen ze niet zo heel veel van die van mij na 13 dagen boven de grond.
          13-2 boven de grond, foto is van 26-2.
          26-2.jpg

          En eergisteren, een paar dagen na toppen:

          7-3.jpg
          Baas in eigen brein.

          Comment


          • MRDAW420
            MRDAW420 commented
            Editing a comment
            Kan het zijn dat je refereert naar de onderste 2 fotos? want dat is dus niet van deze ronde maar had ik er bij gezet om het verschil duidelijk te zien.

          • Eclecticon
            Eclecticon commented
            Editing a comment
            Oh ik zag het verkeerd. Idd toen leek het veel groener en frisser.

          #15
          Het belangrijkste bij zaailingen is een goed leefklimaat
          je plantjes kunnen nog steeds wat worden
          Maar ik denk dat de omstandigheden niet optimaal zijn

          Wat zijn je tempraturen min en max?
          ik water de eerste keer goed
          En elke keer als de bovenkant van mijn grond droog is
          Bevochtig ik alleen dat!
          Dus minimaal wateren tot het oppervlak weer vochtig is
          dat doe ik meer om de lv omhoog te krikken
          En dat de grond niet te ver in droogt
          Maar ik water zo weinig
          Dat ze van binnen uit droger trekt
          Laat de wortels maar zoelen
          Maar als jij je tempratuur min op 20 houd en max rond de 26
          Dan moeten ze je grind uit knallen
          mits je ph goed is van je voedingswater

          Comment


          • MRDAW420
            MRDAW420 commented
            Editing a comment
            laatste 7 dagen: 19.2-24.5 C , 34-58% LV , voor LV heb ik nog wel een luchtbevochtiger misschien handig om die aan te sluiten en op 45% te zetten. Ik zuur water af tot rond 6.0 Ph momenteel en check de waardes om de dag. Met die grond bevochtigen, is dus prima geoorloofd dat dat meerdere keren per dag voorkomt? Of kan je daar ook in doorslaan? De blaadjes lijken het ook niet zo prettig te hebben, beetje droog.

          • Bobledsgrow
            Bobledsgrow commented
            Editing a comment
            Grond bevochtigen is bij mij eens in de +/- 3a4dagen
            Je kan ook een plantenspuitje pakken en het daarmee doen
            Een drukspuitje en het spuitkopje iets losser draaien
            Dan spuit hij wat grover en dan maak je het niet te nat
        Bezig...
        X