Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Zelfbouw kast

Collapse
Dit topic is gesloten.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Zelfbouw kast

    Korting op 420shop
    Hallo iedereen,

    Zoals beloofd heb ik hier een paar foto's van mijn zelfbouwkast.
    Het is nog maar in een begin, er moet namelijk nog heel wat werk vericht worden.

    http://foto.telenet.be/Photos/Albums...0d-Cf5511!dLDX
    Dit is mijn kast helemaal gemaakt uit OSB-plaat de afmetingen zijn 80X80X200 is niet een al te grote kast maar de kweek is toch voor eigen gebruik.
    zoals je ziet moet deze nog in vochtwerende witte verf gezet worden nadien komt er nog reflexi-isolatie tegen ( dit word normaal gebruikt achter de radiator )
    de deur moet ook nog bevestigd worden, zoals ook de lamp ( straks hierover meer) als het bevochtigings toestel, Max-Min thermo hygro meter en natuurlijk de ventilatie.

    http://foto.telenet.be/Photos/Albums...2bBZcJcC8SGWQ4
    hier zie je mijn ventilatie, gekocht in een doe het zelf zaak.
    De kleine ventilator heeft een debiet van 450 kuub / per uur.
    De grote ventilator heeft een debiet van 700 kuub / per uur.

    http://foto.telenet.be/Photos/Albums...CL-jcI1!nyXfwZ
    van boven naar beneden en van links naar rechts zie je op de foto Bevochtigings toestel, timer (zeer eenvoudig maar hier komt een ander voor in de plaats), een warmte lamp (deze had ik nog liggen maar weet niet of ik die ga instaleren), MAX-MIN THERMO HYGRO meter, Hier onder ligt het zwart zeil voor de bodem in de kast, en dan zie je drie stuks reflexi-isolatie rollen.

    Nu heb ik bewust een pauze tussen gelast, om een paar vraagjes te stellen aan de meer ervaren om maar niet te zeggen de PRO's hier onder ons.

    zoals je zal zien op de foto's zijn er nog geen Groei-Bloei lampen, dat komt heel simpel gewoon weg omdat ik deze nog moet bestellen.
    Maar ik had gedacht om een set te kopen van TOP Growsystems spaarlampen van 160WATT, ten eerste om de elek. prijzen wat te drukken en omdat deze ook minderwarm worden dan een hogedruk lamp.
    deze geven volgens ze zeggen een heel natuurlijk light af (wat dacht ik voor de plant belangrijk was), ook zou ik dan wel wisselen met groei en bloei lampen.
    ik denk dat ik toch een maximale belichting ga krijgen door die rollen isolatie die ik er ga op schieten langs binnen.

    Mijn vraag? wat zijn de voor en nadelen van deze set, en is dit wel verstandig.
    +- 5 plantjes Max 10

    Nu, de ventilatie is geen slakenhuis ventilatie, maar een buis ventilatie.
    als de plantjes in het donker staan mag hier absoluut geen licht aankomen, ik had gedacht aan een soort lichtsluis langs de buitenzijde van mijn kast te maken.
    iemand hiermee ervaring mee?

    hier op zou ik ook een koolstoffilter willen zetten, maar mijn grote ventilatie is 700 kuub / per uur.
    wat voor koolstof filter moet hier op en is deze ook makelijk zelf te bouwen.
    het moet geen top kwaliteit zijn, en het hoeft niet alle geur te neutralizeren maar toch zo'n 70 %.

    en als laatste vraag had ik.
    Op mijn kast moet nog een schakelkast komen, wat moet ik nu presies allemaal in die schakelkast hebben hangen?
    het is namelijk voor mijn 2 ventilator's 1X50 Watt 1X20 Watt dan mijn lampen 160 Watt en mijn bevochtigings toestel Watt??
    moet er in mijn kast ook een soort van verwarmings element? met een thermostaat? of kan ik op een andere mannier mijn kast wat op temp. houden.

    Alle opmerkingen zijn welkom, zeker als ik iets fout doe dan kan ik mij nu nog bijsturen.
    Of als ik iets over het hoofd zie.


    Ik dank jullie allemaal van hart om dit te lezen, en nog meer voor de antwoorden die ik hier hoop op te krijgen.
    en als ik een mooi eindresultaat heb, kunnen we eens een stikje samen roken.

    Groetjes, getekend INSANE!

    BTW: PRETIGGE FEESTEN

    #2
    Re: Zelfbouw kast

    Hey , welkom op het forum.
    Mooi kastje heb je daar ben ook zo aan het nadenken hoe ik mijn kastje ga bouwen maar dat is nog voor later. Op je vragen kan ik helaas niet antwoorden want ik kweek ook nog niet zo lang(ik kweek met TL lampen,zonder Ventilatie enz) Al een idee welk soortje jou kastje als eerste mag uit teste?

    peace

    Comment


      #3

      Comment


        #4
        Re: Zelfbouw kast

        Indica = Meer stoned.
        Sativa= meer high.
        ik ben nu bezig met mijn 2de kweekje en het is een Purple x haze en mja enige probleem is dat ze wat te hoog wordt voor mijn ruimte maar ik ga haar morge of woensdag buigen (zodat ze horizontaal begint te groeien ) Je kan ook iets vroeger oogsten dan geeft je wiet een meer High gevoel dan stoned, maar hier weet ik niet het fijne van.

        peace

        Comment


          #5

          Comment


            #6
            Re: Zelfbouw kast

            Dit is zeer bruikbare info.

            voor verder te gaan ik denk dat ik voor TRM IP65 250, spiegel reflector & Sylvania 250 bloeilamp en groeilamp zal gaan.
            dit is normaal voldoende voor een kast op 90 X 90 zeggen ze op leafman.

            En hoe moet het dan verder met mijn schakelkast?


            Nogmaals bedankt, ben al heel wat wijzer geworden.

            Later volgen er nog foto's

            Groetjes Insane

            Comment


              #7
              Leafman Trading TRM set bestaat uit

              Comment

              Bezig...
              X