Maak gratis een account aan en krijg toegang tot het volledige forum. Paswoord vergeten? klik hier om een nieuwe aan te vragen. Neem contact op indien u problemen ondervindt met inloggen of registreren.
Maak een account aan!
Het heeft ook een tijdje geduurd maar mijn meters zijn binnen, na enig opzoek werk over hoe je goed je ph en ec meet ben ik op de volgende waarden gekomen van het medium.
PH was 6.6, net iets te hoog voor de waarden van gold.
Ec lag op 1.7. ook net iets te hoog, ik zou de potjes wat kunnen spoelen om de ec wat te verlagen maar voorlopig laat ik de waarden zoals ze zijn, het zou wat gevaarlijk worden voor het jonge wortel gestel.
Hun voetjes staan in een lichte oplossing van de excelerator.
Als deze dan eenmaal goed ze werk heeft gedaan worden ze over gepot.
Er ook nog enige aanpassingswerken geweest aan het hok, de luide koolstof filter is vervangen door een stillere fan.
Wat de plantjes betreft, de bubba kush doet goed haar best, maar de bubba '76 laat op zich wachten.
Van de '76 is er nog maar een boven de grond. en ik denk dat het tweede zich niet meer zal laten zien...
Kans voor de White whidow x big bud mss of een G13..hmmzz wat zou ik kiezen...
ik geef de bubba '76 nog 2dagen is ze er niet, dan vertrek ik zonder haar!
100_2161.jpg
lv met de lamp uit 80% met de lamp aan 60%
temperaturen schommelen tussen de 24 a 28°
En voor het licht zal ik de gaslantaarn techniek gebruiken
Dit is een techniek waar bij er voor de groei 12u licht is en het midden van de 12u nachtcyclus wordt deze in het midden onderbroken door een vol uur licht daarna terug vijf uur nacht cylcus.
Hier in onderstaande foto staat uitgelegd hoe dit precies in elkaar zit.
merci BT
Ik vraag me enkel af als ze dan wel het nodige licht hebben om volledig tot hun recht te komen..
Dat het werkt is alvast bewezen nu zelf eens zien hoe goed het eigenlijk wel werkt
grtz
Het nog onder het plastiek zitten is een G13 van omni, ik kon nog kiezen om ww x bb te zetten maar deze gaan voor de volgende keer zijn. IK zal eens een echte haze zetten
Na de eerste benevel beurt zien de Gold plantjes er nog altijd netjes uit.
De andere die een gwne benevelde kreeg, toont wat plekken door het water.
Het lijkt wel dat de protector van gold een laagje legt op de plant waardoor alles die er niet hoort buiten gehouden wordt + voor gold!
ik merk wel dat de kleur van de gwne benevelde planten stukken groener is dan de Gold plantjes
@ Growstar: komt het dan door dat laagje dat de growstar plantjes anders kleurt dan de gwne ?
Door de Ec niet op voorhand te hebben gemeten zijn ze wel wat geler door dat er toch een beetje te veel voeding inzit..redelijk veel.. toen ze ontkiemd waren stond het med 1.7, het was al te laat om nog te spoelen omdat het wortelgestel ging worden beschadidgd, nu veel last lijken ze nie te hebben
enkel wortelstimulator tot zeker aan de overpot.
beetje geel achtig maar wel geen vuile vlek ^^ 100_2185.jpg
de vuile vlek <-- niet growstar benevel beurt 100_2186.jpg
Bij de wwxbb heb ik allesins het medium op voorhand nog maals gespoeld en gemeten en die kwam uit op 1.10 ong dat zal wel iets beter zijn om te ontkiemen en om de eerste paar weekjes door te komen op alleen water en
Ook staan er ondertussen een paar nieuwtjes bij, G13, en nog 2x Ww x big bud (ontkiemen) en dan straks komt er nog een Dame blanche bij.
100_2193.jpg
eenmaal hun jasjes afmogen krijgen ze ook een laagje hydro korrel en mogen ze bij hun vriendjes op de foto ,)
Dat wordt een mooi totaal van
2x Bubba Kush (greenhouse)
1x Bubba '76 (emerald triangle)
1x G13 haze (omni)
2x White whidow x big bud
2x Recovery Dame blanche
@ cor
ah, wel de laatste nevelbeurten waren water dus in principe zal dat er wel vanaf gespoeld zijn.
iedere avond krijgen ze een nevelbeurt met enkel water, nu ze nog klein zijn kunnen ze da wel goed gebruiken
De ec is dan ook gemeten en komt uit op 1.66. dit lijkt me een goeie waarde om de groei van 4 planten officieel te starten.
Maar door dat de ph meter kapot is kan deze nog niet worden gemeten...
De plantjes lijken dat ze traag groeien, de gaslantaren techniek laat ik bij deze gwn achter me en we gaan verder op 18/6
het zekere voor het zekere nemen ^^
Comment