Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Strawberry Cookies & Sugar Bomb Punch onder Sanlight

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

Groeicurve Strawberry 1 nog steeds goed, staat wel wat plat de laatste twee dagen met de warmte.
    en ik zie het achterste blad wat licht worden tussen de nerven.. dus kga wat calmag in het water introduceren. zijn wel groen genoeg, de grond is een mix van plagron royal en universele potgrond die ook voorbemest is denk aan groeivoeding ga ik niet toekomen want meer N wil ik niet introduceren voor de moment.

76370C63-7CCD-47C6-B94E-8D89DAFE47E3.jpg

Nummer 2 lijkt toch stilletjes wakker te worden.

IMG_1746015925823.jpg

Comment

• Remco
      Remco commented
      Editing a comment
      moet nog serieus wat inhalen !!!

• Rreppellsteeltjam
      Rreppellsteeltjam commented
      Editing a comment
      De magneet!

Zet die in!!

• Fenderbender
      Fenderbender commented
      Editing a comment
      Remco sja van inhalen lijkt me geen sprake zal een mini versie zijn.. ik ga de andere quadlinen dan heb ik wat stekjes en ga ik node 3 & 4 leiden.. daar kan ik wel effe mee bezig zijn dus ze heeft nog wat tijd.

Rreppellsteeltjam zo?

IMG_1746023523870.jpg

Comment

• Rreppellsteeltjam
      Editing a comment
      Das alles?

Heb je niet zo'n elektrische aan een kraan van een autosloperij!?

• Fenderbender
      Fenderbender commented
      Editing a comment
      Grow Co ah ma zie ik wil de linkse kant meer ontwikkelen want die staat achter 🤣

@Rreppellsteeltjam das een koper spoel rond ijzer waar je stroom door jaagt en als de stroom afstaat is er geen magnetisch veld.. das hier een passief systeem héé. zie binnen een paar dagen de tip van dat blad helemaal vol ijzer en cobalt.

• Rreppellsteeltjam
      Editing a comment
      O ja.

Ja joh!?

Gisteren reservoirs helemaal vol gezet met een flinke portie calmag en nog wat great white.
    Kga eens lezen wat er op de potgrond staat ik heb toch de indruk dat die wat heet is.. maja komt eerder omdat het altijd actief is en ik zo alles wat erin zit meteen toegankelijk maak.. ik zou eigenlijk voor dit systeem eens plagron promix moeten gebruiken die niet bemest is. Zodat ik zelf van het begin via het reservoir kan toevoegen wat nodig is.. maar de planten groeien er altijd wel door dus kga me geen zorgen maken. beefcake!

IMG_1746106543762.jpgIMG_1746106566652.jpg

En magnetische Harry gaat ook de symmetrie is bij de nieuwe vertakking ook al meer aanwezig terug.
    IMG_1746106608550.jpg

Comment

Licht is net weer aan
      Strawberry 1 is alweer een heel stuk groter dan gisteren. Kga ze nog effe laten ontwikkelen voor ik ze ga manipuleren dak meteen mooie stekjes kan nemen van wat ik wegknip.

IMG_1746188815798.jpg

Aha Strawberry 2 is eindelijk ook aan de gang.. toch goeie verbetering tov gisteren.. maar of het nou van het magnetisme komt.. denk eerder de wortel die eindelijk aan het waterkanaal is geraakt.
      Normaal als je ze der rechtstreeks in plant gaat die tapwortel meteen naar beneden, maar deze is erin verpot geweest dus all wortels staken bij elkaar en moesten weer hun weg zoeken.

IMG_1746188895291.jpg

En hier is Dutch Passion Blueberry, nu ze is er nog niet maar ze zit er wel.. ging normaal Tropical Tangie worden maar die heeft haar leider nicht laten zien. Dus heb ik maar de Blueberry gekiemt maar ja daarmee nog een heel stuk later
      Nu hoe ik dit ga klaarspelen weet ik nog niet, denk mss met de veranda daar kan ik er nog in de groei laten terwijl ik de tent op 12 zet.

IMG_1746188900028.jpg

Last edited by Fenderbender; 2 May 2025, 15:00. Reden: vrouwelijk verwijswoord want ja bestuiver moet ik hier niet

Comment

Een Strawberry met reuzegroei en eentje met dwergroei.. die bladeren zijn weer niet te doen, die potten zijn 30x30cm als ik het groot blad over de ander pot leg bedekt ie bijna het oppervlakte.
        De kleur en de klauw maakt me wel een beetje zorgen ze lijkt echt veel N op te nemen, want het blad is glanzend en de tippen donker groen, maar nog geen gele puntjes als ze het maar weet weg te steken ist goed zekers.
        Strawberry 1 heeft wel een combo plagron royalmix en universele potgrond.. en die is voorbemest met 10,5 kg/m³ organische meststof (NPK 5,5-11-5,5) en de ander potgrond met 4-4-8 met 5kg/m³ dus t'is de plagron die heet is.
        En nu ben ik aan het twijfelen of ik wil knippen.. als ik nou de hoofdstengel gewoon een knik geef voor een supercrop en dan gewoon de bloei insteek. ben benieuwd wat ik dan krijg.

De Blueberry ben ik net gaan zoeken en die was ondergronds aan het groeien ze had de huls al afgeschud maar ze was niet naar boven aan het groeien, kheb haar net geheroriënteerd en terug beetje grond boven zal vanavond wel komen piepen denk ik.

​​​IMG_1746448855739.jpg

Comment

• Fenderbender
          Fenderbender commented
          Editing a comment
          Wesley pipes mja das wak me ook afvraag.. ze staan altijd nat en ja op die manier lukt het eigenlijk altijd kheb nog geen slechte kweek in deze potten gehad, maar ik denk ook is constante capillaire actie opwaarts dus ja maak ik ook veel beschikbaar.

De Blueberry is er bijna..

• Hork
          Hork commented
          Editing a comment
          Ik zou voortaan lekker voeden op maat en niet op voorraad.

• Wesley pipes
          Wesley pipes commented
          Editing a comment
          Maar de toplaag blijft droog , mss een verschil in waar het water toekomt en bovenaan? Je geeft via een systeem en niet via gieter? Maar is puur die royale mix, goed voor 100 dagen ! en niks tekort is zeker niet slecht ook. Ik geef hier dan nog meer met wat runoff soort van lichtjes flushen bij elke waterbeurt mss dat het sterk gevoncentreerd is onderaan fzo denk ik dan..

Wesley pipes ja toplaag blijft droog voornamelijk door lamp en verdamping als ik vinger kootje diep steek is het al vochtig hoor, zit zeker een gradatie in van heel nat beneden naar droog..

Zo werkt het, kheb er wel geen hydrokorrels in want werkt evengoed volledig met aarde, beneden in die uitstulping zit grond en onderaan een paar kleine spleetjes waarlangs de grond water kan opnemen en naar boven zuigen. Zo heeft ie altijd water, en via de buis rechts vul ik het reservoir bij en zit ook een metertje op. Plant heeft 24/7 water/voeding dus quasi hydro maar met aardebuffer en zonder luchtsteen of circulatiepomp en toch geen rotte wortels.

Screenshot 2025-05-06 at 20.16.18.png

Comment

• Minigrowcase
          Minigrowcase commented
          Editing a comment
          Thanks x naar kijken wel prijzig!

• Fenderbender
          Fenderbender commented
          Editing a comment
          Minigrowcase ja das wel het jammere eraan, maar je moet het niet vergelijken met een gewone pot hé, eerder Autopots ofzo of kheb ook zo'n GHE Aquafarm hydrocultuur pot ook prijzig. En uiteindelijk de kosten voor al men wietgroei spullen verbleken met wat ik hier anders voor bucht moet smoren aan straatprijzen. Ben ik blij dat ik daar al jaren vanaf ben.

Of je kan zelf iets maken dat zo werkt maar kost ook wat als je niets in huis hebt liggen dat kan dienen want ja heb je ook silicone kitje en buizen en emmers nodig.

• Minigrowcase
          Minigrowcase commented
          Editing a comment
          Klopt zelf maken zal ook rond de 30€ kosten beter gewoon kopen 😅

Wat een zonnepanelen! Die Strawberry gooit echt wel dikke vingers.

IMG_1746643878735.jpg

Hmm wat moet ik hier nu mee.. kheb eigenlijk zin om de Strawberry zo in bloei te steken en te zien wat voor een plant het wordt. Dan ken ik haar gewone structuur.
        De kleine heb ik plat getrokken om wat wildgroei te bevorderen. Het gaat warmer worden en volgende week gaat het kwik niet onder de 10° s'nachts dan gaan de twee ander in men klein greenhousje op de veranda en steek ik Strawberry 1 in de bloei. En dan op een later punt kunnen die terug de tent in om te bloeien als er wat plant is.

IMG_1746643916897.jpg​​

Comment

• Takketoelli
          Takketoelli commented
          Editing a comment
          Gaat nergens over dat blad! Ik denk dat die dame het goed naar haar zin neeft

Ze staat sinds vrijdag al op 12.
        Hmm kzie weer wat mag def.. en nog steeds teveel N en dat zal bij de bloei niet beteren want dan gaat ze minder vragen, maar hopen dat ze met de strek veel weet weg te steken.
        kvraag me af of er mss in de potgrond ergens teveel voeding geconcentreerd zat want ik weet niet waar ze het haalt, de vorige groei was precies hetzelfde en had hier helemaal geen last van dees was gewoon het onderste van de zak van de vorige planten en nog een beetje universele van de winkel maar toch voornamelijk de plagron.
        Tgaat wel een boompje worden denk ik

37D8A872-FCE5-4A5B-93A4-D3CA5E6AE882.jpg

Comment

• stef273
          stef273 commented
          Editing a comment
          Ja vind je de smaak van een dynavaps puurder dan bv de Mighty Takke? Nooit een dynavaps geprobeerd eigenlijk, lijkt me wel leuk

• Takketoelli
          Takketoelli commented
          Editing a comment
          Nou, iedere keer als ik na een tijdje de dynavap neem verbaas ik mij weer over de smaak. Dat heb ik niet met de mighty
          De mighty is voor ineens goed stoned zijn, de dynavap meer om die stoned gedurende dag op nivo te houden 😀

• stef273
          stef273 commented
          Editing a comment
          Zal de aanbieding in de gaten houden, misschien scoor ik er ook wel een keer eentje👍

Zo staat ze erbij net voor het licht uitgaat nu.
        Binnenkort eens opkuisen beneden, kan ik nog stekjes pakken, dak geen zijtakken van de zijtakken heb die helemaal van vanonder naar boven komen piepen.

IMG_6466.jpgIMG_1747249175474.jpg​​

Comment

• Waterfall420
          Waterfall420 commented
          Editing a comment
          Heel mooie plant indd

• Waterfall420
          Waterfall420 commented
          Editing a comment
          &&& wiet gaat er zin

• Takketoelli
          Takketoelli commented
          Editing a comment
          Gingerbeer met wietsmaak. Lijkt mij lekker

Euhm dat monster gaat genoeg van de plek innemen lijkt me.
        We zijn nu tweede week strek ingegaan dus eind volgende week zien hoe erg de schade.

IMG_1747507132710.jpg
        IMG_1747507212064.jpg

Comment

• Babz
          Babz commented
          Editing a comment
          Ik vind haar echt prachtig. 😍

• Fenderbender
          Fenderbender commented
          Editing a comment
          giinnoo de rest staat op de veranda nog te groeien, zijn minuscuul in vergelijking met deze, eentje veel later gestart en eentje op zelfde tijd gestart maar is achtergebleven. En deze heb al vier weken groei gehad dus hoogtijd om te bloeien.

• Fenderbender
          Fenderbender commented
          Editing a comment
          Babz merci! denk dat het een flinke dame gaat worden.. laatste keer gooide ze ook kolen van bladeren, maar dan na het toppen bleef ze klein en geen grote voedingsbladeren meer.. dus ben benieuwd wat hieruit komt, hopelijk een grote dikke cola! En de zijtakken komen ook eindelijk piepen, maar die moesten ook groeien om onder die bladeren uit te komen, maar das hoe dat de natuur het bedacht heeft, een krans van zijtoppen rond een grote cola.

Ohjee week 2 was duidelijk strek, ze is nu 90cm groot.. kga wat water halen want ze is dorstig. kheb licht vanboven en opzij en draai ze weer rond haar as.
        De ander 2 in de veranda, goh volgende week is slecht weer das ni goed, veel grijs, ze strekken daar al veel meer in de groei, maar op zich geen probleem, kga elke tak toppen en dan van de topjes stekken maken en de getopte basis gebruiken voor in de bloei te steken.

IMG_1748025754604.jpg IMG_1748026349337.jpg

​​

Comment

• Hork
          Hork commented
          Editing a comment
          Dat is een bossige plant zeg, ziet er goed uit!

• Fenderbender
          Fenderbender commented
          Editing a comment
          Hork Yep ben benieuwd, gaat een serieus plantje worden en als ze openvalt zal ze wel haar plek innemen.

Vandaag zitten we aan 99cm, hmm en de derde week strek moet zich nog voltooien, volgens het boekje zou de Strawberry Cookies 150cm worden indoor maar ze mag van mij iets lager stoppen hoor.
        Sja had je maar moeten toppen, maar ik vind het leuk nog eens een kerstboompje te zien.
        Ze riekt voor het moment naar bubbelgum sans strawberry.

IMG_1748199601471.jpg

Comment

• Remco
          Remco commented
          Editing a comment
          ok ik ben terug mèé , daar kun je nen mooie boom van maken met zoveel plek !èé!

• Remco
          Remco commented
          Editing a comment
          hoeveel potten kan er in die mooi tent van jou ?

• Fenderbender
          Fenderbender commented
          Editing a comment
          Remco hmm zo van die standaard 11L? kweeni kzou zeggen 15 ofzo een rij van 5 op 3

Vandaag meet ze 102 cm..
        Dacht dus mss zo.. en dan draai ik haar elke dag een kwart.
        IMG_1748284277841.jpg

Comment

• Minigrowcase
          Minigrowcase commented
          Editing a comment
          Slimme oplossing! Draaischijf met een motortje maken haha. Ik volg zn Duitser op insta die altijd vanaf de zijkanten belicht met fatsoenlijke opbrengsten dus ben benieuwd!😁

• Fenderbender
          Fenderbender commented
          Editing a comment
          Minigrowcase mja handmatig kan ook ze staat op een draaischijf elk elektrisch systeem is enkel maar een mogelijk punt van falen. En ja licht van opzij moet zeker kunnen zo groeien we allemaal natuurlijk enkel op de middag staat de Zon er pal boven.

• Hork
          Hork commented
          Editing a comment
          Gaat mooi hier!

Licht is net aan, vandaag zitten we aan 110cm
        De bloei is ook begonnen, dus kga de Biocanna Flores bij het water beginnen geven.

IMG_1748370634146.jpg

IMG_1748370627248.jpg

Comment

We zitten nu ergens in week 4 van 12/12
          Wat een raar ding, dat was nu ook niet echt de bedoeling dat die hoofdtop zo uit elkaar ging spacen.. ze had nochtans voornamelijk licht pal erboven buiten de laatste week. en dan was ze ook zo al aan het doen.. mja het hoge N gehalte kan er ook wel mee te maken hebben en de niet minerale voeding doet er ook al niets voor om internodes kort te houden.
          Maar op zich wel indrukwekkend binnen, want telkens ik de tent opendoe denk ik wow.. ze is nu 132cm en met de pot 162cm.
          Ik ga nog wat met de lampen setup spelen haar in de hoek zitten en dan twee zijkanten belichten in hoek in plaats van tegenover elkaar en meer de wand gebruiken zodat er meer energie in de buurt van de plant rond botst en dan elke dag 1 maal draaien. Want ja efficient is dit niet :p maar wel plezant.. En één van de latere kweken dit jaar zal ik bewijzen dat ik het ook kan, een strak veldje toppen maken, kheb trouwens al een foto in de thread die het toont.

IMG_1748889677527.jpg

Comment

• Rreppellsteeltjam
            Editing a comment
            Je oogst nog steeds tak voor tak, takke.

Mits de scrog juist is uit gevoerd.

• Takketoelli
            Takketoelli commented
            Editing a comment
            Is meer Toelli voor Toelli is mijn ervaring
            😀

• Fenderbender
            Fenderbender commented
            Editing a comment
            Takketoelli ja je hoeft het niet met netje te doen, je kan andere manipulaties gebruiken, maar t'is gewoon als je efficiënt gebruik van de led wil maken moet je alles binnen de optimale licht zone houden en dan krijg je idd uniforme dikke toppen.
        Bezig...
        X