Mededeling

Collapse
No announcement yet.

1e (binnen)kweek; 1x Big Bang Autoflower in zelf gebouwde kast.

Collapse
Dit topic is gesloten.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

Re: 1e (binnen)kweek; 1x Big Bang Autoflower in zelf gebouwde kast.

oke bedankt voor de info!
    nou nu weet ik vrijwel zeker dat ik een hps aan ga schaffen!
    alleen wacht ik wel tot volgend kweekje.

succes met je pp-tjes!

Comment

Ja dankje

Denk je aan je afzuiging?
      Je gaat anders problemen krijgen met de temperatuur in je kweekruimte en je buren.(en dus ook de petten)
      Zelf heb ik van een maat een ufo met een giga-filter gekregen en een fancontroller.
      Met je fancontroller kun je de ufo traploos dimmen zodat je de temperatuur kunt regelen.
      Mijn filter is dan wel veels te groot maar beter te groot dan te klein.
      En wat ook nog erg mooi is, is dat je met een 70 watt kit niet zo heel veel warmte produceerd, zodat je de afzuiging niet zo hoog hoeft te zetten.
      En dat scheeld dan weer in het geluid.
      Mijn kasje staat namelijk in mijn grote klerenkast op de slaapkamer.
      Aangezien ik veel mensen over de vloer heb die niets mogen weten is het zo mooi verborgen.

Veel sucses ermee

Comment

ja nu je het zegt..
        daar had ik nog niet eens aan gedacht!

nou dat word nog een hele klus dan, die volgende kweek!
        maarja, ik heb nog wel een paar weekjes he

oh een kast in een kast!
        dat is slim!! hahaha

bedankt!

Comment

250 watt HPS een tip?

LV hoog houden op dit moment, schiet hij omhoog!

Comment

ja ik denk dat ik dan voor de middemoot ga, een 150W HPS

maar, de LV hoog?
            ik zit nu rond de 55% ik dacht dat hij nu al iets minder nodig had? ik zal is kijken of ik het omhoog kan krikken!
            bedankt voor de tip!

Comment

update;
              Dag 18

het gaat niet zo lekker.. hij word maar bruiner en bruiner!
              ook de nieuwe blaadjes.. ;
              Dag 18.jpgDag 18.1.jpg

en vandaag, Dag 21.
              ik heb ze iets minder water gegeven, dat had al vaker dit probleem opgelost las ik, maar bij mij niet!
              fotootjes;
              Dag 21.jpgDag 21.1.jpg

en een close-up;
              Dag 21.2.jpg

iemand nog tips?
              temp tussen 28 en 22
              lv vaak zo'n 45% en zonder licht 55%..
              af en toe sproei ik mijn kast vol met 'nevel druppeltjes' dan stijgt hij wel even naar de 70 maar binnen een paar minuten is het weer verdwenen..

Comment

Hoi AutoSmoker,
                die zien er niet gelukkig uit kerel.
                temp tussen 28 en 22
                is dit zoals op de foto`s met de meter op de grond?
                Zo ja, hou die dan eens net boven de blaadjes.
                Blaadjes zijn verbrand of verdort door waarschijnlijk teveel water/voeding en een te lage LV.
                Dit kan niet komen door de afstand tot de lampen omdat ze daar niet heet genoeg voor worden.
                Hopelijk gaat het snel beter met ze.

Grt. Polo

Comment

Ik denk inderdaad dat er sprake is van overvoeding.
                  sigpic

Comment

nou dan ga ik maar wat minder water geven..
                    ik geef ze geen voeding, maar er zit heel veel voeding in de aarde waar ze in staan!
                    iemand nog tips?
                    groeien ze hier uiteindelijk doorheen of kan ik het wel bekijken?

ik probeer zo veel mogelijk liefde erin te steken en check ze elke dag meerdere keren!

hartstikke bedankt voor de reacties!
                    zo leer ik ook weer wat

Comment

Ik kreeg ooit de tip hier om je zaadje te planten in 50% potgrond en 50% zandbakzand.
                      sigpic

Comment

oh..
                        ik heb de duurste grond gekocht die ik kon vinden..
                        bom vol voeding en weet ik het veel!
                        misschien niet helemaal gepast..

volgende keer word potgrond! (met zand?)

hartstikke bedankt voor de tip!

volgende keer ga ik het heeel anders aanpakken haha

Comment

Ja dit geld dan alleen voor het jonge plantje. Dus gewoon even naar de lokale zandbak en even zandscheppen. Dan als je het plantje over-pot doe je er je potgrond gewoon bij.
                          sigpic

Comment

oh oke..
                            ja volgende keer laat ik hem even voor groeien enzo!

maar zou je misschien op een rijtje kunnen zetten wat ik nu (volgens jou) het best kan doen?
                            even droog laten staan? overpotten naar gewone potgrond? dode blaadjes afknippen?
                            ik raak namelijk een beetje in de war door al die info die ik lees de hele dag..

alvast bedankt!

Comment

Persoonlijk denk ik (vanuit gaande dat je 'normale' potgrond gebruikt) dat je je plantje gewoon moet laten zoals die nu is. Dode bladeren worden niet levend en je plant zal toch eens in de tijd water nodig hebben. Ik zou dus gewoon door gaan zoals je nu bezig bent omdat overpoten op dit moment cruciale gevolgen kan gaan hebben omdat het plantje gewoon teer is in deze status.

Mocht het je interesseren, mijn potgrond heb ik gekocht bij de EM-TE voor 1euro voor 20L. Dit is hoe de grond is samen gesteld, misschien wel interessant dat we dat kunnen vergelijken met elkaar. Omdat je de duurste grond had gekocht.

Samenstelling
                              Teelsubstraat - Potgrond

Universele potgrond op basis van tuinturf, groencompost en meststoffen.

Waarborgen:
                              Droge stof: 25%
                              Organische stof: 20%
                              pH (Water) zone 5,0-6,5
                              Electrische geleidbaarheid (EC): 500 µS/cm

Meststoffen: samengestelde meststof
                              NPK 14-16-18, 1.0 kg/m³

Hier een foto van hoe de planten er bij staan door ze eerst in 50% zandbak zand/50% EM-TE potgrond te doen en ze uiteindelijk over te potten naar 100% potgrond:

plantenkast.jpg

EDIT: Laat nog is een foto zien van hoe de baby er nu bij staat.
                              Last edited by Farming; 22 August 2011, 02:00.
                              sigpic

Comment

oh oke,
                                maar ze staan niet in normale grond..
                                onderaan heb ik 10l bemeste grond (weet niet precies wat)
                                en daarop heb ik 10l andere grond gestopt..
                                ik weet niet meer welke maar het was de duurste die ik kon vinden, zat geen mest in en genoeg voeddingsstoffen voor 6 maanden!

misschien dat dat iets te veel is geweest?

zou het misschien toch een beter idee zijn om 20l bij de em-te te halen en zo snel mogelijk over te potten?

bedankt voor de geduldigheid en het beantwoorden van mijn vragen!
                                je plantjes zien er mooi uit!!!

EDIT: de eerste 10l is ook gewoon goedkoop van een supermarkt en ik denk niet dat het aan die andere 10 ligt, want ik het er nog eentje in me raamkozijn staan in alleen die dure grond en die ziet er best gezond uit, en een vriend van me heeft ook alleen die dure grond gebruikt en zijn BB autoflower is letterlijk 5 keer zo groot! (in dezelfde tijd)

EDIT: de foto's!
                                ik heb er een paar bakken water omheen staan, ze staan niet tegen de plant ofzo, die bak is groot genoeg!
                                dit om de LV iets op te krikken, er staat ook een klein ventilatortje op me plant/ de lampen.
                                LV was rond de 45% met lichten aan en nu met die bakken rond de 60% met lichten aan!

foto's;
                                Hulp foto 1.jpgHulp foto 2.jpgHulp foto 3.jpghulp foto.jpg

de nieuwste blaadjes zijn nog mooi groen, maar erg klein..
                                de middelste temp op het metertje is die van het zwarte dingetje en de bovenste + de LV meet hij zelf.
                                de lampen staan nu 12:45 uur aan, vanaf 20:00 gister.
                                Last edited by AutoSmoker; 22 August 2011, 08:44.

Comment

Bezig...
                                X