Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Takketoellies Farm

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

Goedemorgen vrienden en vriendinnen van de kweek!

Drukdrukdrukdruk

Maar we zijn bijna klaar. Gisteren de laatste wiet geknipt en ter drogen gehangen. Het is een superoogst geworden, ik ben ondanks twee mislukte dames erg tevreden

Er volgen nog wat smaakverslagen ter zijner tijd, eerst moeten ze nog ff wat rijpen

Bedankt voor het volgen en de input!

Iedereen is welkom voor de volgende ronde:

Goedenmorgen vrienden en vriendinnen van de kweek!! :smileys-coffee: Nieuwe ronde, nieuwe kansen. Nieuwe soortjes, oude soortjes. Barney is mijn boer Leuk man :-) De nieuwe lichting heeft een kleine vijf weken mogen voorgroeien in het voorgroeikastje voor ze de Tententuin ingingen Week 1 Week 3 Week 5 En

Grote G​​​​​​​roeten!!
    "Alles gaat goed, en anders doe ik wel alsof" - Takketoelli
    "Wat er ook gebeurt, altijd blijven lachen" - Bassie
    "Ajeto" - Buurman en Buurman

Comment

• Bobledsgrow
      Bobledsgrow commented
      Editing a comment
      Dat is heel mooi
      Op naar een nog betere met 6 toppers👌🏽

• Babz
      Babz commented
      Editing a comment
      Ahh fijn man. 😊

CRITICAL KUSH

20250311_092856.jpg
    Megaopbrengst, geweldige geur. Plakt als de neten. Maar nog net niet droog genoeg

20250311_092904.jpg

Blije kweker

Comment

• Takketoelli
      Takketoelli commented
      Editing a comment
      Citrus ja, heel sterk! Kwa geur, smaak heb ik nog niet geproefd. Morgenvroeg, de eerste proef ik het beste, liefst met een dynavap

• Flip Hasjkip
      Flip Hasjkip commented
      Editing a comment
      Lekker man, laat ze smaken!

• Takketoelli
      Takketoelli commented
      Editing a comment
      Danke Flip!

Dus

Effe stoer doen

20250314_160842.jpg

Potverdorie geen lege pot meer over

5 potten Critical Kush
    4 potten G13 Haze
    2 potten LSD
    1 pot Shiskaberry
    1 pot Purple Kush

Dat zijn de rook of beter gezegd vapewietjes. De rest is voor olie, boter of droogijshash:

1 pot OG Kush
    1 pot Blue Sunset Sherbert
    1 pot Shiskaberry knip
    1 pot Critical Kush knip

Er is ook al zeker een halve pot opgedampt

Super opbrengst, en ook wel weer eens leuk om alles ineens te oogsten. Zie je de totale opbrengst voor de verandering

Over een paar weken komen de smaaktestjes!

Comment

• Babz
      Babz commented
      Editing a comment
      Welverdiend! 😊

• Corleone1933
      Corleone1933 commented
      Editing a comment
      Mooie voorraad, geniet ervan

• Takketoelli
      Takketoelli commented
      Editing a comment
      Geduld is een schone wiet!

En genieten doen we!

Al weken damp ik thuis alleen nog maar de graveda ballvape, super ding

Vandaag weer eens de volcano aangezet, om eens de LSD en Critical Kush te proeven uit een zakje

20250314_201322.jpg

Fokking hell wat slaat dat ding in zeg, niet normaal!!

Het is net zoals met een puurpijp als je een tijd jointjes hebt gerookt. Ineens knuppelstoned door de andere manier van toedienen

Wat goed man

Comment

• Highrider
      Highrider commented
      Editing a comment
      Ondanks de lagere temperatuur weer helemaal tevreden?

• Takketoelli
      Takketoelli commented
      Editing a comment
      Met de grotere kamer en een kwartiertje voorwarmen komt er een flinke damp uit, op de hoogste stand 9. Normaal had ik dit met kleine kamer en stand 7

Maar kwa effect is ie er weer hoor, wel dubbel de wiet

Wiettest!!

.

Het gaat mij als kweker om vier dingen bij een wietje:

Geur
    Smaak

Effect en

Uiterlijk

Ik denk dat dat bij iedereen hetzelfde is. Opbrengst boeit niet, zolang je maar uitkomt tot de volgende oogst, rest is meegenomen

Geur heb ik geen invloed op, maar de rest kun je een beetje naar je hand zetten
    Smaak kun je lekkerder maken door lang genoeg te spoelen en goed te curen
    Effect is te beinvloeden door te oogsten bij melkie of amber
    Uiterlijk door geen tumbler en droognetten te gebruiken

Een goede zaadboer zorgt voor de rest

SHISKABERRY

20250402_133501.jpg
    Eerste keer dat ik deze gezet heb, en ze is iets vroeger geoogst dan ik normaal doe wegens voorraadissues.
    Ondanks dat is het een fijn wietje geworden!

20250402_133439.jpg
    Bij het openen van de pot komt een wat neutrale geur vrij. Als je echt je best doet ruik je een bessen iets. Beetje zoet ook. Maar niks uitgesprokends zeg maar

20250402_133356.jpg
    Uiterlijk is erg goed; de toppen zijn compact en hebben erg mooie paarse tinten. Ze zitten vol met melkie trichjes, weinig amber. Het ziet eruit als een fijn eerlijk lekker potent wietje!

20250402_133345.jpg

De smaak is net als de geur eigenlijk. Ik denk iets van bessen te proeven, met een heel aardse smaak. Bosbessen is misschien wel een betere beschrijving. Niet zo sterk of bijzonder, maar wel gewoon een lekker wietje

20250402_133407.jpg
    Ze geeft een fijne actieve stoned. Komt ook omdat er meer melkie inzit dan ik normaal heb. Een wat milder indica effect, minder bankplakapathie. Het is gemakkelijk om op dingen te concentreren, mijn gedachten dwalen niet zo erg af en ik blijf bij de les. Met gitaarspelen kloot ik niet zomaar ff wat aan, maar krijg ik echt zin om dingen uit te gaan zoeken. Urenlang. Gilmour is the shit op dit moment

20250402_133426.jpg

Dus
    Een prima wietje om de dag mee te beginnen, in het algemeen niet zo bijzonder. Ze blinkt nergens echt in uit maar het is gewoon een fijn goed wietje.

Drie van de vijf stonetjes!

​​​​​​​
    .... .... .... .... .... .... .... .... ....

Binnenkort meer!

Grote Groeten!!

Comment

• Jack Spliff
      Jack Spliff commented
      Editing a comment
      Yup, gitaar spelen en eentje blowen altijd een leuke combinatie. Leuk te horen dat er hier nog spelers zijn 😉
      En Gilmour...Goede smaak. Gek van Pink Floyd. Laat het smaken👌

• Takketoelli
      Takketoelli commented
      Editing a comment
      Ik ga van de week aan echoes beginnen

• stef273
      stef273 commented
      Editing a comment
      Mooi wietje hoor! Leuk dit soort verslagen. En kudos voor je muziek smaak

Wiettest!

Deze keer de LSD. Dit soortje heb ik al vaker gekweekt, ik denk zo'n 4-5x. De ene keer is ie beter als de andere, maar in het algemeen en ook zoals nu altijd een goed wietje

20250403_094747.jpg
    Ze heeft wat voedingsperikelen gehad tijdens de hele kweek, maar daar heeft ze zich niet zoveel van aangetrokken gelukkig

20250403_094729.jpg
    Met het opentrekken van de pot komt een lekkere maar neutrale wietgeur vrij. Ik kan er echt geen andere benaming aan geven als 'wietgeur'. Wel een lekkere wietgeur. En neutraal.
    Dus

20250403_094540.jpg
    Uiterlijk is vrij goed: de toppen zijn een beetje open van structuur. Ze heeft ook wat echte fluffie toppen geleverd maar in het algemeen zijn ze sowieso vrij open. Makkelijk open te breken. LSD schijnt een goede schimmelresistentie te hebben, wat mede komt door die open structuur
    Er zitten flink wat trichjes op, maar ik heb in het verleden wat dat betreft veel betere LSD oogsten gedraaid
    Ze was een ontzettende knipbitch!

20250403_094549.jpg
    Smaak is oke, maar niet zo stevig. Heel standaard zeg maar, niks bijzonders. Maar daardoor wel een hele fijne standaardwiet voor de hele dag. Als je eens lekker wilt genieten van een superlekker bijzonder wietje moet je deze niet nemen, maar juist tussen die momenten in
    Net als de geur kan ik de smaak maar lastig plaatsen. Tis gewoon een fijn lekker doorsnee wietje wat dat betreft; niks mis mee, niks bijzonders

20250403_094707.jpg

LSD staat bekent om de wat hogere thc gehaltes en een stevige stoned. Dat is nu niet anders! Het is een echte indica, een bankplakker die je geestelijk creatief maakt. Gewoon een uurtje in gedachten verzonken zijn, lekker met jezelf discussiëren enzo. Maar ook heel vaak het onderwerp kwijtraken en daar van balen, omdat het zo'n tof onderwerp was. 'Gvd, waar had ik het net ook alweer over?'

Ik ben ook van mening dat ie pijnstillend is voor mijn ontstekingen. Je wordt erg relaxed en zen van deze wiet, en samen met de geestelijke dwalingen vergeet je de pijn gewoon
    Het maakt ook niet zoveel uit als je een dag op de bank moet blijven liggen met deze wiet

20250403_094555.jpg

Drie van de vijf stonetjes!

.... .... .... .... .... .... .... .... ...

Dus
    Een fijn wietje die ik waarschijnlijk altijd wel zal blijven zetten. Soms subliem, nooit teleurstellend. Zoals altijd met Barney!

Grote Groeten!!

Comment

• Hork
      Hork commented
      Editing a comment
      Hele mooie compacte toppen! Veel rookgenot gewenst!

• Grow Co
      Grow Co commented
      Editing a comment
      Fijn verslagjes weer dat je maar vaak van onderwerp mag verschieten 😶‍🌫️

Wiettest!!

Daar zijn we weer, dit keer met de BLUE SUNSET SHERBERT en de OG KUSH

20250409_123457.jpg

Aan de start van deze ronde was mijn ph meter kaduuk gegaan, wat vooral bij deze twee dames voor voedingsperikelen zorgde. Ze kwamen daardoor niet tot goeie ontwikkeling, mijn eigen schuld dus

Maar je ziet het al op de label staan; olie. Ik ga deze wiet niet eens proeven, niks. Ik heb genoeg 10x betere wiet Enigste waar ze nog goed voor zijn is olie

20250409_123625.jpg
    Das erg jammer, maar ook wel fijn. Ik hoef nu geen toppen van de goeie wiet te gebruiken voor olie. Lastige keuze altijd. Ik heb die olie echt nodig soms, maar een goeie wiet doe ik liever dampen! Nu hebben de dames die keuze voor mij gemaakt

20250409_123639.jpg
    Dus ik heb ze kurkdroog laten worden, een paar dagen in de volle zon en je kunt het vergruizen zowat
    Bewaren voor de volgende oliebatch!

20250409_123651.jpg

Eén stonetje. Oliewiet blinkt in niks uit eigenlijk, alleen in potentie. Zelfs van de meest mislukte (moet wel melkie/amber zijn) plant kun je een supergoede olie maken, al zal die meestal niet smaken. Maar ik moet de eerste lekkere wietolie nog tegenkomen, het is altijd goor

20250409_123525.jpg 20250409_123537.jpg

Vandaar ook de capsules, dan proef je er niks van.
    De boertjes die je daarna moet laten wel, en die zijn weer erg lekker!
    De wondere wereld van de wiet

Grote Groeten!!

Comment

• Hork
      Hork commented
      Editing a comment
      Alzheimer je kan contact opnemen met BMC en hen je situatie voorleggen, desnoods copy + paste je in de mail wat je hier hebt gepost.

• Alzheimer
      Alzheimer commented
      Editing a comment
      Hork dank je! ik durf alleen niemand iets te sturen met de info van deze site erbij want dan kunnen ze zo naleze dat ik thuis plantjes heb gehad. wellicht overdreven maat ik wil gezeik voorkomen. heb al teveel aan mn hoofd.

• Takketoelli
      Takketoelli commented
      Editing a comment
      Ga het in ieder geval proberen, als er iemand is die het kan krijgen ben jij het denk ik wel!

Wiettest!!

Ik behoor tot de Indicafanatica, al sinds ik begonnen ben met blowen. Ik hou wel van die stevige bankplakkende wiet. Maar er zijn van die momenten dat je actief moet blijven, wat scherper van geest wilt zijn en dat je gewoon geen zin hebt om te plakken

Op die momenten damp ik graag een Sativadiva. Lekker stoned maar toch actief. Perfect voor het hutje poetsen, of om boodschappen te doen. Dingen waar je de gedachten bij moet houden enzo. Actief zen.
    Dus iedere ronde zet ik er minstens eentje, dit keer de

G13 HAZE
    20250418_084711.jpg
    Nummer 13. Wat zal er met de eerste 12 zijn gebeurd?

Goed
    Eerste keer dat die in de Tententuin heeft gestaan, en zeker niet de laatste. Nog zeker twee keer zegt mijn zaadvoorraad
    Het was een gemakkelijk te kweken dame, ik kan mij geen bijzonderheden herinneren

20250418_084946.jpg

De pot opent met een lichte plop en er komt een lekkere maar vrij neutrale uitnodigende geur vrij. Er zit iets zoets in, en iets bloemigs. Geen pot die je opent om effe een lekker wietlucht op te snuiven, maar toch uitnodigend genoeg om eens te proberen

Het is een echte nieswietje; ik nies letterlijk iedere keer als ik deze wiet damp. Dat is een heel goed teken! Nieswiet is altijd wel goeie wiet!!

20250418_084841.jpg
    Het zijn redelijk stevige toppen, niet hard maar toch wel compact. Veel amber, hele velden vol! Je ziet een lichtgouden gloed over de toppen schijnen bij het juiste licht. G13 Gold zeg maar
    Verder een mooie groene kleur met lichtbruine pistels

20250418_084908.jpg
    Smaak is eerlijk gezegd niet zo bijzonder, maar ze is erg mild voor de keel.
    Lang gespoeld omdat er maar geen amber kwam, en ineens zat ze bomvol
    Beetje zoet en wat fruitigs. Niks speciaals, onopvallend gemiddeld

20250418_084836.jpg
    Waar ze echt in uitblinkt is het effect: een heerlijke actieve creatieve stoned. Geen afdwalende gedachten maar echte diepe concentratie. Er telt nog maar één ding, datgene waar je mee bezig bent
    Een echte sativadiva dus maar bij een wat grotere hoeveelheid kan je flink stoned worden en kan een bank nog wel eens gaan plakken!
    En ik moet deze liefst niet s'avonds roken want dan val ik nauwelijks in slaap. Maar dat kan ook weer handig zijn bij feestjes ofzo

Drie stonetjes!

20250418_084852.jpg
    Al met al dus een goed wietje maar vrij gemiddeld. Ik had iets meer verwacht van deze strain; je hoort en leest er toch veel over. Smaak en geur vallen een beetje tegen maar dat maakt ze wel weer goed in effect. Het is echt een lekkere stoned, kan het niet beter zeggen

Grote Groeten!!

Comment

• Takketoelli
      Takketoelli commented
      Editing a comment
      Ik kreeg die niet afgebloeid, ging vanalles mis. Heeft voor een sativa kweektrauma gezorgd
      Nu lukken de sativa's wel, en ik heb nog één jack herrer zaadje. Wie weet ooit
      Duur!

• stef273
      stef273 commented
      Editing a comment
      Ja zeker duur. Nou is dit wel het moment om ze te kopen met de 40% korting. Maar ja, heb nog paar zaadjes van gh liggen . Dus wie weet ooit. Met de 420 korting in 2027:p

• Takketoelli
      Takketoelli commented
      Editing a comment
      Ik heb ze toen ook gehaald op 420
      Er zijn twee momenten in het jaar dat ik zaadjes koop: 420 en black friday

Wiettest!!

Ik hou van stevig smakende wietjes. Zo'n wietje waarvan bij de eerste hijs letterlijk je speeksel gaat stromen; een wanhopige poging van je lichaam dat alles op alles zet om al die heerlijke smaakmoleculen op te vangen. Voor mij waren dat bijna altijd de skunk soorten die dit voor elkaar kregen, wat dus lange tijd mijn favoriete soort was. De laatste jaren is daar langzaam de Kush voor in de plaats gekomen

20250424_095552.jpg
    Iedere ronde staat er nu een Kush in de Tententuin, dit keer de CRITICAL KUSH van Barneys Farm. Een indica dominant soortje met een hoog thc gehalte

20250424_095617.jpg
    Bij het openen van de pot ruik je het meteen: sinaasappel

En niet zo zuinig, echt een hele lekkere zoete sinaasappel. Je kon dit al tijdens de kweek goed ruiken. Nu met curen wordt die geur met de tijd alleen maar sterker, alsof er nu ook sinaasappelzest bij zit. Het is een erg overheersende geur, en ik ruik dan ook verder weinig andere geurtjes aan de wiet. Geen nieswiet

20250424_095648.jpg
    Hele mooie compacte toppen, bomvol trichjes. Mooie lichtgroene kleur met een amber gloedje....dat samen met die geur...... hmmmm erg uitnodigend!

20250424_100026.jpg

Smaak is zoals te verwachten erg sinaasappelig maar er zit stiekem veel meer in. Na de sinaasappel is er iets peperigs lijkt wel, een sterke grondsmaak ook. Heel Kushie. Peperige bossinaasappel. Errug lekker!

20250424_095741.jpg
    Je moet wel van sinaasappel houden. Ik vind het een heerlijk wietje, maar toch gaat ie na een paar dagen wat vervelen. Verandering van wiet doet blowen, iedere eerste keer is waanzinnig lekker!

20250424_095844.jpg
    Dan het effect. Nou, effect is er hoor. Ik wordt ongelooflijk stoned van deze wiet, niet normaal. Je haalt bij wijze van de bank niet eens, het is direct plakken waar je staat. Om vervolgens erachter te komen dat je na een kwartier ofzo nog steeds daar staat; letterlijk van de wereld
    Dan weer bedenken wat je van plan was te gaan doen, om vervolgens erachter te komen dat je na een kwartier ofzo nog steeds daar staat; letterlijk van de wereld. Dan weer bedenken.... enfin

20250424_095941.jpg
    Geestelijk creatief, lichamelijk apathisch. Als je hier de dag mee begint komt er niet zoveel meer terecht van je plannen die dag

Vier van de vijf stonetjes!

20250424_095820.jpg

Ik ben enorm streng geworden, een paar kweekjes geleden was dit zonder twijfel vijf stonetjes. Andersom heb ik ooit vijf stonetjes gegeven aan wat nu nog geen drie zou krijgen. Soort van evolutie

20250424_095729.jpg
    Waanzinnig fijn wietje, een van de beste Kush die ik ken. Enigste minnetje is dat de smaak mij toch na een tijdje gaat vervelen. Heel klein minnetje. Echt klein

Grote G​​​​​​​roeten!!

Comment

• Rreppellsteeltjam
      Rreppellsteeltjam commented
      Editing a comment
      -6.5!!

En dan ook nog die schoenen.

• Takketoelli
      Takketoelli commented
      Editing a comment
      Vroeger ook nog een beugel. Ik werd duchtig gepest ja. Basisschool was echt kut. Zonder gein
      Maar dat maakt niks meer, mijn wraak was heel zoet

• Rreppellsteeltjam
      Rreppellsteeltjam commented
      Editing a comment
      Je bent een snoep fabriek begonnen!?

Wiettest!!

Er zijn voor mij eigenlijk maar twee boeren: Barney en Sensi. Twee rondes geleden heb ik Sensi gezaaid, en er was er eentje niet opgekomen. Ik kon ook het zaadje gek genoeg niet meer vinden, dus heb ik het hele potje in de mengemmer gegooid
    Die grond deze ronde weer gebruikt, en ze greep haar kans! Ongelooflijk toevallig dat ze op de goede diepte terecht kwam om uit te kunnen komen

Als enigste Sensi tussen alle Barneys had ze wat te bewijzen. Het is een waanzinnig wietje geworden!
    Helemaal zeker ben ik niet, maar als ik alles op een rijtje zet moet dit wel een Purple Kush zijn

20250502_152344.jpg Dus

20250502_152331.jpg
    Vrijwel meteen als je de pot opent ruik je een heerlijke zoete wietgeur. Bloemetjes, nektar. Honing bijna. Als een bosweide in bloei, erg complex. Superlekker. Dit is een pot die ik wel eens open alleen om ff de geur op te snuiven

20250502_152222.jpg
    De wiet is mooi groen van kleur en zit bomvol met trichjes. Veel amber. Goed compact en je ziet dat het een erg potent wietje is. Samen met de geur erg uitnodigend!

20250502_152227.jpg
    De smaak is als de geur maar dan nóg geconcentreerder. Vooral de eerste hijs is erg lekker. Bloemetjes, veel bloemetjes met een sterke aardse kush ondertoon. Vol verbazing neem je een tweede hijs; ze is echt zo lekker! Na de derde hijs wil je niks anders meer. Echt een superlekker wietje, en ook nog eens erg mild voor de keel!

20250502_152303.jpg
    De stoned van deze wiet is heel stevig, misschien wel té stevig. Ze is zo lekker dat je er van blijft roken, en dan wordt je me toch een partijtje stoned.... abnormaal. Een enorm potent wietje!

Super voor de dynavap; een microdosering met een fantastische smaak, heel mild en je bent vertrokken voor een paar uur. Erg veel slap ouwehoeren is ook een bijverschijnsel, net als de vreetkick. Ik eet mij bijna misselijk met dit wietje

20250502_152258.jpg

Vijf van de vijf stonetjes!!

Ech wel, wat is dit een fijn wietje zeg. Toch bijzonder hoe dat gaat soms; je gaat voor een ronde Barney, en als een klein wonder komt er een Sensi bij die uiteindelijk de show steelt

Ik heb haar gelollypopt, of lollygepopt () dus één grote hoofdtop. Interessante kweekmethode op zich, misschien ooit als ik eigen zaad heb gemaakt

20250502_152241.jpg

Nou, dit was de laatste dame die beoordeeld moest worden van deze ronde. Dus dit verslag is nu echt afgerond. Bedankt voor het volgen, alle input en de likejes!!

​​​​​​​
    Grote Groeten!!

Comment

• giinnoo
      giinnoo commented
      Editing a comment
      Vond die inderdaad ook altijd fijn, van zamnesia vind ik de schaar te groot/grof.

• Alzheimer
      Alzheimer commented
      Editing a comment
      mooi verslag man. als ik ooit weer een plantje kan zetten wordt het zeker een kush

• Takketoelli
      Takketoelli commented
      Editing a comment
      Danke Alzheimer!
      Critical Kush van Barney of Purple Kush van Sensi
Bezig...
X