Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Kwartetje Triefel

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

Dag 109/115
    Twaalf-twaalf dag 72
    Oorspronkelijk geplaatst door Highrider View Post
    Freddy'sHaze&Sugarpunch hebben enorme lange benen gekregen en hierdoor een paar dagen op 20cm zon afstand gestaan zonder gezanik
    20250329_154141.png
    Jaa niet dus, te vroeg gejuicht! Sugar geeft ook enkele banaantjes en is 2 weekies eerder dan gepland om gegaan. Op het oog leek ze ook een beetje stil te staan. Sorry, ik ben jullie vergeten voor het laatste overzicht en als een malle gaan knippen. Heb wel een nieuw aangezicht, mooi om het verschil tussen scrog en niet scrog te zien.
    20250329_145738.jpgVoor de zekerheid na deze ronde "lichtlek-onderzoek" uitvoeren, al vrees ik toch dat ikzelf de kloozak ben geweest en de lampen er gewoon te dicht op heb gehangen.
    30cm afstand is waarschijnlijk te gek met 2 lampen naast elkaar. Zowel 1 banaantje uit madame Choco als Diesel moeten plukken. Te veel kruislicht en daardoor meer hotspots? Moet dat LUX appie die ik had maar weer is opzoeken. Mag nog een geluk hebben dat er niks bestuift is en dat choco en diesel iets robuuster van aard zijn. De Choco en de Diesel toch wel gewoon heerlijk.
    Kleine Diesel geeft de dikste toppen.
    Choco blijft beetje bij beetje ook lekker door stapelen in der toppenzee.

Weertje
    Temperatuurtje: 18°C - 27°C
    LV: 20% - 49%
    Zonnetje: 12/12hr, 2×100W SF, 2x26W TbloeiLed.
    Zon hoogte: 35 cmSF, 30cmTbloeiLed.
    Afzuigertje: 30%
    Attached Files
    Last edited by Highrider; 29 March 2025, 20:29. Reden: Weertje & verse aarde, nieuwe ronde: potgrond supermarkt, turfgrond bouwmarkt, perliet, zeeschelpenkalk, lavameel, wormenpoep, guano, biobizz pre-mix, A.R.T.S. granules in een potje.

Comment

• Highrider
      Highrider commented
      Editing a comment
      Dan ben ik helemaal met je eens Grow Co, alleen dan geeft ze der dikste toppen!
      Last edited by Highrider; 29 March 2025, 19:09.

• Hork
      Hork commented
      Editing a comment
      Zonde man, Zo'n mooi kweekje. Hopelijk houd je nog genoeg over! Heb 't vaker gelezen dat er nogal wat hermafrodieten tussen Sannie's genetica zitten. Had Sannie hier op het forum niet zelfs een bijnaam die daar naar verwees?

• Highrider
      Highrider commented
      Editing a comment
      Hork De bijnaam ken ik niet.
      Sugar staat er ook zeker wel om bekend ja, 1 van der voor ouders was perongeluk herma.
      Maargoed freddy heeft 6x zoveel last gehad van dezelfde klotuh, die heeft Sannie niet gekweekt maar Friedie (dutch passion). Laten we nog maar even van mijn eigen stommiteiten uit gaan
      Last edited by Highrider; 29 March 2025, 19:24.

Jeetje, jammer van die bananen en vroege oogst! Die Sugar Punch vond ik een van de lekkerste soortjes die ik van Sannie destijds gekweekt heb (Naast Shackzilla en Killingfields). Niet de grootste opbrenger, maar mierzoet, en met geluk zat er een roze tussen. Was ook echt zo'n soortje die je niet zomaar onopgemerkt in je broekzak kan doen want de geur gaat door alles. Hopelijk komt daar na drogen/curen nog wat van terug. Juweeltje! Hopelijk ga je niet nog meer vinden en blijft de rest gespaard!

Comment

• Highrider
      Highrider commented
      Editing a comment
      De eerste keer dat ik sugar kweekte werd ze knal roze/paars, met knippen heb ik al het kleine grut weg gegooid. Na het roken van het eerste jointje, had ik spijt als de haren op mijn hoofd. Zooo zoet proef je ze nergens idd, ik was bijna de kliko ingedoken! Hoop dat der stekkie aanslaat en ik der door kan kweken om nog een keer mooi af te bloeien. Dit was het laatste zaadje van Sannie, hoop van harte dat het mijn eigen schuld is dat ik der verneukte, anders ga ik weer een herma kweken.
      Ik mis herijuana ook zo, mijn laatste zaadjes en stekkies zijn door een ongeplande ziekenhuis opnamen allemaal de pijp uitgegaan.

• Worms and Watts
      Worms and Watts commented
      Editing a comment
      Highrider Ja jammer hoor dat Sannie van de aardbodem lijkt verdwenen. Hij had mooie soortjes, en was een echte liefhebber van organisch kweken en sativa's. Veel moderne soortjes is toch meer indica/hybrid gericht, af en toe lanceert zo'n breeder wel een sativa dom of een haze, maar Sannie had juist zijn focus sterk op die sativa hoek en daar zaten soms echte parels tussen. Zou wel weer zo'n breeder willen vinden met veel sativa haze.

Hoop echt dat het lukt met je stek, bijzonder plantje.Je hebt wel de zomer voor de deur, je zou m meerdere keren kunnen stekken en van het gezondste stekje een verse moederplant maken, in de hoop dat van gezonde verse nieuwe stek alle 'oude stress' eruit is. En het zomertje verder puur toezicht houden op die paar overige stekjes of die zich nog tot herma gaan ontwikkelen of niet (misschien zelfs beetje express stressen), zonee, dan heb jij alvast dat gezonde moedertje apart staan.

• Highrider
      Highrider commented
      Editing a comment
      Worms and Watts Jaa potver, de echte moeder staat al buiten in een klikozak. Zit nog een heel klein topje aan, misschien als ik er morgen binnen haal en overpot kan ik der nog redden en reveggen. Ik had natuurlijk meer stekkies genomen, maar door plaats gebrek zijn deze boven de 80watter/niet-autoflower komen staan. Mijn theorie was dat ze zo wel genoeg licht zouden vangen, de praktijk bleek echter een schrale troost. Goed, goed het (voor)groeitentje is weer op en running en zal hopelijk niet meer in bloeimodus geschakeld worden.

Ik heb nog een flesje Gibberellic Acid Spray staan, al is die 2 jaar oud en ben ik er nog niet aan toegekomen om mezelf goed in dat spulletje te verdiepen.

GoeieDaggies 116/122.
    Twaalf-twaalf dag 79 en 65, om-en-nabij.
    20250406_084710.jpgOp het moment dat ik aan de knips voor Choco begin te denken, begint ze nog even te foxytailen enzo.
    Nog maar een weekie op de klauwtjes zitten en dan gaat ze om.
    20250406_084722.jpgBlumaatjes weer geopend. Choco krijgt geen voeding meer, SourDiesel 50/50.
    Onze niet-autoflower blue pyramid de reddende engel van dit rondje.

Weertje
    Temperatuurtje: 23°C - 28°C
    LV: 29% - 48%
    Zonnetje: 12/12hr, 2×100W SF, 2x26W TbloeiLed.
    Zon hoogte: 35 cmSF, 30cmTbloeiLed.
    Afzuigertje: 30%
    Attached Files
    Last edited by Highrider; 6 April 2025, 10:56. Reden: ExperiTentje weer op en running. Geluk is met de domme, toch wedt GuusGeluk op zijn laatste Sugarties. Kiemkracht van de Santa's als van ouds. DutchPassion ook altijd een zekerheidje.

Comment

• Highrider
      Highrider commented
      Editing a comment
      Welkom in farao's tombe, ze geeft geen toppen maar witte zoete piramides. Hare verassing komt zeker op reveg na de oogst.
      Grow Co uuhm is dat zo? Wellicht omdat ze door de kweker al eerder is groot gebracht en de kweker daardoor meer kennis heeft van de stek?
      Zo weet ik nu dat specifiek deze ChocoC een waanzinnige PK vretert is en ze meer dan de aanbevolen hoeveelheid voeding lust. Niet dat ik der gestekt heb, maar ik probeer te begrijpen en op papier te klatsen wat je bedoeld
      Last edited by Highrider; 6 April 2025, 11:04.

• Grow Co
      Grow Co commented
      Editing a comment
      Maatje van mij maakt schakelkasten en besturingen werkte soms voor n broodkweker die gast pakte altijd stekken ver in de bloei geven ze meer maar wel steeds n andere plant pakken t kan maar 3x bij n zelfde plant 🤷🏻‍♂️
      Zelf nooit gedaan moest er aan denken toen ik die Sugar punch in t potje water zag

• Highrider
      Highrider commented
      Editing a comment
      Aah nu snap ik wat u bedoelt.
      Deze zal echter niet afbloeien, ze staat op een 18/6 regime.

Ffe snel om het goed te maken.

GoeiePaasDaggies 113/129.
    Twaalf-twaalf daggies 86 en 72, om-en-nabij.
    Choco Knips!
    20250412_112618.jpg 20250413_172831.jpg
    Freddy leg bij het knipafval in de vriezert, Sugar is gelukkig een stukkie potenter en maakt me wel stoned. Helaas is de smaak wat flauwig en heb ik toch wel een extra jointje nodig.

Daggies 120/136
    Twaalf-Twaalf daggies 93 en 79
    20250420_082526.jpg 20250420_082517.jpg
    Koppies van kleine Sour zijn vast gekneld in het rekje.
    Nog steeds Max dosis alles, Sour in combinatie met zuur kraantjeswater uit de blumaat.
    Lampies op 80% gezet.

Comment

• Takketoelli
      Takketoelli commented
      Editing a comment
      Als ik naar de foto rechtsonder deze post kijk, zie ik een lege plaats linksboven. Die staat nu linksonder.
      Toch?

• Highrider
      Highrider commented
      Editing a comment
      Jaa die staat nu links.
      Sorry ik was in de war omdat ik met deze twee planten alleen nog maar in links/rechts denk, zonder onder en boven. Maar gij is juist en snapt wat ik bedoel

• Takketoelli
      Takketoelli commented
      Editing a comment
      Ik was ook behoorlijk stoned hoor, dan zit er nog wel eens naast

Maar waarom was diesugar punvh niks?
      Last edited by Takketoelli; 21 April 2025, 10:51. Reden: Zei ik het nog verkeerd om... :)

Goeiedaggie zoveel.
    De hoogste tijd om dit bij elkaar geraapte tering zooitje triefel netjes af te sluiten, de zin en motivatie voor een goed dagboek was er niet echt.
    Alle 4 de dames zijn om gegaan met banaantjes in de ó zo mooie bloemetjes, van tering veel bij freddy tot een enkele in SourD. Hoop van die teringlijers met een natte pincet weggeplukt zowat tijdens de gehele bloeiperiode.
    Het goede nieuws; Highrider ken goed plukken, geen enkel zaadje gevonden bij de knips. Ken die gozer toch nog iets goeds doen bij de dames.
    • 32 gram Freddy, Vééél te vroeg geoogst; knipafval in de vriezert. Gevoelig dame'tje.
    • 37 gram SugarPunch, eerder 3, 4 weken te vroeg geoogst dan 2; beetje stoned, beetje smakeloos. Eigen schuld dikke bult.
    • 59 gram ChocoCheeseCake, milky met enkele heldere trichomen weekie of 2 te vroeg geoogst; stoned, goed smaakie. Weinig van de WhiteChoco smaak terug te vinden. Aards&Zoet ofzoiets.
    • 63 gram SourDiesel, volledig milky, weekie te vroeg geoogst; Helemaal knetter, zure afdronk. Prima alledaags normaal weedje qua smaak.
    20250426_002549.png 20250515_111131.png
    ----ChocoCheeseCake -------------------- SourDiesel

114 gram niet autoflower BluePyramid in de bonus, ook al mogen we deze dame eigenlijk niet meetellen. Wat wel een auto had moeten zijn, is uitgebloeid tot een prachtige vette fem.
    Begonnen onder 80watt secret jardin strips in het stekperitentje (bloeiregime 14/10). Uiteindelijk af mogen bloeien onder gedimde SpiderFarmers(12/12).
    20250524_152145.jpg

Prachtige reddende engelen weed.
    Proeft zonder te curen al meer naar WhiteChoco dan de ChocoCheeseCake.
    Highrider heeft er daarom een nieuwe opdracht bij gekregen
    --> vind Chocolate tai zaadjes.

Het was weer een fock op van jewelste. De heilige lamphoogte zal niet snel meer overschreden worden in de tentjes van Highrider.
    Aan het einde toch weer wat lekkers te roken en wat potjes gevuld, ook weer een heel hoop wijzer geworden.

Ps.
    SugarReveggie toch overleden, niet gek als je der eerst 3 nachten buiten in een vuilniszak zet.
    Sugarstekkie liet na weken lang wachten eindelijk een worteltje zien. Een weekie later heb ik der in de aarde gestoken en houd ik nog steeds mijn vingers gekruist.
    20250529_143931.jpg

BluePyramid op naar reveg.
    ChocoCo al vol in reveg, al is zij inmiddels niet meer nodig na het proeven van de niet gecurede BluePyramid. Critical&KosherChocoKush als back up voor de huidige nieuwe lichting in de grote tent.

Nog even 2 strips naar boven gooien + ouwe nieuwe marshydro TS1000 er in, filter er uit en het StekperiTentje doet weer 100% waar die voor bedoeld is.
    Last edited by Highrider; 29 May 2025, 21:07.

Comment

• Highrider
      Highrider commented
      Editing a comment
      Haha niks expres hoor! Het is gewoon jaloersmakend hoe jij die koppen zo nu en dan tegen de lamp aan kan kweken.

• Rreppellsteeltjam
      Rreppellsteeltjam commented
      Editing a comment
      Dat komt omdat het gbars zijn.

• kelderkastje
      kelderkastje commented
      Editing a comment
      Weinig andere lampen die 5 cm boven de toppen kunnen inderdaad.

Gevonden; 100jaren plan begint iets meer vorm te krijgen.
    20250620_120019.jpg
    Thaise Chocola
    The Sativa Chocolate Thai is a powerful plant with a slender structure and with leafy and airy buds with pleasant aromas of chocolate and coffee. Thai Chocolate began to be marketed in the 1960s and some presentations were similar to Thai stick and Laos, buds held around a bamboo stick.

20250620_122330.jpg
    Ik voel een leuk projectje aankomen met de plantjes van Cees op de zolderverdieping .
    SM1 - F8, Vrouw?
    SM2 - F8, vrouw?
    SM3 - F8, man!

Projectje back to the oldskool BX1 staat ook op de agenda:
    Choco Pyramid (FEM) × Chocolate Thai (REG-MAN)

Biggie ChocoC mag denk ik de deur uit.

SO to the landrace team
    Last edited by Highrider; 20 June 2025, 12:38. Reden: Jaja SugarPunch still alive, helaas nog steeds volledige stilstand. Hoop dat der worteltjes onder de grond wel aan het werk zijn.

Comment

• Grow Co
      Grow Co commented
      Editing a comment
      Ben ook met de SM van Cees aan t experimenteren maar van 5 zaden ontkiemt waarschijnlijk 5 dames..
      Had gehoopt op 2 mannen erbij 🤷🏻‍♂️

• Rreppellsteeltjam
      Rreppellsteeltjam commented
      Editing a comment
      Zeg eh, ik heb nog dinafem industrial plant liggen.
      Schijnt ook thai in te zitten.

• Highrider
      Highrider commented
      Editing a comment
      Thai is geen chocolate thai.
      Beetje zoals het verschil tussen paracetomol en aspirine van bayer.

images.jpg
    --èé--

Comment

• Grow Co
      Grow Co commented
      Editing a comment
      Nee ik had t niet over jouw meester Remco
      Last edited by Grow Co; 20 June 2025, 13:33.

• Highrider
      Highrider commented
      Editing a comment
      Ik mis catwoman😼
Bezig...
X