Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Doorlopend auto's oogsten.

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

Het ziet er ondertussen gezellig uit in de grote tent. Lamp hangt wat hoger (110cm van de vloer) en nu op 75%

Runtzelia heeft een flinke ontbladering ondergaan en is uit haar eigen tent en staat nu ook in de M2-tent (scheelt mij stroomkosten en ze houd de luchtvochtigheid hoger) ze moet alleen nog uitbloeienen dat kan prima onder 18/6 ipv 12/12. Ik ben ook niet bang dat ze gaat reveggen ze heeft hooguit nog 3 weken te gaan.

Mimosa gaat lekker en ik denk dat ze al voorzichtig in bloei gaat (zie foto)

Amnesia en Jackie mogen ook van het licht genieten de koepels voor de vochtigheid blijven nog totdat ze echt blad hebben en de fotosynthese op gang komt

20250208_125055.jpg

​
    20250208_122028.jpg

20250208_121656.jpg

20250208_121707.jpg

Last edited by HarrieHigh; 8 February 2025, 17:44.

Comment

• Levi
      Levi commented
      Editing a comment
      Netjes, en lekker overzichtelijk nog 😁😁

• giinnoo
      giinnoo commented
      Editing a comment
      Ziet er goed uit! Ik zou auto’s wel op 20/4 zetten, je zou eventueel kunnen dimmen en lamp lager hangen om kosten te besparen.

• Bo$wachter
      Bo$wachter commented
      Editing a comment
      Die mogen wel wat water zolang ze in die zakken staan. Krijg dr gewoon dorst van

Update!

Ik wil jullie heel graag voorstellen aan...

Amnesia

20250210_095028staand.jpg

en Jackie

20250210_095034staand.jpg

Leuk zo.. ze zijn nog klein maar zo beginnen ze allemaal

20250210_094954staand.jpg

ow, en Mimosa natuurlijk

20250210_095022staand.jpg

en op de achtergrond Runtzelia die staat "uit te drogen" behalve dat haar toppen steeds dikker worden veranderd er zichtbaar maar weinig. Ze verbruikt ook niet meer zoveel water (logisch na zo'n ontbladering) en ze krijgt ook niks meer dan licht en lucht. Haar grond is een week na de laatste watering nog steeds goed vochtig en die was eerst na 4 dagen helemaal droog..(5l ging er iedere 4 dagen in)

Comment

• giinnoo
      giinnoo commented
      Editing a comment
      Ga je ook lst uitvoeren op de mimosa?

• HarrieHigh
      HarrieHigh commented
      Editing a comment
      We zullen zien wat Runtzelia betreft, ze loopt duidelijk op haar eind.

Wat lst op de Mimosa betreft; nee niet op deze, deze laat ik gaan zoals ze is.

De volgende Mimosa (zodra Runtzelia in de droogtent hangt) die krijgt net als Runtzelia de Fibonacci-spiraal behandeling. Om te zien met eigen ogen of het verschil maakt in opbrengst. Met als enige verschil dat bij Runtzelia de spiraal 30cm hoog was en bij de nieuwe Mimosa ga ik m op 20cm zetten (auto's blijven iets kleiner dan photo's)
      Last edited by HarrieHigh; 10 February 2025, 16:42.

• Takketoelli
      Takketoelli commented
      Editing a comment
      Lateralus, das pas fibonacci

Buiten dat ik gek ben op experimenteren met verschillende schema's en tijden om je energie zo optimaal mogelijk te benutten zie ik niet in wat het voordeel is van iedere 4 weken oogsten.. Tenzij je gewoon liefst niet teveel ineens kweekt loop je vaker het risico op ontdekking (geur) en heb je steeds maar een matige opbrengst. Netto maakt het qua opbrengst ook geen verschil want de tent staat vrijwel permanent 20 uur te draaien. Als je dan toch zo vaak wil oogsten... ga voor gefeminiseerde zaden die je gelijk op 12 uur zet. Scheelt bijna de helft aan stroom en die kost je hooguit 2 weken extra. Wellicht dat ik over een week of tien kan zeggen dat het nog meer oplevert ook, maar goed, dat moeten we eerst zien..
    Binnenkweek
    Hydro
    Kokos

Comment

• Voor het eerst
      Voor het eerst commented
      Editing a comment
      Ok.. toegegeven, ik snap dat argument.. maar ik moet er niet aan denken om steeds weer opnieuw al mijn zooi op te ruimen en weer te voorschijn te halen. Nu kost me dat iedere keer een volle week, dat is waar maar dan ben ik er ook weer 12 weken van af,

• KaasstengelXL
      KaasstengelXL commented
      Editing a comment
      Het nut van je 10gram plantjes in je minibox is ook ver te zoeken.

• Voor het eerst
      Voor het eerst commented
      Editing a comment
      Dat kan.. denk dat ik voldoende beargumenteerd heb wat het doel van die kweek is.. in ieder geval niet die paar gram wiet nee

Oorspronkelijk geplaatst door HarrieHigh View Post
    Update!

Ze doet het prima

20250203_194108.jpg

20250203_193956.jpg
    top top

Comment

Takketoelli Ik heb ze even beluisterd. Ik zou het geen fibonacci noemen maar eerder mantra.. niet slecht trouwens..

Comment

hunnebed Ze groeit hard hoor

20250211_164259zoom.jpg

Comment

hunnebed Ze groeit hard hoor

20250211_164259zoom.jpg
        veel succes

Comment

• HarrieHigh
          HarrieHigh commented
          Editing a comment
          Thanks man!

Runtzelia hangt op haar kop!

... en in haar oude vertrouwde tent. Die is nu de droogtent geworden met ventilator onder en boven de planten maar niet rechtstreeks erop en natuurlijk de afzuiging ingesteld op 58% luchtvochtigheid zodat de toppen wel uitdrogen, maar niet te snel.. (werkt heel erg goed!)

Ze had misschien nog langer gekund (als ik naar de terpenen kijk zie ik nog geen amber) maar ze gaf zelf aan dat het tijd was.

20250213_084443zoom.jpg

​
        Nog even geduld dus..

Comment

Update!

Nu Runtzelia hangt te drogen in een andere tent is er een plaatsje vrijgekomen in de grote tent.

Achterin Mimosa #1 6de week

ze doet het goed ze is in de strekfase en dat zie je dus ook. nu zo'n 30cm hoog en 40 cm breed

Links de Amnesia Haze 3de week

tsja... ze groeit maar niet echt hard. is nog steeds een zaailing. ze moet wel 2 weken langer dan de Mimosa en de Jack Herer dus we zullen zien

Rechts de Jack Herer 3de week

ze doet het goed ze is nu officieel geen zaailing meer

En voorin Mimosa #2 1ste week​

ik heb haar (niet moedwillig) iets dieper geplant dan ik normaal zou doen (bij het watergeven verdween ze in de grond..) dus geef haar nog wat langer.. als ik woensdag nog niks zie ga ik me zorgen maken..

20250216_135123.jpg

Comment

• Rreppellsteeltjam
            Rreppellsteeltjam commented
            Editing a comment
            Niet zo dichtbij wateren, langs de rand en van beneden is beter.

• HarrieHigh
            HarrieHigh commented
            Editing a comment
            Mimosa #2 heeft het niet gered... de grond was veel te nat.. rip

• Rreppellsteeltjam
            Editing a comment
            Wortelrot door wateren, nog een reden.

Update!

Nadat Mimosa #2 verdronken is hebben we 3 dagen van rouw in acht genomen.. en haar vervangen met 3x Apple Strudel auto (beetje minder water deze keer). 10 weken van zaadje tot oogst..

20250222_105114.jpg

Mimosa #1 gaat lekker, ze is nu 40cm hoog en breed. ik heb de grootste bladeren eraf gehaald zodat alle toppen lekker licht krijgen.. nog 3 weken..

20250222_105226.jpg

De Amnesia Haze blijft maar een klein plantje maar met nog 8 weken te gaan komt dat vast wel goed

20250222_105257.jpg

De Jack Herer gaat redelijk (ik heb haar per ongeluk een elleboog gegeven) nog 6 weken te gaan

20250222_105312.jpg

Ow... en Runtzelia hangt nog te drogen..
          Last edited by HarrieHigh; 22 February 2025, 12:29.

Comment

• giinnoo
            giinnoo commented
            Editing a comment
            Ziet er goed uit!

Update!

De Mimosa staat mooi in bloei en is nu in week 7van9

20250301_161008.jpg

De Amnesia Haze blijft klein, ik vermoed te vochtige grond.. week 4van11

20250301_161029.jpg

De Jack Herer doet het beter en begint nu lekker te groeien week 4van9

20250301_161038.jpg

De Apple Strudels zijn alle drie bovengekomen week 2van10

20250301_161024.jpg20250301_161113.jpg20250301_161116.jpg

En Runtzelia heeft na 17 dagen drogen in 60%lv 90g opgebracht dat nu staat te rijpen in potten...

20250301_171926.jpg

...en natuurlijk heb ik al een mooi droog topje getest..

het kruimelde redelijk, de binnenkant was duidelijk nog iets vochtiger maar droog genoeg om te roken
          het geeft een goeie high direct na het roken dat langzaam wegzakt naar een lekker stoned gevoel door heel je lichaam
          de smaak is niet uitgesproken maar wel zoet.

Mijn voorkeur gaat toch naar minimaal 1 week rijpen in de pot dus volgende week meer..

Comment

• HarrieHigh
            HarrieHigh commented
            Editing a comment
            Ja de potten gaan de komende week iedere dag even open om ze te 'burpen'

• kelderkastje
            kelderkastje commented
            Editing a comment
            Of een boveda zakje erbij. Wiet wordt pas na een maand op zijn best. En ik zou overal een week extra doen.

• Rreppellsteeltjam
            Editing a comment
            In een kwartier heb je niet hetzelfde resultaat als nog effe een dag buiten de potten.

Zaterdag!

Update dag!

Het gaat lekker!

De Mimosa begint flink te verkleuren, ze is nu in week 8 van 9 en loopt duidelijk naar het einde. De vergeelde bladeren zouden ook kunnen wijzen op te weinig water maar de houding van de plant geeft dat niet aan dus ik hou het erop dat ze in de afbloeifase is..

20250308_103536.jpg

20250308_103547.jpg

20250308_103652z.jpg

De Jack Herer doet het ook goed. Ze is in de strekfase en maakt een flinke groeispurt nu. week 5 van 9

20250308_103556.jpg

De Amnesia Haze begint nu toch wel door te zetten maar blijft klein. Week 5 van 11

20250308_103608.jpg

De Apple Strudels doen het goed. Week 3 van 10

20250308_103618.jpg20250308_103627.jpg20250308_103631.jpg

Wat ik de laatste week wel heb gemerkt is dat de plantjes het veel beter doen in een lv rond de 50% (vandaar de vochtige handdoek in de hoek). Het enige nadeel hierbij in mijn geval is dat dan de afzuiging niet altijd aan staat en er luchtjes zouden kunnen ontsnappen uit de tent. Voor mij geen probleem iig

Comment

• Remco
            Remco commented
            Editing a comment
            En hebben ze die in't wit ??

• Takketoelli
            Takketoelli commented
            Editing a comment
            Niet gezien

• HarrieHigh
            HarrieHigh commented
            Editing a comment
            Die potten waren alleen in het grijs, ja precies de goede maat 17,5L

Zaterdag!

Update dag!!

Ondertussen staat de tent lekker vol.

20250315_113435.jpg

De Mimosa heeft een flinke knipbeurt ondergaan (die gele bladeren deden toch niks meer) en is naar de buitenkant van de tent verhuisd. Ze is nu in week 9 van 9 en loopt op haar eind,
          ze krijgt geen water meer en ik hou de terps goed in de gaten.. ze is er nog niet..

20250315_113532.jpg20250315_111848z.jpg

De Jack Herer doet het goed ze is nu in week 6 van 9 Vol in bloei en flink aan het groeien nog

20250315_113512.jpg

De Amnesia Haze is ondertussen ook al in bloei week 6 van 11 en ik hoop dat ze nu de lucht in gaat..

20250315_113502.jpg

De Apple Strudels gaan lekker week 4 van 10

20250315_113447.jpg20250315_113518.jpg20250315_113524.jpg

En tenslotte de nieuwste tentbewoners... Mexican Haze week 1 van 13

20250315_113547.jpg20250315_113552.jpg

Comment

• Rreppellsteeltjam
            Editing a comment
            Geel blad niet weg knippen, nu haalt de plant voeding uit ander blad.

Wil je dood blad verwijderen trek dan effe rustig aan het blad, als ze los laten is het prima.

En knippen veroorzaakt open wondjes, en die wil je niet.

• Bo$wachter
            Bo$wachter commented
            Editing a comment
            Volgens mij mogen ze wat meer water. Ziet er allemaal kurk droog uit.

Denk dat ze wel een slok lusten, verder lekker bezig!
          Volg mijn fototopic voortaan hier als JD is gestopt.

Tot dan klik HIER.

Comment

Vrijdag!

Update dag!

Om te beginnen een overzicht op de hele tent..

20250321_115041.jpg

de Mimosa is verhuisd naar de droogtent..
          kleine topjes maar wel vol met terpenen.. ben benieuwd..

20250321_114948.jpg

En dan valt natuurlijk op in het midden de Jack Herer, week 7 van 10 en ze gaat lekker.

20250321_115109.jpg

Dan achterin in het midden de Amnesia Haze, week 7 van 11 ze blijft klein maar verder doet ze het goed nu..

20250321_115157.jpg

De apple strudels gaan lekker.. week 5 van 10 en ik zie hier en daar al wat haartjes verschijnen

20250321_115133.jpg20250321_115139.jpg20250321_115145.jpg

En dan de Mexican Haze-jes zijn goed begonnen, week 2 van 13

20250321_115119.jpg20250321_115124.jpg

en tenslotte de Mimosa #2 (geen foto) vierde dag na zaaien nog niks te zien (de vorige duurde 7 dagen)..
          Attached Files

Comment

• HarrieHigh
            HarrieHigh commented
            Editing a comment
            Jongens, jongens!

Wat een negativiteit hier. Het is een leerproces en ik had wat moeite met de overgang tussen stoffen potten en vaste potten. die van stof verdampen veel meer water. De Mimosa staat zoiezo niet bekent als een hoge opbrengst plant. 45g per plant wordt opgegeven dus als ik dat haal ben ik tevreden..

• kelderkastje
            kelderkastje commented
            Editing a comment
            Was positief bedoeld. Maar we zijn gewoon verzuurde zeikerds natuurlijk.

• Grow Co
            Grow Co commented
            Editing a comment
            Ik wil je ook zeker niet af zeiken/kraken je bent vrij te experimenteren alleen ga je op deze manier meer aan energie betalen dan het wiet opbrengt en dat lijkt mij toch niet de insteek bij kweken van wat dan ook
        Bezig...
        X