Mededeling

Collapse
No announcement yet.

RQS DoSiDos Auto 12/12 van start

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

Tussentijdse samenvatting, op basis van dit verslag gegenereerd door ChatGPT:

DoSiDos Auto (RQS) – Tussentijdse Update (Week ±6 Bloei)

Lichtschema: 12/12 vanaf zaad
    Medium: Coco bricks
    Stijl: Laag onderhoud, geen training
    Samen met: Chocolate Haze fotoperiodes
    Status: Halverwege de bloei, nog zo’n 3 weken te gaan
    Voeding: Meeliftend op schema van de fotoperiodes 🌿 Stand van zaken

De DoSiDos Auto was nooit de hoofdact — eerder een leuke extra om de ruimte op te vullen. Ze kwam laat erbij, en moest het doen met 12/12 licht bedoeld voor fotoperiodeplanten. Geen ideale setup voor een autoflower, maar… ze doet het verrassend goed.

Eentje is flink gestrekt en steekt letterlijk boven de rest uit. Iets minder compact dan je zou willen, maar de afgelopen weken zijn de toppen wel goed aan het vullen. Structuur is losser dan normaal voor deze strain, maar nog steeds prima.

Bij één plant waren de bladeren wat lichter van kleur, waarschijnlijk door een droog plekje rond de wortels. Dat is inmiddels verholpen door de Blumats iets rijker af te stellen. Verder geen drama — geen toppen, geen snoei — gewoon laten groeien en lekker laten gaan. 💡 Omstandigheden & Voeding
    • EC opgevoerd van 1.3 naar 2.1
    • Temperatuur rond de 30°C
    • Afzuiging op minimum om CO₂ te behouden
    • Iets verhoogde luchtvochtigheid — fijn voor bloei
    ⏳ Wat Nu?

Nog ongeveer drie weken te gaan. De geur begint op te bouwen en de toppen zwellen lekker. Wordt geen monster-oogst, maar gezien het minimale werk en het suboptimale lichtschema: dik tevreden.

Laatste oordeel volgt... voor nu lekker laten bloeien!
    Binnenkweek
    Hydro
    Kokos

Comment

• Hork
      Hork commented
      Editing a comment
      Een Ec van 2.1 en dan nog een gele plant? Zo hoog ben ik nog nooit gegaan en er zit geen enkele gele tussen. Vreemd dat Chatgpt niks van die enorm hoge Ec vindt.

• Voor het eerst
      Voor het eerst commented
      Editing a comment
      dat is niet zo raar... de plant heeft last gehad van droogte. Een EC van 2.1 lijkt wat hoog maar is het resultaat van deze voeding op maximale dosering. Feitelijk is de EC 1.3 als je de CalMag niet meetelt. Mijn kraanwater is EC 0.2, ik voeg daar 1-1.1 ml/L CalMag Pro aan toe wat het water op een EC van 0.8 brengt. Voordeel van hoge calmag dosering is een hoge KH waarde wat dan weer zorgt voor een stabiele PH-waarde. Indien ik minder Calmag doseer zakt mijn PH waarde binnen enkele dagen tot ruim onder de 5

Ook deze dames naderen hun einde... Zijn stiekem flinke planten geworden, ben erg benieuwd naar de opbrengst.. De drie dames vullen een aanzienlijk deel van de tent wat ik gezien het lichtschema niet had verwacht. Wat kon er beter.... met name de grootste dame heeft erg veel blad in de toppen... ik wijt dit aan een net iets te. comfortabel klimaat echter geeft chatgpt de volgende oorzaken en ik denk dat ik bij de meeste stiekem toch wel een vinkje kan zetten

De hoogte van de dame op de foto is 1.25m, nummer 2 heb ik geknakt maar is alsnog zeker 1.20m geworden en nummer 3, de kleine is gewoon een dikke week later met alles dus laat ik gewoon ook nog even staan. Maar ik denk dat ik wel een 200-300 gram van deze drie dames af ga halen, dat is veel meer dan ik ingeschat zou hebben. Zou ik de tijd en ruimte hebben dan zou ik nog een rondje starten met autoflowers alleen op 12 uur. Ik begin wel het vermoeden te krijgen dat dus vooral de hoeveelheid opgenomen licht van belang is en niet zozeer de temperatuur. Dit komt overeen met het antwoord op de vraag waarom er zoveel blad in de toppen zit (teveel licht/warmte).
    Maar goed, komende ronde gaan we zien of ze gelijk heeft... dan gaan we een keer niet voor het hele vol gas gebeuren maar lekker beschaafd volgens de richtlijnen van chatgpt.. Vermoed dan ook dat mijn lampen slechts zelden op 100% zullen draaien in de komende ronde...

IMG_1890.jpg
    Te hoge temperatuur tijdens bloei
    • Topoorzaak nr. 1
    • Vooral als het boven de 29–30 °C komt tijdens de bloei
    • Zorgt voor uitgerekte toppen met meer suikerbladeren (sugar leaves)
    • Warmte remt compacte bloei en stimuleert vegetatieve uitlopers

2. 💡 Te veel licht of verkeerd spectrum
    • Overbelichting (PPFD >1200 zonder goede CO₂) of teveel blauw/wit spectrum
    • Kan leiden tot “foxtailing” en extra bladaanmaak in de top
    • Bladeren vormen zich als bescherming tegen intens licht

3. 🧬 Genetica
    • Sommige strains (vooral sativa-dominante of F1 Fast strains) zijn gewoon van nature bladrijk
    • Denk aan soorten als Gorilla Glue, Amnesia Haze, Tropicanna Poison
    • Bepaalde fenotypes zijn “leafy” zelfs onder perfecte omstandigheden

4. 💧 Overmatige stikstof in bloei (teveel N)
    • Hoge N-gehaltes na week 3–4 → stimuleert bladgroei i.p.v. knopvorming
    • Komt vaak door:
      • Geen overgang naar bloeivoeding
      • Te veel A/B of CalMag te laat in de cyclus
    • Symptoom: donkere, glanzende bladeren + bladige toppen

5. 🌬️ Slechte luchtcirculatie / te hoge luchtvochtigheid
    • Te weinig airflow of een hoge RV (>60%) in de bloeifase
    • Bevordert "stretch" en vochtige, luchtige toppen vol blad
    • Gevaar: kans op toprot en schimmel

6. ⏳ Te vroeg geoogst (visueel misleidend)
    • Sommige toppen lijken heel bladig, maar zouden in week 8–9 nog gaan verdichten
    • Zeker bij Fast Version® strains kan het lijken alsof de top nog ‘rauw’ is
    Attached Files
    Binnenkweek
    Hydro
    Kokos

Comment

Nou ik heb een keuze gemaakt.. het wordt toch spiderfarmer. Dit levert me het minste gedoe op, de softbox zet ik in voor als het echt warm wordt en dan draai ik de rustige uurtjes op de SF afzuiger. Heb gelijk maar nieuwe clip fans en een nieuw filter besteld, kan ik straks alles vanuit 1 app aansturen. Dat is dan wel weer fijn. Kosten vallen mee, met korting net geen €600
      Binnenkweek
      Hydro
      Kokos

Comment

IMG_1914.jpg 2 van de drie zijn er klaar voor. Nummer 3 wordt na de chocolate geknipt, die kan nog wel een weekje….
      Attached Files
      Binnenkweek
      Hydro
      Kokos

Comment

Bezig...
      X