Toch een dagje extra laten droog trekken misschien als je zulke plensen geeft, of wat minder per keer. Pot vaker optillen, krijg je steeds meer feeling..
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
Kweekverslag: Eerste (binnen)kweek ooit, wish me luck
Collapse
X
-
-
In principe wel hoor, paar dagen laten rusten en weer rustig geven (geen grote plens gelijk ) als de pot licht voelt. Voel ook eens dieper in de aarde zodat je voelt of de kluit nog misschien zeiknat is. Als ze weer bijtrekt kun je weer wat grotere plensen geven ineens.
-
oke thanks, dat is geruststellend om te horen haha
-
-
Ja dat was even schrikken!Ja dat was echt even schrikken met hoe de planten eruit zagen, op het ergst zag mijn oma van 95 jaar oud er nog levendiger uit dan de plant

Ik heb uiteindelijk de grond even goed losgemaakt, dat begon echt een harde kluit te worden, dat zal ook wel een deel van het probleem zijn geweest. Kan me voorstellen dat ademen en water verwerken zo ook lastiger werd.
ik heb ze van onder voorzichtig water gegeven, en de dag erna zat er weer teken van leven in.
Ik kan helaas wel duidelijk zien dat de bladeren flinke schade hebben opgelopen, die zijn niet meer zo mooi groen als ze voorheen waren, maar goed, ze leven nog!
na dit weekend gaan we week 5 bloei in, dus vanaf nu moet ik echt zorgen dat die geen stress heeft en gewoon rustig nog even door kan bloeien.
IMG-20250517-WA0002.jpg
Comment
-
thanks guys, ja ik krijg niet duidelijk of ik nou teveel water heb gegeven, of dat ze juist om water vroeg. Misschien een mix van beide, overwatering en daarna geen tot te weinig water gegeven?
plant is ondertussen gewoon weer lekker aan het bloeien! pistils beginnen echt allemaal naar orangje te kleuren. gaat niet lang meer duren.
-
OI OI mede jointjedraaiers
We zijn er nog steeds! royal creamatic midden in week 5 van de bloei, zo op het blote oog lijken de toppen nu wel uit te zetten, ik denk dat ze best wel wat schade heeft opgelopen tijdens de problemen van verleden week, maar goed, we gaan gewoon door, en zij ook!
Ik heb besloten omdat ik eigenlijk maar minimaal voeding heb gegeven gedurende de gehele levensduur van de plant om de voeding deze en de aanstaande 2 weken te verhogen, en daarna te gaan flushen.
- Ik geef nu 75% van een volle dosis 2 maal per week vanaf de bovenkant, de plant heeft het ook gewoon nodig gehad, bladeren zagen er echt treurig uit, ook na herstel.
- Ik geef om de dag water vanaf de onderkant ~0.75 -1L bij beide planten. De wortels beginnen ondertussen uit de onderzijde van de pot te komen, dus dat was grappig om te zien.
Planten reageren er eigenlijk prima op.
Bij de gorilla glue werd ik wel blij om te zien dat de LST klaarblijkelijk beter is gegaan dan bij de royal. ipv 1 hoge top zie ik nu wel 2 main toppen en hele mooie ontwikkeling bij de topen die iets lager zijn. Ik heb van haar wel hoge verwachtingen!
GG zit nu in week 3 bloei, eigenlijk helemaal geen problemen mee gehad, hopelijk blijft dat ook zo!
Klein puntje is nog dat ik nu wel iets beter de temperatuur onder controle kan houden, merk dat door de hoge temperaturen steeds dat die toppen niet echt rock solid zijn. maarja, wat verwacht je voor een eerste ronde right
EDIT: meeste van die burnt tips op de bladeren zijn echt gekomen nadat de plant die over/onderwaterings problemen heeft gehad. Heb niet gemerkt dat het echt erger is geworden na voedingAttached Files- IMG20250522181727.jpg (164,1 KB, 186 views)
- IMG20250522181658.jpg (204,3 KB, 186 views)
- IMG20250522181740.jpg (112,1 KB, 182 views)
- IMG20250522181825.jpg (109,3 KB, 182 views)
- IMG20250522181834.jpg (124,3 KB, 182 views)
- IMG20250522181703.jpg (215,8 KB, 181 views)
- IMG20250522181812.jpg (127,7 KB, 180 views)
- IMG20250522181751.jpg (124,9 KB, 185 views)
- IMG20250522181645.jpg (112,3 KB, 184 views)
- IMG20250522181633.jpg (84,7 KB, 179 views)
- IMG20250522181637.jpg (115,9 KB, 186 views)
- Likes 1
Comment
-
Leuk om je verslag te lezen. Je bent ongeveer net zover in het proces als ik. En ook ik ben beginneling. ik heb ook echt moeite gehad met temp stabiliteit en waarschijnlijk een te zwaar bemeste aarde. Hopelijk halen we er wat moois uit nog. Ik heb trouwens een Gg#4, white truffle, Pineapple Express, Hyperion f1 en een purple haze. Allemaal autoโs
Comment
-
hey thanks man! wat heb je gedaan om de temperaturen onder controle te krijgen? de jongste van de twee is ook gg van barneys farm. en ja joh komt goed, misschien zal het niet de best mogelijke kwaliteit zijn vanwege de omstandigheden maar het zal zeker prima zijn om zelf van te roken haha
edit: purple haze is wel een classic
Last edited by Newgrower123; 24 May 2025, 21:00.
-
Nog 3 weken tot oogst van de royal creamatic!De royal creamatic begint het einde te naderen! volgens mijn planning geef ik hem volgende week nog voeding, daarna 2 weken flushen en dan CHOP CHOP

Ben na de problemen met water nergens meer tegen aan gelopen, geef ze gewoon vanaf onder water en dan zie ik al snel genoeg wanneer ze vind dat ze voldoende water heeft gedronken. Merk helaas wel dat de toppen toch iets wat meer naar de fluffy kant neigen dan de super compacte kant. maarja wat verwacht je, eerste ronde
De gorilla glue gaat ook super goed!
De GG is mooi donker van kleur op de bladeren, en ik kan nu wel echt zien dat de LST veel en veel beter is gelukt. Ik heb ook het gevoel als ik zo naar de takken kijk, er veel meer toppen op lijken te groeien dan de royal creamatic. En daar word ik zeker heel blij van
De GG mag nog wel even, ik kan wel duidelijk zien dat ze gewoon langer de tijd nodig heeft dan de royal, en dat is helemaal prima
Een ding wat ik alleen wel echt veel en veel beter wil aanpakken de volgende ronde, is de tent en het ecosysteem in de tent.
Wat ik merk is dat de lucht uit de tent krijgen makkelijk lukt door de inline fan, maar ik wil de schone lucht toevoer veel beter gaan regelen voor de volgende keer. Als het donker is in de tent en de ' luikjes' zitten dicht, dan blijft de temperatuur gewoon te hoog. Ik heb nu wel een nieuwe mobiele airco, maar die past gewoon bij niet in de tent, helemaal niet als ik volgende ronde 4 planten wil kweken, dan zit de tent gewoon vol.
Hebben jullie tips over hoe ik het luchtsysteem kan verbeteren, en dan vooral met de toevoer van schone lucht?
Zoals altijd wat fototjes
tot de volgende, en vergeet niet, een jointje in de morgen is een dag zonder zorgen
Attached Files- IMG-20250530-WA0003.jpg (54,1 KB, 151 views)
- IMG-20250530-WA0007.jpg (53,4 KB, 144 views)
- IMG-20250530-WA0005.jpg (53,3 KB, 145 views)
- IMG-20250530-WA0009.jpg (70,1 KB, 143 views)
- IMG-20250530-WA0001.jpg (48,2 KB, 144 views)
- IMG20250531185425.jpg (132,6 KB, 147 views)
- IMG20250531185430.jpg (120,6 KB, 146 views)
- IMG20250531185409.jpg (130,6 KB, 145 views)
- Likes 2
Comment
-
Zelf kijk ik naar de capaciteit die je draait.
Een afzuiger koop je te groot en doe je dimmen om geluidsniveau omlaag te halen.
Stel een 500 cuub dimmen tot 100 cuub. Dan haal ik een filter die optimaal werkt bij 100 cuub.
Mijn afzuiger kan ik dan wel niet hoger als de helft zetten, dan is de filter niet meer geschikt. Maar dat komt dus nooit voor
Inlaat heb ik geen ervaring mee
-
Op elkaar afstemmen, daarom ook 2 dimmers.
-
Een donkere ventilatiebuis in dat andere gat doen en dan van een aantal meter die, als je de mogelijkheid hebt naar buiten hangt of dicht bij een raam zodat hij meer frisse lucht kan aanzuigen? Volgens mij heb je op deze manier ook geen lichtlekken. Ik zit namelijk zelf ook over deze optie te denken..
- Likes 1
Comment
-
Gaat prima toch? Weinig reden om niet tevreden te zijn. Een foutloze ronde draaien is ook een kunst. Met water geven waarmee je even de mist in ging is het echt een dooddoener, maar: POTTEN TILLEN.
Til je ze met gemak op? Scheut erbij. Moet je er moeite voor doen, dan hebben ze nog genoeg. Je brein bepaald wel voor je wat licht of zwaar is. Heb het nog nooit precies gewogen, maar mijn droge 11L potten met inhoud schat op iets minder als 2kg. Til je zo met รฉรฉn hand op. Als dat niet lukt weet ik dat ze genoeg te drinken hebben. En betere meerdere keren wat minder geven als in รฉรฉn keer teveel.
Benieuwd naar je GG. Die heb ik zelf ook staan, alleen dan AF. Nouja, in elk geval de laatste loodjes! Mooi vooruitzicht.
- Likes 1
Comment
-
Week 7 bloeigewoon even een update
De royal creamatics pistils beginnen zijn nu wel grotendeels oranje. Ik zit te twijfelen om volgende week met flushen te starten, of toch nog even te wachten.
Wat is jullie mening op basis van de fotos? ik moet nog een microscoop stukje voor de telefoon halen om de trichomes beter te bekijken
Toppen beginnen nu ook wat paarse kleur te ontwikkellen
De GG gaat ook helemaal lekker, begint al lekker te frosten, toppen zijn nog steeds vrij klein. maar er groeien wel veel toppen op!
- Likes 3
Comment
-
Ik vindt ze er serieus best mooi uitzien, die van mij hebben allemaal geel blad met bruine vlekken etc. Bladeren verwelken en verschrompelen helemaal. Ben al lang gestopt met voeding geven want ik wist gewoon niet meer goed waar het aan lag en ze leken ook niet te reageren erop dus denk toch de PH of cal-mag.. Dus nu wel een digitaal ph metertje aangeschaft ipv die kleurenstrips.. werkt toch niet fijn. Ga je twijfelen over de kleur je wordt der kleurenblind van. En voor de volgende ronde cal-mag besteld.
Comment
-
thanks zazaris, ja dat klinkt inderdaad alsof je tegen wat problemen aan bent gelopen. Ik ben gedurerende bijna de gehele groei heel voorzichtig geweest met voeding geven. ik gebruik ook een digitale PH. maar wat ik merk is dat plagron automatisch naar de juiste PH gaat wanneer het in het water word toegevoegd, dus heb daar niet zoveel zorgen over gehad.
Volgens mij kan cal-mag sowieso geen kwaad, alleen maar goed voor de plant
-
Ja ik ben begonnen met na 7 weken voeding geven maar ik was natuurlijk al begonnen op de batmix wat te zwaar bemest is voor Afjes.. toen ging het eigenlijk mis.. vervolgens moeite gehad met de temperatuur etc.. ach ja was mijn eerste kweek dus zit nog vol op in het leerproces. Veel fouten gemaakt maar wel veel geleerd. Wel benieuwd wanneer jij kan oogsten en wat je oogst, ik ben namelijk 19 maart begonnen, denk dat bij mij de eersten (Gg en Purple haze) volgende week klaar zijn, trichomen waren nu ong 50% melkwit
-
ik denk dat daar ook meteen het verschil zit voor de eerste ronde, ik heb gewoon de potgrond gehaald met voeding erin. geen toeters of bellen toegevoegd, gewoon puur natuurtje in prencipe. Ik denk dat ik daardoor een hoop problemen ontlopen heb. Dacht laat ik eerst maar eens een ronde draaien voordat ik meer ga aanschaffen qua hulpmiddellen.
Voor de volgende rondes ga ik ook wat meer experimenteren met wortelstimulant en ik zat ook aan cal mag te denken. maar dan ga ik ook meteen naar 4 planten ipv de 2 nu.
Ja volgens mij schema kwam 18/3 de sprout omhoog. nu is de ene plant natuurlijk sneller of later klaar dan de andere. Ik moet de trichomes nog goed controleren, mijn telefoon heeft geen macrocamera dus maat gevraagd even langs te komen met zijn camera.
Ik begin nu met 2 weken spoelen op de royal creamatic en ben van plan hem daarna te harvesten, maarja moet de trichomes dus nog checken om er helemaal zeker van te zijn.
Ik ben ook benieuwd hoeveel het droog is, maar ik kan nu al wel zeggen dat de GG sowieso meer gaat opleveren
-
-
- Likes 1
Comment
-
Geef mij maar een goudambere gloed over de toppen heen.
Smorgens wat minder, savonds wat meer
๐
-
Ben benieuwd waar jij je wiet koopt dan want op straat of in de shop waar ik kwam was het altijd te vroeg om gehaald
-
thanks Remco dit is me helder ja. ik heb me ook laten vertellen dat ik 80% cloudy wil hebben 20% amber. Ik ben opzich wel van een goeie bankzitter inderdaad dus wat meer amber zou ook niet erg zijn begrijp ik. dacht dat het effect dan gewoon al een stuk minder werd als er teveel amber kleur is
-
Ligt er net aan, maar nooit uit de shop. Grote aankopen voor scherpe prijzen. Mijn portemonnee is niet dik genoeg om kieskeurig te zijn helaas. En ik denk dat over het algemeen de mensen zijn voorkeur toch uitgaat naar een ambergloed, die van mij niet.. ik ben graag high en niet stoned, alleen in de avond. Maar heb ook wel vaak dat ik naar die toppen kijk en denk van, PGR misschien? Allemaal redenen dus om zelf het heft in handen te nemenLast edited by Zazaris; 12 June 2025, 14:31.
- Likes 1
Comment
-
Vapen is dan ook sowieso erg fijn; lage temp ben je high met een waanzinnige smaak
Hogere temp enorm stoned met iets mindere smaak
Dan kun je kiezen tussen convectie of conductie of hybride....
De keuze is reuze
De wondere wereld van de wiet
-
Ik zit nog aan een ouderwetse joint met tabak. Maarrrr zou wel graag van de tabak af willen.. maar ben nog niet zover denk ik. Heb wel zoโn vape een keer gekocht met een keramisch kacheltje, helaas viel die tegen. Je zuigt als een gek maar hebt niet echt het gevoel wat binnen te krijgen, al ben je wel een nou ja soort van high.. Niet echt een rook ervaring, dan zou ik nog eerder een bong ronken zeg maar.
-
'Je zuigt als een gek....'
Dat moet je waarschijnlijk juist niet doen. Er zijn maar een paar vapes waarbij dit goed kan. Mijn pax bijv moet je heeeeel langzaam heeeel rustig je longen mee volzuigen. Dan worden het dikke wolken.
Door te snel in te ademen koel je de wiet en de vape sneller af dan die het kan bijwarmen zeg maar
-
Comment
-
haha amen brother, ph donner heeft gesproken
-
Minst belangrijk eerlijk gezegd. Effect en smaak zijn veel belangrijker
Je moet uitkomen tot de volgende oogst, das alles
Dat haal ik met vier planten makkelijk, dus zet ik er zes
Met de rest maak ik olie voor mensen die dat nodig hebben ook, dat vind ik nog het mooiste
Zo heeft ieder zijn of haar eigen motivatie he
-
Takketoelli heeft gesproken ๐๐ผ
-
-
Vraagje!
Begin ik niet te vroeg met spoelen al nu? ik merk dat de bladeren al in een rap tempo geel worden, kan me niet voorstellen dat ik dit twee weken kan doen.
Misschien toch nog een voeding geven en volgende week beginnen met spoelen? wat denken jullie
Comment
-
Ik kan je foto's laten zien van dames die er enorm slecht uitzagen op het eind. Geel bruin verkreukeld slap verlept blad, en dan nรณg wat erger
En een superwiet
Ik spoel het liefst 14 dagen, minimum is 10
Discussies zat of het zin heeft of niet, maar ik zweer erbij
Je ziet aan het eind dat de dames het wel goed vinden allemaal. Ze hebben hun best gedaan, dit is het
Dat leer je vanzelf herkennen, de wiet ziet er ook 'volwassen' uit, andere kleur en vooral gloed doordat de trichjes milky en amber worden
Dan gaan ze bij mij op spoelen, en krijg ik na twee weken een ambere gloed over de toppen en een megapotente wiet
-
Tsja, rijpingsfase schijnt 2 weken te zijn en zo lang hoor je ook te spoelen, is mij geleerd.

Comment