Mededeling

Collapse
No announcement yet.

2x Critical, 1x Girl Scout Cookies, 1x Cataract Kush , onder de Mars Hydro FC3000

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

Ik zie vrolijke dames als ik de tent open.

Klimaat
    T : 17,9 - 24,3
    Lv : 44 - 66%
    LED : 60% , 650 - 750 ppfd.

Criticals groeien zeer compact. Heb hier en daar een blad weg gehaald voor meer licht tussen de plant door. Wel super kleur, zeer lichte signalen van een N overschot.

GSC. Heeft een veel openere structuur. Duidelijke sativa invloeden zichtbaar. Heeft claw blad. Dit komt vrijwel zeker door een overschot aan N.
    Ze heeft ook echt super gereageerd op de topping van vorige week, nieuwe toppen willen dolblij groeien. Stacken !!! Kan niet wachten om mijn favoriete wiet te zien groeien.

Volgende week wil ik naar 12 / 12 gaan schakelen. Ik verwacht een explosie aan groei dan.

You do not have permission to view this gallery.
    This gallery has 2 photos.

Comment

• Italiano
      Italiano commented
      Editing a comment
      Gaat de goede kant op, netjes!
      Water probleem is dus verholpen, wel lijken ze nog wat extra te lusten.

Ben je van plan het net te gebruiken voor een soort scrogg? Dan zou ik het netje op 20cm vanaf bovenkant pot hangen. En telkens de toppen van je plant onder het net verplaatsen als 2/3e gevuld is of in jou geval met 3 planten zou je ook over kunnen schakelen zodra ze het aan raken.

• Raver
      Raver commented
      Editing a comment
      Gaat zeker de goede kant op. Verwacht na de watergift van morgen dat ze helemaal zijn bijgetrokken.

Dit net is niet het juiste net, hangt er puur even voor mezelf om zo beetje de groei te zien. Er komt trellis netting aan, hopelijk komt dat snel binnen. Dat gaat helemaal goedkomen. Ga dan de canopy gelijk houden door steeds scheuten in open ruimtes te buigen onder het net.

Ik wil volgende week schakelen. A.s maandag staat op de planning.
      Last edited by Raver; 22 April 2025, 16:45.

Klimaat is hetzelfde gebleven. Temp 19 - 24 , LV 44 - 67 , LED 60% , afzuiging minimaal. 2 monkeyfans en 20w clipfan op schakelaar.

Vanochtend hebben de dames water gekregen.

Enkel afgezuurd water. Ph6.3.
    Girl Scout Cookie kreeg 1,4 liter, minimale runoff. Denk 5% hooguit. Net was het alweer opgezogen door de aarde.
    Ik heb het idee dat het claw blad is toegenomen na het water geven van vanochtend. Dan krijg ik toch weer het nare ondergevoel van te veel water?

Ik snap haar nu even niet. Als ze overwaterd zou zijn zuigt de aarde toch geen water aan? Maar waar komt dat claw blad dan vandaan? Is dat dan directe opname van de N die nog in de bodem zit?
    Of moet ik misschien meer denken in de richting van verstikking van wortels? Is er iets wat ik nu kan doen om zaken uit te gaan sluiten? Het frustreert me een beetje , ik wil graag dingen goed doen. En nu is er duidelijk gewoon iets niet goed. Zou t ook kunnen komen door teveel water in 1 keer?

3 dagen geleden heeft ze ook 1.4 liter gehad. Toen met Take Root en Pure Zym. Geen N meer gegeven.

De Criticals hangen ook beetje droopy maar dat zijn ze wel vaker sochtends en richting de avond gaan ze rechterop staan. Maar hé, ook hier vind ik dat het beter moet kunnen. Ik lijk ook verkleuring de gaan zien in de nerven, beginnende calmag tekort? En het Gele vlekje op de Critical?

Concreet nu, wat kan en moet ik gaan checken om dingen uit te sluiten?? Ik durf namelijk nu niet meer water te geven er zit voldoende vocht in de pot. O
    This gallery has 6 photos.
    Last edited by Raver; 23 April 2025, 12:02.

Comment

• stafford
      stafford commented
      Editing a comment
      Raver meteen niet mee wachten

• Waterfall420
      Waterfall420 commented
      Editing a comment
      Ze lijken het in mijn ogen ook wat koud te hebben. Zoek eens naar Vapor Pressure Deficit. Optimaal veggen gaat gewoon beter rond 28 graden en 60%rlv

• Raver
      Raver commented
      Editing a comment
      Lastig om het 28 graden te krijgen nu zonder gebruik van mijn 2000w kachel. Dat wil ik liever niet , lucht word daar trouwens ook erg droog van. Kan de lamp qua sterkte hoger zetten maar dan moet de lamp ook hoger.

Die schotels zorgde voor problemen met de beluchting van de bodem. Nu ze sinds gisteren vrij staan zien ze er nu zo uit. Stukken beter en gezonder. Thnx he!!! stafford

Heb de zijtakken wat naar beneden getrokken. En vast gezet. Daarnaast wat blad verwijderd die licht blokkeerde voor nieuwe scheuten.

Ik ga maandag omschakelen. Er zit veel groei aan te komen.

Even vraagje omtrent voeding. Ze hebben pas 2 keer voeding gehad. 1 keer 0,8ec en 1 keer 1.0 , alga grow.

Meteen starten met alga bloom zodra ik op 12 / 12 zet? Of doorzetten nog met de grow.
    This gallery has 1 photos.

Comment

• Raver
      Raver commented
      Editing a comment
      Oke! Thnx

• Rreppellsteeltjam
      Rreppellsteeltjam commented
      Editing a comment
      Hmmm, schotels en zuurstof dus!!

En boosters vanaf week 5 en dan stoppen met eventueel calmag.

• Raver
      Raver commented
      Editing a comment
      Ze krijgen eerstvolgende voedingsbeurt cal/mag. Met algra grow , take Root en Pure zym. Calmag dus stop vanaf week 5 bloei. Pk 13 14 vanaf week 3 t/m 5 ? En ga met sugar royal starten vanaf volgende voedingsbeurt.

Ec 1.1 ? Laatste was 1.0 , hebben nu 2 keer water gehad. 3.5 weken geleden overgepot.

Goedemorgen !!

Comment

• Takketoelli
      Takketoelli commented
      Editing a comment
      Morguh

• Babz
      Babz commented
      Editing a comment
      Die zien er vrolijk uit.

GSC gaat pruikjes vormen, stacked grow en stretchen. Staan nog niet op 12 / 12.

De stekjes die in een glas water staan nog gaan ook bloeien nu.

Ze zit nu op dag 39 / 40.

Kan ik er vanuit gaan dat het een autoflowering variant is? ipv fem

Comment

• Bobledsgrow
      Bobledsgrow commented
      Editing a comment
      Als ze niet op 12 staat en de groeispurten beginnen prikjes te worden
      Dan is het zeker een auto
      Het kan wel fem zijn bij aankoop
      Maar dan is er een autogen van een voorouder naar boven gekomen
      En dat kan als het 1 van de voorouders is

Klimaat
    18,3 - 24,4
    Lv 41 - 67%
    Smscom gedimd
    LED 80% 35cm a 40cm boven de canopy

Ze is gekocht als Feminized maar ze is een autoflower! Kijk de volgende foto's maar in vergelijking met de 2 Criticals.

Voortaan gewoon 4 in me tentje want met 3 is t net niet mooi gevuld..

en oja ik had een mutatie in 't blad van de Critical 1. Er groeide een blaadje uit de kern van het blad.

Klok staat vanaf vandaag op 12 / 12. 10.00 - 22.00
    Ongeacht de grote ga ik nu doorschakelen. het is tijd.

Hebben gisteren voedingswater gehad.
    Cal/mag
    terra grow
    Sugar royal
    Take roots
    pure zym

De GSC krijgt vanaf volgende watergiften terra bloom.
    This gallery has 4 photos.
    Last edited by Raver; 28 April 2025, 10:59.

Comment

• Babz
      Babz commented
      Editing a comment
      Hoe lang is de bloei tijd van alle 3 de dames?
      Want misschien kom je wel gewoon goed uit met oogsten.

• Raver
      Raver commented
      Editing a comment
      8 - 9 wk voor de GSC en 7 - 8 wk voor de Critical. Die Criticals laten nog geen bloei zien alleen.

• Babz
      Babz commented
      Editing a comment
      Misschien heb je mazzel en bloeien ze ongeveer tegelijk af.

Girl Scout Cookie gaat ervoor! Bijna week 2.

Criticals blijven wat achter , al de gehele grow. Zal wel genetica zijn.

Klimaat is gewoon on point. Zou misschien 2 graden hoger mogen maar als ik kijk naar Remco zijn verslagen zit ik qua temperatuur goed.

en oja, Zaadboer geloofde me niet! Die zegt staat je lamp niet op 12 / 12 perongeluk? Is het wel echt bloei wat je ziet? 🤣

Daar zie je mij iig ook niet meer..... Alsof ik gek ben! Kan ik niet tegen.
    Last edited by Raver; 29 April 2025, 10:55.

Comment

• Babz
      Babz commented
      Editing a comment
      Hmmz nou idd, voortaan lekker ergens anders zaad halen. 👍

• Waterfall420
      Waterfall420 commented
      Editing a comment
      Vanwaar komen die zaden?

• Raver
      Raver commented
      Editing a comment
      Ja soort smartshop in een grote stad.

Waar kan ik t beste van die gele plak dingetjes halen voor kleine vliegjes? Ik zag er net 1 rondvliegen.

En aangezien de GSC een autoflower is. Wat is de max ec die jullie aanraden.
    Last edited by Raver; 30 April 2025, 11:26.

Comment

• giinnoo
      giinnoo commented
      Editing a comment
      Hoeveel afjes heb je tegen over Fems? Anders Fems eruit of buiten zetten. Anders klok om op 12/12

• Raver
      Raver commented
      Editing a comment
      Ik heb 1 Af. En 2 fems. Klok is al naar 12 / 12. Ga ze absoluut niet buiten zetten.

• giinnoo
      giinnoo commented
      Editing a comment
      Verstandig, geen planten buiten als ze binnen staan

Ff paar foto's..

This gallery has 4 photos.

Comment

• Italiano
      Italiano commented
      Editing a comment
      Dat gaat een tent vol worden.

• Raver
      Raver commented
      Editing a comment
      Ik hoop het !! Kan niet wachten

Girl Scout Cookie bijna naar week 3 bloei.

Criticals gaan pruikjes vormen dus die gaan naar week 1.

Voedingwater per hoeveel L maken jullie dat klaar? Ik per watergift nieuw voedingswater maken maar vind t kut werk dus wil t zo min mogelijk doen.... 🤣

Comment

• Minigrowcase
      Minigrowcase commented
      Editing a comment
      Ph stijgt wel als je het water laat staan dus mee oppassen 🙂

• Waterfall420
      Waterfall420 commented
      Editing a comment
      Ik zou nooit meer voeding maken dan je nodig hebt, laat maar eens een emmer staan met voeding, na 2 dagen zit er een dikke drap op en mag je het in de zink gieten. Tenzij je het water constant kan doen bewegen zoals in een voedingsvat, en idd PH steeds weer afzuren, stijgt redelijk snel

• Rreppellsteeltjam
      Rreppellsteeltjam commented
      Editing a comment
      Bio of mineraal is al groot verschil en alleen met circulatiepomp en soms ook waterstofperoxide tegen algen, elke 2 dagen aanvullen want dat verdampt heel snel.

Update

We zijn eindelijk aan de bloei begonnen nu bij alle 3 de dames. Dag 4 bloei Criticals en dag 14 GSC.

Hebben vandaag voedingswater gekregen. 1 liter allemaal, ze krijgen nu elke 2 dagen een liter en dat gaat tot nu toe fantastisch!

Cal / Mag 2 ML
    Terra Bloom 5ML, nu per week opbouwen.
    Sugar Royal 2.5ML
    Pure Zym 5ML
    Take Root 2.5ML ​​​​​

10 of 12 druppeltjes Lemon Kick en dan op ph6.3 aan de dames gegeven. Ik ga toch maar gewoon per voedingsbeurt het water klaarmaken.

water:
    EC 1.1 a 1.2 ( helft onder plagron voorschrift ) ( werkt prima! )
    temperatuur 22.1
    Ph tussen 6 en 6.5

Klimaat is zeer stabiel tussen de 18 en 25 graden. Gemiddeld 22.5 a 23. Lv laat ik niet onder de 40% komen max 65% maar gemiddeld gewoon 45 a 55.

Bodem temperatuur van de planten komt niet onder de 20 graden. Gemiddeld 21 graden.

​​​​​Dat was hem wel weer. Geen verdere bijzonderheden.

Comment

• Raver
      Raver commented
      Editing a comment
      Als t goed is moet het kloppen. Zijn wel meer dan 10 druppels trouwens. Mijn PH kraanwater is 7.6. Met voeding komt het tot 7.0 6.9.

Heb nu ff geen geld om een andere ph meter te halen. Doe het al de hele kweek met deze en dat gaat tot nu toe goed. Misschien klopt het niet helemaal maar geloof wel dat het tussen de 6.0 en 7.0 zit. Dat kan niet anders, ik check hem super vaak en misschien tot het neurotische aan toe met 6.0 spa.

Hoeveel gebruik jij dan?

Calmag tot week 5 ok. 👍

• Waterfall420
      Waterfall420 commented
      Editing a comment
      Hangt af van temp en voeding die er al inzit, PH is zo fluctuerend, de ene dag kan je PH8 uit je kraanwater hebben, de dag erna PH 7.2
      Je kan trouwens een PH meter met ijkvloeistof kopen op aliexpress voor 5 eu.
      Meten is weten kerel, maar het is jou feestje 🤷‍♂️

• Raver
      Raver commented
      Editing a comment
      Ph meter klopt gewoon ! Wat je zegt klopt ook. Kraanwater verschilt qua ph regelmatig hier ook. Ik ijk hem altijd voordat ik hem gebruik.

Die Ali express meter ff bestellen. Altijd handig extra meten.

Ik ben een vrolijk man als ik de tent open doe!

Girl Scout Cookie is nu écht volop bezig met de bloei. Weinig strek, gaat een flink hoogteverschil worden. Baal er echt van eigenlijk dat ze een Autoflower is. Volgende week beginnen met wat pk 13 14.

Verder weinig te vertellen, zie de foto's maar.
    This gallery has 6 photos.

Comment

• Raver
      Raver commented
      Editing a comment
      18 dagen 12 / 12.

• Waterfall420
      Waterfall420 commented
      Editing a comment
      Niet meer aankomen, volgens mij zullen ze niet veel meer groeien en zal je amper last hebben van het verschil tussen je AF en de Fems

• Raver
      Raver commented
      Editing a comment
      Ik ga ze dan lekker laten gaan. 👍👍 Thnx

Goedemiddag!

Met een pure joint (Melonade import uit Canada) genieten van de dames.

Klimaat is door het weer nu paar graden gestegen. Luchtbevochtiger houdt de LV rond de 45 a 50%.

Comment

• Waterfall420
      Waterfall420 commented
      Editing a comment
      Lekker knetter )

• Raver
      Raver commented
      Editing a comment
      Zeker !!

Bladkleur GSC is wat lichter met donkere nerven. Paarse stengels, fosfor tekort? Of is het genetica?

Kan niet zeggen dat de groei vertraagd oid. Ec max 1.2 Terra Bloom Pure Zym Sugar Royal Take Root.

Maandag naar 1.4 denk en dan starten met PK13-14 voor de GSC. Dan zit ik ook goed volgens t schema van plagron. Alleen plagron zegt EC 2.6 😆

Al met al ben ik verder gewoon blij met hoe t nu gaat. Iig veel geleerd al.
    This gallery has 3 photos.

Comment

• Waterfall420
      Waterfall420 commented
      Editing a comment
      Te nat, of genetica of te koud

• Raver
      Raver commented
      Editing a comment
      Zal Genetica zijn. Het komt snachts niet onder de 19 graden. Bodem temp is altijd 21 graden of iets meer.

Teveel water kan t ook niet zijn.

Net voordat het licht uitging net. Lamp is inmiddels naar 100% , volle 300 watt erop.

Geur begint ook toe te nemen.

Comment

• giinnoo
      giinnoo commented
      Editing a comment
      Ik zou wat grotere bladeren snoeien bij de voorste alleenstaande plant. Onder de bladeren zitten toppen zo te zien die nu te weinig tot geen licht krijgen.

• Waterfall420
      Waterfall420 commented
      Editing a comment
      Hebben ze idd weinig aan, aan die bladeren

• Raver
      Raver commented
      Editing a comment
      Zal ik doen.
Bezig...
X