Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Auto Banana Blaze in tentje onder 120 W

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

LED: Auto Banana Blaze in tentje onder 120 W

Korting op 420shop
    Hallootjes! Na veel gestruin op dit forum, waar ik (stoned) enorm van kan genieten, leek het mij leuk om mijn kweekverslagen ook te delen. Ik ben een week of 2 geleden begonnen aan een nieuwe kweek, namelijk 1x Auto Banana Blaze van Dutch Passion in mijn 75x60 cm tentje onder een Sanlight Q3W (120 W). Voorheen gebruikte ik een klein kastje voor microkweken, maar ik had de tent en overig spul ongebruikt liggen en ik wilde met wat meer ruimte kunnen kweken Zo gezegd, zo gedaan, de tent staat en de eerste resultaten kunnen jullie alvast zien:

Eind week 1

image.png
    Deze chiquita staat tussen 2x Hollands Hope die er tijdelijk bij staan om voor te groeien voor later in de tuin. Het medium is 30 liter mix van 50% Promix en 50% Cocos en voor voeding gebruik ik de Bio Canna producten en Great White schimmels en bacteriën.

Omdat ik micro kweekte ben ik maar 1 plant gewend geraakt, dus vandaar dat deze auto alleen komt te staan. Ze krijgt wel alle ruimte dus ik ben benieuwd wat het zal opleveren

De tweede week is inmiddels ook al weer voorbij en de lamp ging van 40% in week 1 naar 60% in week 2. Ik denk dat het voorlopig even bij 60% hou want de bladranden van de Hopes beginnen wat te krullen. Heb de afstand tot de lamp wat groter gemaakt om dit te fixen. Verder groeit het allemaal wel goed vind ik.

Begin week 3

image.png

Ik ben van plan om de hoogte van Banana met LST zo egaal mogelijk te krijgen. Ik besefte me ook dat 4 kleinere planten ook best op dit oppervlak kunnen staan en ook meer opleveren, maar dat zijn plannen voor de volgende ronde.

updates volgen

Last edited by Jonesyf; 16 April 2025, 15:03.

Ze krijgt lekker de ruimte, dat ze maar mooi je tentje mag vullen.
    En ook plantjes voor buiten? Guerilla kweekje? 👀

Veel plezier met je kweek. 😊

Comment

Dankje! De Hopes komen bij mijn vader in de tuin te staan, in potten met Biotabs zodat er alleen regenwater bij hoeft af en toe. Hij heeft relaxte buren dus gelukkig geen probleem

Comment

• Babz
        Babz commented
        Editing a comment
        Nice!

• Takketoelli
        Takketoelli commented
        Editing a comment
        Strak plan!

Succes!!

Gaaf, zo'n grote pot. Ben benieuwd hoe groot ie wordt!

De plant, niet de pot

"Alles gaat goed, en anders doe ik wel alsof" - Takketoelli
      "Wat er ook gebeurt, altijd blijven lachen" - Bassie
      "Ajeto" - Buurman en Buurman

Comment

• Jonesyf
        Jonesyf commented
        Editing a comment
        Ik ben ook zeer benieuwd! Hier er daar las ik dat auto’s niet groot genoeg worden om 30 liter volledig te benutten, maar goed, een beetje overkill kan geen kwaad. Verder zou 1 gram per watt leuk zijn

• Takketoelli
        Takketoelli commented
        Editing a comment
        Ik denk ook wat overkill maar dat maakt niks!

Heel netjes, veel succes met je kweekje! Ik volg😁 hoeveel literpot staat de prachtige dame?

Comment

• Jonesyf
        Jonesyf commented
        Editing a comment
        30 hele litertjes

• giinnoo
        giinnoo commented
        Editing a comment
        Perfect! Zo krijg je je tent wel vol

Succes met je kweek!

Comment

• Jonesyf
        Jonesyf commented
        Editing a comment
        Thnx 😃

Succes met je kweek. Volg.

P.s ik gebruik dezelfde fans in mijn setup van secret jardin. super stil.

Comment

• Jonesyf
        Jonesyf commented
        Editing a comment
        Monkey fans, ik gebruik ze pas sinds deze week. Heb er 2 geïnstalleerd maar er draait momenteel maar 1, want er is voldoende luchtstroom voor de kleine planten. Qua geluid vallen ze mij wat tegen. Het zijn kleine fans en ze draaien op hoog toerental wat voor bestwel snerpend geluid zorgt. Ik kan ze buiten de tent best goed horen. Vergeleken met mijn afzuiger zijn het luidruchtige dingen. Maar heey, de kwaliteit van de Monkey fans is goed! En dat kon ik van mijn vorige zwenk fan niet zegge .

• Takketoelli
        Takketoelli commented
        Editing a comment
        Er zijn fluisterstille computerfans te koop. Kun je ook dimmen

Update:

de Banana Blaze en 2x Hollands Hope stonden er wat slapjes bij. Na wat experimenteren denk ik dat het aan te veel luchtcirculatie lag. Er was te veel verdamping via bladeren voor de nog kleine wortelstelsels. De Monkey fans staan nu tijdelijk uit zodat ze wat kunnen bijtrekken.

Banana groeit ontzettend compact. De HH’s zijn wat slungeliger, ze gaan overigens dit weekend naar buiten om daar lekker verder te groeien.

Heb wat rouwvarenmugjes (?) gespot, dus vandaar die gele vangstrip.

image.png

Comment

• Jonesyf
        Jonesyf commented
        Editing a comment
        Foto’s van de minigrowkast post ik binnenkort

• giinnoo
        giinnoo commented
        Editing a comment
        Leuk ben zeer benieuwd!😁

• Minigrowcase
        Minigrowcase commented
        Editing a comment
        Ziet er goed uit, wanneer ga je je mini kastje openbaar maken? Ben heel benieuwd!

Korte update: de Hollands Hope plantjes staan nu buiten. Volop zon de komende week 👌 ‘s Nachts gaan ze voorlopig naar even naar binnen, tegen de kou…

image.png

Comment

Bezig...
      X