Ik ben sindskort met een maat onze eerste indoor kweek gestart, totaal geen ervaring hierbuiten, wel aardig wat onderzoek al gedaan, maar nog steeds ver te gaan! Onze setup is een 1.20x1.20x2.00m tent, een sf4000 450w lamp, inline fan met carbon filter system, humidifier, dehumidifier, heating systeem, en alle benodigde sensoren. Het climate control systeem is bijna volledig automatisch perfect aangestuurd, alleen nog even de puntjes op de I zetten. Als mix hebben we canna terra professioneel potgrond, met wat extra wormenmest en perliet. Als voeding hebben we plagron power roots, pure zym, terra grow, terra bloom, en green sensation. We zijn begonnen met autoflower seeds van sensiseeds, Strawz, bahamas mamas, en blue bullet. De zaailingen zijn nu 4 dagen oud.
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
Eerste indoor ooit
Collapse
X
-
Gaaf! Gewoon met 0 ervaring vol erin met zo te lezen een puike setup. Vertel eens iets meer over die setup?
-
Haha klopt, we wouden het gelijk goed doen en de juiste spullen kopen. Het is nog niet allemaal helemaal af, ik heb een 6 inch inline fan systeem met ggs controller, en nu komt er ook een spider farmer ac5 controlled verlengsnoer aan met co2 en ppfd sensor erbij, dan gaan de humidifier, dehumidifier en heater daarop aangesloten worden en dan is alles met elkaar verbonden en automatisch op temp, luchtvochtigheid bestuurt.
Voor de rest gebruik ik 18l potten met een laagje van 4 cm met hydrokorrels onderin. Zo uit m’n hoofd niet veel meer te vertellen, vraag maar raak als je je iets afvraagt!
-
-
Opletten!!!!
Auto's hebben niet veel voeding nodig!!!!
Lightmix en dan in de bloei kwart hoeveelheid voeding a/b is vaak al genoeg.
Comment
-
Dankjewel voor de tip, ik had gelezen dat er in de mix die ik nu gebruik dus voor 3 weken meer dan genoeg voeding zit, ik water nu gewoon zonder voeding en soms met lage dosering power roots, ik neem aan dat plagron terra grow dus vrij overbodig is, en zoals jij dus al zegt lagere doseringen met bloei voeding ( terra bloom, green sensation ) sowieso was ik van plan niet te veel hiervan te gebruiken en goed in de gaten houden hoe de plant erop reageert.
-
-
We hebben gisteren de spiderfarmer ac5 ggs controlled verlengsnoer aangesloten, hij is verbonden met onze lamp, inline fan carbon filter systeem, humidifier, en clipfan, heater moet nog binnenkomen en dehumidifier ook, airco twijfelen we nog of we die nodig gaan hebben of dat de inline fan goed genoeg is op zichzelf en de temperatuur als het moet een paar graden lager kan krijgen.
De temperatuur staat op minimaal 22 en maximaal 26, lampen staan op 40% ongeveer 60-65cm hoogte van de zaailingen.You do not have permission to view this gallery.
This gallery has 4 photos.Last edited by JarJarrz; 21 May 2025, 12:47.
- Likes 1
Comment
-
Weer een update. Het is nu dag 9 en het gaat volgens mij goed, wel 1 plantje die aardig slap staat terwijl ze gisteren nog water gehad hebben, kan dit ook ergens anders aan liggen? Voor de rest ziet de kleur er prima uit en groeien ze wel door, het klimaat is goed geregeld, temperatuur day is 25 en night 22, luchtvochtigheid 70%You do not have permission to view this gallery.
This gallery has 10 photos.
- Likes 2
Comment
-
Her is nu dag 13 en we hebben ongeveer 4 dagen geen water gegeven. Ze zijn gegroeid en de strawz is het grootste. Ook een fotootje van de temperatuur en humidity environment instellingen, we zijn van plan morgen weer water te geven.You do not have permission to view this gallery.
This gallery has 9 photos.
Comment
-
En anders een tensio meter aanschaffen, sommige mensen hebben het gevoel nog niet als ze tillen..
Maatje van mij ook elke keer liters water geven, ik ben er mee gestopt om te zeggen tillen/wegen enzo🤣 maar elke x wel vloeken als hij de opbrengst ziet😜
-
Vorige x dat de blaadjes hingen dacht ik ook dat ze water nodig hadden 😂, zo’n tensio meter zal ook wel makkelijk zijn alleen de soil sensor van spider farmer geeft toch ook gwn water content aan? Ik denk dat we de potten gaan wegen en nog even geduld hebben.
-
Geen idee van spiderfarmer tillen of een tensio meter is de uitkomst
-
-
Het is nu dag 19 en ze zijn aardig hard gegroeid. We hebben veel onderzoek gedaan naar trainen en ook specifiek trainen bij autoflowers en horen enorm veel verschillende meningen, bijvoorbeeld over toppen, één site zegt dat het prima is en de andere site raad het af, uiteindelijk hebben wij besloten de Strawz te toppen omdat deze er super gezond uitzag en laten we het bij deze met toppen, bij de rest gaan we wel LSTgebruiken, ik doe er nog een extra fotootje van de zijkant van deze plant bij. LST gaan we doen bij de volgende keer wateren. Ik ben benieuwd, we gaan het zien!
- Likes 4
Comment
-
We hebben ze per stuk 400ml water gegeven met 1ml/l terra grow ( voor het eerst ) 0.5ml/l pure zym en 0.5ml/l power roots. Daarna hebben we bij 2 planten LST gedaan. Volgens mij is dat wel prima gegaan, dus nu 2x lst 1x getopt en 2 nog niets bij gedaan, daar gaan we waarschijnlijk alleen defoliation gebruiken, we zijn gewoon een beetje aan het testen.You do not have permission to view this gallery.
This gallery has 2 photos.
- Likes 5
Comment

Comment