Ik volg! Erg benieuwd naar de verschillende resultaten, maar is het alleen niet zo dat je voor de beste uitkomst van het experiment je allemaal de zelfde soort had moeten gebruiken? Want misschien is het wel zo dat de eene dame wel van toppen houdt en de ander niet? Ik heb op het moment 5 verschillende soorten staan en ik vindt dat ze allemaal anders reageren op bv voeding, temperatuur etc. Ik heb alleen wel bij 1 plant LST toegepast, en ik zie bij haar dat de zij takken veel beter ontwikkeld zijn. Ook zitten de toppen daar lekker dicht opklaar. Ik ben al bezig met een nieuwe ronde en ik ga dit keer bij allemaal LST doen.
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
Eerste indoor ooit
Collapse
X
-
Vandaag hebben ze weer ff wat water gehad, ook ff lst bijgewerkt en wat bladeren weggehaald.You do not have permission to view this gallery.
This gallery has 3 photos.
- Likes 4
Comment
-
Yup
En de volgende keer ook wat meer potgrond
Van te voren al goed vochtig gemaakt
Al doende leert men
-
Inderdaad we hadden ze niet veel water gegeven en volgende dag stond de aarde al bijna helemaal droog en toen weer goed gewaterd, nu staan ze er vgm qua water wel goed voor, en inderdaad had ik veel te weinig potgrond in de potten gedaan en kwam er te laat achter dat dat niet goed is haha.
-
Vandaag hebben we weer bladeren weggehaald, en weer water maar zonder voeding, afgelopen week 2 x met voeding en 2 x zonder gewaterd, ik denk dat het tijd wordt om met terra bloom verder te gaan volgende waterbeurt, onze luchtvochtigheid staat nu op 60% die gaan we geleidelijk omlaag brengen.You do not have permission to view this gallery.
This gallery has 5 photos.
- Likes 2
Comment
-
Die derde pot was inderdaad lichter als de rest en voor die foto hadden we ze allemaal weer water geveven, ik zou vandaag nog eens even de potten tillen en vergelijken. We gebruiken inderdaad terra grow, we zijn al wel gestopt met power roots en pure zym erbij doen, elke beurt geven we water met een ph van 6.2, we gaan dus nog wel even door tot we de onderste drievingerige bladeren zien vergelen, lijkt me wel makkelijk om te herkennen wanneer bloeivoeding te starten, alleen terra bloom dan of ook gelijk green sensation erbij?
-
Bloeivoeding is als ze in bloei zijn
Zo makkelijk kan het zijn
Ik zie nog geen bloei, dat is als je een pruikje pistels ziet
Tot die tijd grow geven
Green sensation pas vanaf bloeiweek 4-5
-
Hallo iedereen, eventjes niet actief hier op het forum geweest maar de plantjes doen het prima en zijn lekker aan het bloeien! Ze drinken enorm veel en steeds meer en sneller, we hebben ze in de tussentijd maar 2 x voeding gegeven, 1 x teveel terra grow gegeven en toen 2-3 blaadjes van een plant die duidelijk nutrient burn hadden, daarna 4 beurten zonder voeding gewaterd en nu begonnen met terra bloom 0.5ml/l, dit gaan we rustig opbouwen naar denk ik 1 of 1.5 ml/l en afbouwen met terra grow, we gebruiken ook af en toe nog pure zym erbij want dit kan geen kwaad. De planten zijn aardig gesnoeid en gelolipopt. Met dit warme weer wordt het in de tent regelmatig warmer dan wij ingesteld hebben, de temperatuur s’nachts staat op 22 graden en overdag 25, zonder airco gaat het hier vaak overheen, zitten nog even te kijken voor een oplossing hiervoor, de luchtvochtigheid staat nu ongeveer op 55% maar die willen we rustig omlaag brengen tot de echte toppen komen en dan rond de 40-45% wat het beste is in bloei zoals ik online gelezen heb.
Comment
-
Die temp zelf is niet zo'n probleem, ik heb het rond de 28-30 nu
Het is de combi temp-lv die in balans moet zijn
Warme lucht kan meer vocht bevatten, dus de lv kan omhoog schieten, en het dauwpunt wordt gemakkelijker bereikt- schimmel
Door de afzuiger harder te zetten voer je de warme lucht wat sneller af
Een fan in de tent zorgt dat de lucht en vocht goed verdeeld (verdund) wordt
Ik heb ooit ontvochtigers gehaald bij de action, van die korrels. Haalden flink wat water weg
Koelpads of een bevroren waterflesje in de inlaatbuis leggen
Dit allemaal tegelijkertijd heeft wat effect, één maar weinig. Ik heb het allemaal geprobeerd maar neem nu het weinige verlies aan rot op de koop toe, was mij teveel gedoe met te wei igvresultaat. Maar in jouw setting zou het wel eens kunnen werken, misschien het proberen waard
-
-
Ze zien er wel weer aardig dorstig uit en gister nog 1.5-2 liter per plant gehadYou do not have permission to view this gallery.
This gallery has 3 photos.
Comment
-
Mwah takke, mijn peppers hebben al eens 1.5 gehad in 10 liter pot.
-
Ze absorberen het water echt super snel, je merkt al dat de aarde droog is geworden nu, en tja over die voeding ik had als waarschuwing gekregen niet teveel voeding voor autos, en vervolgens na 2 x 1.5ml / l te geven nutrient burn dus ja dan ga ik natuurlijk voorzichtig doen, ik heb gegoogled en foto’s gezien en weet zeker dat dit nutrient burn was en is na stoppen met voeding gestopt. Ik snap het zelf ook niet zo goed haha
-
Oke, je hebt een totaler plaatje 😀
Ik heb nauwelijks ervaring met afjes. Maar je had dus al gele bladpuntjes bij 1,5ml. Dat is best apart, ook bij afjes
Voedingsperikelen ontstaan vaak door een slechte watergift, het een kan met het andervte maken hebben
Ik zie je dames liever met de blaadjes fier en parmantig schuin omhoog!
Je zit erbovenop en je zoekt vanalles uit, daar leer je alleen maar van. Goed bezig
Ze staan in bloei, vanaf nu bloeivoeding
-
-
Nog een keertje bij gesnoeid, het wateren gaat opzich wel beter, ongeveer 1.5 liter elke 2 dagen of iets eerder. Één plantje hangt wel enorm, we snappen niet echt waarom, na wateren blijft hij hangen en wanneer ze water moet krijgen hangt ze ook.You do not have permission to view this gallery.
This gallery has 7 photos.
- Likes 1
Comment
-
Pot tillen, zware pot is geen water, hele lichte pot pas weer.
-
Ik heb dit ook gehad. Ook afjes. Wist niet wat er aan de hand was. Na veel zoeken op het internet heb ik ze gespoeld. Dus uit de tent halen , water erdoor heen gooien tot er helder water uit de onderkant van de pot komt. Dit heeft geholpen toen bij mij. Is toch een wortel probleem denk ik.. geef jij cal-mag erbij? Dat zou je nog eens kunnen proberen. Heb veel problemen ondervonden door het niet te gebruiken DENK IK. Ik ben ook beginner.
-
Lange tijd niet actief geweest hier, maar de planten leven nog en het gaat volgens mij wel prima. We geven nu ongeveer 1.5-2l water om de 3 dagen. 2 x voeding in de week 2 ml/l terra bloom en 0.8 ml/l green sensation. De humidity blijft hangen op 55-60% en ppfd staat op 850 ongeveer en temperatuur rond 28 graden. We hebben ze ook een keertje calmag gegeven tussendoor.
You do not have permission to view this gallery.
This gallery has 6 photos.
- Likes 4
Comment

Comment