Mededeling

Collapse
No announcement yet.

1ste Led kweek LFG spectrabox II - 250 Watt - het begin...

Collapse
Dit topic is gesloten.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

Re: 1ste Led kweek LFG spectrabox II - 250 Watt - het begin...

Oorspronkelijk geplaatst door mito View Post
    Waarom leg jij je zaadjes op je medium ipv erin?
    Voor de foto zeker Nee, serieus na de foto heb ik ze op halve cm diepte gestopt, lagen er idd meer op dan ze erin zaten
    Attached Files

Comment

Je maakt denk ik wel een rekenfoutje door er vanuit te gaan dat je vier kweekjes per jaar kunt doen.
      Met LED zullen dat er eerder drie zijn, mits je kortbloeiers gebruikt en er geen natuurrampen plaats vinden.

Neemt niet weg dat het een interessant kweekje lijkt te gaan worden.
      Zo gauw je iets ziet bewegen, zo snel mogelijk onder de lamp, anders krijg je spaghetti's
      ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door QnQ View Post
        Je maakt denk ik wel een rekenfoutje door er vanuit te gaan dat je vier kweekjes per jaar kunt doen.
        Met LED zullen dat er eerder drie zijn, mits je kortbloeiers gebruikt en er geen natuurrampen plaats vinden.

Neemt niet weg dat het een interessant kweekje lijkt te gaan worden.
        Zo gauw je iets ziet bewegen, zo snel mogelijk onder de lamp, anders krijg je spaghetti's
        Hey QnQ,

Over dat rekenfoutje ga ik nog geen discussies aangaan, we zien wel hoe het loopt

Ik krijg graag onderbouwde kritiek, maar wat bedoel je met natuurrrampen? Ik probeer het gewoon... als het niks wordt zal ik iedereen daar snel genoeg van op de hoogte brengen... Ik heb geen enkel commercieel belang bij m'n kweekjes, enkel mezelf van wat goede binnenwiet voorzien op een veilige manier. Wat bedoel je met spaghetti's?

Mijn plan is ze de komende week op de vensterbank houden, van zodra de wortels uit de seedplugs komen ze in ingewaterde batmix met bufferlaag stekgrond plusmin drie cm te zetten en meteen over te gaan op 12/12... Maar dit is nog steeds onder voorbehoud... ben nog volop meningen aan het lezen op forums, in I love it en de oude kweekgids van Jorge Cervantes.... Het is nog een beetje wikken en wegen voor het ogenblik...

Grtz,
        Last edited by DJ Felix; 14 September 2011, 23:45.

Comment

Als je 2 a' 3 weken groei + ca. 9 weken bloei = ca. 12 weken per oost, nou vooruit led een weekje langer, 52 : 13 = 4 oosten.
          Als je de zaailingen gaat aanmaken ca. 2 weken voor je oost in de tent wat bezig is = 4 x 2 weken = ook bijna een oost.

Comment

Oogst is met een G erin Knealus.
            Twee á drie weken groei is niet lang genoeg om 7/8 nodes te krijgen denk ik. Maar we zullen zien.

John, een natuurramp krijg je als je het klimaat in je kast niet voldoende onder controle hebt.
            Spaghetti krijg je als er tijdens ontkiemen niet genoeg licht is.
            Plantjes gaan dan strekken op zoek naar licht en krijgen lange slappe stengeltjes..Dan moet je gaan knoeien met stokjes anders vallen ze om.
            Als je ze op de vensterbank houdt, krijg je dat dus.
            ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

Comment

QnQ: Oogst is met een G erin Knealus.
              Twee á drie weken groei is niet lang genoeg om 7/8 nodes te krijgen denk ik. Maar we zullen zien.
              Mijn plantjes 4 weken voorgroei staan nu op 11 nodes, ze groeien in de bloei tijd nog heel lang door

Begin bloeitijd waren de plantjes 30 cm hoog, nu met 4,5 weken bloei erbij ca. 90 cm hoog + pothoogte ca. al 120 cm hoog.
              Last edited by Knealus; 16 September 2011, 10:04. Reden: toevoeging

Comment

3 weken is zat, tenzij je met regulier zaden werkt, dan mag soms meer dan de helft de kast uit. Dus dan mag je wat langer voorgroeien.
                Alleen korte soorten iets langer voorbloeien, gemiddelde soorten wat korter, en lange soorten (sativa's vaak), kun je meteen op 12/12 zetten.
                Ligt eraan hoeveel planten, en hoe groot is het hok.

Comment

Re: 1ste Led kweek LFG spectrabox II - 250 Watt - De lamp in de tent

Hey,

Bedankt voor de vele reacties, ik probeer er iets mee aan te vangen met jullie goede raad, maar zoals al door enkelen gezegd, de ene setup is de andere niet...
                  Van de zaadjes zijn er al zes aan het ontkiemen, constant op 20-24°c onder een verandadak zonder direct zonlicht maar veel licht, en als er een lekker zonnetje zit op de vensterbank in de zon, achter een glasgordijn. Foto's volgen één dezer als er iets meer aan te zien is

Een paar dagen geleden is de rest van mijn setup toegekomen en ben ik aan het knutselen geslagen, nog wat experimenteren en nog wat klein electrawerk en we zijn klaar om (proberen) te kweken Bijgevoegd wat detailfoto's van de lamp, de drie belichtingsmogelijkheden (blauw=groeispectrum, rood = bloeispectrum, paars = beiden), m'n afzuiginstallatie Ruck RK125L 300m³/u met snelheidsregeling, koolstoffilter en sonoduct...

Omdat foto's meer zeggen dan duizend woorden:

P1030453.JPGP1030469.JPGP1030458.JPGP1030456.JPGP1030455.JPGP1030454.JPGP1030451.JPGP1030449.JPGP1030466.JPGP1030464.JPG
                  Last edited by DJ Felix; 17 September 2011, 23:43.

Comment

heel knap john,

die lamp ziet er alvast een fijn stukje techniek uit.
                    nu maar kijken hoe het verder gaat.
                    succes ermee

grtn

Comment

Mooi John je lamp is binnen.. veel succes met je kweek.

Comment

Re: 1ste Led kweek LFG spectrabox II - 250 Watt - hoe gaan we het aanpakken?

Oké, we zijn weer een dagje verder, vorige nacht tot 04.00 topics doorgescrold op dit forum, interessante dingen gelezen, maar ook een hoop nieuwe vragen die zich opwerpen.

Met de seedbox gaat het niet echt zoals ik gedacht heb, vier van de tien stuks staan helemaal boven, waarvan ik deze morgen eentje met tandenstokertje moeten redden heb omdat deze plat op het medium lag en het worteltje niet gehecht was. Even zien hoe dit verder loopt, ze zitten er ook nog maar van woensdagmiddag in...

Ik ben er ook nog altijd niet uit als ik meteen 12/12 ga of 18/6 voor de groei. Het plan is om ze één dezer dagen over te planten in kleine potjes met ingewaterde batmix 2/3 en 1/3 buffer stekgrond bovenaan, alhoewel ik een test ga doen en er een stuk of twee ga plaatsen in een gemixte mengeling met dezelfde verhouding.

Ik ben van plan van zodra de zaailingen wat groter zijn (3 à 4 cm) ze meteen onder de Led te plaatsen met het groeispectrum aan, op een zestigtal cm van de lamp en geleidelijk als alles goed gaat de lamp nog wat dichter (45 cm plusmin) op de plantjes te hangen, en dan zien we wel weer hoe het opschiet... Lamp verbruikt 110 Watt op groeispectrum dus daarvoor hoef ik het niet te laten.

De komende post zal ik even de Ledvoeding presenteren die ik ga gebruiken na enkele weken als de batmix wat armer wordt...

Alle interessante reacties en bedenkingen op bovenstaand zijn welkom Growers & Blowers !!!

Het ga jullie goed!

Grtz,

Ps nog even de specs van m'n ledlamp voor de techneuten:

Item Value Item Value
                        Color Multi Red, blue, white, IR, UV LED power output 239,5 watt
                        Wavelength Multi spectra Grow & Flower Power consumption ~286 watt (111w grow / 175w flower)
                        LED beam angle Multi angle 120 / 160 voltage 230v / 110v
                        Lighting area 0.6 - 1.2 m² Frequency 50 Hz
                        Height above plants 0.45 - 0.65cm Ventilation fans 6 pieces
                        Working environment -20 ~+50 degrees celsius Switches 2 pieces Grow / Flower
                        Lifespan 50.000 hours Packing 1 pcs / carton
                        Photo flux density ~419,12 µmol s/m² N.W. 4,7 kg
                        Size 440x280x70 G.W. 5,6 kg
                        CE warranty Yes, 2 years EEC registration number LFG spectrabox 009171125 Dutch Green Ledlights
                        Last edited by DJ Felix; 18 September 2011, 22:05.

Comment

Re: 1ste Led kweek LFG spectrabox II - 250 Watt - ontkiemd

Hoi,

Vier stuks van de Bubblegummer zaadjes staan lekker pront en gezond boven, drie zijn aan het komen... Vier stuks die te groot waren om het dekseltje opnieuw toe te krijgen zijn eruit gehaald en op een andere tray gezet zodat de rest nog even verder kan ontkiemen.

P1030470.JPGP1030472.JPG
                          Attached Files
                          Last edited by DJ Felix; 19 September 2011, 20:21.

Comment

Re: 1ste Led kweek LFG spectrabox II - 250 Watt - 18/6 eerste vijf in tent

Hey,

Dag 1 - groei - 18/6

Nadat er weinig reactie kwam op een paar vragen , heb ik nog maar eens goed topics doorgenomen op dit en een ander forum.
                            Ik heb de knoop doorgehakt en de eerste vijf Bubblegummers staan sinds vanmiddag op 18/6 in de tent. Ik ben om zaai- en stekgrond met een Ph 5.0 - 6.5 en hydrokorrels naar het tuincentrum (Aveve) geweest. Ik heb de grootste vijf plantjes in 1.5l potten overgezet en in m'n tent gestoken op een 18/6 lichtregime. Ik heb de lamp op 52 cm en groeispectrum (blauw) op de plantjes staan. Rond de 22°C bij de plantjes, LV momenteel rond de zestig procent.

Nu wordt het dus interessant om te zien wat de plantjes de komende tijd gaan doen onder de Led. De bedoeling is deze na x-aantal weken in de bloei te brengen. Als het moment voor bloei gekomen is worden de planten overgezet in Batmix in 7,5 literpotten en als test twee smartpots van 11 liter. Na enkele weken batmix komt dan speciale led-bloeivoeding met boosters erbij, die door Hypro ontwikkeld is, maar daarover later meer...

Wat betreft de overige vijf zaailingen, een staat boven, dan heb ik weer zo eentje met een krul , en de andere drie heb ik zwaar mijn twijfels over, we zien wel weer als het zover is.

Genoeg gezeverd, nu foto's:

P1030492.JPGP1030493.JPGP1030497.JPG
                            Last edited by DJ Felix; 20 September 2011, 20:47.

Comment

Re: 1ste Led kweek LFG spectrabox II - 250 Watt - 18/6 eerste vijf in tent

hey john

ja die zaailingen kunnen er enorm kwetsbaar uitzien zo in het begin maar die komen er wel door hoor, zo te zien zitten we ongeveer op hetzelfde schema qua start met de kweek, mijn lamp heb ik vandaag iets verlaagd want hij schroeit volgens mij echt niet. cu soon El Azif

Comment

Re: 1ste Led kweek LFG spectrabox II - 250 Watt - 18/6 dag 2

Dag 2 - groei - 18/6

Gisteravond nog een goed ontkiemd plantje bijgezet onder de spectrabox, BBG nr 6, op dezelfde manier als de vorige. Wat betreft de zaailingen, zijn er nog twee aan het 'komen', die ga ik morgenmiddag om 12u bij de start van de lamp ook bijzetten in de tent. Dan hebben we al een voorlopige 8/10 in de seedbox, ik ben al blij ! De enige die blijkbaar een tekort had de laatste dagen was ik, een beetje geduld is een mooie zaak .

De plantjes hebben zich blijkbaar snel aangepast aan het ledlicht, groei is duidelijk ingezet... Nog steeds 60% LV, minimum 21 en max tegen de 24° C op planthoogte. Ga de 52 cm lichtafstand nog zo aanhouden, aangezien de planten zullen groeien en de afstand met het licht sowieso verkleind. Ik heb na het overzetten in potjes gisteren de planten 100 ml regenwater per stuk gegeven, aangezien de seedplugs nog lekker vochtig zijn, voorlopig geen water door de plantjes opgenomen, zelfs niet aan de oppervlakte... In en uitblaasfans draaien kwartier wel, kwartier niet, ook een testje, moet volgens mij genoeg zijn voorlopig.
                                Mij lijken ze alleszinds gezond

Dit was het weer voor vandaag.

Grtz,

ps tuurlijk paar fotoojes

P1030502.JPGP1030501.JPGP1030505.JPGP1030506.JPGP1030507.JPGP1030510.JPG
                                Last edited by DJ Felix; 22 September 2011, 00:02.

Comment

Bezig...
                                X