Goedendag
Een lekker eigenwijze semi-Rotterdammert van 56 jaar oud
ik kweek al aardig wat jaartjes (buiten en nu ook in koude kas en tent)
ik kweek op aarde maar geen kant en klaar producten maar een eigen mengsel
mijn aarde bestaat uit
1 deel bio potgrond
1 deel kokospotgrond
1 deel humus
1 deel perliet
en
1 deel compost
de Compost die ik gebruik is eigen compost van gemaaid gras en de grotere wietbladen van vorige oogsten gemengd met ongeveer half om half de oude aarde van het seizoen ervoor
ik kiem in een propagator met verwarmingsmat in perspotjes van kokos.
ik kweek de zaailingen verder op in zakken
Per 20 liter kweekzak voeg ik beendermeel, bloedmeel en vinassekali toe (per 20L gebruik ik de aanbevolen hoeveelheid per m2)
zodra de bloei inzet meng ik hier indien de dames aangeven dat er meer nodig is nog een half deel beendermeel en een half deel vinassekali bij (geen extra stikstof meer) en ik snij een bananenschil in stukken en werk deze ook onder in elke pot
deze kweek methode werkt zowel buiten als binnen
ik kweek nu het gehele jaar door en heb daarin drie mooie oogsten
De winterkweek
ontkiemen eind oktober/ begin november, groei en bloed fase in de tent
In de bloeiperiode
(december tot januari/februari) is het bij mij in de tent overdag rond de 28 en ‘s nachts rond de 18 graden
Met name de purple soorten hebben profijt van deze kweek methode omdat ze alleen paars worden bij nachten die koud genoeg zijn
de zomerkweek
kiemen eind april/begin mei
de zaailingen de eerste weken in de koude kas indien de zomer laat begint maar zoveel mogelijk lekker buiten
Voor de buiten kweek neem ik vaak de snelle autoflowers (van 7-9 weken) zodat rond augustus/september oogstrijp is
de langer durende autoflowers worden mij te groot
(had letterlijk planten van 2,5m toen ik vroeger (de tijd voor de autoflowers) northern light kweekte
dan heb ik nog een start van ontkiemen ergens rond september/oktober voor de soorten die rood kunnen kleuren maar dit is in testfase
ik zal kijken of ik een paar fotootjes kan toevoegen later
Een lekker eigenwijze semi-Rotterdammert van 56 jaar oud
ik kweek al aardig wat jaartjes (buiten en nu ook in koude kas en tent)
ik kweek op aarde maar geen kant en klaar producten maar een eigen mengsel
mijn aarde bestaat uit
1 deel bio potgrond
1 deel kokospotgrond
1 deel humus
1 deel perliet
en
1 deel compost
de Compost die ik gebruik is eigen compost van gemaaid gras en de grotere wietbladen van vorige oogsten gemengd met ongeveer half om half de oude aarde van het seizoen ervoor
ik kiem in een propagator met verwarmingsmat in perspotjes van kokos.
ik kweek de zaailingen verder op in zakken
Per 20 liter kweekzak voeg ik beendermeel, bloedmeel en vinassekali toe (per 20L gebruik ik de aanbevolen hoeveelheid per m2)
zodra de bloei inzet meng ik hier indien de dames aangeven dat er meer nodig is nog een half deel beendermeel en een half deel vinassekali bij (geen extra stikstof meer) en ik snij een bananenschil in stukken en werk deze ook onder in elke pot
deze kweek methode werkt zowel buiten als binnen
ik kweek nu het gehele jaar door en heb daarin drie mooie oogsten
De winterkweek
ontkiemen eind oktober/ begin november, groei en bloed fase in de tent
In de bloeiperiode
(december tot januari/februari) is het bij mij in de tent overdag rond de 28 en ‘s nachts rond de 18 graden
Met name de purple soorten hebben profijt van deze kweek methode omdat ze alleen paars worden bij nachten die koud genoeg zijn
de zomerkweek
kiemen eind april/begin mei
de zaailingen de eerste weken in de koude kas indien de zomer laat begint maar zoveel mogelijk lekker buiten
Voor de buiten kweek neem ik vaak de snelle autoflowers (van 7-9 weken) zodat rond augustus/september oogstrijp is
de langer durende autoflowers worden mij te groot
(had letterlijk planten van 2,5m toen ik vroeger (de tijd voor de autoflowers) northern light kweekte
dan heb ik nog een start van ontkiemen ergens rond september/oktober voor de soorten die rood kunnen kleuren maar dit is in testfase
ik zal kijken of ik een paar fotootjes kan toevoegen later

Comment