Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Aotoflower binnen

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

Ze strekt nagenoeg niet, wellicht gaat dat nog gebeuren
    Het gaat zoals het gaat, kan er verder niet veel meer over zeggen. Compress_20260203_091633_3603.jpg
    Attached Files

Comment

Compress_20260204_102341_1861.jpg Ik dacht ..waar blijven die zijtakken nou? Hebbes!

Afstand onderlinge nodes lijken mij goed, het is nog maar een jonkie hè.
      Ben zuinig met water op dit moment, bodem vochtigheid vandaag 23%, bij 24 graden C.

Critical+

Comment

Compress_20260206_140927_7980.jpg De kleur van het opgaande blad verandert iets naar fris groen. Ik denk omdat de grond niet homogeen is, maar in lagen...de worteltjes merken dit dus ook.. De blaadjes spreken direct, het is een open boek dus ik let er zeker op.
        Proberen om de problemen voor te blijven, maar ik denk dat alles redelijk goed gaat.

Begin ook een beetje bij te voeden met korreltjes, NPK voor groei fase.

Attached Files

Comment

• Minigrowcase
          Minigrowcase commented
          Editing a comment
          Misschien kan biotabs maar jou de tabletten sturen in kaap verdie? Heb je nooit tekorten en je hoeft enkel water te geven?

Het gaat goed, al doende leert men. Kan altijd beter, en dat ga ik ook proberen t.z.t. met de stekjes van deze plant.
        Dus even wachten, eerst deze maar eens vertroetelen.

Fotootje natuurlijk. Compress_20260213_074241_1515.jpg

Attached Files

Comment

• Fenderbender
          Fenderbender commented
          Editing a comment
          Ik blijf erbij dat ik denk dat het type grond dat je gebruikt, de structuur of zelf de ph ervan je plant dwarft, want we zijn toch al weken verder. Moet je volgende keer toch eens een andere samenstelling proberen maken, gaat dag en nacht verschil zijn als je het goed hebt.

Klopt je hebt gelijk, vandaar dat ze nu buiten staat in andere grond. Dit moet verschil maken volgens mij.
        Bovendien heb ik wel wat NPK korreltjes toegediend, wellicht ietsje pietsie teveel van het goede.

Comment

• Minigrowcase
          Minigrowcase commented
          Editing a comment
          Is er echt geen potgrond in jou regio te koop? Sommige op het forum halen het gewoon bij de supermarkt..

Maar nu gaat ze ineens, de bladen glimmen en strekken naar boven. Dit is wat ik er van verwacht had.
        Dat binnen gebeuren heb ik nog niet in de tas, die grond hè !
        Afwachten verder, en gewoon doorgaan. Compress_20260214_151155_5040.jpg
        Attached Files

Comment

• Wesley pipes
          Wesley pipes commented
          Editing a comment
          Eens de hoofdwortel vertrokken is , dikker blad dikkere stam, nu gaat het snel gaan !

Het gaat, 7 vingers en groeit gestaag. Nog niet als een raket, maar is ook niet nodig. Staat op een leuk plekje, en begin zelfs te denken wanneer ik de top eruit haal.
        Ik hoor vaak bij de 6de of 7de node, maar buiten mag het wel iets meer zijn toch?

Het in bloei zetten doe ik met de drum, hupskee erover heen en deksel. Pikkedonker voor 12 uurtjes.

Goed of niet goed? Compress_20260217_113228_8273.jpg

Comment

• Fenderbender
          Fenderbender commented
          Editing a comment
          Lijkt toch eindelijk te bewegen! En ja traag en gestaag kan ook, hoe gaat ie ademen in de drum? en ja ist een witte drum? want anders kook je de plant in de zon denk ik, met een dubbele laag werken, drum erond en dan een luchtlaag en dan iets wat de warmte kan absorberen. zodat de drum niet te fel verhit.

Nou ik dacht eigenlijk de drum voor de nacht, dan is er geen zon natuurlijk, zelfs behoorlijk fris.
        Van 8.00 a.m tot 8.00 p.m, dacht ik eigenlijk !

Er lopen twee honden los over het terrein, dus die gok durf ik wel te nemen. Dus ook geen witte drum aan de buitenkant, maar onopvallend groen en met een paar balkjes de onderkant vrij van de grond, deksel ook iets omhoog ...dus natuurlijke ventilatie. Schoorsteen systeem

Dus ze moet niet te fors worden voor die drum, want dan wordt het ook weer vervelend. Tja wat je er allemaal voor moet doen hè.

Maar ik ben al blij dat de plant niet verprutst is, dit gaat eigenlijk best lekker, deen grote bladeren worden het.

Comment

• Fenderbender
          Fenderbender commented
          Editing a comment
          Ah ja oké, s'avonds erop is er idd niet meer teveel kracht, kwas hier in de zomer aan het denken hebben we lange dagen als je ze dan wilt verduisteren om eerder in bloei te zetten kan het nog steeds heet worden onder een ton, moet ie nog wel kunnen ademen, verdampen behoorlijk wat als het licht uit gaat dus onder en boven toch iets van lucht inlaat en uitlaat.

In Kaapverdië is het vrijwel het hele jaar door lang licht, met gemiddeld zo'n 8 uur zonneschijn per dag en een hoge UV-index van 11+. De zon schijnt er dagelijks, met in de winter zonsondergang rond 18:00 uur en in de zomer rond 19:00 uur. De dagen zijn hierdoor, mede door de ligging nabij de evenaar, relatief constant qua lengte.?

Dus gelukkig iets anders dan in Nederland, eigenlijk kan je het hele jaar doorstoken

Maar als ze eenmaal in bloei staan, heb ik die drum dan toch nog nodig? Nacht is nacht toch!
        Attached Files

Comment

• Fenderbender
          Fenderbender commented
          Editing a comment
          Hoe dichter bij de evenaar hoe minder variatie in de lengte van de dag het jaar door idd, en je hebt over het algemeen lange dagen, maar denk max in de zomer is 13 uur ofzo, terwijl dat hier in België kan uitlopen tot 16 uur en half in Juni en gemiddeld 15 uur in Juli vandaar als je dan wilt verduisteren kan het nog steeds heet worden onder de doek of ton. naart schijnt heb je nu 12 uren licht dus gaat ie gaan bloeien.. denk dat je daar beter lange sativas zet die je 16 tot 20 weken kan bloeien die blijven groeien en bloeien in zo'n klimaat.

Welke soorten zijn dat dan, en die ook niet groot worden.
        Heb geen flauw idee, weinig kennis op dat gebied.
        Dit is ook maar een gok, maar er zullen wellicht betere soorten zijn voor mijn doel.

Ik heb juist Indica genomen omdat ze compact is en niet hoog wordt. Dus bij de bloei zal ze niet verder groeien, wat ik wel als voordeel zie.
        Ik wil geen soort met die uitgestrekte zijtakken meer, die heb ik hier al een keer gehad, dat kreng bleef maar groeien.

Dus.....
        Last edited by komatsu300; 4 weken geleden.

Comment

• Fenderbender
          Fenderbender commented
          Editing a comment
          Ah mja als het klein moet blijven ben je nu goed bezig dan kun je beter zo'n soort zetten zoals je nu hebt, want ja die kan moeilijk groeien buiten met 12 uur schiet ie al in bloei dus gaat ie niet groot worden, moet je hem binnen onder 18 uur licht al stukje groter krijgen voor je hem buiten zet.. ik dacht als je daar nu ook een Afrikaanse Sativa zou zetten zoals ACE Malawi ofzo die gewend is aan de evenaar, die kan blijven groeien terwijl ie bloeit maar dat worden dan gigantische planten! maar ja kan hem ook wel laag houden of kort door manipulatie of snoei technieken.

Theoretisch zal het ongeveer wel kloppen die 12 uur, maar in de praktijk vertelt het me toch iets anders.
        Om 06.00 pm is het al licht, en 08.00 uur am schemerig. als de Maan ook nog eens rond is dan heb je ook licht. Eigenlijk zie ik het probleem niet zo, bij de jongens in Spanje ook op dit forum, kwamen met een soort gelijk verhaal. Zij kweken ook buiten in potten.

Ik ga het gewoon aanschouwen, dan weet ik dat voor de volgende ronde, toch.

Comment

• Fenderbender
          Fenderbender commented
          Editing a comment
          Ja dat zal wel kloppen, effectief sunrise sunset vandaag is 7 uur - 18.40 maar je hebt natuurlijk schemerzone ervoor en erna die ook wel de planten beïnvloeden, of het genoeg is om geen bloei te triggeren zullen we wel gauw zien..maar de dagen zijn langer aan het worden? dan kan ze idd mss wel in groei blijven.

Laten we het hopen, het zou niet verkeerd zijn in ieder geval.

We gaan het zien!

Comment

Binnen is het schok van 18 naar 12u zon om bloei te triggeren, buiten gaat het geleidelijker he, elke dag paar minuten minder zon, tot het kantelpunt maar precies 12 uur is dat niet denk ik. Zolang je wil dat ze nog groeit zou ik ze zoveel mogelijk zon geven . Al is dat + 20 uur?
          Ganja always does the trick.

Comment

De grap is hier dat het zomer aan het worden is, dus elke dag een paar minuten MEER zon, dus ik denk dat ze wel blijft groeien. Anders zou ik al bloeiharen moeten zien, maar daar in tegen groeit ze met centimeters.
            Gelukkig maar, het verwonderd me wel trouwens, dat buitengebeuren blijkt toch niet zó slecht, alleen maar voordeel tot nu toe.
            Zet um op Critical, je kunt het

Comment

• Wesley pipes
              Wesley pipes commented
              Editing a comment
              Ja ik heb nog nooit elders gekweekt en idd, in alaska of zo 6 maand zon , kan dat daar? Verduisteren word dan enige optie maar als ie 3 meter word

• Fenderbender
              Fenderbender commented
              Editing a comment
              Wesley pipes In de Noordelijkste punten mss.. en ja Ruderalis zekers?

• Wesley pipes
              Wesley pipes commented
              Editing a comment
              Idd ja , maar dan 6 maand donker, dat word moeilijk maar , struiken en bomen dan , planten en bloemen ? Ook benieuwd eigenlijk , es checken.

Interessant allemaal, ik leer hier echt heel veel van. Ik doe alles maar op goed gevoel en geluk, maar de basis van Cannabis daar ben ik nog niet goed in thuis.
            Vandaar dat ik experimenteer met Indica, wellicht moet het meer Sativa worden in de toekomst.

Wel ben ik er van overtuigd dat ik de volgende stek zeker 3 a 4 weken onder de lamp zet, en zeker weet dat het een goed wortelgestel heeft.
            Dat ontbrak in deze opzet, het is allemaal half/half, maar ik geef het de kans.

Leer hier veel van, en vind het ook hartstikke leuk, de Tropen dat is toch iets anders wat ik normaal gewend ben in Nederland. Een conifeer groeit altijd toch,

Comment

• Wesley pipes
              Wesley pipes commented
              Editing a comment
              Buitenkweken rond de evenaar, ga ik ook es opzoeken, wel benieuwd .

• Fenderbender
              Fenderbender commented
              Editing a comment
              Ja hier moeten we ook geen echte tropische sativas zetten want dan zit je met maanden stress, overleeft ze de kou, wordt het iets want ja praktisch geen zon, zit er al schimmel op de toppen, want t'is vooral de kou die plant verzwakt dat ze makkelijk verziekt
          Bezig...
          X