Nou het toppen heeft er in ieder geval voor gezorgd dat ik weer normale bladeren krijg.. Trekt nu ook wat sneller bij.. De hazen hebben nog een groot onderling verschil maar deze verschillen worden zichtbaar kleiner.. Al met al tevreden.. vannacht laatste nacht van 18 uur, morgen naar 12 uur.. (ja ik weet dat dat volgens velen VEEL te vroeg is, laat me hier toch maar even spelen).
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
Oldskool.. maar toch niet helemaal... biologisch/organisch
Collapse
X
-
Goedenavond allen, zoals gewoonlijk is mijn SpiderFarmer weer van slag. Gelukkig had ik daar bij de aanschaf van de lampen al rekening mee gehouden dus we maken van het nadeel een voordeel. De GGS heeft een update gehad en lijkt daarom het dimmen van mijn lampen niet helemaal correct meer te kunnen sturen. Geen probleem, ze hebben altijd al dubbele logica gehad dus nu hoefde ik alleen de sunrise module los te koppelen, het voordeel, nu ik toch de intensiteit handmatig moet instellen kan ik ook gebruik maken van UV-A.
Dan de dames zelf... ze lijken een klein beetje last te hebben gehad van de warmte wat niet gek is gezien hun leeftijd en 1600 µmol op hun dak. Nu weer terug naar een meer acceptabele 650 en ik denk dat ze morgen weer netjes bidden.. De dames blijven wel extreem compact wat duid op ruim voldoende (wellicht nog steeds te veel) licht. Nodeafstand is feitelijk niet echt aanwezig bij de hazen wat niet erg is aangezien ik afgelopen maandag naar 12/12 geschakeld ben.. De indica's vormen vooral erg groot blad dus dat is dan wel weer lekker om mijn net zometeen goed vol te krijgen en zodra het zover is. Deze ronde draait om de twee hazen.. de indicas staan er om het verschil in bloeitijd te compenseren... dat kan natuurlijk nooit werken zoals gehoopt maar tot nog toe valt het me alleszins mee.. ik ga overmorgen wel even een nieuw injectiespuitje halen want ik krijg de indruk dat het tijd word om bij te gaan voeden. IMG_3217.jpg
- Likes 5
Comment
-
Feestdagen, verwaarlozing & ongegeneerde groeidrift
Met de feestdagen en een verjaardag tussendoor heb ik de dames eerlijk gezegd even gelaten voor wat ze zijn. Geen pamperen, geen gepriegel, geen overdreven aandacht. Gewoon laten doen waar ze goed in zijn: groeien, uitdijen en onbeschaamd ruimte opeisen.
Zojuist wel weer ouderwets de handen vuilgemaakt.
Alle dames kregen een flinke scheut water, de bevochtiger is bijgevuld en — omdat we inmiddels voorbij het voorspel zijn — heb ik ook bloeivoeding meegegeven. Ze mogen weten dat dit geen vrijblijvende ontmoeting meer is.
De indica’s doen hun naam eer aan en gedragen zich zoals je hoopt van een snelle, gretige meid: geen gezeur, geen omwegen, meteen ter zake. De eerste bloeitekenen zijn duidelijk zichtbaar. Fast is hier geen marketingterm, maar een karaktereigenschap.
De sativa’s doen wat sativa’s altijd doen: zodra het interessant wordt, gaan ze strekken alsof ze iets te bewijzen hebben. Lange internodes, frisse tops en dat typische arrogante “dit was nog maar de warming-upâ€-gevoel. De achterste loopt nog iets achter, maar die achterstand groeit niet verder. Ze kiest gewoon haar eigen tempo. Dat mag.
De omstandigheden zijn verder rustig en stabiel. De lamp heb ik iets hoger gehangen — van circa 20 cm naar een meer fatsoenlijke 30 cm. Niet omdat ze het licht niet aankonden (700 µmol/m²/s slikken ze zonder morren), maar puur om de warmte wat fatsoenlijker te houden.
Op een enkel blad zie ik, als ik echt ga zoeken, een licht verkleurd puntje. Zo minimaal dat je het eerder obsessie dan probleem mag noemen. Uiteraard wel vastgelegd, want dit blijft JD.nl.
De komende weken worden spannend.
De indica’s waren vorige ronde in iets meer dan 12 weken vanaf zaad oogstrijp, dus ik ben benieuwd of ze ook nu weer zo gretig richting het net gaan. Het begint er in elk geval sterk op te lijken. In het uiterste geval kan het net nog iets omlaag, maar liever laat ik ze zelf omhoog kruipen.
Voor de sativa’s twijfel ik daar geen seconde over — die raken het net sowieso. De vraag is alleen hoe enthousiast.
Wat vooral opvalt deze ronde: hoe belachelijk comfortabel alles aanvoelt.
Ruimte zat per plant, overal makkelijk bij, geen gevecht met takken of potten. Dat ze er op foto’s nog wat lullig bijstaan? Dat is puur optisch. Grote potten, jonge planten — dat oogt altijd even ongemakkelijk voordat het uit de hand loopt.
Ook zichtbaar: ik was nét iets te laat met water geven, waardoor de aarde hier en daar wat is gebarsten. Geen stress. De wortels lopen er prachtig doorheen en benutten elke centimeter. Dit is geen tekort, dit is pure groeidrang die zijn weg opeist.
IMG_DE673A16-0586-4832-8E13-7458414FF26C.jpg IMG_3243.jpgAttached Files- IMG_3240.jpg (56,9 KB, 71 views)
- IMG_1B2B82D1-9A24-4881-BAA1-243E450F58AC.jpg (252,3 KB, 67 views)
- IMG_3238.jpg (137,2 KB, 67 views)
- IMG_3239.jpg (137,1 KB, 68 views)
- IMG_3237.jpg (119,4 KB, 65 views)
- IMG_3235.jpg (123,2 KB, 68 views)
- IMG_3234.jpg (135,7 KB, 64 views)
- IMG_3236.jpg (153,4 KB, 68 views)
- Likes 4
Comment
-
Kleine update, bloei zit er bij de indicas nu licht in, sativa’s zijn vooral aanhef strekken. Geen bijzonderheden nu, lichte ondervoeding maar we zijn al IMG_3253.jpg begonnen met bijvoeden.
​​​​​​​
- Likes 4
Comment
-
Gaat weer lekker traag, maar dat ligt niet alleen aan de planten.
Was opnieuw te ruim met water — reden nummer zoveel waarom ik normaal op kokos kweek en niet in deze drassige herinnering aan beginnersfouten. Maar goed, experimentje hè… iemand moet het doen.
Bloei is ingezet, dames doen hun ding.
Licht iets terug omdat er lichte stress zichtbaar is.
Gewoon standaard kweekshit.
Het soort shit waar je normaal gesproken… reacties op krijgt.
Maar ja.
Dit is inmiddels geen forum meer, dit is een digitale coffeeshoptafel waar iedereen stil zit te lurken,
wel meeleest, wel komt checken,
maar pas z’n muil opentrekt als er oogstfoto’s, drama of domme vragen voorbij komen.
Prima.
Dan kap ik er hier ook gewoon mee.
De rest van m’n kweekverslag schrijf ik wel op de binnenkant van mijn vloeitje —
die heeft meer ruggengraat, meer persoonlijkheid
en geeft me eerlijk gezegd een beter gesprek.
Veel plezier met zwijgend consumeren.
Ik kweek wel door.
IMG_3336.jpg
- Likes 2
Comment
-
ik kweek ook pas een paar jaar en zoals je ziet. .zodra ik op aarde kweek maak ik gelijk weer dezelfde beginnersfouten.. had ik dat verwacht? ja, had ik dat kunnen voorkomen? ja. waarom deed ik dat niet.. deel van het experiment.. kan ik ook onder geavanceerde techniek een goede smaakvolle wiet produceren.. het zal ook wel goed komen maar af een toe een tip als.. he.. is dat blad niet eens beetje erg geel kan ik ook gewoon waarderen.. ben ook maar een mens
-
Op zich veel water is niet erg toch bij die grootte, zou het koude kunnen zijn, of duurt het langer tegen dat ze droogtrekken? Is die top op foto 1 , zou die wat herma aan het trekken zijn ? Of is het vervormd blad ik zie? Het ding van het online gebeuren versta ik wel hoor, ik vind het niet erg, al is er maar 1 iemand die het leest en er iets van oppikt, of n deel van me gelooft mss zelfs, gedachten die manifesteren, energie die gericht is, al verdwijnt het internet, alsof er nooit iets was, zijn mijn gedachten toch gedeeld geweest, en informatie , of energie , verdwijnt nooit echt. Maar dat is wat over the top zoals veel ik zeg, en tja men vind het mss repetitief om te reageren, of iets, of denkt men het zijne , maar het is niet niks, het is creatie eigenlijk toch een verslag, daarmee neem ik vrede op een manier en vind ik rust , en dat is ook goud waard voor me.

Comment