Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Frozen Black Cherry (Anesia Seeds) in scrOG

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

COB: Frozen Black Cherry (Anesia Seeds) in scrOG

Korting op 420shop
    Welkom bij m'n nieuwe kweekverslag!

Na enkele rondes met 2 strains, wordt het deze keer 1 strain. Ik hoop met 1 soort meer gelijke planten (in hoogte) te hebben.
    Het is de Frozen Black Cherry van Anesia Seeds geworden. Een indicadominante soort.

Frozen Black Cherry Info NL en pic.jpg

Op 03/12/25 werden er 5 zaadjes gezaaid in de 0,4 liter potjes.
    Deze werden gevuld met zaaigrond en ingewaterd met Rhizotonic (EC 0.76 – pH 6.0 – 21°C)

Vervolgens werden ze op het warmtematje gezet dat via een thermostaat op 27°C werd afgesteld.
    Voorkiemen doe ik nooit, dus gewoon het zaadje in de natte, warme grond.

Op 05/12/25 kwam er al eentje piepen en de dag erop waren ze alle 5 boven de grond.

Temperaturen schommelden tussen 20.9 – 26.0°C en de luchtvochtigheid bleef tussen 40 – 80%

Updates van de eerste 2 weken volgen zo dadelijk

Comment

succes..
      Zeg maar zo, Keep It Simple

Comment

Update week 1 van de groeifase

07/12/25 stipte ik aan als eerste groeidag. Het plan is om 4 weken te laten groeien, afhankelijk van hoe goed ze het doen.
        De 4 beste planten zullen overblijven.
        Zoals altijd ga ik scroggen.

Het wattage van de COB zette ik op 60 watt op een afstand van 45 cm.
        Dit gaf een DLI van 20/PPFD 309

Hoewel ik al een pak meer licht geef dan het DLI schema aangeeft (schema zegt dat je moet beginnen met een DLI van 13, ik geef 20)
        blijven ze toch strekken de eerste dagen.
        Niet echt een probleem want dat los ik op bij het verpotten.
        Toch vreemd die eerste dagen strek steeds...

​Foto dag 3

​IMG_1047.jpg

Deze week gaf ik ze op dag 3 elk 30 ml kraanwater dat lichtjes werd gevoed met CannaStart en Rhizotonic
        (van elk 0.75 ml/500 ml) (EC 1.08 – pH 6.2 – 19.9°C)

Op dag 5 gaf ik ze nog eens 40ml van hetzelfde voedingswater.

Op dag 7 maakte ik nog een beetje voedingswater met 0,5 ml CannaStart + 0,5 ml Rhizotonic/250 ml
        (EC 1.18 – pH 6.2 – 20.6°C) Hiervan kregen ze elk 45 ml

Ik plaatste ook een ventilatortje die de zaailingen een beetje liet dansen.

Het warmtematje werd op 25°C gezet.

Temperaturen schommelden tussen 20.2 – 25.0°C en de luchtvochtigheid bleef tussen 38 – 60%

Foto's dag 7

IMG_1060.jpg

IMG_1054.jpgIMG_1055.jpg

IMG_1056.jpgIMG_1058.jpg

IMG_1059.jpg

Update week 2 van de groeifase

De kleintjes maakten mooie vorderingen en zaten goed op schema.
        Op dag 13 werden er 4 verpot naar de 14 liter Airpots. De potgrond is opnieuw van DCM (Groenten en kruiden)
        en werd ingewaterd met Power Roots (4ml/4000ml) en aaltjes tegen de rouwvarenmugjes.

Het kleine warmtematje werd vervangen door de grote warmtemat van Root!T(60watt)

Foto's dag 11

IMG_1067.jpg

IMG_1062.jpgIMG_1063.jpg

IMG_1064.jpgIMG_1065.jpg

IMG_1066.jpg

​Zo zag het menu er deze week uit

Dag 8 → Droog

Dag 9 → Bij 250 ml kraanwater werd er 0,2 ml Pure Zym, 0,2 ml Power Roots, 0,75 ml Fish Force,
        1 druppel Silic Rock en 1 druppel CalMag toegevoegd (EC 1.19 – pH 6.0 – 20.5°C) Hiervan kregen ze elk 30 ml.

Dag 10 → Droog

Dag 11 → Bij 300 ml kraanwater werd er 0,2 ml Pure Zym, 0,2 ml Power Roots, 0,2 ml Terra Grow,
        1 druppel Silic Rock en 1 druppel CalMag toegevoegd (EC 1.37 – pH 6.1 – 21.1°C) Hiervan kregen ze elk 50 ml.

Dag 12 → Droog

Dag 13 → Verpottingsdag.

Dag 14 → Droog

Het wattage van de lamp bleef op 60 watt maar de afstand werd naar 43 cm gebracht.
        Dit gaf een
        DLI van 22/PPFD 340

Op dag 13 werd de tweede COB lamp in de tent geplaatst. Samen zorgden ze voor 120 watt op een afstand van 48 cm
        Dit gaf ook een DLI van 22/PPFD 340

Temperaturen schommelden tussen 19.2 – 24.1°C en de luchtvochtigheid bleef tussen 35 – 59 %
        De bodemtemperatuur was zo'n 20 – 22 °C

De luchtvochtigheid was eigenlijk te laag voor deze fase, maar ik heb besloten om eens een groeifase
        zonder luchtbevochtiger te proberen. Ik merk wel dat ze trager groeien dan met een hogere luchtvochtigheid.

Foto's dag 14

IMG_1068.jpg

IMG_1069.jpg

IMG_1070.jpg

IMG_1071.jpg

IMG_1072.jpg

Zoals altijd zal dit topic wekelijks worden geüpdatet. Tot dan!
        ​

Comment

Subke, succes !
          Ganja always does the trick.

Comment

Succes maar weer!
            Volg mijn fototopic voortaan hier als JD is gestopt.

Tot dan klik HIER.

Comment

Mijn zaailing heeft ook moeite met de droge lucht (zo'n 45%), daar zie ik ook droge bladeren /punten​ en groeit idd ook langzamer dan normaal

Jouw soortje staat ook op m'n verlanglijstje, dus ga je zeker volgen, succes!​

Comment

• Jack Spliff
                Jack Spliff commented
                Editing a comment
                Vandaag heb ik dan toch de luchtbevochtiger aangesloten. Ik had lv waarden van 23%. Ze moeten nu ook niet in de woestijn groot worden...

• stef273
                stef273 commented
                Editing a comment
                Doe je goed, welke bevochtiger heb je?
                In mijn situatie heb ik een tentje met bloeiende planten die lage LV vereist en daarnaast een mgb met een zaailing/early veg dat hogere LV vereist.. ik zou eigenlijk een kleine bevochtiger voor in m’n mgb willen hebben waarbij ik de LG kan regelen… misschien volgende keer toch niet verschillende planten in verschillende stadia doen.. althans in de winter

• Jack Spliff
                Jack Spliff commented
                Editing a comment
                Het is een luchtbevochtiger (4 liter) met een slang zodat je gerichter kan gaan bevochtigen. Ik kocht deze 2 jaar geleden bij toshifarm.be maar ze hebben hem niet meer nu ik terug eens ging kijken. Dit is hem : https://toshifarm.be/products/toshifarm-humidifier-4l

Mooi op weg al.
              Suc6 deze ronde weer
              Ik kijk mee

Comment

Interesante soort, ik ben heel benieuwd naar het resultaat. Ik volg.

Comment

Leuk! Ik volg weer😁
                  MGC 65W - Purple Lemonade
                  MGC 65W - Blueberry Auto
                  ​

Comment

Cool, nice die info maar bijna eng hoeveel dit verslag start als een van mijn verslagen.... sorry.. soms maakt al die ai mij echt para...
                    Binnenkweek
                    Hydro
                    Kokos

Comment

• Wesley pipes
                      Wesley pipes commented
                      Editing a comment
                      Is ng iemand die veel anesia zet hier is door hun logo ook dat ik vergelijk ik

• Jack Spliff
                      Jack Spliff commented
                      Editing a comment
                      Er is nochtans geen ai gebruikt. Ik gebruik chatgpt enkel om mijn verslagen die ik hier typ te vertalen naar het engels voor op growdiaries.

• Voor het eerst
                      Voor het eerst commented
                      Editing a comment
                      Dat wilde ik ook niet zeggen.. Maar de stijl en fotografie lijkt erg op de mijne en dat is best uniek op een forum als deze.. Je hoort mij ook zeker niet zeggen dat het goed of slecht is

Update week 3 van de groeifase

Deze week verliep vlot, geen signalen van tekorten. De rechtse plant is wel een beetje groter dan de rest.
                    Bij de andere planten zijn de nodes redelijk dicht tegen elkaar, bij deze is er iets meer afstand.
                    Maakt niet zoveel uit want tijdens het scroggen komen ze (hopelijk) ongeveer op dezelfde hoogte.

De vier onderste scheuten werden bij elke plant verwijderd. De vier scheuten die daarop volgen zullen de 4 hoofdtakken worden.
                    Normaal ga ik voor 6 hoofdtakken per plant maar met 4 hoop ik iets meer overzicht en minder jungle te zullen hebben.

Dus morgen of overmorgen zullen ze getopt worden.

Foto's dag 17

IMG_1074.jpg

IMG_1075.jpg

IMG_1076.jpg

IMG_1077.jpg

IMG_1078.jpg

​Dit kregen ze deze week

Dag 15 → Bij 2500 ml kraanwater werd er 10 ml Fish Force, 0,3 ml Silic Rock en 0,3 ml CalMag toegevoegd
                    (EC 1.25 – pH 6.0 – 20.5°C) Hiervan gaf ik ze elk 600 ml

Dag 16 → Droog

Dag 17 → Bij 2500 ml kraanwater werd er 2 ml Pure Zym, 2 ml Power Roots, 3,5 ml Terra Grow,
                    0,3 ml Silic Rock en 0,3 ml CalMag toegevoegd (EC 1.30 – pH 6.1 – 20.2°C) Hiervan gaf ik ze elk 600 ml

Dag 18 → Droog

Dag 19 → Idem aan dag 17 (EC 1.25 – pH 6.0 – 20.2°C) Elk 600 ml

Dag 20 → Droog

Dag 21 → Idem aan dag 17 (EC 1.25 – pH 6.0 – 20.5°C) Elk 600 ml

Op dag 18 kregen ze hun eerste douche met Vita Race (0,5 ml/150 ml)
                    Deze geef ik een half uurtje voordat de lampen aanspringen.
                    De afzuiging en ventilator worden dan eventjes uitgezet zodat het niet te snel opdroogd.

Het wattage van de COBs ging naar 130 watt op een afstand van 39 cm
                    Dit gaf een DLI van 26/PPFD van 401

Temperaturen schommelden tussen 18.3 – 24.2°C en de luchtvochtigheid bleef tussen 24 – 58%
                    De luchtbevochtiger heb ik dan toch maar aangesloten. Het werd erg droog in de tent. (waarden onder 20%)

Foto's dag 21

IMG_1079.jpg

IMG_1081.jpg

IMG_1082.jpg

IMG_1083.jpg

IMG_1084.jpg

Tot binnen een weekje voor 't vervolg!
                    ​

Comment

Update week 4 van de groeifase
                      In de eerste plaats mijn beste wensen voor iedereen. Hopelijk een jaar vol mooie bloemen

Normaal gezien ging ik na 4 weken omschakelen naar 12/12 maar ik vind ze nog te klein.
                      Dus ga ik zo nog enkele dagen laten staan op 18/6.

De week begon met het toppen van de planten.
                      Zoals ik al in de vorige update vermeldde ga ik 4 hoofdtakken overhouden per plant.
                      Op dag 28 werd het scrogrek geplaatst.

Verder verliep de week zonder problemen met geen tekorten zo ver ik kan inschatten.
                      Ze gaan nu wel meer drinken.
                      ​
                      De varenrouwmugjes houden zich kalm met 0 exemplaren op de gele klevertjes.

Foto's dag 24

IMG_1085.jpg

IMG_1086.jpg

IMG_1087.jpg

IMG_1088.jpg

IMG_1089.jpg

Dit kregen ze deze week

Dag 22 → Droog

Dag 23 → Bij 2500 ml kraanwater werd er 13 ml Fish Force, 0,5 ml Silic Rock en 0,5 ml CalMag toegevoegd
                      (EC 1.38 – pH 6.0 – 20.5°C) Hiervan gaf ik ze elk 600 ml

Dag 24 → Droog

Dag 25 → Bij 3000 ml kraanwater werd er 2,5 ml Pure Zym, 2,5 ml Power Roots, 2 ml Sugar Royal,
                      5 ml Terra Grow, 0,6 ml Silic Rock en 0,6 ml CalMag toegevoegd
                      (EC 1.41 – pH 6.1 – 20°C) Hiervan gaf ik ze elk 750 ml

Dag 26 → Bij 3000 ml kraanwater werd er 5 ml Terra Grow, 0,6 ml Silic Rock en 0,6 ml CalMag toegevoegd
                      (EC 1.34 – pH 6.1 – 20.5°C) Hiervan gaf ik ze elk 750 ml

Dag 27 → Idem aan dag 25 (EC 1.44 – pH 6.1 – 20.8°C) Elk 750 ml

Dag 28 → Idem aan dag 26 (EC 1.27 – pH 6.1 – 20.5°C) Elk 750 ml

Op dag 25 gaf ik ze hun wekelijkse douche met Vita Race (1 ml/200 ml)

Het wattage van de COBs werd verhoogd naar 140 watt op een afstand van 38 cm
                      Dit gaf een DLI van 31/PPFD van 478

Temperaturen schommelden tussen 18.9 – 23.8 °C en de luchtvochtigheid bleef tussen 26 – 67%

Nog steeds lage luchtvochtigheid als de luchtbevochtiger niet aan staat.
                      Het is nu wel minder van belang dat de luchtvochtigheid soms te laag is.

Foto's dag 28

IMG_1090.jpg

IMG_1091.jpg

IMG_1092.jpg

IMG_1093.jpg

IMG_1094.jpg

IMG_1095.jpg

De volgende update zal ik waarschijnlijk pas na de eerste week op 12/12 plaatsen. Tot dan!

Comment

• Grow Co
                        Grow Co commented
                        Editing a comment
                        Beste wensen voor jou ook.
                        Veel dikke mooie bloemen 👍🏻

Lekker soort heb je uitgezocht
                      Die heb ik al een paar keer gezet en is één van mijn favorieten van Anesia.
                      Laatst met black friday weer 3+3 zaden van deze soort besteld.

Veel succes met deze kweek!
                      ronde 1 - ronde 2 - ronde 3 - ronde 4 - ronde 5 - ronde 6 - ronde 7 - ronde 8 - ronde 9 - ronde 10 - buiten 2022

Comment

Update week 5 van de groeifase

Dan toch nog een update voor de switch.
                        Deze week duurde maar 6 dagen. Morgen ga ik omschakelen naar het 12/12 lichtschema.

Als het van de rechtse plant had afgehangen had ik al vroeger omgeschakeld maar de andere planten gingen minder vlot vooruit.
                        Hopelijk geraakt het scrogrek gevuld en tevens wil ik dan ook dat ze niet te veel gaan strekken.

In totaal hebben ze 34 dagen mogen groeien op 18/6. (4 dagen ontkiemen niet bijgerekend)

Verder verliep de week zonder problemen en ik denk dat ze zich wel goed voelen.

Foto's dag 31

IMG_1096.jpg

IMG_1097.jpg

IMG_1098.jpg

Zo zag hun menu eruit

Dag 29 → Bij 3000 ml kraanwater werd er 18 ml Fish Force, 1 ml Silic Rock en 1 ml CalMag toegevoegd
                        (EC 1.48 – pH 6.0 – 20°C) Hiervan gaf ik ze elk 750 ml

Dag 30 → Bij 3000 ml kraanwater werd er 2,5 ml Pure Zym, 2,5 ml Power Roots, 2 ml Sugar Royal,
                        7 ml Terra Grow, 1 ml Silic Rock en 1 ml CalMag toegevoegd
                        (EC 1.71 – pH 6.0 – 20.2°C) Hiervan gaf ik ze elk 750 ml

Dag 31 → Bij 3000 ml kraanwater werd er 6 ml Terra Grow, 1 ml Silic Rock en 1 ml CalMag toegevoegd
                        (EC 1.46 – pH 6.1 – 21.2°C) Hiervan gaf ik ze elk 750 ml

Dag 32 → Idem aan dag 30 maar 6 ml Terra Grow(EC 1.59 – pH 6.1 – 20.9°C) Elk 750 ml

Dag 33 → Idem aan dag 31 (EC 1.40 – pH 6.1 – 21.2°C) Elk 750 ml

Dag 34 → Idem aan dag 32 (EC 1.57 – pH 6.1 – 21.2°C) Elk 750 ml

Op dag 32 kregen ze hun douche met Vita Race (1,2 ml / 250 ml)

Het wattage van de COBs werd op dag 29 verhoogd tot 160 watt op 38 cm afstand.

Dit gaf een DLI van 37/PPFD van 571
                        Het gemiddelde verbruik van de COBs gedurende de groeifase kwam op 111 watt
                        (maximum was 160 watt).

Temperaturen schommelden tussen 18.8 – 24°C en de luchtvochtigheid bleef tussen 34 – 68%

Foto's dag 34

IMG_1099.jpg

IMG_1100.jpg

IMG_1101.jpg

IMG_1102.jpg

Tot volgende vrijdag voor het vervolg!
                        Last edited by Jack Spliff; 3 weken geleden.

Comment

• stef273
                          stef273 commented
                          Editing a comment
                          Wat is die buis die je tent in loopt en aan je potten vast lijkt te zitten? Iets van lucht bevochtiger ofzo?

• Jack Spliff
                          Jack Spliff commented
                          Editing a comment
                          Dat is inderdaad de slang van de luchtbevochtiger. Ik heb er enkele gaatjes in gemaakt zodat de mist meer verdeeld is.
                          Ondertussen heb ik de luchtbevochtiger en slang al verwijderd. Luchtvochtigheid is nu aanvaardbaar zonder.

• stef273
                          stef273 commented
                          Editing a comment
                          Netjes hoor👌
                      Bezig...
                      X