Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Ganesha's Tent

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

IMG_1768118757106.jpg

Heel de week niet gewaterd, vandaag maken we nog eens 5l water met 5ml Calmag2.0 deze keer 20ml Alga Grow en een lepel Great White Myco en verdelen over de potjes.
    Lamp staat nog steeds op 38 watt das maar 12 watt per module maar op 24 uur goed voor een DLI van 20.

Comment

• Minigrowcase
      Minigrowcase commented
      Editing a comment
      Nice! Hoelang laat je ze op 24u staan?

• Fenderbender
      Fenderbender commented
      Editing a comment
      Minigrowcase morgen zijn ze 14 dagen.. kga nog effe wachten tot ik men vertakking 3&4 heb want die wil ik overhouden zodat er nu geen extra strek tussen die internodes komt en dan als ze wat meer licht kunnen hebben ga ik dat voorzien op minder uren met wat rust erbij.

IMG_1768287372435.jpg​
    IMG_1768236652019.jpg

Begin Dag 15, gedijt lekker, nog een paar dagen en dan kan de top eraf.
    ​

Comment

IMG_1768474110232.jpg

Dag 17 De linkse heeft ook precies haar schwung gevonden.
      Als ik men potten wat met zorg voorbereid zoals deze keer zit ik toch dicht tegen optimale ontwikkeling, kweeni hoeveel meer plant er uit te lokken valt binnen deze tijd maar tzal ni veel zijn.
      24 uur helpt natuurlijk ook, dus mss moet ik eigenlijk rekenen dat ze 21 dagen zijn want ze hebben 4 dagen meer licht gehad op die tijd dan met een donker periode.
      En de AC Infinity is een mega hulp om de VPD in check te houden.

Ik kijk er wel niet naar uit om ze nu weer helemaal kaal te knippen, maar we gaan quadlinen ipv mainlinen.

Comment

C06D36BE-A526-4A45-99AF-035348E2203E.jpg

Dag 22 kheb drie potjes klaargemaakt daar ga ik de hoofdtoppen insteken in de hoop dat ze wortel maken. Kmoet eens zo Clonex gel kopen nu dop ik ze gewoon in de Great White Myco wat ook al helpt in de overleving van stekken maar ideaal zou zijn eerst in de Clonex doppen en dan in de GW.

Ik denk nu dat de linkse de Strawberry Cookies is want het grote blad heeft de dikke ronde vinger vorm die ik bij de vorige strawberries gezien heb, en de rechtse lijkt me de Jack La Mota, langste internodes staat niet graag nat en heeft ook liever iets minder voeding (kzie wat gele tipjes) dus ik denk die heeft het meeste Sativa in haar, en dan zou midden de Masskush zijn.

En nu ben ik aan het twijfelen of ik wel de tijd in het quadlinen ga steken... dan zou ik wel nog een hele hoop meer stekjes kunnen maken maar dan zit ik nog een hele tijd te groeien en moet ik nog eens toppen, dan krijg ik wel 8 uniforme toppen per plant, of de top eraf, de grote bladeren weg en het net erover en dan kan ik ze al snel in bloei steken..minder uniform resultaat maar snel een tent vol toppen. argh.. hmm

50E6A86A-561B-4A43-84F8-48965475E8BB.jpg?

Comment

Snik men dikke vinger!

IMG_1769001636455.jpg

Ben voor de luie snelle optie gegaan.. de top is eraf.
          Nu effe laten herstellen en wat puzzelen, kheb nog een tweede net voor te positioneren als ze wat groter zijn.

IMG_1769013898918.jpg?
          ?

Comment

• Fenderbender
            Fenderbender commented
            Editing a comment
            Wesley pipes nou ik vind het gaat hier toch goed vooruit en kheb de eerste weken maar 38 watt gebruikt wat zelf maar 12watt per module is die boven elke plant hing, kzou zelf zeggen teveel licht kan net de plant stressen en hem klein houden, t'is de juste balans vinden, en ja hangt natuurlijk ook van de hoogte af, normaal begon ik de groei op 76 watt want zonder de AC controller was dat het laagste dat ik men licht kon zetten maar dan moest ik hem een stuk hoger hangen en ja zit ik gewoon meer stroom te verbruiken om toch hetzelfde te bereiken. Hangt ook van de CO2 in de lucht af hoeveel licht je plant effectief kan verwerken als je boven die grens gaat is het ook weggesmeten.

• Wesley pipes
            Wesley pipes commented
            Editing a comment
            Dat is idd mooi resultaat met dat wattage, scheelt wel . Volgende ronde ook es langer wachten met lampsterkte op te voeren. Thx!

• Minigrowcase
            Minigrowcase commented
            Editing a comment
            Nee hoor gewoon het zelfde als anders!

IMG_1769112022455.jpg

Dag na het toppen.. probeer de grote bladeren wat onder te duwen en alle takken licht geven zodat er geen achter blijven in ontwikkeling.
          3 potten is wel teveel, kheb geen MGB ervaring om iets beknopt te houden. als ik dees schakel gaat dat helemaal de pan uit swingen.
          Maar ik ga de takken proberen schoon te plaatsen en dan moet ik heel veel opkuisen, eerste en tweede mss zelf derde nodes van elke zijtak anders schieten die ook allemaal naar boven.

Kheb ook al effe geen voeding en water meer gegeven, maar de grond is nog altijd vochtig dusse.

Comment

IMG_1769356528433.jpg
            IMG_1769356540585.jpgIMG_1769356544358.jpg

Kheb ze gisteren allemaal nog een litertje voeding gegeven zodat ze niet droog staan, das al in de aarde getrokken, maar met zo weinig watt verbruik ik ook een pak minder water. Zover is het eigenlijk een redelijk economische groei geweest zelf met 24h licht.

En ben er al eens goed met de schaar doorgegaan

???

Comment

• Eerstekamerlid
              Eerstekamerlid commented
              Editing a comment
              Vriendin van me gebruikt het wel veel maar dan vooral bij kamerplanten of overwinteren van pepers maar dan spoelt t allemaal weer uit.

Om die vliegende teringzooi een beetje bio in toom te houden heb ik alleen een beetje vertrouwen in een toplaag van fijn zand.
              Vooral last van vliegen op mn pepers. Wiet binnen weinig last van gehad op mn uitspattingen met stekken na.
              Veel te korte cyclus ook om je er al te druk over te maken.

Was t maar weer zomer..

• Rreppellsteeltjam
              Rreppellsteeltjam commented
              Editing a comment
              Je kan ook basilicum/citroengras gebruiken tegen vrm, maar basilicum trekt dan wel weer bladluis aan en citroengras kan 2 meter worden.

• Highrider
              Highrider commented
              Editing a comment
              Bio granules van A.R.T.S. werkt goed als preventie.

IMG_1769692689336.jpg

Ze zijn bekomen van de snoei, de rechtse is geweldig, de twee ander zijn wat moeilijker uit elkaar te trekken, denk mss strak de netten eens weg te halen en met wat pijpreinigers te vormen en dan de tuindraad als net te steken, iets zwaarder om ze onder te houden voor de strek.

Comment

Bezig...
            X