Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Ganesha's Tent

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

Net eten gegeven, kheb wel non mineraal water met kraanwater gemengd zodat ik er geen 5ml Calmag bij moest steken, kheb een beetje witte puntjes die Calmag is 6N 5Ca 12Mg
    Zaterdag gaat de Lamp op volle kracht voor bloeiweek 4-5-6 en ga ik ook de Green Sensation beginnen geven, maja is maar een mini potje als ik het bij elke watering moet geven is het meteen op met 3 planten.
    Als ik 10l maak is het op 5 keer op dus mss beurtje overslaan elke keer kan ik het toch enkele weken meegeven.

F9D6FFFF-06E0-4207-B301-23E9A9AAAC05.jpg

Comment

• Wesley pipes
      Wesley pipes commented
      Editing a comment
      Welja niks eigenlijk was iets die ik niet wistte . Het is noodzakelijk in jouw setup he. Ik weet zelfs niet of het zo uitgesproken is bij hoe we het gebruiken. Was n truc om sigaretten as , er als onschadelijk te doen uitzien. Brainfart nvm

• Fenderbender
      Fenderbender commented
      Editing a comment
      Wesley pipes hij heb blijkbaar gelijk, nu ja as kleur is vooral de ontbranding lijkt me maar als er meer trace minerals aanwezig zijn onder andere calcium, magnesium en kalium in de tabak krijg je een schonere verbranding. En ja calmag kzou eens andere moeten proberen want deze heeft ook hoge N waarmee ik wss nog steeds een calcium tekort in mijn tipjes krijg.

• Wesley pipes
      Wesley pipes commented
      Editing a comment
      Op aarde had ik enkel meer problemen met cal mag maar wederom, het is een andere setup idd, nu vraag ik me nog enkel af hoeveel zware metalen er in plagron zelf nog zitten. Omdat het niet perse de mest is maar wat er nog inzit . Zou wel willen tot een redelijk zuiver product komen, waar minder meer is maar ja he.

Kay ze hebben hun eerste mega combo gekregen kheb wel rustig aan met de ratios geweest niet alles op volle kracht maar de lamp staat wel nu op volle kracht.

IMG_1771701882154.jpg?
    En kheb ook weer het net verwijdert, voornamelijk om vanonder nog wat te kunnen knippen, kan ik de pot gewoon draaien en deftig bezien. Ze zullen nu wel blijven staan en als er gewicht aan komt gaan ze toch meer open.
    Kheb wel zin om wat voedingsblad eerder boven en midden op de stam voor circulatie en penetratie weg te halen.. hebben we die echt nodig indoor? ken er genoeg die bijna niets laten staan en zo nog dikke toppen over de hele tak krijgen.. hoewel ja week 4 is niet echt de moment ervoor en die begint morgen!
    Volgende groei eens een experiment met doen, twee van dezelfde zetten 1 extreem "schwazzen" op dag 1 en 20 van bloei.. en de ander niet.

Last edited by Fenderbender; 3 weken geleden. Reden: foto geplaatst

Comment

• Fenderbender
      Fenderbender commented
      Editing a comment
      TheBigDudeski ah er stond helemaal geen foto bij deze post zie ik net.. hij liet me heel de tijd deze foto ook nog uit geheugen zien alsof ie geplaatst was maar de tweede dan niet meer s'anderendaags.. goed als herstel gewoon helemaal opnieuw beginnen got it.

Heel vreemd, deze foto zat bij mijn post gisteren want ja kging ni enkel maar een foto van de producten posten.. maar nu zie ik hem niet meer.

B5FE6785-2548-4A6A-903E-6360DF71DA89.jpg
    Last edited by Fenderbender; 3 weken geleden.

Comment

• Highrider
      Highrider commented
      Editing a comment
      Je hebt waarschijnlijk op bericht herstellen gedrukt na je foto plaatsen.
      Die knop werkt alleen voor tekst en herstelt geen foto's (alleen jij ziet dan nog de foto, omdat die uit je persoonlijke geheugen wordt "geupload").

• TheBigDudeski
      TheBigDudeski commented
      Editing a comment
      Wat Highrider zegt. Als je dat eenmaal hebt gedaan of een foto verwijderd en opnieuw toevoegd kun je beter helemaal opnieuw beginnen met je post. Althans, zo doe ik het.

• Fenderbender
      Fenderbender commented
      Editing a comment
      Ah yes that's what happened.

De Jack La Mota is al goed bezig met de trich productie, daar kijk ik al weer naar uit, die vorige ronde was zo'n lekker fel en heftig wietje.
    Hij stinkt ook fel skunky als ik over het stammetje wrijf.
    De MassKush ruikt zoet en fris muntig aan de stam.
    En de Strawberry voornamelijk zoet en een beetje funk.. wel geen aardbeien, jammer, das nog altijd maar de eerste die ik er ooit van gezet heb, die rook helemaal alsof er rijpe aardbeien in je tent stonden, rook naar aardbeien in de pot en smaakte ook naar aardbeien op de trek met af en toe een vleugje haze, die wil ik terug!
    maja krijg dat er nog maar eens uit met zo zaad te groeien.

IMG_7422 2.jpg

Comment

• stef273
      stef273 commented
      Editing a comment
      Ik heb nu onlangs strawberry cough van dp geoogst en die is ook niet zo zoet als de strawberry cookies van sssc die ik gezet had vorig jaar. Eerlijk gezegd heb ik nu voornamelijk rosin geproefd van de strawberry cough, en nu die verder cured begint ie wel wat zoeter te worden. Misschien dat de wiet ook wel wat zoeter wordt naarmate die verder rijpt in de pot.

• Fenderbender
      Fenderbender commented
      Editing a comment
      stef273 ja die heb ik ook gedraaid, was bij mij ook minder fel, iets kruidiger, en ja hintje bubblegum maar dat heb ik ook voor met de S cookies van de voorbije twee ronden, er zit zo wat bubblegum aan wat wel wat aardbei achtig is maar niet zo echt uitgesproken aardbeien zoals die eerste keer. zucht
      Ik mag er niet teveel aan denken want dan realiseer ik me altijd dat dit geen goeie manier is van groeien.. je moet een multi tent setup hebben en hele hoop kunnen zetten, stekken pakken uitbloeien en oordelen op geur, smaak & effect en daar dan de beste van moederen en dan kan je rondjes lekkere wiet blijven draaien ipv altijd met de dobbelsteen werpen.

Effe wat andere tint sfeerbeelden.
    De Strawberry heeft toch wat aardbei op de neus aan de toppen, das een goed teken!

IMG_1772055061748.jpg

De Jack La Mota

IMG_1772055039653.jpg
    Ze hebben gisteren allemaal 1,5l gewoon water met Alga bloom gehad
    En vandaag heb ik ze het 1,5l non mineraal water gegeven met calmag en green sensation
    Ik draai ze ook elke dag een kwartslag nu beetje lichtinval variatie.

IMG_1772055016324.jpg

Comment

• stef273
      stef273 commented
      Editing a comment
      Ah jammer! Hopelijk lukt het reveggen

• hetismij
      hetismij commented
      Editing a comment
      Ben benieuwd naar die Jack La Mota. Wil die ook eens planten. Heb je die al eerder gehad? Ben benieuwd naar de smaak en effecten.

• Fenderbender
      Fenderbender commented
      Editing a comment
      hetismij Ik heb hem vorige ronde voor de eerste keer gezet.. En bij het eerste proeven had ik ook wel al een heel tijdje niet geblowd, klag er helemaal plat van, echt effe misselijk en dan de sofa ingedrukt, kheb echt wel een uur en half liggen trippen tot ik in slaap gevallen ben, bleef maar vallen door de sofa en kzag zeer duidelijke beelden in mijn hoofd, dan om 3 uur s'nachts fris wakker geworden van zo zeg straf spul! éénmaal men tolerantie terug hoog zat dwingt ie me nog tot slaap uiteindelijk en je voelt hem s'anderdaags nog in je lijf zitten duurt effe eer alles ontwaakt uit die sluimer. Dus ja ik zou zeggen redelijk heftig en vintage van effect, en ja smaak wel zoete en fruitige hints maar voornamelijk wierook smaakjes wel heel aangename vond ik. Ik geef hem hoge punten nu mijn andere favoriet is ook van Medicalseeds Channel+ dikke plant met ook vree old school smaak.

Licht is aan en nou ik denk dat ik men droom van de Strawberry te reveggen al te rusten kan leggen ze zit in de problemen.

IMG_1772137897295.jpg

Ze is bladeren aan het leegtrekken en ze heeft vannacht niet haar reservoir leeggedronken.
    Denk mss heeft ze met de wortels de opnameslootjes geblokkeerd, kga dadelijk de rest weggieten en de pot eens vanonder open doen om te zien.
    en dan haar effe droog laten staan en dan mss met kleine beetjes langs boven wateren.

1E752D94-456E-4894-8F53-885672743225.jpg

De Jack Trichs proberen vastleggen.. das pas medicijn.

IMG_1772138332515.jpg

Comment

• Fenderbender
      Fenderbender commented
      Editing a comment
      Takketoelli dank je Takke! ja kvind hem ook echt geweldig allemaal bosjes trichs. Kga men filmcamera eens opladen een van dees en zien of ik er dan met bepaalde lenzen er optisch dichter op kan.

• Fenderbender
      Fenderbender commented
      Editing a comment
      Grow Co ja ook eerste keer dat ik voor heb dat het reservoir niet leegt. En de Jack, vorige ronde vond ik hem al glinsteren maar nu gaat het nog een stuk meer zijn denk ik, de ACI die ideale druk aanhoudt mss ook de Green Sensation want had ik gelezen dat dat trichome productie boost.

• Grow Co
      Grow Co commented
      Editing a comment
      Als je nu nog gaat dieven dan kan je dat ook goed reveggen als t n blijvertje is geen woorden maar daden hahaha

Morgen starten we week 5, Strawberry staat nu in het midden, ze hebben ook hun eigen doos gekregen om op te staan kon de MassKush nog wat hoger.
    Kheb ze gisteren en vandaag niets meer gegeven en ja denk dat ze zo ook nog een nacht door kunnen. kga dadelijk men vinger nog eens in de potten steken.

05CCD38D-6703-40A2-8E3A-908D33506669.jpg

En een tak JackLaMota staan op de meeste zo 12 nugs en de top dan nog, fijn fijn.
    IMG_7649.jpg

Comment

• Fenderbender
      Fenderbender commented
      Editing a comment
      Wesley pipes Valt minder mee das de SP150 die ik heb, staat zelf geen dimmer op das gewoon 150w hoewel ja eerder 139-141w de 150 haalt ie niet. Nu voor de Jack kan ik ze wel op een afstandje zetten, gaat wel de temperatuur enorm beïnvloeden, hmm ga ik nog effe bedenken kheb het wel al gedaan in de grote tent.. Zo 40w's zijn ideaal wel, kan je er ook dicht op steken, ja als je vanonder wilt aandikken moet je ze vanonder steken, onderkant cannabis blad is minder effectief dan de bovenkant dat wel maar doet ook zijn werk als je het belicht.

• Wesley pipes
      Wesley pipes commented
      Editing a comment
      Es bekijken , thx! De sp serie omgedraaid gebruiken is geen probleem dan ? Enkel warmte die neerslaat erop technisch gezien?

• Fenderbender
      Fenderbender commented
      Editing a comment
      Wesley pipes bwa ik zet hem meestal niet echt gewoon plat eronder maar beetje opzij en dat ie schuin het gewas in straalt.. dan stroomt er nog lucht makkelijk langs die koelvinnen, nu ik heb hem al plat eronder gelegd ook hoor, werkt toch nog.

Gisteren allemaal terug wat water en voeding in het reservoir gegeven, de Strawberry had het toch weer opgenomen.
    Ik had voor het grootste deel van de groei het Plagron schema gevolgd voor de Promix maar daar mogen toch enkele ml's vanaf.
    En ik heb ze ook niet met een vol reservoir grootgebracht dus kunnen ze er nu ook niet tegen te lang in het water staan. Nochtans de grond in de pot zelf is wel altijd goed vochtig.
    Ben ook aan het denken als ik goede apex verdeling wil moet ik wel wat vroeger toppen 6 is wss goed, maar er staan toch 38 toppen in een variatie van sizes kga wel wa potten kunnen vullen, ah nee kging de grove bags testen.

Ben nu al aan het denken hmm meteen een ronde terug starten dan ga ik in de zomer zitten, is dat wel een goed idee want met hitte binnen bloeien is geen pretje.
    kga me beter op paar autoflowers en een grote plant buiten concentreren. Kan wel al wat voorgroeien in de tent na deze ronde en ze dan geleidelijk aan het zonlicht laten wennen.

1D788AEA-A4FD-459A-AE89-5A8630AE46F3.jpg
    Last edited by Fenderbender; 2 weken geleden.

Comment

• Wesley pipes
      Wesley pipes commented
      Editing a comment
      Ja het kan snel warm worden , ik twijfel ook. Ik denk van klein lampke te gebruiken opnieuw was ook al volgende aan het bedenken dan 2000 watt aan koeling verdoen is ook niet de bedoeling.. klein lampje minder warm . En met die 85 w haal ik gemakkelijk 2 op 1 , zie ik niet
      gebeuren nu met 300w bij mij. Stektentje en klein lampje moet lukken

• Fenderbender
      Fenderbender commented
      Editing a comment
      Wesley pipes Ja ik voelde het nu al aan de ramen met wat zon, temp in de tent met licht uit is ook al 21° is maar paar graden minder dan licht aan. Aah kan mss een Ace Malawi draaien maar meteen op 12 uur en ja die zijn toch tropisch gewend heb ik er nog twee van liggen.

En we zijn aan week 6 begonnen.
    Voor de Indicas begint het al af te tellen.
    Kzie wel vanalles, de Masskush had lichtstress met haar zo hoog te zetten, kheb de doos gekanteld dat ze terug wat lager staat.
    Voedingsstress of antagonisme is er ook.. khad zolang dat schema niet mogen volgen de biocanna gaf ik ook meer op gevoel en lijken veruit hetzelfde product qua actie en functie, maar vooral de frequentie denk ik had ze aan meer water in het reservoir moeten wennen en dan 3 dagen niets.. zo'n voeding 30% kan meteen opgenomen worden en de overige 70% wordt vrijgemaakt over de komende 2-3 dagen.
    En zo'n PK booster heb ik ook al 10 jaar niet meer gebruikt allemaal iets te gretig geweest.
    Nu ja kga ni klagen, toppen zien er wel gemest uit en het ruikt heerlijk in de tent.
    Gewoon effe power through.

De Jack heef er het minste last van maar das ook een stuk meer plant, sommige buds zijn even lang als de totaal hoogte van de ander planten.

Ze zijn wel zeer actief nu de ACI moet harder draaien om de luchtvochtigheid te regelen en ik trek het nu ook naar 50%lv voor de bloei. Voor de laatste paar weken ga ik het nog iets lager afstellen dan hangt het ook wel wat van buiten af of het haalbaar is.

En voor de rest ben ik aan het window shoppen bij DP, de Auto Think Different is op de 1+1 lijst gekomen das mss interessant om eens te proberen buiten.. en ja die Pamir Gold of Frisian Dew beiden queen of bar weer maar de Dew oogst wel een stuk meer. zucht wss ga ik toch weer bij Zammy Channel+ halen want ja die heeft me nog niet teleurgesteld buiten maar enkele keren niet gezet en me dat toch telkens beklaagd. Maar bij DP dan wel mss twee pakjes Think Different en zo'n pakje Purple OG Punch voor binnen.

IMG_1772996728757.jpg

Comment

• Takketoelli
      Takketoelli commented
      Editing a comment
      Er zijn maar twee dagen in het jaar dat je zaad koopt: 20 april en zwarte vrijdag. Omdat we allemaal stoned en afgeleid zijn de hele tijd hebben ze er een tig dagen voor geplakt

Ik kom dan altijd uit op een 5 euro per zaadje gemiddeld. Doe ik dat niet zit ik minstens op 10-15 per zaadje

• stef273
      stef273 commented
      Editing a comment
      Klopt Fenderbender lager dan 50% gaat het niet bij dp, maar niet alle zaadjes zijn nu id de aanbieding

• stef273
      stef273 commented
      Editing a comment
      Idd @Takke, BF en 420.. Hopelijk kan ik me inhouden dit jaar want ik heb nog genoeg om komende tien jaar te kweken

Nog effe toppen aant kijken voor het slapengaan.
    Heb ze net nog allemaal een litertje gegeven met GS.
    Moet wel zeggen ze zijn goed bezig deze week, kzie ze goed aanzetten t'is van deze en volgende week dat ze het moeten hebben, daarna gaan de Indicas hun al klaarmaken en paar weken later de Jack.

IMG_1773352992231.jpg
    IMG_1773352779847.jpg
    Last edited by Fenderbender; 5 dagen geleden. Reden: Vraagtekens verwijderen.. gaat die bug der ooit nog uit?

Comment

• Fenderbender
      Fenderbender commented
      Editing a comment
      Wesley pipes pff ma alles is aangetast ook al bij oud journaal staan er plots allemaal tekens die er niet moeten.

• Wesley pipes
      Wesley pipes commented
      Editing a comment
      Ik heb het niet meer via android plaatsen, werkt terug perfect. Enkel als je moet herstellen of weghalen , komen er maar gebeurd niet meer.. maak je het verslag in 1 x ?

• stef273
      stef273 commented
      Editing a comment
      Wat een knotsen man, lekker!

En het einde van de 6de week zit er ook al op.. Morgen 7
    Net alles 1,5 liter voeding gegeven.
    Er begint veel kleur in te komen, denk eigenlijk dat ik ze aan het ondervoeden ben nu want normaal als ze zo in bloei staan kunnen ze een heel reservoir op 36 uur leeg drinken, maar ik kan het nu niet vol doen want dan verzuipen ze verhoogt de water gradient in heel de pot en daar zijn ze niet op getraind.

De Strawberry had al heel wat ingedroogde haartjes want zij zag effe beetje rood maar staat ook weer veel nieuw spul want alles blijft wel lekker budden. En t'is ook niet het extreem rijpe aardbeien geurtje maar hij riekt wel heel lekker er zit een goeie portie aardbei in en het romige van de cookies is ook merkbaar.
    De MassKush riekt kruidig.

7E75BB68-A3D0-4B9B-AA8D-81237D1229D9.jpg

De Jack daarentegen riekt heel zacht nog, groen het enige wat ik kan waarnemen is een soort watermeloen geur wat ik heel vreemd vind.
    De vorige was echt kruidig en wierrook maar die moeten ook nog effe, zal nog wel verandering in komen.

0200580E-A763-4C06-BDA3-DF3CF72E86DE.jpgUntitled.png

Comment

• Fenderbender
      Fenderbender commented
      Editing a comment
      Hoewel de vorig Jacklamota rook ook niet naar wierook in de toppen maar proefde ernaar op de trek, hij rook ook redelijk zoet en fruitig en wat kruidig in de top dus komt wel goed.

We zitten een stukje onder 50%LV voor latere bloei das al ok want daar was moeilijk onder te geraken met de regen alst zo mag blijven

Screenshot 2026-03-16 at 22.20.51.jpg

Kheb ze net nog allemaal 1,5l gemaakt... nu effe gewoon door alles voeden, week 7 nog vol licht en voeding en volgende week zet ik de lamp tikkeltje minder zien dak niet teveel wratten op de toppen krijg.
    Krijg er ni genoeg van toppen kijken, binnenkort veel lekkers om te proeven.

IMG_1773691547732.jpg
    Last edited by Fenderbender; 1 dag geleden.

Comment

• stef273
      stef273 commented
      Editing a comment
      Mooie zee van toppen!

• Fenderbender
      Fenderbender commented
      Editing a comment
      stef273 t'is wel nog een wat woelige zee, grote en kleine golven.. moet ik volgende keer nog wat aan werken oftewel dubbel toppen of minder takken als ik maar 1 knip.

• Locogringo
      Locogringo commented
      Editing a comment
      Knoeperds! Goed bezig!
Bezig...
X