Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Ganesha's Tent

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

Halfweg Week 8

Kush Brothers : MassKush
    IMG_1774394550291.png
    Medical Seeds : JackLaMota
    IMG_1774394739446.png
    Super Sativa Seed Club : Strawberry Cookies
    IMG_1774394774750.png
    Last edited by Fenderbender; 25 March 2026, 07:58.

Comment

• Wesley pipes
      Wesley pipes commented
      Editing a comment
      Mooi aan het afbloeien!

• Fenderbender
      Fenderbender commented
      Editing a comment
      Ja het water loopt me ook al in de mond.

• stef273
      stef273 commented
      Editing a comment
      Ziet er goed uit heur!

Elke dag toch fun de tent open te doen als het licht aan gaat.
    Kga mss toch nog meteen iets snel zetten dat ik in Juni nog kan oogsten, t'is te fijn om planten te groeien. Zo maanden een lege tent lijkt me niks, dan enkel eind Juni, Juli, Augustus stop.

469BA8DD-ACEB-47CE-9592-35D6A51787D3.jpg 17BC18D1-459E-4E5B-860B-E243034AD3BE.jpg

De toppen onderin van de Jack die weinig licht hebben gezien staan wel sneeuwwit overal, hele clusters van trichomen te bespeuren.

IMG_1774566455647.jpg

Comment

• Fenderbender
      Fenderbender commented
      Editing a comment
      Minigrowcase ja t'is nipt, ma gelijk de MassKush mag van mij nu om op 8 weken.. ze staat oranje van het haar en melkwit van de trichs..das ideaal voor me, zelf geen grote fan van amber want hoe meer van dat er is ist precies of de treble van de smaak wordt gedraaid, florale en kruidige komt doffer en zo'n mid boost in zoete en umami smaken, ma kvind dat frisse net fijn. Ma kzal eens bij de autos gaan zien

• Wesley pipes
      Wesley pipes commented
      Editing a comment
      Die ene kop mag je halfweg afknippen heb je al 25 gr denk ik , noice !

• stef273
      stef273 commented
      Editing a comment
      Ziet er prachtig uit!

En we zitten in Week 9

De MassKush ga ik omdoen één van de komende, toppen waren wit nu zijn ze rood aan het worden.. en wss in het weekend de ander ook, knoertiger moet het ni worden, ze zien eruit als stenen en zo voelen ze ook aan.
    Op de ander ook meeste haar is ingedroogd en ze zijn melkwit er komen enkel nog wa nieuwe bulbs op me witte haartjes, klaat die nog week 9 uitdoen.

Kben de MassKush ook al aan het proeven, al een takje enkele dagen aant drogen en ja maf, smaakt precies of je hele fijne hash aan het roken bent, ook heel homogeen elke hijs is hetzelfde ook net of je hash rookt. Men favoriete soortje Channel+ heeft elke haal een andere toets en ja veel soorten hebben afwisselende toetsen dus ja da valt me op dat het zo uniform is ben benieuwd hoe dat uitdraait.

En kweet nog niet wat ik ga doen.. kmoet 4 autos en 2 femis voorbereiden voor buiten maar ja nu is nog wa vroeg.. Kan wa plaats laten en maar 2 potten zetten en dacht kan een groot pakje autoflowers kopen maar voor buiten wil ik er net van 13 weken nemen.

Iemand die Silent Seeds al geprobeerd? hebben enkele autos en die Critical 2.0 lijkt interessant als Femi, snelle bloeier, schimmel resistent, de Channel+ waar ik hier buiten altijd veel success mee heb is ook een Critical basically, dikke buds en kan je vaak eind September al oogsten maar die staat al heel de week op uitverkocht.

FA1180BB-F2BE-4800-B1A1-11397B62939C.jpg?

Comment

Goh dat licht gaat nu pas om 9 uur aan, das wel effe aanpassen.

Comment

• Wesley pipes
        Wesley pipes commented
        Editing a comment
        Mss onder glas ergens voorgroei al voor buiten? Mja nog te weinig zonuren hmmm . Ik heb afjes achter het raam in de keuken , ze groeien wel, veel te vroeg maar ja . Zou een fem te vroeg stoppen van groeien en bloeien ? 12u licht nu ongeveer?

• Fenderbender
        Fenderbender commented
        Editing a comment
        dat lijkt me we ja, best pas mei lijkt me

• Locogringo
        Locogringo commented
        Editing a comment
        Hier gezaaid in december, binnen voor de raam ( zuidkant dus hele dag zon, als ie schijnt) in kweekbakje.
        Duurde een weekje langer dan normaal.

1 Down 2 to go

AF1B3653-DB46-49CD-9DC6-53BB75A17E3D.jpg

Comment

• kelderkastje
        kelderkastje commented
        Editing a comment
        Dan moet je inderdaad rap zijn ... jammer wel altijd, overkomt de besten!

• Fenderbender
        Fenderbender commented
        Editing a comment
        kelderkastje kvind vooral kut om te curen want ja nu durf ik dat niet allemaal in een zak smijten.. als je iets gemist hebt is alles vol.

• kelderkastje
        kelderkastje commented
        Editing a comment
        Even op 60 graden in de oven. 4 a 5 minuten. Dat vinden de meeste schimmels niet zo fijn.

Paas buds

?IMG_8160.jpg IMG_8155.jpg
      Last edited by Fenderbender; 3 weken geleden.

Comment

• stef273
        stef273 commented
        Editing a comment
        Ja ik vond de cookies ook iets zoeter inderdaad. De cough smaakte meer naar net niet rijpe saardbijen en de cookies als volrijp. Die ga ik volgende keer zetten als ik weer aardbijen smaak wil.

• Fenderbender
        Fenderbender commented
        Editing a comment
        stef273 Eens op zoek gaan naar een Strawberry Fields of een Strawberry Haze, khad ergens Regular Strawberry Cookies zien staan, dacht aah interessant. Die Hella Jelly van Humboldt zou ook heel aardbei moeten smaken.

• stef273
        stef273 commented
        Editing a comment
        Bedankt voor de tips!

Toppen hangen in de tent te drogen met de ACI op.
      Aan de andere kant hangt er een droognet waar de rest in ligt.
      Kben benieuwd eerste keer grove bags, save the terps

IMG_1775598546245.png

Pff kben er nog niet uit, kmoet tegen volgende maand Autos en Femis voor buiten hebben
      Bij Dutch Passion heb ik Think Different, Durban Dew en Purple Punch OG in het mandje liggen maar die laatste is voor binnen te proeven.
      Bij Zamnesia heb ik Silent Seeds Critical+ 2.0 en hun La Vanilla Cake Auto in het mandje.

Channel+ van Medical staat al weken uitverkocht maar denk dat die Critical+ een zeer gelijkaardige plant gaat zijn.

En Humboldt Seed Company zou ik ook wel willen proberen, Hella Jelly is schimmel bestendig en een zeer snelle bloeier en zit aardbeien in.
      Die Blueberry Muffin van hetzelfde zou ook een super homogeen soortje moeten zijn is een F9, binnen worden ze niet groter dan 80cm.
      Als die buiten ook compact blijft kan ook wel interessant zijn geen joekel plant maar een haagje kleintjes.
      Ma da was ik al met de autos van plan kheb 4 airpots van 20l

Comment

• Fenderbender
        Fenderbender commented
        Editing a comment
        Wesley pipes hmm waren dat binnen of buiten verslagen? want ja dat zijn al twee verschillende verhalen, en ja schimmel resistentie is iets raar en ook maar enkel dat, ze zijn niet immuun. T'is de structuur en topstructuur van de plant, grote hoeveelheid aanwezigheid bepaalde terpenen en trich gehalte, maar uiteindelijk selecteer je op zeer locale omgevings factoren iemand die iets resistent kweekt in zijn omgeving ja dat wilt niet zeggen dat het zomaar overdraagbaar is op elke andere omgeving, mss kan ik beter op koude resistentie zoeken want das uiteindelijk wat hier buiten de planten afzwakt waarmee ze vatbaar worden voor vanalles.

• Fenderbender
        Fenderbender commented
        Editing a comment
        Minigrowcase zal eens kijken, meer keuze zal zeker helpen

• Wesley pipes
        Wesley pipes commented
        Editing a comment
        Idd, er zit ook hier geen wetenschap achter , viel me enkel op , mss omdat ik erop focuste ook. Die fotos van jouw buiten kweekje is iets die ik nog niet behaald heb, ja combo factoren wss he , resistentie voortkomend uit goeie ondergrond, sterkte niet door overvloed maar hoe effecient het gebruikt kan worden. Dat waren verslagen hier maar al enkele jaren terug , maar er waren er maar een paar , er is er 1 die zo noemt ook zeker , is het mfs of zo , mould free strain kweni meer juist , maar idd dikke toppen die niet vrijbleven van rot. Achja oordelen via een paar verslagen is niet exacte wetenschap ver van idd. Nu al een paar x diesel geprobeerd buiten en dat viel mee. Lange droogte , gevolgd door zware regens en weinig tot geen rot daarbij . Kijken via breedtegraad welke ouders vd planten hier goed gaan mss ja

Tja keuze stress, maar wel kei mooie wiet hangen maat!
      geniet ervan
      2015 - Santa Maria binnen en buiten eerste keer
      2016 - Greyvol's buitenkweek
      2017 - Santa Maria van Space Cees

Comment

• Fenderbender
        Fenderbender commented
        Editing a comment
        merci! Ja keuze paralysis er is teveel en kan maar een paar dingen zetten.

De schaarhash was al geweldig, zo fris.. goh ik wil echt eens groeien om Charas te maken, goed nog 1 extra plant in volle grond stukje verder dan de rest die zijn ding laten doen en dan helemaal afrollen voor de hash, en de rest kan fijngemaakt worden en door de zakken met ijs.
      khad wat trim afgeschud in men doosje voor een stickie.. en t'is een heel zoete hash met aardbeien smaak. Nice

Hmm bij Fastbuds gaan kijken helpt niet das 3 paginas autoflowers.
      Hoewel hun Gorilla Auto is wel een grote kanshebber, compacte xxl-er en ja ze hebben nog veel leuks.

Bij Super Sativa was ik nu ook net aan het zien die Northern Dragon Fuel Auto ziet er een mega plant uit. Ook veel goei opbrengsten op Grow Diaries.
      En hun Lava Freeze lijkt iets wat wel buiten te groeien valt hier met de Friesland Indica erin.
      En de Elephant Auto zou ook een xxl monster zijn kan 2 meter worden maar met tussen de 15-20% THC en 10% CBD!

Mss eens enkel autos proberen dan is er quasi geen herfst en koude stress.. 2 soortjes mega autos en dan van elk 1 in de volle grond, 4 in 20l Airpots, kheb ook nog 2 26,5l stoffen zakken en kan mss nog 2 38L airpots samenstellen moet ik eens zien. Ma dan kan ik ook eens heel mooi het effect van potgrootte zien. Ma das al veel mss enkel de airpots en volle grond. En nog eentje extra beetje verder voor de hash

Comment

• Fenderbender
        Fenderbender commented
        Editing a comment
        Wesley pipes Echt kleine autos heb ik ook al zitten denken zo mega indica auto want ja da ziet ge ni staan, das gewoon een hoop toppen vlak boven de grond of de pot. Ma dan moek wel nen hoop hemme. Mss nen bak timmeren gelijk bij u in de tent, of gelijk nen groenten tuin of aardbeien aanplanten.. koppel rijen opgehoogd.

• Fenderbender
        Fenderbender commented
        Editing a comment
        Locogringo ze voorspellen toch stevige zomer, maja elk goei weer wordt hier meteen gestraft met een hoop onweer.

• Locogringo
        Locogringo commented
        Editing a comment
        Fenderbender ;daarom zet ik buiten geen reguliere alleen auto’s. Kun je nog n beetje plannen met t weer. En eventueel naar binnen halen bij onweer (potten) en in de serre zetten.
        In de volle grond kun je dat niet.

Lol ik ga nog honderden verschillende dingen bedenken voor het Mei is.

Gisteren bedacht ik plots waarom probeer ik die MassKush of Strawberry die ik heb niet eens buiten? Dat zijn snelle planten dat heb ik al gezien en staat er ook bij in de groei info, eind Sept.., zijn ook redelijk compact max 2 meter en kunnen wel wat leveren.
      En toen kwam het idee wat als ik men twee 38L Air-pots nu eens voor één derde ingraaf en daarin de femis zet?
      Dan kan ik de pot vullen hoe ik het voor binnen zou doen, met laagjes perlite en gevoed met korrels, en als ze meer nodig hebben kunnen ze de grond ingroeien.

Nu in de 38l potten dacht ik mss Dutch Passion Auto Ultimate te steken.. daar raden ze potten van 30 tot 50 liter aan wat echt wel gek is voor een auto.
      13-14 weken da kan tenminste al iets worden lijkt me, want daar geloof ik meer in dan een strain die op 9-10 weken 300 gram belooft, allez da kan binnen met hydro, ma buiten met grond hmm.
      Maar ja die potten zijn dan voor de femis ma wat als ik de 20l potten ook ingraaf en daar dan Ultimates in.. dan zijn ze niet te klein?

6 air-pots ingegraven, lijkt me wel een leuk experiment, nu dat gaat wel tegen waarom ik de air-pots in de eerste plaats wou gebruiken, dat de planten mobiel zijn, kan je ze beschutten, makkelijker in de zon houden, minder belichtte kant in de zon draaien, maja groeien ook al jaren in de grond daar dus da ga ik niet echt missen, ma tzou ook wel leuk zijn.
      De potten lijken me vooral leuk voor explosieve groei te maken en de stammetjes wat hoger te krijgen dat er minder begroeiing zo laag tegen de grond is... kweet wel niet of dat goedkomt met de wind dan. En voor de helft ingraven gaat een groot deel van men air pruning verloren.

Kzou zeggen klaat mezelf verassen wat er uiteindelijk gebeurt volgende maand, zien wat een beetje last minute druk doet.
      Maar nee das slecht plan, voorbereiding is half het werk. minder kopzorgen beter resultaat.

Kben zo'n Amerikaanse gek aan het volgen die is al maanden met zijn buitengroei bezig, is een bodemonderzoeker die ook van die mega groenten groeit voor wedstrijden.
      De potten zijn 2-300 liter, de grond heeft bewust een winter meegemaakt en al enkele bodembedekkers op gegroeid, hij kan er een koepeltent over zetten, heeft automatische irrigatie, extra belichting en CO2.. buiten! echt maft.
      Kben erg benieuwd wat daar van komt, ma vooral de planning en voorbereiding is inspirerend :p

Comment

• stef273
        stef273 commented
        Editing a comment
        Tnx, zal es kijken

• stef273
        stef273 commented
        Editing a comment
        Dat vonden er meer want die is uitverkocht

• Fenderbender
        Fenderbender commented
        Editing a comment
        stef273 nee de MassKush is Critical Mass x Kush van Kush Brothers
        Euhm van Barney's heb ik denk ik Critical Kush, OG Kush, Zkittlez OG Auto & White Widow xxl gegroeid.

Geweldig net bij Elho zo'n watermetertje besteld voor men grote pot, kheb zo 2 grote en 3 kleine zelfwaterende potten. 31L met 8L reservoir en 15L met 3.5L reservoir.
      Maar van 1 de grote was ik wat onderdelen kwijt.
      Kostte helemaal niets, gewoon bij service producten in het mandje gesmeten, en twerd zo afgerond met gratis verzending.
      Tzijn dure potten maar das dan ook weer leuk.

kheb ook van die 3L airpots besteld, voor te groeien en makkelijk te verplanten voor buiten. En kga die ook eens gebruiken ipv de ring die ik nu gebruik voor te zaaien in mijn water potten.. kunnen de wortels meteen zijwaarts groeien waar gaten zijn van zodra de ring de grond tegenmoet komt.

Kheb een grote metserskuip vol met oude aarde en nog redelijk wa kluiten die ik moet afschudden die kuip ga ik opfrissen met de Bionova Microlife korrels, en dan vlak voor gebruik strooi ik er nog de Bionova Profimix korrels in en dan ga ik daarvan zoveel mogelijk gebruiken in de buitengroei.. kwas aan het denken kan ook zo meerdere Air-Pot wand aan elkaar maken om een nog grotere pot te maken en die dan half in te graven.

En nog iets maft gevonden.. Seedstockers Big Yeti een snelle Sativa dominante hybride bloeit op 8 weken kan 5 meter hoog worden, heel de pagina gaat over hoe ie aan de Nederlandse kust vier jaar gekweekt is op regen & rot resistentie en komt van een 90's Flying Dutchmen Early Durban en een Sour Diesel uit upstate NY
      Main terps zijn ook Limonene en Ocimene beide idd interessant tegen rot.

Comment

• Wesley pipes
        Wesley pipes commented
        Editing a comment
        Es bekeken , mooi van prijs ziet r echt mooi uit, weten ze hoe ze gedragen binnen ook ?

• Fenderbender
        Fenderbender commented
        Editing a comment
        Wesley pipes Euhm ze raden haar niet aan voor binnen.... noch in een broeikas. maja goed als je maar effe groeit en snoeit zal je ze binnen wel onder controle kunnen houden in de tent. Kheb ook zo'n Ace Malawi klein gehouden in de tent, maar als je ze een beetje laat gaan kan die ook heel het volume van de tent innemen

• Wesley pipes
        Wesley pipes commented
        Editing a comment
        Potent in groei , moet vandaag ook in actie schieten teveel keuze

Jeej men Elho watermeter is binnen gelijk met men air-pots en perlite om al men air-pots in laagjes te kunnen vullen.
      Ik ga me nog niet laten vangen door het goeie weer t'is nog koud, ondanks dat het nu bakken is.
      Kga zien dat ik eind Mei een deftig plantje buiten kan zetten.. kga ze wel elke dag enkele uren wennen aan de zon.

IMG_1777041095152.png?

Comment

• Locogringo
        Locogringo commented
        Editing a comment
        Ik wacht nog effe, denk n paar weken
        Dan paar buiten zetten…
        Planten schieten hier buiten ook uit de grond dus t is er wel de tijd voor..

• Fenderbender
        Fenderbender commented
        Editing a comment
        Locogringo ik ga mikken op de 18de.. Als ze de laatste twee weken van Mei buiten staan ist goed.. en kga volgende week ontkiemen en dan drie weken een goeie wortelkluit zien te maken in die 3l airpots.

• Locogringo
        Locogringo commented
        Editing a comment
        Fenderbender ;succes!

Heb nog vier nieuwe 11 liter potten staan.
        Denk dat ze daar in komen.
        Goed genoeg voor auto’s!
    Bezig...
    X