Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Jack herer auto kweekverslag

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

Jack herer auto kweekverslag

Korting op 420shop
    Deze keer een redelijk snelle jack herer gekweekt.
    Volgens mij moet dit het huismerk zijn van wietzaadjes.nl, met ontkiemen had ik een zaadje van huismerk en eentje van royal queen seeds.
    het zaadje van het huismerk was zo klein dat ik nog dacht dat dit nooit wat kon worden.
    Maar ik kan me nog herinneren dat juist het kleinste zaadje het eerste zijn wortel liet zien tijdens het ontkiemen.
    Ook over de groei van de plant niks aan te merken deze strain is de meest robuuste die ik tot nu toe heb gezien.
    Geen last van lichtstress,over of ondervoeding,over of onder bewatering en deze bleef mooi rond de 60cm hoog.
    Ik heb van deze ook helaas niks bijgehouden kwa ph of ec waardes.
    heb wel het voedingsschema van plagron calculator gevolgd maar dan alles 50% (in het verleden nog wel eens overvoeding gehad als ik het schema 100% volg)
    Dus deze is rond de kerst 2025 boven de grond gekomen als kleine spruit en op vrijdag de 13de maart geoogst.
    zie foto’s voor groei en bloei proces.

IMG_5876.jpg
    IMG_5875.jpg
    IMG_5874.jpg
    IMG_5877.jpg
    IMG_5873.jpg
    IMG_5881.jpg
    IMG_5882.jpg
    IMG_5880.jpg
    IMG_5878.jpg
    IMG_5879.jpg
    inmiddels zijn de 2 GMO auto en Do-Si-Dos auto ook bijna klaar.
    dus misschien binnenkort daar nog een kort verslag van.

Nice! Hoe snel is snel! Was dit een autoflower?
    MGC 65W - Purple Lemonade
    MGC 65W - Blueberry Auto
    ​

Comment

• ReCoil
      ReCoil commented
      Editing a comment
      Ik bedoelde met snel dat het een stuk rapper is gegaan dan de vorige kweek met de La Blanca die ik alleen al bijna 7 weken had laten groeien.
      10 weken van zaadje tot oogst.
      Ja is een autoflower van het huismerk van wietzaadjes.nl
      Omdat ik plek over had naast de humidifier had ik deze op die plek gezet.
      Eigenlijk nagenoeg niet naar om gekeken.
      En wat betreft robuust, de GMO, Do-si-dos , purple queen hadden allemaal last van verkeerde ph waarde gegeven.
      Van die planten werden de puntjes van de bladeren geel maar van deze jack herer bleef alles mooi groen.
      Ook heeft hij wel is dorst gehad tijdens het hele proces vandaar dat ik ook vertelde over de onder bewatering want dat deed hem ook weinig.

Vergeelde puntjes foto IMG_5886.jpg
    GMO week 9

Heb toevallig vandaag de bluelabs gaurdian monitor op de kop getikt voor een prikkie , alleen moet ik hem wel calibreren en nieuwe probes kopen. De gene die erbij kwamen zijn uitgedroogd en gescheurd.
    IMG_5871.jpg
    Daarnaast een goede bodem ph meter aangeschaft.
    IMG_5887.jpg

en deze uit china IMG_5910.jpg
    hopelijk is dat probleem nu ook verholpen voor de toekomst.
    Last edited by ReCoil; 2 dagen geleden.

Comment

• TheBigDudeski
      TheBigDudeski commented
      Editing a comment
      Benieuwd naar je bodemmeters! Als ze bevallen haal ik me er ook een paar voor dat geld
      Dat Guardian apparaat lijkt wel alsof ie rechtstreeks uit de OK van een ziekenhuis is getrokken haha

• ReCoil
      ReCoil commented
      Editing a comment
      Zal de volgende kweek is goed de bodemtester aan de tand voelen en er een verslagje over schrijven.
      Daarmee zijn misschien nog andere geholpen hier op het forum.

Wilde eerst de bluelab soil ph pen halen maar die meet volgens mij niet de EC waarde.
      Aangezien bijna alle PH-EC combo meters voor vloeistoffen zijn bedoeld wilde ik iets wat beide meet en voor grond bedoeld is.

Ook wilde ik niet weer zo een goedkope analoge meter met een sateprikker als sensor die niet nauwkeurig is.
      Toen kwam ik bij deze uit. (Heb een zelfde soort model uit china besteld voor €26, ik zal ze beide testen en een verslag/beoordeling ervan plaatsen)
      Ik hou van kwaliteit maar waar je niet je bank rekening voor hoeft te plunderen

De Ph meter voor de grond was €45 bij amazon.
    vandaag voor het eerst gebruikt en de ph en ec zijn al na een 3-5 seconden af te lezen.
    andere sensors of iets dergelijks heb je na 10 minuten nog dat de gemeten waarde blijft heen en weer springen maar bij deze blijft hij al vrij snel op een waarde staan en dus niet dat heen en weer gejengel.
    voor wat mij betreft een prima ding.

de guardian monitor heeft lang ergens gehangen ja.
    maar voor 5 tientjes vond ik dat wel de moeite waard.
    heb nu een nieuwe ph sonde en ec sonde besteld op aliexpress.
    ik had voorheen al is naar een “goedkopere” sonde gezocht en toen een goede gevonden in china.
    Tuurlijk zit er waarschijnlijk verschil tussen de originele blue lab sondes en sensoren en die van de aliexpress maar voor nu moet dat maar even.
    Heb ik voor onder de €100 een leuke guardian meter.

ph sonde IMG_5908.jpg
    ec en temp sonde IMG_5907.jpg
    Attached Files

Comment

Vette autoflower hoor, hoe hoog is ze geworden?
      Ganja always does the trick.

Comment

Bezig...
      X