Welkom bij mijn tweede kweekverslag van 2026.
Deze keer ga ik voor twee Zamnesia strains.
De eerste strain is Northern Lights. Hoeft weinig extra info want ik denk dat velen deze soort wel kennen.
Ik heb er nog nooit van geproefd dus werd het eens tijd om deze te kweken.
Northern_Lights_Info_NL.jpg
De tweede strain is Purple Punch.
Net als Northern Lights een indica dominante soort en zou ongeveer even lang op 12/12 moeten staan.
Purple_Punch_Info_NL.jpg
Op 02/04/26 werden er 3 zaadjes van elke soort gezaaid in zaai/stekgrond.
Deze werd vooraf ingewaterd met Rhizotonic (1,5ml/600ml kraanwater – EC 0.63 – pH 6.1)
De 0.4 liter potjes werden op een warmtematje gezet dat afgesteld stond op 27°C.
Voorkiemen doe ik nooit, gewoon het zaadje een halve centimeter in de grond.
De zaai/stekgrond ging vooraf wel 48 uur in de diepvries.
Sinds ik dit doe merk ik geen varenrouwmugjes meer tijdens de eerste 2 weken.
Op 04/04/26 ging de COB aan in de tent voor 24/24.
Het wattage was 50 watt op een afstand van 45 cm. Dit gaf een DLI van 19.5/PPFD 225.
Er was echter nog niets te zien boven de grond maar meestal duurt het ontkiemen 4 dagen.
Als ze zich laten zien hebben ze onmiddellijk licht. Op 05/04/26 waren alle zaadjes ontkiemt.
Deze keer ga ik voor twee Zamnesia strains.
De eerste strain is Northern Lights. Hoeft weinig extra info want ik denk dat velen deze soort wel kennen.
Ik heb er nog nooit van geproefd dus werd het eens tijd om deze te kweken.
Northern_Lights_Info_NL.jpg
De tweede strain is Purple Punch.
Net als Northern Lights een indica dominante soort en zou ongeveer even lang op 12/12 moeten staan.
Purple_Punch_Info_NL.jpg
Op 02/04/26 werden er 3 zaadjes van elke soort gezaaid in zaai/stekgrond.
Deze werd vooraf ingewaterd met Rhizotonic (1,5ml/600ml kraanwater – EC 0.63 – pH 6.1)
De 0.4 liter potjes werden op een warmtematje gezet dat afgesteld stond op 27°C.
Voorkiemen doe ik nooit, gewoon het zaadje een halve centimeter in de grond.
De zaai/stekgrond ging vooraf wel 48 uur in de diepvries.
Sinds ik dit doe merk ik geen varenrouwmugjes meer tijdens de eerste 2 weken.
Op 04/04/26 ging de COB aan in de tent voor 24/24.
Het wattage was 50 watt op een afstand van 45 cm. Dit gaf een DLI van 19.5/PPFD 225.
Er was echter nog niets te zien boven de grond maar meestal duurt het ontkiemen 4 dagen.
Als ze zich laten zien hebben ze onmiddellijk licht. Op 05/04/26 waren alle zaadjes ontkiemt.

Comment