Mijn eerste kweek. 4x critcal cheese auto

Collapse
X

• Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts
  • Goegebuur
    Zaadje
    Nieuw Lid
    • May 2025
    • 3

Mijn eerste kweek. 4x critcal cheese auto

Korting op 420shop
    Hallo iedereen,

Mijn eerste indoor kweekje. Na in mijn jeugd een beetje geëxperimenteerd te hebben met outdoor growing maar er de brui aan gegeven vanwege het ellendige weer en zoveel randfactoren die ik als hinderlijk ervaarde. Weer, buren, politie, beestjes, te veel regen en te weinig zon zorgde ervoor dat de goesting verdween.
    nu sinds een jaar of 15 heb je van die kant en klare tentjes. Na wat zoek en leeswerk waag ik nu dus mijn eerste poging.
    set up:
    1mX1
    mars hydro reflector 144 320 w
    spider farm oscillator 16”
    krachtige afzuiging

experimenteer wat met de samenstelling van pot en aarde, de beste formule kan ik als beginnend kweker op verderbouwen
    4 x Critical Cheese auto van Zamnesia.
    1x 11l
    1x12l
    1x 18l lightmix met potgrond
    1 over te potten naar 18l lightmix met potgrond

op lightmix biobizz

de eerste week stonden ze voor het raam omdat de tent nog niet aanwezig was. Dacht ze voor het raam te zetten vanwege zeer zonnige kant helaas regenweer.

ong 4-5 weken oud. Vanwege het raam hebben ze wel wat groeiachterstand.

ik gebruik biobizz: grow, bloom, top max, alg mix en optioneel Calmag mee gestopt vanwege, na enig leeswerk, de hardheid van het kraanwater. Calcium en magnesium rijk genoeg

luchtvochigheid 50-55

afstand lamp 45-50cm

afstand zaailingen 70-80cm

Week 1-2: enkel water
    week 2-4: calmag 0,8/L , grow 0,5/l alg mix 1|L
    week 5: grow0,5 /L, bloom 0,5/L, , top max 0,5|L, alg mix 1 alg

ik geef water wanneer de plant er om vraagt en voel aan de aarde 3-5 cm droog, gieten. Dat varieert nogal vanwege verschillende zaaitijden en potten.
    Door te experimenteren wil ik verderbouwen met de info die ik vergaard heb mijn beste plant de volgende kweek aanvatten met 4 gelijktijdige plantjes, potten en waterbeurten. De eerste twee zijn niet getopt, hier en daar haal ik bladeren weg maar niet veel 2-3 per keer. Niet te veel stress veroorzaken. Mag je meer ontbladeren?
    plantje links achter gisteren getopt en ga hier lst op uitvoeren.

temperatuur tussen 24 en 28 graden in de tent.

Ik ondervind last van de phmetingen. Dat ding moet bij elke waterbeurt gekalibreerd worden. Steeds de 3 poeders + gedestilleerd water. Ik vertrouw de metingen niet helemaal. Daarentegen ontvang ik graag wat meer uitleg over jullie bevindingen. Is er andere mogelijkheid op hebben jullie toestelletje dat prima werkt.
    Ze zien er gezond en donkergroen uit. Wat denken jullie? Tips voor ervaring met autoflowers zeer welkom.

You do not have permission to view this gallery.
    This gallery has 1 photos.
  • Minigrowcase
    Chronic Stoner
    MemberLucky Member
    • Apr 2025
    • 184

Ik volg!
    MGC 65W - Purple Lemonade
    MGC 65W - Blueberry Auto
    ​

Comment

• Wesley pipes
      Ultra Grower
      420 MemberMemberLucky Member
      • Mar 2020
      • 2495

Ook een subke ! Toen de meter denkelijk juist stond , of weet je op een manier zeker hoeveel de ph van je kraanwater was ? Als je haast niks moest afzuren zou ik het gewoon laten . Of zls het proces altijd hetzelfde was , een paar druppels op 10 liter, ofzo kun je dat blijven doen ook maar zonder ph afmeten dan ?
      Ganja always does the trick.

Comment

• Rreppellsteeltjam
        Super Grower
        MemberLucky Member
        • May 2018
        • 1955

Biobizz moet je niet afzuren!!!!!!

Enkel als je kraanwater geeft op 6.2 brengen, met zoutzuur dan, want dat heeft geen invloed op de ec waardes.

Comment

• Rreppellsteeltjam
          Rreppellsteeltjam commented
          Editing a comment
          Bij kweken is goedkoop vaak duurkoop en ergernis.

Die van mij doet het!!!!

En die van jou doet het!?

Dat is natuurlijk wel een verschil in gemoedsrust hè.

• Goegebuur
          Goegebuur commented
          Editing a comment
          Werkt voor geen meter meer. Doe zo als de instructievideo. 3 glazen met +- 25 cl gedestilleerd water 3 zakjes 4.01; 6,68; 9,18. Ph meter spoelen in glas gedestilleerd water. Dan in glas met 6.68 kalibreren 5 sec spoelen 4.01 zelfde handel en 9,18 zelfde. Bij aankoop lukte dit nu bij 2de!! gebruik compleet hoger waarden. Als ik hem in de 6.68 steek geeft hij waren tussen 9 en 10. Brol? Of doe ik het fout. Wordt er pissig van ?
          Laat me via AI begeleiden bij het gebruik van biobizz dosage. Ik zit in wk 5 en geef 1 ml grow, 0,5 bloom 0,5 top max en 1ml alg mix. Zolang mijn bladerdak er mooi en donkergroen bijligt denk ik dat ik goed zit. Is dat ook zo. Ik vind het wat fingerspitzengefühl. Ik heb tot nu toe erg weinig voeding gegeven. Alvast bedankt

• Rreppellsteeltjam
          Rreppellsteeltjam commented
          Editing a comment
          Mja, biobizz doet ai wel aardig.

Maar hij zit niet elke avond met een jointje naar de plantjes te kijken.
      • Locogringo
        Wicked Stoner
        MemberLucky Member
        • Jul 2025
        • 231

Oorspronkelijk geplaatst door Goegebuur
        Hallo iedereen,

Mijn eerste indoor kweekje. Na in mijn jeugd een beetje geëxperimenteerd te hebben met outdoor growing maar er de brui aan gegeven vanwege het ellendige weer en zoveel randfactoren die ik als hinderlijk ervaarde. Weer, buren, politie, beestjes, te veel regen en te weinig zon zorgde ervoor dat de goesting verdween.
        nu sinds een jaar of 15 heb je van die kant en klare tentjes. Na wat zoek en leeswerk waag ik nu dus mijn eerste poging.
        set up:
        1mX1
        mars hydro reflector 144 320 w
        spider farm oscillator 16”
        krachtige afzuiging

experimenteer wat met de samenstelling van pot en aarde, de beste formule kan ik als beginnend kweker op verderbouwen
        4 x Critical Cheese auto van Zamnesia.
        1x 11l
        1x12l
        1x 18l lightmix met potgrond
        1 over te potten naar 18l lightmix met potgrond

op lightmix biobizz

de eerste week stonden ze voor het raam omdat de tent nog niet aanwezig was. Dacht ze voor het raam te zetten vanwege zeer zonnige kant helaas regenweer.

ong 4-5 weken oud. Vanwege het raam hebben ze wel wat groeiachterstand.

ik gebruik biobizz: grow, bloom, top max, alg mix en optioneel Calmag mee gestopt vanwege, na enig leeswerk, de hardheid van het kraanwater. Calcium en magnesium rijk genoeg

luchtvochigheid 50-55

afstand lamp 45-50cm

afstand zaailingen 70-80cm

Week 1-2: enkel water
        week 2-4: calmag 0,8/L , grow 0,5/l alg mix 1|L
        week 5: grow0,5 /L, bloom 0,5/L, , top max 0,5|L, alg mix 1 alg

ik geef water wanneer de plant er om vraagt en voel aan de aarde 3-5 cm droog, gieten. Dat varieert nogal vanwege verschillende zaaitijden en potten.
        Door te experimenteren wil ik verderbouwen met de info die ik vergaard heb mijn beste plant de volgende kweek aanvatten met 4 gelijktijdige plantjes, potten en waterbeurten. De eerste twee zijn niet getopt, hier en daar haal ik bladeren weg maar niet veel 2-3 per keer. Niet te veel stress veroorzaken. Mag je meer ontbladeren?
        plantje links achter gisteren getopt en ga hier lst op uitvoeren.

temperatuur tussen 24 en 28 graden in de tent.

Ik ondervind last van de phmetingen. Dat ding moet bij elke waterbeurt gekalibreerd worden. Steeds de 3 poeders + gedestilleerd water. Ik vertrouw de metingen niet helemaal. Daarentegen ontvang ik graag wat meer uitleg over jullie bevindingen. Is er andere mogelijkheid op hebben jullie toestelletje dat prima werkt.
        Ze zien er gezond en donkergroen uit. Wat denken jullie? Tips voor ervaring met autoflowers zeer welkom.

Een X ph meten, water hier is altijd (ongeveer) dezelfde ph,
        goed onthouden/opschrijven wat je er aan ph min bij doet per liter.
        meet af en toe met teststrip. Controle! ( 1 a 2 x per kweek. Dan geloof ik t wel…
        geen problemen mee gehad.
        nu derde kweek binnen,
        zelf probeer ik om de plant zo min mogelijk stress te geven (heb runtz en is /stressHerma gevoelig)
        dus ene x water geven (wanneer nodig) dus niet standaard. Dat doe je al goed.
        en de andere dag trainen (takken breed omlaag trekken) en/of ontbladeren.
        bij trainen niet teveel blad in een x alleen wat in de weg zit van de toppen onder.
        Als ik alleen blad weghaal probeer ik me in te houden.
        beter twee dagen achter elkaar dan alles in één x
        Zeker als ze groter zijn.
        meestal herstellen ze binnen n halve dag.
        succes met je kweek!
        “foto hieronder staan zo’n twee weken in de groei.”IMG_9055.jpg
        Last edited by Locogringo; 3 dagen geleden.

Comment

• Goegebuur
          Goegebuur commented
          Editing a comment
          Bedankt voor,de info. Met welke voeding ben jij aan de slag?

• Locogringo
          Locogringo commented
          Editing a comment
          Goegebuur ;plagron alga lijn.
          En power roots, green sensation, enzym, power buds, sugar Royal, ph min, allemaal plagron.
          Plagron growmix.
          Cal mag
          En mychorrzia bacteriën.
          (Niet alles tegelijk) lol! Wanneer nodig.
      • Minigrowcase
        Chronic Stoner
        MemberLucky Member
        • Apr 2025
        • 184

Hey je had wat gevraagd via de chat, als je hulp nodig hebt stuur maar wat.
        MGC 65W - Purple Lemonade
        MGC 65W - Blueberry Auto
        ​

Comment

• Goegebuur
          Goegebuur commented
          Editing a comment
          Hey thanks. Ja had niet veel tijd meer die dag. Ik vraag me gewoon af of het op wieltjes loopt en hoe en waar er bij gestuurd zou moeten worden. Vanwege verschillende zaaidagen heb ik het me moeilijk gemaakt .

I1)Rechtsvoor is ong 35 dagen -33 cm,
          2)linksvoor 30dagen -29 cm

3)rechtsachter 15 dagen (deze twee zijn van dag 1 in kweektent grootgebracht)
          4)linksachter 16 dagen.
          Last edited by Goegebuur; 2 dagen geleden.
      • Goegebuur
        Zaadje
        Nieuw Lid
        • May 2025
        • 3

You do not have permission to view this gallery.
        This gallery has 1 photos.

Comment

• Minigrowcase
          Minigrowcase commented
          Editing a comment
          Ziet er goed uit toch, maar kleine pot betekend wel kleine plant (rechts achter) en kijk even een x naar een fatsoenlijke lamp ipv disco
      Bezig...