Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Eerste keer, goeie keer? 3x Royal Dwarf Autoflower (Royal Queen)

Collapse
Dit topic is gesloten.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

Re: Eerste keer, goeie keer? 3x Royal Dwarf Autoflower (Royal Queen)

Mini update:

Vandaag precies 1 week geleden dat ik mijn zaadjes van de postbode gekregen heb! Wat gaat de tijd snel!
    De jonkies groeien flink door, beginnen netjes open te komen (denk ik toch :p).
    Wel heb ik daarnet 2 kleine vliegjes gespot rond mijn kroost, is dit een reden om in te grijpen? Kunnen deze kwaad?

Grtz!

EDIT: Wanneer verpot ik ze het best naar de 11 liter potten?

IMG_0187.jpgIMG_0186.jpg
    Last edited by w1c; 14 September 2011, 17:33.

Comment

Mini update:

De jonkies blijven netjes doorgroeien. Nog een paar kleine vliegjes gedood die rond men plantjes vlogen, hoop maar dat dit geen plaag wordt.
      Ik moet morgen wel 3 dagjes weg. Men licht is constant 18/6 door timer, maar hoe doe ik dit best qua water?
      Ik dacht ze morgen meer water te geven dan nodig, zullen ze zo gezond blijven?

Grtz!

IMG_0189.jpgIMG_0188.jpg

Comment

hoe meer licht hoe meer gewicht ! planten vast ritme 18/6 zijn auto's gaan automatisch in bloei. als je rhizotonic hebt geef ze wat met de potgrond mee als je ze overpot goed mengen en aanbevolen dosis goed voor de wortels ! voor die vliegjes is in een badkamer ??? insectenplaten gele strips.... Hygrometer is handig om LV en temp. te weten en wat betreft water niet veel geven rap verzopen in zo'n klein potje ! hoop dat dit je wat helpt.

Comment

@ Delange: thx voor je tips, zal deze zeker onthouden

Mini update:
          Terug van weggeweest (3 dagen), en viel bijna achterover als ik mijn kleintjes zag!
          Doordat ik langere tijd weg moest, had ik de spaarlampjes wat hoger gezet dan nodig (veiligheid).
          Ook had ik alle 3 de potjes in een bakje met wat water gezet (bedankt aan de mensen van de chat voor deze tip!).
          Geen ideale omstandigheden dus (verre van!).

Gevolg:
          - De grond ziet er zeer vochtig uit, even geen water dus,
          - verbazing... Ik wist echt niet dat deze zo snel groeien!

Vraagje: Zou ik deze al kunnen overpotten, ik begin wat wortels te zien aan de onderkant van mijn potjes??
          IMG_0196.jpgIMG_0193.jpgIMG_0194.jpgIMG_0195.jpg

Grtz!

Comment

Update:
            Wortels begonnen langs alle kanten naar buiten te komen, dus heb ze overgepot naar 13 l potten.
            Bij het losmaken van de grond werd me al snel duidelijk dat dit echt nodig was. De grond werd netjes samengehouden door hun wortels.

Ben van plan ze vanaf volgende week wat voeding te geven, tegen dan zijn ze 3 weken, dus dat is ideaal, toch?

IMG_0197.jpgIMG_0198.jpgIMG_0199.jpgIMG_0200.jpg

Grtz!

Comment

lang genoeg laten afbloeien binnekort...
              na bijna alle trichomen amber geworden zijn begint de top nog te verdikken... zo was het bij mij toch..
              gl

Comment

wat voor potgrond gebruik je ? er zit namelijk in sommige potgrond genoeg voor 4-6 weken
                autoflowers zijn erg gevoelig voor overvoeding ! je ziet het als de oudere bladeren geel en lichter worde,dan kan je altijd beginne met wat voeding te geven canna booster of zo
                en je lichten op 18/6 laten staan zijn een weekje later klaar maar normaal meer opbrengst

Hou ze groen delange !

Comment

IMG_0201.jpgIMG_0202.jpgIMG_0203.jpgIMG_0204.jpg

Grtz!

Comment

lampen kunnen nooit te dicht hangen .. enkel ivm temperatuur (plantjes mogen niet te warm worden)
                    in de gamma kan je voor 5 euro in de grabbelbak een binnen/buiten termo kopen, die sensor kan je op je kruintjes leggen dan weet je ineens hoe warm het daar is
                    en dwarfs zijn dwergen en dwergen zijn klein...
                    maar kijk es hoeveel levels ze op op dat kleine stengeltje hebben
                    de mijne waren eerst ook zo, zijn dan ff doorgeschoten na begin bloei waarna ze vanonder nog een bosje maakten...
                    dus top vanboven en een vanonder bij mij..
                    1 plantje zat maar genoeg aan om 1 (wel heel flinke) joint te rollen
                    2e had ik genoeg voor 3 normaaltjes
                    en 3e leek mij jointje of 5 te worden maar die heb ik door ziekte te lang laten staan met toprot tot gevolg... denk nog 2 jointjes over maar ligt nu nog maar te drogen
                    Geinige dingetjes als bezigheid en goei kopstootweedje da deraan komt na die flinke joint kon ik nog amper lopen

Comment

Thx eefenkevin.
                      Heb je raad opgevolgd en ben zo'n thermometer gaan kopen (was wel in stock americain, niet de gamma :p)
                      Plantjes met licht en ventilator: 24,5'
                      Plantjes in de nacht (zonder licht/vent): 22.5'.
                      Ik ga er van uit dat dit ok is? want ze groeien netjes door

Grtz!

Comment

da is idd OK en je kan dus je lampen zo laag laten hangen
                        heb je de thermo ineens in huis tege dat kouder gaat worden

Comment

Update:

Tijdje geleden dat ik gepost heb (pc was kappot). De dames stellen het goed en groeien flink door.
                          De eerste witte haartjes beginnen te groeien, ben ook begonnen met ze wat bloeivoeding te geven (1/2 van de aangegeven dosis). Dit omdat de beginblaadjes geel beginnen kleuren.
                          Ik had ergens gelezen dat het beter was bij autoflowers nu al bloeivoeding te geven, dit klopt toch he?

IMG_0247.jpgIMG_0249.jpgIMG_0250.jpgIMG_0251.jpgIMG_0252.jpg

Grtz!

Comment

Mini update:

Dames groeien flink door. Ook beginnen hun eerste haartjes goed boven te komen.
                            Wel zijn sommige blaadjes wat verbrand, wist niet dat ze de beslissing gingen nemen hun blaadjes pal omhoog te zetten, tegen de lampen...
                            Hoop dat ze er niet teveel last van zullen hebben, had hier wat meer rekening mee moeten houden. Heb alweer een belangrijke les geleerd...

IMG_0253.jpg

Grtz!

Comment

Update:

Net geen maand geleden had ik mijn zaadjes in de bus, nu beginnen het al mooie dames te worden *trots*.
                              Nogmaals bedankt aan dit forum voor wat ik tot nog toe bereikt heb, deze info is van onschatbare waarde...

De dames blijven netjes doorgroeien, zijn nu zo een 32 cm. Heb wat foto's gemaakt terwijl ze hun blaadjes als gek de lucht in gooien (en ook van de brandplekken die dit met zich meebrengt als je niet goed oplet!).

Zijn hun blaadjes groen genoeg (zie laatste pic), of zou ik ze nog wat voeding bijgeven? De beginblaadjes beginnen nu stilaan af te sterven...

IMG_0254.jpgIMG_0255.jpgIMG_0256.jpgIMG_0257.jpg

Grtz!

Comment

Hi all,

tijdje geleden, maar voor de mensen met interesse:

Update:

De planten zijn nu een 5-tal weken oud. Buiten enkele blaadjes die wat verbrand zijn doordat ze tegen de lampen gaan liggen zijn, lijken ze het goed te doen. Ze krijgen kleine beetjes voeding en voor de rest wordt het 18/6 regime gewoon aangehouden.

Wel verschiet ik serieus van hun hoogte. 1 van de plantjes heeft zonet de kaap van 1 meter overschreden; wat voor autoflowers toch best hoog is? Zeker als je weet dat ik met spaarlampen werk.
                                Of heb ik het verkeerd?

Hier enkele pics, alle tips zijn welkom

IMG_0282.jpgIMG_0278.jpgIMG_0280.jpg

Grtz!

Comment

Bezig...
                                X