Jdérs, ik ga toch maar een verslagje bijhouden! 
Niet omdat het slecht gaat, maar om te delen. In je eentje kweken is toch minder leuk.
De setup:
Het kweekspul:
De plantjes:
1x Dutch passion Orange bud 2.0
1x Dutch passion Blue Zushi.
Het verslag:
De dames zijn rond 5 mei gezaaid. Dat maakt ze inmiddels dus ruim 6 weken oud.
Afgelopen woensdag, 2 dagen geleden is de klok op 12/12 gegaan.
Beide dames krijgen een goeie dagelijks train en buig sessie. Ook zijn ze beide eenmaal getopt op de 5e node.
Ze zijn tijdens de hele veg hierdoor mooi laag gebleven. De groeipunten zijn naar mijn idee nu mooi verdeeld.
Nu de klok op 12/12 is wil ik verder zo min mogelijk trainen, wel af en toe en beetje snoeien!
Orange bud 2.0:
staat links in de kast!
Orange bud is 1,5 week na het toppen één van haar twee hoofdtoppen verloren. KNAK.
.
Daardoor is ze niet zo mooi gelijk als haar zusje. Maar ze mag er alsnog wezen.
Tot nu toe zie ik in deze dame veel meer sativa genen. Ze wil graag strekken en heeft een open structuur.
Daarnaast groeit ze een stukje harder dan de Zushi en kan ze wat meer hebben qua water/voeding.
IMG_20260619_213522595_HDR.jpg IMG_20260619_213257898.jpg
Blue zushi
Staat rechts in de kast!
Een stuk compacter dan haar zus. Duidelijk meer aan de indica kant. Groeit wel heel mooi gelijk met 4 prachtige hoofdtoppen zometeen.. Hopelijk
IMG_20260619_213749868_HDR.jpg
Beide dames krijgen momenteel naast de monster bud voeding ook 2-3 ml/L plagron terra grow mee.
Voor de rest mogen ze nu lekker strekken en beginnen met pruikjes maken!.

Klimaat:
Klimaatbeheersing gaat deze kweek naar verwachting te grootste uitdaging worden.. Het kweekje staat op een kleine zolderkamer met een slecht geisoleerd dak.
Kneiter heet en dus!
Vandaag was het buiten 34c. Met de mobiele airco kan ik de kweek net naar de 28c krijgen.
Dat is dus opzich prima... Maar de LV liep tegen de 81%!
Nou heb ik de ontvochtigers nog niet aan gehad.. Maar ik ben bang dat de temperatuur uit de klauwen loopt als ik die aan zet..
Naja dat gaan we vanzelf merken dus
Als de boel gaat rotten in het najaar gewoon weer een poging doen. Dan moet alles een stukje beter te beheersen zijn.
In de grafieken kun je goed zien wanneer de airco aan is geweest.
WhatsApp Image 2026-06-19 at 22.24.22 (1).jpg WhatsApp Image 2026-06-19 at 22.24.22.jpg
Peace!

Niet omdat het slecht gaat, maar om te delen. In je eentje kweken is toch minder leuk.
De setup:
- DIY Kweekkast
- DIY LED
- Prika klima prima klima pk125-tc / 400mh/3 filter.
- 500W oliekacheltje met thermostaatschakeling en pc fans.
- ontvochtiger in de kast.
- 2x ontvochtiger buiten de kast (ja ik heb gewoon teveel ontvochtigers.. vraag waarom indien geïnteresseerd..)
- mobiele airco buiten de kast.
Het kweekspul:
- stoffen potten van 38 liter.
- Canna bio terra plus grond.
- Monster bud mix. (biologische living soil droogvoeding.)
- Monste bud flower boosters.
- Plagron terra grow/bloom
De plantjes:
1x Dutch passion Orange bud 2.0
1x Dutch passion Blue Zushi.
Het verslag:
De dames zijn rond 5 mei gezaaid. Dat maakt ze inmiddels dus ruim 6 weken oud.
Afgelopen woensdag, 2 dagen geleden is de klok op 12/12 gegaan.
Beide dames krijgen een goeie dagelijks train en buig sessie. Ook zijn ze beide eenmaal getopt op de 5e node.
Ze zijn tijdens de hele veg hierdoor mooi laag gebleven. De groeipunten zijn naar mijn idee nu mooi verdeeld.
Nu de klok op 12/12 is wil ik verder zo min mogelijk trainen, wel af en toe en beetje snoeien!
Orange bud 2.0:
staat links in de kast!
Orange bud is 1,5 week na het toppen één van haar twee hoofdtoppen verloren. KNAK.
Daardoor is ze niet zo mooi gelijk als haar zusje. Maar ze mag er alsnog wezen.
Tot nu toe zie ik in deze dame veel meer sativa genen. Ze wil graag strekken en heeft een open structuur.
Daarnaast groeit ze een stukje harder dan de Zushi en kan ze wat meer hebben qua water/voeding.
IMG_20260619_213522595_HDR.jpg IMG_20260619_213257898.jpg
Blue zushi
Staat rechts in de kast!
Een stuk compacter dan haar zus. Duidelijk meer aan de indica kant. Groeit wel heel mooi gelijk met 4 prachtige hoofdtoppen zometeen.. Hopelijk
IMG_20260619_213749868_HDR.jpg
Beide dames krijgen momenteel naast de monster bud voeding ook 2-3 ml/L plagron terra grow mee.
Voor de rest mogen ze nu lekker strekken en beginnen met pruikjes maken!.

Klimaat:
Klimaatbeheersing gaat deze kweek naar verwachting te grootste uitdaging worden.. Het kweekje staat op een kleine zolderkamer met een slecht geisoleerd dak.
Kneiter heet en dus!
Vandaag was het buiten 34c. Met de mobiele airco kan ik de kweek net naar de 28c krijgen.
Dat is dus opzich prima... Maar de LV liep tegen de 81%!
Naja dat gaan we vanzelf merken dus
Als de boel gaat rotten in het najaar gewoon weer een poging doen. Dan moet alles een stukje beter te beheersen zijn.
In de grafieken kun je goed zien wanneer de airco aan is geweest.
WhatsApp Image 2026-06-19 at 22.24.22 (1).jpg WhatsApp Image 2026-06-19 at 22.24.22.jpg
Peace!

Comment