Neder's bloementuin - bloeiverslag

Collapse
X
 
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts
  • Nederhigh
    Super Grower
    Lucky Member
    • Apr 2012
    • 1834

    #1

    LED: Neder's bloementuin - bloeiverslag

    Korting op 420shop
    Jdérs, ik ga toch maar een verslagje bijhouden!

    Niet omdat het slecht gaat, maar om te delen. In je eentje kweken is toch minder leuk.


    De setup:
    • DIY Kweekkast
    • DIY LED
    • Prika klima prima klima pk125-tc / 400mh/3 filter.
    • 500W oliekacheltje met thermostaatschakeling en pc fans.
    • ontvochtiger in de kast.
    • 2x ontvochtiger buiten de kast (ja ik heb gewoon teveel ontvochtigers.. vraag waarom indien geïnteresseerd..)
    • mobiele airco buiten de kast.




    Het kweekspul:
    • stoffen potten van 38 liter.
    • Canna bio terra plus grond.
    • Monster bud mix. (biologische living soil droogvoeding.)
    • Monste bud flower boosters.
    • Plagron terra grow/bloom





    De plantjes:

    1x Dutch passion Orange bud 2.0
    1x Dutch passion Blue Zushi.


    Het verslag:

    De dames zijn rond 5 mei gezaaid. Dat maakt ze inmiddels dus ruim 6 weken oud.
    Afgelopen woensdag, 2 dagen geleden is de klok op 12/12 gegaan.


    Beide dames krijgen een goeie dagelijks train en buig sessie. Ook zijn ze beide eenmaal getopt op de 5e node.
    Ze zijn tijdens de hele veg hierdoor mooi laag gebleven. De groeipunten zijn naar mijn idee nu mooi verdeeld.
    Nu de klok op 12/12 is wil ik verder zo min mogelijk trainen, wel af en toe en beetje snoeien!


    Orange bud 2.0:

    staat links in de kast!
    Orange bud is 1,5 week na het toppen één van haar twee hoofdtoppen verloren. KNAK. .
    Daardoor is ze niet zo mooi gelijk als haar zusje. Maar ze mag er alsnog wezen.
    Tot nu toe zie ik in deze dame veel meer sativa genen. Ze wil graag strekken en heeft een open structuur.
    Daarnaast groeit ze een stukje harder dan de Zushi en kan ze wat meer hebben qua water/voeding.

    IMG_20260619_213522595_HDR.jpg IMG_20260619_213257898.jpg



    Blue zushi
    Staat rechts in de kast!
    Een stuk compacter dan haar zus. Duidelijk meer aan de indica kant. Groeit wel heel mooi gelijk met 4 prachtige hoofdtoppen zometeen.. Hopelijk

    IMG_20260619_213749868_HDR.jpg




    Beide dames krijgen momenteel naast de monster bud voeding ook 2-3 ml/L plagron terra grow mee.

    Voor de rest mogen ze nu lekker strekken en beginnen met pruikjes maken!.




    Klimaat:
    Klimaatbeheersing gaat deze kweek naar verwachting te grootste uitdaging worden.. Het kweekje staat op een kleine zolderkamer met een slecht geisoleerd dak.
    Kneiter heet en dus!

    Vandaag was het buiten 34c. Met de mobiele airco kan ik de kweek net naar de 28c krijgen.
    Dat is dus opzich prima... Maar de LV liep tegen de 81%! Nou heb ik de ontvochtigers nog niet aan gehad.. Maar ik ben bang dat de temperatuur uit de klauwen loopt als ik die aan zet..
    Naja dat gaan we vanzelf merken dus

    Als de boel gaat rotten in het najaar gewoon weer een poging doen. Dan moet alles een stukje beter te beheersen zijn.

    In de grafieken kun je goed zien wanneer de airco aan is geweest.

    WhatsApp Image 2026-06-19 at 22.24.22 (1).jpg WhatsApp Image 2026-06-19 at 22.24.22.jpg

    Peace!
    Attached Files
  • Wesley pipes
    Elite Grower
    420 MemberMemberLucky Member
    • Mar 2020
    • 2512

    #2
    Subke , succes met het verdere verloop ! Brainfart: mss door dagelijks te buigen kweken ze extra spieren ertegen , en gebeurd er sneller een knak ? Ene soort bij ander ook gevoeliger he . Mooie dames !
    https://www.jointjedraaien.nl/wietfo...ers-en-stekken

    Comment


    • Nederhigh
      Nederhigh commented
      Editing a comment
      Thanks
      Ik heb bij het toppen het steeltje te laag afgeknipt denk ik. het was de eerste keer dat ik die scheut trainde. net iets teveel

    • Wesley pipes
      Wesley pipes commented
      Editing a comment
      Ducktape en heel snel reageren
  • Nederhigh
    Super Grower
    Lucky Member
    • Apr 2012
    • 1834

    #3
    IMG_20260620_101435759_HDR.jpg

    Ff een foto..


    Wn mijn lv sensor eens vergeleken met een andere.

    Sensor ontvochtiger: 54% andere sensor 58%, de sensor van de screenshots hierboven 78%.

    Dus een beetje het vermoeden dan die sensor niet klopt en de lv eigenlijk lager is... Zou mooi zijn.
    Attached Files

    Comment


    • TheBigDudeski
      TheBigDudeski commented
      Editing a comment
      Verdammt Neder, jij kweekt ook echt als een beest he. Mijn laatste kweekje heb ik echt anderhalve maand rond de 75-85LV gezeten. Met een goede oscilerende fan er in, niks aan het handje. Het zijn de getallen in je hoofd die je niet aanstaan en je de kop gek maken. Maar goed, kweken in deze temperaturen kan ook tricky zijn. Wilde zelf gisteren ontkiemen, maar blij dat ik het vergeten ben haha

    • Wesley pipes
      Wesley pipes commented
      Editing a comment
      Heb ook van die degelijke sensors en idd het scheelt veel ga je 10 cm naar links of naar boven , daarmee dat ik niet meer meet op lv

    • Nederhigh
      Nederhigh commented
      Editing a comment
      Takketoelli ja het is echt tropisch weer. Hopelijk koelt het snel wee af.. maar ik verwacht eigenlijk nog veel meer van deze dagen in de zomer. Leuke herinneringen trouwens . Deze 2.0 variant zou gekruist zijn met een amerikaans soortje.. ben benieuwd of het wat is.

      TheBigDudeski Thanks man! Ze zien er nu nog mooi groen uit. Hopelijk blijft dat nog ff zo. We zijn nog niet op de helft kan nog van alles mis gaan.

      Ik ga even een goeie fan aanschaffen voordat de boel echt gaat bloeien. En moet daarvoor dan nog een goed bevestigingspunt maken.

      Mooi om te horen dat af en toe 80% niet meteen het einde is.
  • Nederhigh
    Super Grower
    Lucky Member
    • Apr 2012
    • 1834

    #4
    Ze zijn begonnen met de bloeistrek zo te zien.
    Gaat ineens heel hard. Mooi om te zien.

    Orange bud heeft ook de eerste pistels al. Bloei kun je t nog niet echt noemen
    IMG_20260621_114459394_HDR.jpg

    Comment


    • Silas
      Silas commented
      Editing a comment
      Mooie planten Neder, ik vindt de linker plant mooier en de toppen staan verder uit elkaar.

      De rechter kan meer uit elkaar zodat de midden toppen meer ruimte en licht krijgen
  • Nederhigh
    Super Grower
    Lucky Member
    • Apr 2012
    • 1834

    #5
    Stretchy stretchy

    Ze mogen nog 20,/30 cm groeien dan begint de ruimte spannend te worden.


    Silas het idee was om de rechter juist 4 mooie hoofd scheuten te laten groeien.
    Maar heb haar gisteren toch nog maar ff uit elkaar getrokken . Thanks!
    Verder zit het verschil m vooral in de genetica. Ze krijgen dezelfde behandeling, ook qua trainen.

    IMG_20260623_172438871_HDR.jpg IMG_20260623_172417576_HDR.jpg IMG_20260623_172410397_HDR.jpg

    Attached Files
    Last edited by Nederhigh; 4 dagen geleden.

    Comment


    • Minigrowcase
      Minigrowcase commented
      Editing a comment
      Ziet er goed uit, waarom kort je de lamp niet in? Gedeelte rechts is gewoon verloren licht of heb ik het mis?

      Ik volg je

    • Nederhigh
      Nederhigh commented
      Editing a comment
      Nee dat heb je goed.

      Gewoon omdat ik er geen zin in heb. Meer reden heb ik niet ?.
      Is waarschijnlijk een dag werk.
      Alles opnieuw afmeten, boren, cable management etc.

      Ook gedeeltelijk omdat er een kleine kans is dat er iets stuk gaat tijdens het ombouwen en ik dan ineens zonder lamp zit. Halverwege de kweek.

      Gaat voor de volgende ronde wel gebeuren.

    • Nederhigh
      Nederhigh commented
      Editing a comment
      @minigrowcase
      Moet wel zeggen dat het er op de foto's erger uit ziet dan het is. Komt door de fish eye 0,5 lens.
      De meest rechter strip zit precies gelijk met de houten plaat waar de potmeters in zitten
  • Nederhigh
    Super Grower
    Lucky Member
    • Apr 2012
    • 1834

    #6
    Ohno...
    wat denken jullie?
    Misschien nog iets te vroeg om zeker te weten?
    Blue zushi:
    1000028184.jpg
    Last edited by Nederhigh; 2 dagen geleden.

    Comment


    • Nederhigh
      Nederhigh commented
      Editing a comment
      Ik hout het goed in de gaten. T is nu het nog nie eens t formaat van een speldenknop. Onmogelijk om zeker te zeggen.
      Als t bananen zijn zit ze er wel aardig vol mee..

    • Wesley pipes
      Wesley pipes commented
      Editing a comment
      Twee witte haartjes , maar ja kan idd niks zijn , gewoon calyxen . Zijn stuifmeelzakjes maar kweet de naam nie ervoor , kga dat es opzoeken .

    • Nederhigh
      Nederhigh commented
      Editing a comment
      Nog niet 100% zeker.. Maar waarschijnlijk vals alarm. Heb de indruk dat het gewoon nieuwe groeipunten zijn die in het beginstadium wat weg hebben van hele kleine banaantjes.
      Op de foto hierboven lijkt het ook groter dan t eigenlijk is. Maarja t is nogsteeds te klein om goed te zien.
  • Nederhigh
    Super Grower
    Lucky Member
    • Apr 2012
    • 1834

    #7
    Vanmorgen is de schaar er even goed doorheen geweest. Het groeide allemaal net wat te compact naar mijn mening. Voornamelijk de zushi (rechts).
    Maar ook Orange bud heeft flink wat blad moeten doneren aan de gft vandaag...

    Nou ben ik wel benieuwd... Heb ik teveel weggeknipt? Of juist te weinig? Of op het verkeerde moment?
    Hierin ben ik echt nog lerende. Ik ben dus benieuwd of jullie hier iets anders hadden gedaan...


    Zushi

    Voor: Na:
    zushi voor.jpg Zushi Na.jpg


    Lijkt wel een andere plant als je ze zo naast elkaar ziet. Maar tis echt dezelfde Nog wat extra LST toegepast waarvan ze op de 2e foto nog van moet herstellen, en ze had een beetje dorst op de 2e.








    Orange Bud 2.0:

    Voor: Na:


    Orange voor.jpg orange na.jpg



    Zijaanzicht:


    zij.jpg



    Kut...


    Ik dacht nog ff een beetje wat bijbuigen bij de Orange... Die schiet zo hard omhoog dat t serieus spannend gaat worden.. Momenteel 4cm afstand op de lamp.. (Die nog 25cm omhoog kan...)


    Naja... weer KNAK!

    Snel wat tape en hopen op het beste...

    knak.jpg

    Attached Files

    Comment


    • Nederhigh
      Nederhigh commented
      Editing a comment
      Wesley pipes thanks!

      Ben benieuwd. Hoe lang moet ik het verband erom laten denk je?

    • Wesley pipes
      Wesley pipes commented
      Editing a comment
      Te zien als je het losmaakt en de sapstroom krijgt opnieuw een duw , paar dagen minimum , maar na 4 u denk ik al zicht op of het aanslaat of niet?

    • Nederhigh
      Nederhigh commented
      Editing a comment
      T hangt er inmiddels heel zielig en slapjes bij. Ben er bang voor dus.
Bezig...