Pleuriskind's nieuwe ronde! zamnesia fast flower Stroopwafel & Creampie

Collapse
X

• Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts
  • pleuriskind
    Expert Stoner
    MemberLucky Member
    • Mar 2015
    • 81

LED: Pleuriskind's nieuwe ronde! zamnesia fast flower Stroopwafel & Creampie

Korting op 420shop
    Nieuwe ronde, nieuwe kansen ?
    Dag heren en dames, tijd voor een nieuwe kweek! Deze ronde ga ik oldschool restjes opmaken. Ik had nog wat Plagron hydro-voeding liggen van mijn vorige run, dus dat gaan we deze keer op aarde hergebruiken.

De Setup & Voeding:
    • Medium: Plagron Lightmix (50L) gemengd met een flinke rest extra perliet.
    • Pot: Een flinke 50L Ikea-bak die echt precies past in mijn compacte 60x60x160 tentje.
    • Extra wortel-power: 2 Airdomes aangesloten op de luchtpomp.
    • Het menu: Plagron Hydro A+B, Hydro Roots, Power Buds, Green Sensation en Calmag Pro.

Hardware:
    Het licht komt weer van mijn vertrouwde Mars Hydro TS-1000 (150W LED), die nu strak op een 20/4 schema staat. Voor de geur en luchtstroom gebruik ik de filter en fan van de vorige ronde. Omdat ik vorig jaar toch een lichte wietgeur merkte, draai ik nu met een dubbel filter (één vóór en één ná de fan). Voor extra circulerende wind hangen er twee 120mm pc-fans in, aangestuurd via een controller.

De opstart-struggles... ???
    De start was helaas dramatisch. Slechte ontkieming door het warme weer, matig zaad, of stiekem een beetje eigenwijsheid van mijzelf? Wie zal het zeggen. Gelukkig heeft de support van Zamnesia me super snel geholpen met nieuwe zaden! Toen ook die moeite hadden, heeft de hulp hier op het forum de doorslag gegeven: er staan er inmiddels toch prachtig twee overeind!
    Inmiddels hebben beide plantjes een flinke knipbeurt gehad. Ik heb de dames getopt en wat overtollig blad verwijderd om de boel mooi open te gooien. Dit is straks ook leuk terug te zien op de timelapse! Ze staan nu nog even op 20/4 om te herstellen. Zodra de tent weer mooi vol is gegroeid (ik gok in de loop van deze week), gaat de klok onherroepelijk om naar 12/12!

De Nerd-Factor: Kweekcamera ?
    Als extra projectje heb ik een ESP32 met cameramodule besteld om een timelapse te maken. Waarom? Gewoon, omdat het kan! Samen met Google AI heb ik een werkende code geschreven. De camera heeft nu een ingebouwde webserver met live preview, instelbare foto-intervallen, kleurcorrectie en beeldspiegeling.
    Schuif gezellig aan, tips en reacties zijn altijd welkom!

192.168.178.165_.jpg

stroopwafel 1.jpg creampie 1.jpg
    9 Juli (Dag 1)

IMG_2852.jpg
    31 Juli

Attached Files
    Starts
    4 August 2026
    Ends
    4 August 2026
  • Minigrowcase
    Chronic Stoner
    MemberLucky Member
    • Apr 2025
    • 193

Ik volg!!
    MGC 65W - Purple Lemonade
    MGC 65W - Blueberry Auto
    ​

Comment

• Wesley pipes
      Elite Grower
      420 MemberMemberLucky Member
      • Mar 2020
      • 2639

Tof , timelapse van planten is altijd mooi he . Succes met de ronde , subke !
      Sjdp90

Comment

• Silas
        Admin
        Lucky MemberModeratorAdmin
        • Sep 2009
        • 1287

Altijd leuk zo'n overview en suc6 met je kweek
        Veel gestelde vragen over het forum
        JOINTJEDRAAIEN.NL - Smoking Community
        ?
        420Shop.NL
        "Wat je kunt maken, kun je ook kraken."

Comment

• Grow Co
          Gandhi Ganjamaster
          MemberLucky Member
          • Nov 2024
          • 462

Goed bezig ik kijk ook weer mee

Comment

• Nederhigh
            Super Grower
            Lucky Member
            • Apr 2012
            • 1896

Subke, veel succes deze ronde, net na de warmte!

Comment

• pleuriskind
              Expert Stoner
              MemberLucky Member
              • Mar 2015
              • 81

als goed is moet de timelapse video nu werken! ben zo nu en dan bezig met fine tunen (beeldregeling/witbalans)

Comment

• Nederhigh
                Nederhigh commented
                Editing a comment
                Ja heel tof! Werkt goed!
                Nu nog op youtube uploaden :
                Dan kunnen we m op t forum zelf afspelen.

• pleuriskind
                pleuriskind commented
                Editing a comment
                Nederhigh ! klopt alleen ff kijken hoe het moet zal ergens tussen de regels moeten staan
            • pleuriskind
              Expert Stoner
              MemberLucky Member
              • Mar 2015
              • 81

Eindelijk weer eens tijd voor een update!!
              Drop the beat, want hier ben ik weer! Ik zal maar meteen met de billen bloot gaan: ik had eigenlijk al een tijdje wat dikke snapshots klaarliggen, maar de motivatie was even completely frozen. Totaal geen fut of zin gehad... Luiheid, moeheid, geef het beestje maar een naam!
              Maar de kweek staat gelukkig niet stil, dus tijd voor die visuele vitaminen!

De Camera-Kriebels
              Ik breek momenteel mijn hoofd over de hardware. De huidige setup werkt wel, maar ik vind de foto's net niet mooi. Dat komt helaas door een stukje budget-hardware (een goedkope esp32-camera) en een klein tentje. Hierdoor kan ik simpelweg geen mooie hoek krijgen vanuit 'top' hoogte. Ik zit er serieus over te twijfelen om een andere ESP32-cam aan te schaffen. Net even wat mooiere foto's schieten én direct wat meer power onder de motorkap voor andere slimme taken in de tent!

Het Menu van de Dames
              Het voedingsschema loopt lekker soepel:
              • Elke twee tot drie dagen krijgen de plantjes water mét voeding.
              • Tussendoor krijgen ze een lekkere spoeling met gewoon kraanwater.
              • Dit water komt gekoeld en voorgefilterd uit de koelkast voor de ontkalking.
              • Uiteraard strak afgezuurd op een pH van 6.2 tot 6.4.

De Status
              Tot nu toe vind ik ze er echt heerlijk uitzien! Klop het af op hout, maar ik heb tot nu toe nog helemaal nergens last van gehad. Geen vliegjes, geen beestjes, gewoon nul ongewenste shit in de tent. We houden het clean!
              Hierbij een aantal foto's van de afgelopen weken. Geniet ervan en keep it funky!

4 augustus
              4 aug.png

7 augustus
              7 aug.png

19 augustus
              19 aug.png

26 augustus
              26 aug.png

??????vandaag! 29 augustus?
              26 aug.png

layout timelapse
              timelapse deel1.jpg
              Attached Files
              Last edited by pleuriskind; 2 weken geleden.

Comment

• Nederhigh
                Nederhigh commented
                Editing a comment
                Gezellig zo in t kuipie!
                Ze zien er 100% tevreden uit!
            • pleuriskind
              Expert Stoner
              MemberLucky Member
              • Mar 2015
              • 81

Update-tijd! Inmiddels zitten we op dag 64 in totaal en dag 31 van de bloei. De dames gaan heerlijk hun gangetje!

Afgelopen week heb ik de schaar erbij gepakt voor wat broodnodig onderhoud. Tijd om wat blad weg te snoeien en die kleine, priegelige prutstammetjes te lozen. Die zouden uiteindelijk toch alleen maar transformeren in fluffige popcorn-buds, en daar doen we het natuurlijk niet voor! Qua dorst zitten ze nog steeds op hun vertrouwde schema: om de drie dagen krijgen ze zo'n 2,5 tot 3 liter water, rijkelijk overgoten met een lekkere cocktail van Plagron hydro-voeding, Green Sensation en Power Buds.

plant zelf 11-9-26.jpg

De topontwikkeling: het echte werk gaat beginnen!

De toppen zien er nu al supermooi uit en beginnen eindelijk lekker te zwellen. Ze schieten vol met die heerlijke witte stampers (pistils) en als je goed kijkt, beginnen de eerste trichomen ook al lekker te glinsteren. De suikerlaag is in de maak!

En dan nu... de custom 3D-prints! Check de foto's hieronder.

Zoals je ziet, heb ik twee custom waterringen geprint. Deze bad boys zijn aangesloten op een Y-splitter die direct doorloopt naar de vultrechter – uiteraard netjes op hoogte gemonteerd. Tijdens het printen sloeg de stress trouwens nog heel even toe: “Shit, ik heb alleen maar een dunne slang liggen!” Maar gelukkig, alles aangesloten en... poof! Het water loopt er prachtig doorheen. Yes sir!
              De ontwerp-hype smaakte meteen naar meer. Begin deze week heb ik een custom beugel getekend en geprint om de filter in een handomdraai op te hangen of los te halen. Momenteel staat de volgende upgrade alweer in de steigers: een magnetisch kliksysteem om de luchtslangen supersnel los te koppelen. Er gaan zes sterke magneten per deel in, plus een rubberen ring om de boel 100% luchtdicht te sealen.

beugel filter.jpg filter met beugel.png

waterring.jpg 16mm trechter.jpg

100mm beugel.jpg

Comment

• Minigrowcase
                Minigrowcase commented
                Editing a comment
                Vet hoor alles 3D geprint!

• Wesley pipes
                Wesley pipes commented
                Editing a comment
                Nice ! Die flenzen van secret jardin werken ook zo , wel de 1 wel ander niet. Df16 fzo . Maar benieuwd naar wat het word voor de gehele filter dan ! Kan je het materiaal kiezen, qua sterkte ook ?

• pleuriskind
                pleuriskind commented
                Editing a comment
                Wesley pipes ik heb inmiddels een hele collectie kwa kleur en materiaal! voor dit soort dingen gebruik ik PETG

de magneten zullen om en om erin gelegd worden, zodat alles universeel in elkaar gezet/geklik kan worden.

wil ook gaan kijken of ik meer onderdelen zo kan maken dat ze makkelijk los gehaald kunnen worden. voor oa schoonmaken en soms moet de boel even tijdelijk verhuisd worden i.v.m. woningbouw die jaarlijks waterstand komen controleren (binnenkort komen ze als goed is ook glasvezel aanleggen, en dat doen ze helaas in de ruimte waar de tent staat)

had een Duitse website gevonden van iemand die ook een hoop spul maakt voor in de tent en buiten, aansluitingen beugels en dergelijke, dus daar haal ik ook wat ideeën uit
            • stafford
              Ultra Grower
              MemberLucky Member
              • Sep 2009
              • 2402

Mooi he die 3d printers,kun je alles mee

Comment

• pleuriskind
                Expert Stoner
                MemberLucky Member
                • Mar 2015
                • 81

Tijd voor een vette update uit de high-(tech) kweekruimte! we zitten inmiddels op dag 38 van bloei

We zijn inmiddels weer bijna een weekje verder en de groene dame heeft een flinke slok op. Ze heeft een lekkere 2,5 liter water met Plagron hydro-voeding achter de kiezen en ze gaat nog steeds als een speer. De plant ziet er gezond uit en groeit volop door.
                Onder het motto van slimme doe-het-zelf-innovatie zijn hier ook de 3D-printers flink aangeslingerd. Het resultaat van dit staaltje custom-builden mag er wezen:
                • Twee superstrakke flenzen geprint met PETG-filament
                • Een flexibele afdichtingsring perfect op maat gemaakt van TPU
                Het grote voordeel van deze setup? Een slim design met zes magneten die om en om zijn geplaatst. Hierdoor trekken ze elkaar altijd aan en zijn de flenzen nu volledig universeel te gebruiken. De volgende upgrade staat al in de steigers: een soortgelijk magnetisch kliksysteem voor de twee ventilatoren (afzuiging). Zo koppel je straks alles in een handomdraai los voor een snelle onderhoudsbeurt.
                De kweekruimte transformeert zo langzaam in een high-(tech), magnetisch paradijs.

plant.jpg
                beugel 100mm 1.jpg
                beugel 100mm.jpg

Comment

• pleuriskind
                  pleuriskind commented
                  Editing a comment
                  goeie punt!

vragen kan altijd, mocht er iemand geïnteresseerd zijn

• Wesley pipes
                  Wesley pipes commented
                  Editing a comment
                  Ng n maat gehad die zijn eigen 3d printer gebouwd heeft. Het was nog niet klaar toen maar kan het dat je met de grootte van een microgolfoven al veel kan doen ?

• pleuriskind
                  pleuriskind commented
                  Editing a comment
                  Wesley pipes het gaat idd met dunne micro laagjes word er wat gebouwd om het simpel te zeggen, je heb ook resin printers deze printen nog fijner en gedetailleerd.
              Bezig...