New member incl growverslagje .

Collapse
This topic has been answered.
X
X

• Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts
  • Rreppellsteeltjam
    Super Grower
    MemberLucky Member
    • May 2018
    • 1981

Blad drogen en dan in een vuilniszak op een droge plek, je kan van verschillende oogsten bewaren tot de zak vol is en dan met droogijs bezig.

Of je droogt het en koopt zo'n kleine handpollinator, zon grijze buis met rode deksel meestal, die zet je in de vriezer en als je verse hash wil dan klop/schud je effe een paar minuten.

Comment

• Rreppellsteeltjam
      Super Grower
      MemberLucky Member
      • May 2018
      • 1981

Dat zaad vliesje krijg je er af met een nat wattenstaafje.

Comment

• Sam020
        Stoner
        Member
        • Sep 2025
        • 20

Rreppellsteeltjam nog nooit gedaan . Laat de natuur lekker haar werk doen . Veel te bang dat ik haar beschadig haha .
        Maar als het niet vanzelf verloopt is dat wel de volgende stap om hem los te krijgen

daarom laat ik die flessen erop staan . Dit houdt dat plekje wat vochtiger zodat de schil geen problemen brengt en ook "zacht" blijft

Comment

• Sam020
          Stoner
          Member
          • Sep 2025
          • 20

Wesley pipes zitten kijken hoe en wat . En ja heb al zon bag setje besteld zodat ik wat met al die bladeren kan doen
          . Wat een goed idee haha . Thnx .
          Wil bijna gewoon van alles hash maken nu .
          Want de planten zijn niet de mooiste of beste die ik nu heb . Maar ruiken goed . Glisteren ook goed . Dat zou voor jou de perfecte stash zijn om er wat van te maken denk ik zo .

interesant . nieuwe uitdaging .

Comment

• Rreppellsteeltjam
            Super Grower
            MemberLucky Member
            • May 2018
            • 1981

Die moet er zo snel mogelijk af hoor.

Comment

• Sam020
              Stoner
              Member
              • Sep 2025
              • 20

Rreppellsteeltjam ze zijn eraf !

Achterste te nat geworden zie ik nu . Lamp erop .fan aan .tent open om lekker door te luchten . Hopelijk komt het goed .
              Attached Files

Comment

• Wesley pipes
                Elite Grower
                420 MemberMemberLucky Member
                • Mar 2020
                • 2639

Na al mijn probeersels , altijd ijshash, is er na veel werk soms wat teleurstelling hoor, weinig op het einde . De temperatuur van het water, de kwaliteit van het knipafval , en andere variabelen . De droogijs methode heeft veel meer opbrengst maar heb ik nog nooit gedaan, qua smaak kan ik ook niet vergelijken . Wasmachine vs handmatig roeren weet ik ook niet , altijd machine gebruikt
                Sjdp90

Comment

• Rreppellsteeltjam
                  Super Grower
                  MemberLucky Member
                  • May 2018
                  • 1981

Ik bedoelde dat vliesje dus.

Een goed ingewaterde pot heeft soms 3 weken geen water nodig!!

Comment

• Sam020
                    Stoner
                    Member
                    • Sep 2025
                    • 20

Wesley pipes even zitten kijken voor dat droogice . Kun je simpelweg bestellen en is dan nog 4/5 dagen Houdbaar. Klinkt als een goede optie . Geen gedoe met ijs en al die ruimte wat het inneemt . 40 euro voor 15 kilo incl doos om te bewaren .

Maar goed kweet niet of dat echt de moeite waard is .
                    zal het eens gaan proberen lol .

Machine en handwas . Das maar hoe hard jij roert haha . En heb je dan niet veel resten die achter blijven in deze wasmachine ?

Want nu zit er een machine mrt afvoer tussen . Terwijl als je zelf wast ,alle product simpelweg nergens heen kunnen .

Dat zal vast wat schelen lijkt mij zo .

Comment

• Sam020
                      Stoner
                      Member
                      • Sep 2025
                      • 20

Nr 1 gaat prima . Nr 2 heb ik tenat gemaakt (denk ik ) staat stil . Ventilator op volle toeren gezet . Afzuiging heel zachtjes op 2 .

Is er iets wat ik eraan kan doen ? of is dit nu een kwestie van afwachten en hopen dat het niet te nat was .

krijg vandaag alle voeding (biobizz) binnen . Dus ben voorbereid. Nu nog weten wat ik doe haha ?

Luchtvochtigheid 79 de hele nacht .
                      nu 65 door afzuiging .
                      23 graden .
                      Attached Files

Comment

• Wesley pipes
                        Elite Grower
                        • Mar 2020
                        • 2639

De micron bepaalt wat het doorlaat, en de zak waar je je knipafafval steekt laat alles door wat je kan gebruiken maar alles blijft mooi in die bag . Dus bij een set heb je meestal een 220? Micron bag om al je knipafval in testoppen
                        Sjdp90

Comment

• Rreppellsteeltjam
                          Super Grower
                          MemberLucky Member
                          • May 2018
                          • 1981

Droogijs methode is snel en schoon, je moet alleen goed timen hoelang je schud.

Andere methodes zijn bewerkelijker en smeriger en duren langer.

Comment

• Sam020
                            Stoner
                            Member
                            • Sep 2025
                            • 20

Die kleine doet bijna niks . Wel iets gegroeit . Maar die buitenste 2 bladeren lijken wel versmolten met schil ofzo . Blad is zo hard dat het bijna afbreekt als ik het beweeg .

Gister nat gemaakt .vlies controle gedaan . Niks gezien . Had wel verwacht die klapt open .

Zo mini ivm nr. 1

Attached Files

Comment

• Wesley pipes
                              Elite Grower
                              • Mar 2020
                              • 2639

Meermaals natmaken dat zaadhoesje denk ik , als het te lang duurt na de lobblaadjes om uit te breken . Normaal zie je waar het hoesje open is en dan moetje het soms wat opheffen of iets na natmaken wat voorzichtjes met n tandestoker fzo
                              Sjdp90

Comment

• Sam020
                                Stoner
                                Member
                                • Sep 2025
                                • 20

Wesley pipes ja helaas is dit stekje niet goed . Geen ervaring mee maar kzie die 2 bladeren alsof ze versmolten zijn met de stam . Je ziet ook geen lijn ofzo waar je de scheiding van blad/stam zou kunnen losmaken . Zal wel geen goed zaadje zijn ofzo . Blijft klein . Groeit wel ietsjes maar ben al bezig om ander zaadje te ontkiemen en deze te vervangen .

Ik heb maar paar plantjes . Wil dan wel een paar goede planten lol .
                                jammer . Ik wou die goede start hebben . Vandaar overstap naar biobizz en alles

Maar goed . Ik twijfel natuurlijk . Laat hem staan totdat tot het nieuwe zaadje is ontkiemt ... duurt ook erg lang al . 3 dagen in water . Open maar het witte worteltje wil er nie uitkomen . Nu in plastic zakje gedaan met nat keuken papier .op lamp gelegd voor wat warmte .geduld

Irritant dat ik niet weet hoe of wat haha . Iemand met meer ervaring zou al sneller een keuze kunnen maken .

Beter plantje direct vervangen . Meer zekerheid is mijn conclusie . Wil gewoon een goede start maken . Zodat ik daarop verder kan bouwen .

maar eerst nog dat zaadje ontkiemt krijgen . Mogelijk vervang ik die dan ook eerst nog .

Gaat lekker he lol ?
                                Attached Files
                                Last edited by Sam020; 1 week geleden.

Comment

• Wesley pipes
                                  Wesley pipes commented
                                  Editing a comment
                                  Constant sproeien dan?

• Nederhigh
                                  Nederhigh commented
                                  Editing a comment
                                  T kan ook vergroeid zijn. Lr2 heeft dit meerdere keren uitgelegd maar ben de naam van t fenomeen vergeten.
                                  Je zou het in theorie kunnen oplossen door een klein sneetje te maken...
                                  Ik heb t wel eens geprobeerd toen ik t had, is mij niet gelukt

Tip: wees niet te voorzichtig! Juist door af en toe wat kapot te maken leer je waar de grens ligt.
                                  Tegenwoordig rop ik zaadhoesjes er gewoon zo met de vingers af als ik zie dat ze er klaar voor zijn.

Toen ik net begon durfde ik dat ook niet aan. Weet nog dat ik een keer met pincet heb lopen kutten. Dat zal ik nu niet snel meer doen
                                  Maar wel aardig wat plantjes gesloopt en schade aangedaan voordat ik wist hoever ik kan gaan.

• Rreppellsteeltjam
                                  Rreppellsteeltjam commented
                                  Editing a comment
                                  Die hoesjes kan je zelfs een beetje fijn knijpen voor je ze verwijderd.
                              Bezig...