New member incl growverslagje .

Collapse
This topic has been answered.
X
X

• Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts
  • Nederhigh
    Super Grower
    Lucky Member
    • Apr 2012
    • 1896

T is hier gelukkig allemaal schimmelvrij gebleven.
    Mijn kweekkamertje is erg krap en klein. Je kunt echt je kont niet keren.
    Helaas kan er daardoor niet tegelijk een mobiele airco en een kweektent staan. Maar wat langer wachten is ook niet erg.
    T begint nu wel eindelijk droog te worden.

Comment

• Nederhigh
      Super Grower
      Lucky Member
      • Apr 2012
      • 1896

Misschien je topic ff verplaatsen naar het kweekverslag subforum?

Comment

• Silas
      Admin
      Lucky MemberModeratorAdmin
      • Sep 2009
      • 1287

U roept en ik zal dienen
      Veel gestelde vragen over het forum
      JOINTJEDRAAIEN.NL - Smoking Community
      ?
      420Shop.NL
      "Wat je kunt maken, kun je ook kraken."

Comment

• Sam020
        Stoner
        Member
        • Sep 2025
        • 20

Haha nee heb alles gedaan wat jullie voorstelde hoor . Nat gehouden . Dome erop . Zelfs humidifier erbij gezet.

Ik snap de gedachtes over vliesjes wat het allemaal zou vasthouden .... alleen heb ik nooit een vliesje gezien . Wel nat gemaakt . Met tandestoker en wattesraafje . Is te fragiel om er iets mee te kunnen doen .

mogeljjk is deze foto wat duideljjker . Je ziet dat de 2 bladeren gewoon versmolten zijn met buitenkant . Is niet dit trek je even uit elkaar ofzo .

Beetje vaag .

Hij is wel gegroeit . Kartel blaadjes ook gegroeit . Iets open gegaan maar o.19 mm werk

Genetisch iets niet goed is mijn gedachte .
        ook een ander zaadje wil niet ontkiemen . Die ligt nu al 6 dagen in water enz en kleurt nu bruin haha .

Heb 2 bleuberry skittles nu ook int water gelegd . Deze zijn al direct open gegaan na 1 nachtje weken .dat werkt wat beter .
        Dus concentreer me op de goed groeiende zaadling .
        heb nog extra potje . Zet ik die ck2 daarin .

Komt goed . Ik moet wat geduld tonen .
        Attached Files

Comment

• Rreppellsteeltjam
          Rreppellsteeltjam commented
          Editing a comment
          Je kan gerust met een pincet en tandenstoker een beetje voorzichtig frummelen om te kijken of je het naar beneden kan drukken of van mekaar kan scheiden.
      • Sam020
        Stoner
        Member
        • Sep 2025
        • 20

@Rreppellsteeltjam ja dit heb ik al 3 dagen geprobeerd. Er is niks om vanaf te halen . Nu verwijderd . 2 verse ontkiemt en gister geplant .

Zonde .ik geef niet zomaar op . Heb me best gedaan . Maar er is gewoon iets niet goed met deze batch zaadjes .

Maar goed . Die andere groeit lekker door . 2 zusjes komen eraan .

Geef haar nu 270 ppfd
        ventilator op zachtste stand . Afzuiging ook om toch iets van lucht verversing te krijgen .
        Gister laatste keer root juice gegeven in 150 ml water ongeveer .
        vanaf volgende voeding geef ik haar de rest van de voeding .

6 kilo boom is onderweg . Dont worry .
        Attached Files

Comment

• Wesley pipes
          Wesley pipes commented
          Editing a comment
          Soms is het zo he , tmoet van twee kanten komen, als het zaadje niet wil meewerken . De volgende gaan knallen!
      • Sam020
        Stoner
        Member
        • Sep 2025
        • 20

Ook de foto’s zijn onduidelijk . Tijd voor nieuwe telefoon lol .

Jullie kunnen niet echt duideljjk zien wat er aan de hand is . Zelfs ai ding zegt hetzelfde als jullie omdat dat natuurlijk de meest logische oplossing lijkt .

heb ik weer haha .
        En ik ben zo zuinig als dagobert duck op me planten. Dan is dit even een tegenvaller . Ook leuk me eerste post is gelijk vanaf zaadje al een drama haha

Maar goed . Plantje al vergeten en wacht met spanning op de 2 nieuwe .

Ojaaaa . Dit was het probleem : ik heb van dat schimmel poeder voor de wortels .
        daar heb ik wat fout mee gedaan zag ik gister toen ik dat stengeltje uit de aarde trok ...
        zag geen wortel .. was 1 klomp van dat schimmel poeder geworden . Hierdoor kon worteltje nergens heen . Was echt een wit brokje van poeder . Wat ook direct afbrak zonder kracht .
        dus teveel poeder gebruikt .

Nu wat minder gedaan haha ?. En ook voldoende water gegeven waardoor het poeder natuurljjk wegloopt verdunt en verspreid .
        weer wat geleerd .

Comment

• Rreppellsteeltjam
          Rreppellsteeltjam commented
          Editing a comment
          Poeder eerst door wat grond mengen en dan in het gat doen?

• Wesley pipes
          Wesley pipes commented
          Editing a comment
          Gebruik ik niet meer bij zaadjes zelf , enkel bij meer ontwikkelde worteltjes..
      • Sam020
        Stoner
        Member
        • Sep 2025
        • 20

Ja kheb nu wat minder gebruikt .

Wesley pipes dit schimmel hoort op de wortels te plakken . Als je plant al verder gegroeit is . Kom je niet meer bij de wortels ?

Rreppellsteeltjam ja das een slimme oplossing . Was eerste keer voor mij dus ik volgde iemands voorbeeld ook maar .

Had wel eerst een groter en dieper gat gemaakt . Hier ook laagje poeder op gelegd. Dit bedekt tot het een klein gaatje werd voor het zaadje .
        En dit gaatje ook nog licht besprinkeld .
        Wortel krijgt boost vanaf start .
        En krijgt nog extra zetje nadat de wortel 10cm heeft gegroeit . ? Haha mooi plan .

Comment

• Wesley pipes
          Wesley pipes commented
          Editing a comment
          Ja inderdaad, ik gebruik het enkel bij verpotten . Maar bij ontkiemen gebruik ik van die cubes, waar de wortel doorgroeit, dan kan ik het dan doen. En nog es bij verpotten meermaals soms
      • Sam020
        Stoner
        Member
        • Sep 2025
        • 20

Wesley pipes ja dan is het gat groter .wortels gegroeit . Beter dan in mijn piepkleine gaatje in de grond zonder veel wortel ook .

maar nu gaat het beter . Zaadlingen binnen dagje ontkiemt . In aarde en ook volgende dag boven de grond zoals het hoort . Vliesje kapje schil ligt er af . Gewoon netjes nu .

Komt samen met de lancering van elan musk . Perfecte timing . 3...2....1 ....
        Attached Files

Comment

• Wesley pipes
          Wesley pipes commented
          Editing a comment
          Dus de voeding voor het eerste moment zit in de schil, en het schieten ervan de eerste dagen kan ook met gelijk welk medium of er voeding in zit of niet. Maar zuurstof is ook niet onbelangrijk. Als het kleine worteltje volhangt met een schimmel , hoewel bevorderend , gaat het eerder rotten dan zoeken naar voeding en water. Denk ik
      • Sam020
        Stoner
        Member
        • Sep 2025
        • 20

Wesley pipes ja dat was er bij de mijne gebeurt . Stoned doe ik de domste dingen ook . Strooide dat schimmel poedertje als wasmiddel erin haha . rookte nog jontje en vergeet heel die zooi .

Maar duidelijk dat ik zelf gewoon niet goed met nieuw spul ben omgegaan .

Maar fout hersteld en nu ziet het er juist goed uit die 2 verse plantjes .

Nu wachten we tot je die icolator met droogice heb gemaakt .

Zelf wil ik hash olie maken als dat mogelijk is zonder labatorium . Iets wat meer unieks . Dit kun je nergens kopen . Ik vraag me af waarom . Want is de beste kwaliteit en simpel ook in gebruik . Paar drups op je sigaret en klaar .
        zal wel stapje tever zijn voor een homegrower om dat te kunnen maken

Comment

• Wesley pipes
          Wesley pipes commented
          Editing a comment
          Eens geavanceerd zoeken hier bovenaan , ik denk dat er mensen recepten topics gemaakt hebben ervan , of hoe je het kan doen .
      Bezig...